نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 17 اسفند 1395
ساعت 20:43

راهنما و بهترین استراتژی مبارزه با سخت ترین باس بازی Nioh یعنی Hino-Enma

5 از 5

راهنمای NiOh
مبارزه با غول دوم Hino Enma

اگه بتونی لول 1 NiOh رو و باس اول شو بزنی احتمالا اینقدر جذب بازی شدی که ادامه ش بدی ( اگر هنوز نتونستی، راهنمای مبارزه با Onryoki رو تماشا کن ). اگه بتونی باس دوم رو بزنی دیگه قطعا همه چیز بازی دستت اومده و بدون هیچ مشکلی تا آخرش می تونی بری. سازنده های بازی در نامردی کامل باس های اول و دوم رو سخت درآوردن که اول بازی اونایی که اهلش نیستن خودشون بذارن برن. بعد از زدن این دو تا باس بقیه ی باس های بازی انصافا ساده و ابتدایی هستن. اونقدر الگوهای حرکتی باس ها ساده و تکراریه که می تونی مثلا 45 دقیقه همینجور واستی جلوی باس و از دست اتک هاش دربری و هیچ اتفاقی برات نیفته.
باس دوم اسمش هست Hino-enma که برخلاف باس اول خیلی سریع و تند و تیزه. کلید موفقیت تو این مبارزه اینه که اول از همه سلاح کند دستت نگیری. اگه سلاح کند مثل تبر هم داری حتما از stance پایین استفاده کن که سریع تر ضربه می زنه. اما خب stance پایین تبر مشکلش اینه که برد خوبی نداره و خیلی باید نزدیک باس باشی تا ضربه هات بخوره بهش. ایده ال ترین سلاح به نظر من برای زدن Hino-enma نیزه س که بردش بیشتره و سرعتش هم خوبه. فقط دمیج کم تری می ده و باید بیشتر ضربه بزنی که اصلا ایراد نداره. خلاصه این پیشنهاد ما بود انتخاب با خودته هر سلاحی انتخاب کنی قطعا می شه باهاش باس رو زد.
تو این ویدیو نشون می دیم که به صورت خیلی ساده و ابتدایی از هر کدوم از ضربات باس چطور باید فرار کرد. همونطور که می بینی هر ضربه ای به راحتی قابل جاخالی دادنه. البته این کاراکتری که باهاش ویدیو رو گرفتیم لولش بالاتر از اون لولیه که معمولا آدما به Hino-enma می رسن اما وقتی هیچی تنش نباشه و ضعیف ترین شمشیر بازی هم دستش گرفته باشه وضعش از یه کاراکتر لول پایین بهتر نیست که خیلی بدتر هم هست!

این نکات رو موقع مبارزه با Hino-enma در نظر داشته باش:

  • این باس به عنصر برق حساسیت داره. اگه سلاحت رو با Lightning Talisman برقی کنی بیشتر دمیج می خوره و سرعتش کمی کندتر می شه.
  • این باس به طور کلی 3 تا کومبو داره. یکی با چتر یکی بدون چتر و یکی هم چرخشی. کومبوهای با چتر و بدون چتر همیشه یه ضربه ی نهایی هم دارن که اگه نزدیک باشی می زنه. اگه دور باشی نمی زنه. بهترین راه اینه که نزدیکش باشی تا ضربه ی نهایی رو بزنه و جاخالی بدی و دراون حالت کلی فرصت برای ضربه زدن بهش پیدا می شه. اگه ضربه ی نهایی رو نزنه زیاد مکث نمی کنه تا بهش اتک بدی. بهترین راه در رفتن از کومبوی چرخشی (که تو ویدیو هم بارها انجام می شه) اینه که عقب عقب بری و دفاع کنی و بعدش بلافاصله یکی دو تا اتک بدی و دور شی.
  • تو نیمه ی اول مبارزه وقتی Hino-enma شروع می کنه به دویدن به طرفت همیشه آخرش کومبوی چرخشی می زنه. اما تو نیمه ی دوم مبارزه ممکنه وقتی بهش برسه حرکت grab انجام بده و بگیرتت که در اون صورت دمیج خیلی زیادی بهت می ده. بنابراین حواست باشه هر وقت به طرفت دوید دکمه ی دفاع رو نگه نداری. تو ویدیو چند بار روش جاخالی دادن از این ضربه نشون داده شده. کافیه خیلی ساده چند قدم عقب عقب بری. بعدش فرصت طلایی برای ضربه زدن به باس هست.
  • وقتی فاصله ی باس باهات زیاده معمولا جادوی فلج کننده بهت می زنه. هیچوقت ثابت سر جات نمون. هر وقت هم صدای فریادشو شنیدی به اطراف جاخالی بده. این کارو هم روی زمین می کنه و هم روی هوا.
  • اگه از سلاح سنگین برای زدنش استفاده کنی به احتمال زیاد وسط مبارزه یه بار خط Ki باس خالی می شه و می تونی اتک زیادی بهش بدی. تو این ویدیو چون از یه شمشیر خیلی ضعیف و لول پایین استفاده کردیم این اتفاق نیفتاد.

این نکات رو رعایت کنی می بینی زدن Hino-enma نه تنها سخت نیست بلکه آب خوردن هم هست. تازه می تونی از جادوی برق استفاده کنی، بهتره آخرای مبارزه از قدرت Living Weapon استفاده کنی تا آخرای جون باس رو بدون ریسک ببری. تازه جون خودت رو هم می تونی پر کنی !

ویدئو

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.