نویسنده: م.حافظ دوشنبه، 11 ارديبهشت 1396
ساعت 14:47

پیشبینی رویدادهای نمایشگاه E3 2017

4.75 از 5

همانطورکه می دانید E3 بزرگترین نمایشگاه بازی در سراسر دنیا می باشد. این مراسم هر سال در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می گردد و در آن سازندگان بازیها و مطبوعات در لوس آنجلس گرد هم می آیند تا در مورد بازیهایی که قرار است در سال جاری ارائه شوند اطلاعاتی منتشر کنند. بعلاوه امسال حدود 15000 نفر از عموم مردم نیز می توانند در این مراسم شرکت کنند.
E3 نمایشگاهی بسیار هیجان انگیز و جذاب می باشد. کمپانی های بزرگی در صنعت بازی از قبیل سونی، مایکروسافت، نینتندو و یوبیسافت، همگی با یکدیگر رقابت می کنند تا بزرگترین و مهمترین عناوین و بازیها را در این مراسم معرفی نمایند.
 در سال های گذشته این مراسم، شاهد معرفی کنسولهای جدید و بازیهای جدید بوده ایم. از جمله 2 کنسول جدیدی که برای عرضه در سال 2017 معرفی شده بودند: نینتندو سوئیچ که در اوایل 2017 عرضه شد و ایکس باکس اسکورپیوی مایکروسافت که قرار است بزودی ارائه گردد. امسال هم انتظار داریم که این کمپانی های بزرگ چیزهای مهمی برای نمایش داده باشند.
اما واقعاً چه چیزهایی قرار است عرضه شوند؟ در اینجا مقاله ای تهیه کرده ایم که به پیشبینی آنچه که در مراسم E3 امسال معرفی خواهندشد، پرداخته است.

nintendo

نینتندو

امسال سال بزرگی برای نینتندو می باشد و طبق اظهارارت رئیس نینتندوی امریکا آقای Reggie Fils-Aime این کمپانی برنامه های زیادی دارد. به نظر می رسد که این برنامه های بزرگ در سالن نمایش ارائه شوند زیرا در گزارش مالی اخیر نینتندو به این موضوع اشاره شده که این کمپانی امسال هم کنفرانس خبری ویژه و سنتی برگزار نخواهدکرد. درواقع نینتندو از سال 2012 تاکنون به همین شیوه عمل کرده و کنفرانس خبری ویژه برگزار نکرده است.
باتوجه به این رویکرد به نظر می رسد که کمپانی نینتندو به احتمال زیاد برنامه ریزی کرده که از حضور عموم مردم در مراسم امسال استفاده کند و بواسطه آن بازیهای 3DS و Switch خود را اینگونه نمایش دهد. آقای Fils-Aime اطلاعات خاصی در رابطه با برنامه ریزی هایشان منتشر نکرده اما اظهار داشته است که بازیهای متفاوت و متنوعی برای Switch و 3DS را ارائه خواهندکرد.
با عرضه بازی Pokemon Go در تابستان سال گذشته، میزان علاقه طرفداران به فرنچایز کلاسیک نینتندو تداعی شد و پس از آن بازی Pokémon Sun and Moon در پاییز گذشته عرضه گردید و در جایگاه یکی از آمار سریع ترین فروش بازیهای Pokemon قرار گرفت.
علاوه بر آن NES Classic Mini که شامل مجموعه ای از 30 بازی کلاسیک NES بود، به عنوان یکی از مهمترین و بهترین هدایای تعطیلات آخر سال در نظر گرفته شد، و عرضه کنسول جدید Nintendo Switch نیز همه را هیجان زده کرد. تا مراسم امسال E3  حدود 3 ماه از عرضه نینتندو سوئیچ می گذرد و مسلماً کمپانی نینتندو از حضور خود در این مراسم برای نمایش توانایی و بازیهای جدید این کنسول استفاده خواهدکرد تا مردم را متقاعد کند که بازیهای جدید زیادی برای سوئیچ در سالهای آتی عرضه خواهندشد.

