نویسنده: Kasra Derakhshan سه شنبه، 01 مرداد 1392
ساعت 16:26

پیش نمایش The Division

5 از 5

دیگر این روزها کسی نیست که با دنیای بازی های کامپیوتری تعامل داشته و نام " تام کلنسی " را حداقل 10 باری در موقعیت های مختلف نشنیده باشد. این نویسنده معروف که سابقا عضو ارتش بوده ، معجونی لغوی از خاطرات و تجربیات جنگی اش به انضمام قوه  تخیل ، به جامعه عرضه کرده و سال هاست از همین طریق شهرتی جهانی بهم زده است. شرکت یوبی سافت هم گویا دیواری کوتاه تر از آقای کلنسی گیرنیاورده و در پشت پرده داستان اکثر کارهایش ، از او بهره می برد. بگذریم ...

نسل هشتم کنسول های خانگی در راه است و جنگ سرد بین XBOX ONE و PS4 به پاست و بازاریاب ها و Announcer های مایکروسافت و سونی ، شبانه روز در حال جمعاوری خریدار و طرفدار هستند تا آینده اقتصادی شان را تضمین کنند . سونی از کیفیت بالا و قیمت پایین می گوید و مایکروسافت از امتیازات انحصاری و جاه طلبانه.

استدیوهای بازیسازی هم بیکار ننشسته  و با ساخت عناوین زیبا و مسحور کننده ، آتش تردید و دودلی را در میان طرفداران روشن  نگه می دارند . یوبی سافت یکی از این شرکت هاست که از چند سال قبل می گفتند  20 % از نیروی کارش را به ساخت بازی براساس  سخت افزار کنسول های نسل هشتم اختصاص داده.

The Division : Tom Clancy یکی از جدیدترین آثار این شرکت است. اما قبل از بررسی آن ، ذکر دو نکته الزامی است. اول اینکه اگر دوست خوبم آقای ساعتچی ، دموی این عنوان را به بنده نمایش نمی داد ، اکنون خبری از این پیش نقد هم نبود. و دوم اینکه Division در نگاه اجمالی ، نه یک بازی خاص و نوین بلکه یک  ترکیب خوش طعم از المان های آشنا و جواب پس داده است.

پیش نمایش بازی The Division تصویر اول

*** به جزئیات بافت دستکش و کلاه بازیکن دقت کنید ***

بازی MAG را به خاطر دارید ؟ همان عنوان انحصاری و آنلاین 3PS که می توانست 256 بازیکن را همزمان در دنیای مجازی ، به جان هم بیاندازد ؟  Division هم تقریبا و با در نظر گرفتن دموی منتشر شده ، در چنین ابعادی است. علاوه بر MAG ، چند عنصر آشنای دیگر هم در Division دیده می شود. گیم پلی آن به شدت Future Soldier را تداعی کرده و کلیت اتمسفرش ، دنیای Waste Land سری بازی های Fall Out را که در آن ، عده ای کثیر ، در یک محیط بسیار بزرگ ، به طرق مختلف باهم در ارتباط بودند. اما بر خلاف آنچه احتمالا تصور می کنید ، در این بازی ، نه پای یک گروه کوچک و درستکار و منذوی و همه فن حریف در میان است و نه خبری از یک بیابان خشک و خسته کننده. شما همانند بسیاری از بازیکنان دیگر ، وارد دنیای مجازی شده ، کارکتر دلخواهتان را می سازید و با چند نفر دیگر تشکیل یک گروهک می دهید و در شهر نیویورک ، مبارزات با سایر گروهک ها را تجربه می کنید ؛ یک سیستم کاملا شناخته شده که در انواع و اقسام گوناگون تا به حال دیده شده است.

اندرباب داستان ، اطلاعات چندانی در دست نیست. اما شواهد حاکی از آن است که نوعی ویروس ، در نیویورک شیوع پیدا کرده و شهر تخیله شده است. اما هنوز از نقش و هدف اصلی گروهک های اعزامی به آن ، هیچ نمی دانیم.

پیش نمایش بازی the division تصویر دوم

خوشبختانه ، قرار نیست ویروس فوق الذکر بشود عاملی برای تبدیل شدن مردم به زامبی باشد . Division ، خیلی با کلاس تر از این حرف هاست !!!  تخلیه شدن شهر عظیمی چون نیویورک به معنی اینکه تنها حاضران شهر، شما  و بازیکنان دیگر باشید ، نیست. NPC ها هم در هرجایی که بتوانند جولان داده و تحت تاثیر عملکرد شما یا بازیکنان از دیگر تیم ها ، از خود واکنش نشان می دهند. علاوه بر این، دشمنان شما ، تنها محدود به بازیکنان واقعی نبوده و با تیم های دشمنی که توسط هوش مصنوعی هدایت می شوند نیز، مواجه خواهید شد.

