نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 18 مرداد 1395
ساعت 15:11

معرفی و بیوگرافی David Cage

4.84 از 5

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی یکی از چهره های مشهور دنیای بازی های رایانه ای بپردازیم . فردی با ایده هائی فوق العاده که بدون اغراق ژانری نو و متفاوت را در این صنعت پایه گذاری کرد.

David Cage ، از ابتدا تا Quantic Dream

دیوید کیج در ژوئن سال 1968 در Mulhouse کشور فرانسه بدنیا آمد . پسری با استعداد و ماجراجو که از همان ابتدا بواسطه ی ویژگی های ذاتی خود جذب دنیای هنر شد. شاخه های مختلف هنر ، از جمله نقاشی و عکاسی را امتحان کرد تا اینکه در نهایت وارد رشته ی موسیقی شد. ابتدا در قالب موزیسین مستقل بر روی چندین تبلیغ و سریال تلویزیونی فعالیت کرد تا اینکه در سال 1993 به استخدام Totem Interactive درآمد و این تولدی دوباره برای ذهن خلاق دیوید بود. Totem Interactive علاوه بر اینکه به دیوید کمک کرد تا در زمینه ی موسیقی فعالیت گسترده تری داشته باشد، او را با دنیای مهیج بازی های رایانه ای هم آشنا کرد. در زمان فعالیت او در Totem Interactive ،او عضوی از تیم ساخت سه عنوان قابل ذکر در زمان خود با نام های Cheese Cat-Astrophe ، Time Cop و Hardline البته با نام مستعار De Gruttola بود؛ کمی بعد در سال 1997 دیوید با همکاری Guillaume de Fondaumiere استودیوی Quantic Dream را تاسیس کرد. همکاری Fondaumiere در قالب مدیر مالی و نائب رئیس هیئت مدیره با Cage بعنوان کارگردان ، طراح ارشد و نویسنده پایه گذار ساخت استودیوئی شد که عناوین فوق العاده ای همچون Indigo Prophecy ، Heavy Rain و Beyond two Souls را تا به امروز عرضه کرده است.

Quantic Dream 770 241

بازی شناسی David Cage

David Cage 189 260اولین پروژه ی تیم بازی سازی کیج Omikron: The Nomad Soul نام داشت. عنوانی جسورانه که قرار بود در ابتدا برای PlayStation و کامپیوتر های شخصی عرضه شود اما ناشر بازی ( Eidos ) به تیم ساخت بازی فشار آورد تا آن را نه برای PlayStation بلکه برای Dream Cast عرضه کند. با وجود ایده های فوق العاده ی کیج در ساخت بازی، محدودیت های آن دوره باعث شد تا پروژه ی نهائی کاستی های بسیاری داشته و ترکیبی از نقد های مثبت و منفی برای آن نوشته شود. پس از اولین پروژه ی نه چندان موفق، کیج به همراه تیم با استعداد خود چالشی بسیار بزرگتر را آغاز کرد . Indigo Prophecy که با نام Fahrenheit نیز آن را میشناسیم توانست بسیاری از مشکلات اولین بازی را حل کند و با داستان جذاب ، شخصیت پردازی قوی و اکشن قابل قبول خود، بسیاری از منتقدین را به تحسین وا دارد.بعد ازاین تجربه دیوید پا را فراتر گذاشت و تمام تکنولوژی زمان خود را برای ساخت پروژه ی بعدی کوئنتیک دریم در دست گرفت. بدون شک بهترین بازی دیوید کیج تا به حالHeavy Rain  بوده است. گرافیک فوق العاده ، مدل سازی بسیار دقیق شخصیت ها ، تاثیر زیاد انتخاب های گیمر در روند پیشرفت بازی ، داستان پردازی بسیار جذاب و نو آوری هائی که تنها از کیج و همکارانش می توان انتظار داشت؛ باعث شدند تا Heavy Rain تبدیل به عنوانی تحسین برانگیز و قابل احترام شود . عنوانی که میشد بار ها آن را به نحوی متفاوت از دور قبل به اتمام رساند و به تیم سازنده ی آن بواسطه ی این همه خلاقیت تبریک گفت . عنوانی که بدون شک قله ای بود بر مسیر پر افتخار Quantic Dream . پس از Heavy Rain دیوید کیج پروژه ی کارا را معرفی کرد که در ابتدا قرار بود قدرت موتور گرافیکی Quantic Dream را به رخ بکشد اما بعد ها مشخص شد ذره ای از دنیای بازی ای است که قصد خلق آن را دارد .