n

این موضوع تأیید شده که در مراسم امسال مسابقات Splatoon 2 در غرفه نینتندو برگزار می گردد. اگرچه هنوز مشخص نیست که این مسابقات به چه صورت برگزار می شوند اما احتمالاً تاحدودی شبیه به مسابقات Super Smash Bros که در E3 سال 2014 برگزار شد می باشد.
غیر از این موارد، نینتندو اعلام کرده چیزهای دیگری نیز برای ارائه خواهدداشت. حداقل انتظار داریم که Super Mario Odyssey جدید، بخش مهم و بزرگی از نمایش Nintendo را به خود اختصاص دهد، اما واقعاً ناامید می شویم اگر حداقل یک بازی خوب و مهم را معرفی نکند.
هر سال امیدواریم که استودیوی Retro Studios بازی Metroid Prime دیگری بسازد و یا اینکه نینتندو بازیهای سری F-Zero را احیا کند، اما به احتمال زیاد این کمپانی بازیها و فرنچایزهای جدیدی را برای کنسول جدیدش عرضه خواهدکرد.
n

سونی

شرکت سونی در سال های اخیر کنفرانس های خود در مراسم E3 را به صورت ممتاز و بسیار باشکوه برگزار کرده است. 2 سال قبل با معرفی نسخه بازسازی Final Fantasy 7 همراه با Shenmue 3 در این مراسم بسیار درخشید و در سال گذشته نیز در مورد بازیهایی از قبیل God of War و Horizon: Zero Dawn صحبت کرد و بعلاوه از عنوان جدید آقای Hideo Kojima طراح افسانه ای بازی، رونمایی کرد.
سال گذشته از نظر سخت افزاری نیز برای سونی سال بزرگی بود. بروزرسانی سخت افزار PS4 در قالب PS4 slim و همچنین کنسول 4K جدید در قالب PS4 Pro، و بعلاوه هدست واقعیت مجازی بی نظیر PlayStation VR عرضه شدند.
به عقیده ما واقعیت مجازی یک موضوع مهم در کنفرانس خبری امسال سونی خواهدبود. هدست VR این شرکت هم اکنون در سراسر دنیا موجود می باشد و برای اینکه مردم متقاعد شوند که این یک سرمایه گذاری ارزنده ای است نیاز به تجربه بازیهای عالی و بی نظیر در خصوص آن دارند.
s

ما خواهان آن هستیم که در نمایش امسال شرکت سونی بازی کامل Star Wars X-Wing در واقعیت مجازی قابل بازی باشد و به طور کامل معرفی گرد.
بعلاوه در سال گذشته یک بازی جدید Spider-Man معرفی شد که استودیوی Insomniac games سازنده بازی Ratchet and Clank ساخت آن را بر عهده دارد. به احتمال خیلی زیاد شرکت سونی با معرفی دیگری می خواهد هیجان زیادی را ایجادکند.
انتظار داریم که شرکت سونی مانند همیشه در مراسم امسال هم بسیار عالی باشد. سونی توانسته در فروش سخت افزاری از شرکت مایکروسافت پیشی  بگیرد و مسلماً نمی خواهد که این شرایط تغییر کند و بالعکس شود.

