نویسنده: Farid چهارشنبه، 14 مهر 1389
ساعت 00:16

نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow

4.33 از 5

بازی Castlevania: Lords of shadow یک بازی action adventure   Fantasyاست که همانند عناوین دیگری همچون Heavenly Sword ، Conan ، Dante’s inferno و ... سعی کرده از استاد بزرگ این سبک یعنی God of War الگو بگیرد. خوشبختانه تیم سازنده ی بازی (Mercury Steam) به الگو برداری بسنده کرده و به تقلید محض رو نیاورده اند.  گابریل بلمونت (Gabriel Belmont) شخصیت اصلی بازیست که با نیروهای اهریمنی می جنگد تا انتقام مرگ همسرش را بگیرد ؛ متأسفانه کم بودن جاذبه داستان بازی و تمرکز اندک داستانی بر روی شخصیت های اصلی، باعث شده که هدف اصلی گابریل ، برای گیمر بی اهمیت شود و گیمر فقط به فکر تمام کردن بازی و کسب اچیومنت (Achievement)  یا تروفی (Trophy) باشد!!! البته بازی نکات قوت فراوانی دارد که ضعف داستانی آنرا می پوشاند.

 

مبارزه با غول های هر چپتر(Chapter) ،جذاب ، خیره کننده و استثنایی است. نحوه ی مبارزه با آنها بسیار زیبا و دقیق طراحی شده به طوری که زمان جنگیدن با باس ها بازی به اوج خود می رسد و تمام مواردی  را که از اول مرحله، گیمر را آزار داده، جبران می کند. Boss های مهیب در کنار موسیقی شگفت انگیز سبب شده تا این بخش از بازی، رُخی نشان دهد و حرف اول را بزند.

طراحی بصری بازی بسیار عالیست، فریم ریت (Frame rate) بازی، نرم، و شفافیت محیط  اطراف به قدری بالاست که چشم  گیمر را جلا می دهد! از درخت ها و جنگل و آبشار ها گرفته تا تکه های مجسمه های بزرگ که بر روی زمین افتاده اند و علف های سبز شده اطراف آنها؛ که طراوت خاصی به بازی داده اند.همه این موارد، با موسیقی وقت شناس (!) و فوق العاده ی بازی ترکیب می شوند تا یک بازی زیبا و قابل قبول را به گیمر هدیه کنند.  هنگامی که شما در محیط بازی در حال گشت و گذار و حل پازل ها هستید موسیقی بازی ملایم و هماهنگ است و از طرفی، وقتی زمان جنگ و درگیری فرا می رسد، موسیقی بازی نیز، هیجانی و نفس گیر می شود ؛ به همین دلیل می توان موسیقی بازی را ،بی نقص و وقت شناس معرفی کرد.

صدا گذاری کارکتر ها عالیست و شخصیت های بازی با جزئیات و زیبا خلق شده اند  اما ، متاسفانه گابریل که شخصیت اصلی داستان است از این دو ویژگی محروم شده است! چهره او کاملا ساده وسرش هم برای آن هیکل تنومند کمی کوچک به نظر می آید، صدای گابریل ، بسیار بی روح است و اصلاُ به یک اسطوره ی افسانه ای شباهت ندارد. سیستم ارتقاء (Upgrade) نیز ، جذاب و راضی کننده است، به طوری که شما می توانید با XPهایی که در روند بازی به دست می آورید( با کشتن دشمنان یا با حل بعضی از پازل ها) ، برای گابریل فنون و کمبو های جدید خریداری کرده و قدرت بعضی فنون را افزایش دهید. گیم پلی و کنترل بازی قابل قبول است، اما به دلیل ثابت بودن دوربین بازی، در بعضی قسمتها  با کنترل گابریل به مشکل می خورید

در Castlevani: LOS خشونت وخون فراوانی به چشم می خورد به طوری که شما با پرتاب فقط یک خنجر به طرف دشمنان ، آنها را کاملا متلاشی کرده و شاهد پاش پاش شدن خونشان خواهید بود؛ این مورد هم برای دوستانی که اعصاب ندارند و از دیدن خون و خونریزی (البته در بازیها) لذت می برند نکته ی مثبت، به شمار می آید. اگر ارزش بازی God of War را 10/10 در نظر بگیریم ارزش این بازی کمتر از 8.5/10 نیست.

توجه :

چنانچه دوستان در زمینه ی بازی سوالی داشتند یا به مشکلی برخورد کرده بودند که به کمک احتیاج داشتند در قسمت نظرات مورد خود رو مطرح کنند تا در اسرع وقت توسط تیم M.b به اون پاسخ داده بشه .

آخرین ویرایش در 06 شهریور 1395، 21:40
Farid | نقد و بررسی | 05/10/2010
گرافیک
8.5
گیم پلی
8.0
سرگرم کنندگی
8.5
موسیقی و صداگذاری
8.5
ارزش تجربه
8.0
نقاط قوت
  • گرافیک بسیار خوب
نقاط ضعف
  • کومبو های محدود
9.0/10

امتیاز شما

(12 رای )
8.3/10
خیلی خوب
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.