نویسنده: Farid یکشنبه، 28 شهریور 1389
ساعت 01:13

نقد و بررسی Shank

3.75 از 5

طرز تهیه ی  Shank :

مواد لازم: یک عدد اره برقی جهت سلاخی - دو عدد کلت برای سوراخ کردن - یک شاتگان برای تکه پاره کردن  - اعصابِ خراب، به مقدار لازم - خشونت 1 کانتینر و خون 10 گالن...

موسیقی  راک و  کلاسیک وصدای گیتار محلی با گرافیک زیبا و رنگ های سوخته ی پس زمینه، در هم آمیخته اند تا جوّی رؤیایی و دلنشین را به بازی بدهند؛ تضاد همیشه جلوه را افزایش می دهد پس خشونت و خونریزی را با آن ترکیب میکنیم تا یک بازی با سبک جدید و متفاوت به نام Shank خلق شود!

 

کمپانی klei entertainment تمام این مواد را در هم آمیخت تا یک بازی اکشن کارتونی دو بعدی با سبک beat-‘Em-up  (بزن و برو) را ساخت و آن را روانه ی Xbox live  و PSN کرد ؛

" شنک " یک فرد بی اعصاب است و به دنبال شخصی می گردد که همسر او را دزدیده است. او برای رسیدن به هدفش به هر کاری دست می زند و تشنه خون هر کسی است که سر راه او قرار بگیرد؛ دشمنانش را نصف می کند ، سر می بُرد و نارنجک به حلقشان فرو می کند!!!... برخلاف طراحی کارتونی و طنز ظاهری بازی ، شما هیچ  گونه خنده و طنازی در آن نمی بینید در عوض تا دلتان بخواهد بازی سرشار از خشونت است.

 

طراحی بصری بازی بسیار چشم نواز است و طراحی کاریکاتوری شخصیت ها حال و هوای جدیدی به این سبک بازی داده و نوعی ابتکار در سبک street fighting به حساب می آید. در حالت یک نفره مبارزه با Boss ها بسیار جذاب است و هوش مصنوعی دشمنان قابل قبول. ضربات ترکیبی و کمبو های Shank با این که زیبا کار شده اند، پس از مدتی یکنواخت و کسل کننده می شوند. در حالت دو نفره (co-op) ، بازی سرگرم کننده تر اما تعداد مراحل بسیار کمتر است و اعصاب خورد کن بودن Boss ها در حالت co-op ، بازی را بیمار کرده. گیم پلی و کنترل بازی نامتعادل و بی ثبات است به طوری که هنگام مبارزه با بعضی دشمنان ،آن روانی همیشگی را ندارد.

در کل ، بازی شنک یک اثر با ارزش است که می توان تاحدودی از نقاط ضعف آن چشم پوشی کرد. و به نظر من بازی هایی نظیر shank که در آن ها نوآوری و خلاقیت به کار رفته را حتما باید امتحان کرد.

Farid | نقد و بررسی | 18/09/2010
گرافیک
9.0
گیم پلی
8.5
سرگرم کنندگی
8.0
موسیقی و صداگذاری
8.0
ارزش تجربه
9.0
نقاط قوت
  • گیم پلی روان
نقاط ضعف
  • تکراری بودن روند بازی
8.5/10

امتیاز شما

(31 رای )
8.5/10
خیلی خوب
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.