مایکروسافت

شرکت مایکروسافت تأیید کرده است که کنفرانس خبری آنها در روز یکشنبه مورخ 11 ژوئن (21 خرداد) برگزار می شود و بنابراین زودتر از زمان همیشگی اش که دوشنبه بوده، می باشد.
سال گذشته شرکت مایکروسافت 2 سخت افزار جدید Xbox One S و Project Scorpio را معرفی کرد. Xbox One S در ابتدا به نظر می رسید که یک کنسول سنتی باشد اما پس از آن مایکروسافت اعلام کرد که این دستگاه قابلیت Ultra HD Blu-ray و پشتیبانی 4K را دارد.
ضمناً به نظر می رسد که Project Scorpio یک بروزرسانی مهمتر و بهتری باشد. مایکروسافت قول داده که بازی 4K محلی را برای کنسولها برای اولین بار ارائه خواهدکرد.
با توجه به عرضه Scorpio تا آخر سال جاری، انتظار داریم که این کنسول جدید بخش مهمی از کنفرانس مایکروسافت را در مراسم امسال به خود اختصاص دهد. آقای Phil Spencer در وبسایت ایکس باکس در پستی اظهار داشته که مایکروسافت برای رونمایی Project Scorpio و ارائه تجربه بازی بی نظیر در مراسم E3 امسال بسیار هیجان زده می باشد.
اخیراً مایکروسافت مشخصات سخت افزاری این کنسول جدید را ارائه کرده تا نشان دهد این کنسول تا چه حدی قدرتمند و توانا می باشد و در نتیجه چگونگی عملکرد آن و و کیفیت بازیهایی که این شرکت می خواهد برای آن ارائه کند را نمایش دهد.

m

اگر در مورد عرضه مجدد برخی از بازی های کنونی  Xbox One برای Scorpio صحبتی شود تعجب نخواهیم کرد. عناوینی چون Halo 5 ، Gears of War 4 و Forza Horizon 3 رقیبان بدیهی هستند، اما امیدواریم که مایکروسافت در نهایت Master Chief Collection را برای 4K مجدداً عرضه کند.
مطمئن هستیم که این کنسول از بازی Middle Earth: Shadow of War پشتیبانی خواهد کرد بنابراین حدس میزنیم که تریلری از این عنوان ارائه گردد، همچنین شایعاتی در مورد ارائه تریلری از Forza Motorsport 7 ، Crackdown 3 ، State of Decay 2 ، Call of Duty ، FIFA ، Madden ، Battlefront 2 و Red Dead Redemption 2 منتشر شده است.
همچنین احتمالاً صحبت هایی در مورد بازی Sea of Thieves استودیوی Rare خواهدشد، اما علاوه بر آن شرکت مایکروسافت فرنچایزهای زیادی که قابل نمایش باشند، ندارد.

EA, Activition, Bethesda و بقیه

بدون شک رونمایی بازی Half Life 3 بسیار عالی خواهدبود. در حال حاضر اساساً شاید این اتفاق نیافتد اما امیدواری برای نمایش آن در E3 سنتی دیرینه و عادتی همیشگی است.
در حال حاضر حدود 5 سخت افزار متفاوت وجود دارد و بنابراین سازندگان و توسعه دهندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند و بازیهایشان را باتوجه به نوع پشتیبانی آنها از سخت افزارهای موجود ارائه کنند. در حال حاضر شاهد حضور PS4 ، PS4 Pro ، Xbox One و کنسول آینده Project Scorpio، همچنین Nintendo Switch و PC هستیم. بعلاوه 3 هدست متفاوت VR نیز وجود دارد.

o

حدس می زنیم که پشتیبانی از PS4 Pro و Project Scorpio اساس ساخت بیشتر بازیهای بزرگ و مهم آنها باشد. این بازیها همچنان برای PS4 و Xbox One اورجینال عرضه خواهندشد اما فکر می کنیم که ناشران بر روی سخت افزار قدرتمندتر تمرکز خواهندکرد اما به هرحال بازیها را برای سخت افزارهای قدیمی تر هم ارائه می کنند.
آیا ناشران Switch را نیز مد نظر قرار خواهند داد؟ آنها قبلاً تحت تأثیر Wii U قرار گرفته اند و بنابراین به عقیده ما غیرممکن است که آنها همه چیز را به Nintendo اختصاص دهند. اگرچه انتظار معرفی عناوینی را برای این کنسول داریم از قبیل بخش هایی از فرنچایزهای بزرگی چون Call of Duty و Assassin’s Creed.
پیشبینی برنامه های ناشران خاص کمی سخت تر از بقیه می باشد. بازگشت Activision در این مراسم غیرممکن است و EA هم اکنون اعلام کرده که مجدداً به جای نمایش در E3 ، مراسم EA Play خود را برگزار خواهدکرد.
EA Play مراسمی است که توسط کمپانی  EA از روز 10 تا 12 ژوئن (20 تا 22 خرداد) همزمان با E3 برگزار می شود و در آن بازیهای آینده ای که طرفداران می توانند انتظار عرضه آنها را در سال جاری داشته باشند ، معرفی می گردند.
عناوینی که شاهد نمایش آنها خواهید بود شامل Star Wars Battlefront 2 ، Need For Speed و بازیهای EA Sports از قبیل Madden NFL 18 ، Fifa 18 و NBA Live 18 خواهند بود. البته اینها تمامی عناوینی که قرار است در این مراسم ارائه شوند نیستند اما EA اظهار داشته که عناوین بیشتری را  در ماه های آتی تأیید خواهدکرد.