David Cage games 725 245


 بازی بعدی Quantic Dream پس از Heavy Rain گیمی متفاوت بود . Beyond Two Souls در یک کلام زیباست اما فوق العاده نیست. شاید ذات بازی که پیرامون ماوراءالطبیعه شکل گرفته بود جذابیت داستان پلیسی و شخصیت پردازی منحصر بفرد Heavy Rain را نداشت و به همین دلیل نتوانست به موفقیت "باران سنگین" دست یابد با این وجود در ژانر خود عملگرد موفقی داشته است.
و حالا بیصبرانه منتظر ورود ماجراجوی جدید دیوید کیج هستیم که با کارا گوشه ای از دنیای بزرگ آن را تجربه کردیم و طعم آن هنوز در خاطرمان مانده است.

چیزهائی که در مورد دیوید کیج نمیدانستید :

  • در مصاحبه ای David Cage گفت:
    سبک خاص Heavy Rain میتواند در بسیاری از ژانر های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد.
    همان وقتها بود که دیوید فلش بکی به علاقه ی دیرینه ی خود زد و اعلام کرد با عرضه ی گیمی در ژانر موزیکال کمدی طرفداران خود را سورپرایز خواهد کرد . Beyond Two Souls مخاطبینی را که منتظر عرضه ی یک بازی موزیکال کمدی از دیوید کیج بودند کاملا غافلگیر کرد !!!
  • خب ... مطمئنا حتی فکرش را هم نمیکردید که David Cage اسم مستعار کارکتر اصلی نوشته ی ما باشد !! خودش میگوید اسم واقعیم بسیار سخت است و انتخاب اسم دیوید بخاطر علاقه اش به David Lynch بوده است و اما کیج ... فکر میکنید از کجا آمده است ؟ Johnny Cage مبارز مورتال کمبات !
  • یک سانحه در کودکی کیج باعث شد تا او چند انگشت از دست چپ خود را از دست بدهد. اما دیوید که عاشق موسیقی بود با وجود این نقص گیتار کلاسیک و الکتریک را به زیبائی مینوازد .
  • کیج اولین کسی است که بدلیل خلق عناوینی منحصر بفرد در عرصه ی بازی های رایانه ای از کشور فرانسه مدال افتخار دریافت کرد .
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1399
    نظرها: 18
    تشکر: 3
    تشکرشده: 12
    کنسول‌های بازی:

    من اونقدر خوش شانس بودم که تونستم هر سه بازی اصلی این بازیساز و شرکت خلاقشو بازی کنم heavy rain و beyond two souls در ps3 و detroit در ps4 و واقعا عالی بودن همشونو بدون اغراق . امیدوارم این شرکت به سرنوشت شرکت talltell دچار نشه

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: تیر 1395
    نظرها: 11
    تشکر: 3
    تشکرشده: 10
    کنسول‌های بازی:

    نکاتِ جانبی زندگینامه ی دیوید کیج خیلی جالب بود، ممنون :vic:

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:

    من فکر کردم فامیلیش رو از رو نیکلاس کیج برداشته :B
    Heavy Rain رو بازی نکردم اما Beyond رو تازه تموم کردم. واقعا احساس برانگیز بود. اون هم با بازی فوق العاده Ellen Page، بازیگر دوست داشتنی ای که با داشتن اون چهره معصوم، نقش Jodie به خوبی و بدون هیچ نقصی روش می نشست.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1395
    نظرها: 48
    تشکر: 26
    تشکرشده: 35
    کنسول‌های بازی:

    معرفی جالب و خوبی بود، بازیهای دیوید کیج واقعاً داستان پردازی فوق العاده ای دارند

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 174
    تشکر: 65
    تشکرشده: 144
    پروفایل psn: xxIIFLOVVxx
    رتبه لیدربرد psn: 18
    کنسول‌های بازی:

    واقعاً نحوه ای که اسمِ مستعارش رو انتخاب کرده فوق العادست!!! دیوید لینچ + جانی کیج ؟ :7su

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 151
    تشکر: 52
    تشکرشده: 90
    پروفایل psn: Odoseus
    رتبه لیدربرد psn: 14
    کنسول‌های بازی:

    بسیار عالی بود، آقای خاص دنیای بازی هستش بنظرم

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    با این بیوگرافی داغ دلم باز تازه شد، آخه چرا heavy rain رو برای کامپیوتر نمیسازن :TT:

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    خود مطلب یه طرف چیزهائی که در مورد دیوید کیج نمیدانستید یه طرف جالب بود

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.