oo

Bethesda اعلام کرده نمایشی برای مراسم امسال خواهدداشت که در روز 11 ژوئن (21 خرداد) برگزار می گردد. احتمالاً ستاره این مراسم Quake Champions خواهدبود و شاید نمایشی از Fallout 4 و Doom در VR ارائه شود.
پس از یک سال وفقه در سری Assassin’s Creed شاید Ubisoft در سال 2017 آن را دوباره بازگرداند و با ایده ای جدید ارائه اش کند.
درنهایت، Konami حضور خواهد داشت. آیا ممکن است یک Metal Gear جدید داشته باشد اما باتوجه به جدایی موفق آقای Kojima از رونمایی آن خودداری کند؟

م.حافظ | مقالات | 01/05/2017
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 48
    تشکر: 72
    تشکرشده: 51
    کنسول‌های بازی:

    من دوس دارم برای سوییچ عناوین جذاب دیگری معرفی بشن نه تنها انحصاری بلکه بازی های مولتی پلتفرم هم عرضه بشن روی این کنسول
    از طرف دیگ منتظر معرفی فالوت جدید و صد البته یه تاریخ انتشار واسه بازی های سونی هستم:gr:

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط JaFa_th ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏JaFa_th از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    چقدر دلم میخوام امسال یک گیم پلی از نسخه ی ریمیک Resident evil 2 ببینم . یعدش اکتیویژن اعلام کنه که همزمان با Call of duty ww2 قراره Cal of duty mw2 رو هم ریمستر شده منتشر کنه . چقدر اسماشون هم به هم شبیه شده :TT: بعد بگن که شنمو 3 تا آخر سال 2017 عرضه میشه و قراره نسخه ی جدیدی از Onimusha بالاخره ساخته بشه . یعنی میشه :q|

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: SirGhas
    چقدر دلم میخوام امسال یک گیم پلی از نسخه ی ریمیک Resident evil 2 ببینم . یعدش اکتیویژن اعلام کنه که همزمان با Call of duty ww2 قراره Cal of duty mw2 رو هم ریمستر شده منتشر کنه . چقدر اسماشون هم به هم شبیه شده :TT: بعد بگن که شنمو 3 تا آخر سال 2017 عرضه میشه و قراره نسخه ی جدیدی از Onimusha بالاخره ساخته بشه . یعنی میشه :q|

    گفتی اونیموشا داغونم کردی قاسم جان...
    کلا مثل اینکه بعضی بازیها قرار نیست ادامه پیدا کنن:TT:مثلا contraِ... فقط خدا می دونه چقد دلم برای یه کنترای درست و درمون تنگ شده
    ولی در کل امید زیادی به e3 امسال دارم . نمی دونم چرا ولی یه حسی بهم میگه قراره یهe3 عالی داشته باشیم:wacky:

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78

    مقاله جالبی بود
    من که به شخصه منتظر نمایش گیم پلی بازی دث استرندینگ ام
    یکی نیست به کوجیما بگه برادر گیم پلی نشون بده دیگه:wacky:
    اگه هم اشتباه نکنم عنوان جدید ساکر پانچ هم تو همین e3 رونمایی می شه
    خیلی دلم می خواد دنباله infamous جدید معرفی بشه:wacky:

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.