بعد بصری بازی، انصافا جایی برای ایراد و ضعف ندارد. تمام شهر، به طور کاملا دینامیک و با کوچترین جزئیات ممکن طراحی شده. تمام بافت ها  از سطوح جامد و مایع گرفته تا پوشش شخصیت ها، به مدد CPU های 8 هسته ای و RAM های 8 گیگابایتی  و سایر توانایی سخت افزاری کنسول های نسل هشتم، با ظرافتی بی سابقه  ساخته و پرداخته شده اند.

 پیش نمایش بازی the division تصویر سوم

طراحی تمام محیط ها در اوج دقت و ظرافت

پیش نمایش بازی the Division تصویر چهارم 

 امکان  ندارد وارد یک محیط بسته یا باز شوید و با تعداد بیشماری Object کوچک و بزرگ برنخورید. باور کنید در این بازی حتی تماشای یک کیسه سیاه و پر از زباله که در خیابان پشتی یک داروخانه  رها شده، شما را به وجد می آورد!

 همچنین تغییرات ناشی از تعامل بازیکن ها با محیط ، به شکلی کاملا پویا ایجاد می شوند. برخلاف آنچه در نسل فعلی به دفعات دیدیم ، دیگر شیشه ها با اصابت تنها چند گلوله ، به کلی  فرو نریخته و در عوض ، هرگلوله یک سوراخ با کمی ترک در حاشیه ها ، بر جای می گذارد. یا مثلا لاستیک ماشین ها ، بعد از ترکیدن ، دیگر ناپدید نمی شود بلکه ، عینا تغییر فرم می دهد.

The Division نیز همانند اکثر قریب به اتفاق بازی های نسل بعدی که از فناوری " ابر " پشتیبانی می کنند ، امکان دسترسی هر بازیکن به دنیای خود را حتی با کمک تبلت نیز فراهم کرده. در دمویی که نمایش داده شد ، بازیکن با 2 هم تیمی اش ، درگیر یک مبارزه چند دقیقه ای ، مقابل ایستگاه پلیس شد. در میانه های نبرد ، ناگهان بازیکن دیگری از تیم ، از طریق تبلت اش وارد بازی شد و به گروه پیوست اما نه به صورت یک انسان. بلکه به شکل یک Drone کوچک که می توانست نظاره گر جنگ از ارتفاع باشد  و با دادن اطلاعات مفید نظیر محل دقیق اختفای یکی از دشمنان در پشت  بیلبورد نصب شده در بالای ایستگاه پلیس ، مبارزه را راحت تر کند.

 

همان طور که پیش تر گفته شد، Division یک بازی نوین با ایده های جدید و  ناب نیست. اما به پاس کیفیت بسیار بالای ساخت و استفاده از المان ها آشنا، یک تجربه سینمایی و فراموش نشدنی در بدو ورود کنسول ها نسل هشتم خواهد بود.Divison یک عنوان نقش آفرینی ، آنلاین و  Open World است و متاسفانه تنها نکته ناراحت کننده آن برای ما مخاطبان ساکن ایران است که به احتمال قوی، قادر به تجربه آن نخواهیم بود.

بنر بازی The Division

نقد و بررسی بازی The Division

پیش نمایش بازی the Division استفاده از تبلت در بازی

برچسب‌ها
محتوای بیشتر در این بخش: پیش‌نمایش بازی Monster Hunter: World »
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 73
    تشکر: 37
    تشکرشده: 51

    موافقم . منم متوجه یک سری عناصری شدم که بدش نمیاد singel player هم داشته باشه . از ته دل امیدوارم همچنین قابلیتی براش وجود داشته باشه .
    ولی با توجه به اون سه واژه Online , Open World , RPG که آخرش نمایش داده شدن ، حسابی حالم گرفته شد .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 12
    تشکر: 18
    تشکرشده: 13

    آره دیگه جدیدا" دسته دسته از بازیها این امکان رو با خودشون به همراه میارن!
    یکی از بهترین مواردی که از همون لحظات ابتدایی مشاهده‌ی تریلر، بنده رو به وجد آورد جزییات فوق‌العاده‌ی بازی بود اما مگر می‌شود عنوان خاصی ساخته شود و ما برای تجربه‌ی آن متوسل به کارهای آنچنانی نباشیم! در ابتدا با دیدن این مورد که با یک عنوان آنلاین روبرو هستیم احساس راحتی نداشتم و به همین خاطر پیگیر این عنوان نبودم تا اینکه آقا کسری زحمت این پیشنمایش رو کشید و بار دیگه‌ای چشم ـم به Division خورد ... اما اینها رو گفتم که برسم به یک موضوع. به نظر میاد که تجربه‌ی این عنوان بصورت تک‌نفره نیز امکان پذیره و اینطور که من شنیدم با وجود اینکه پایه‌ی بازی بر اساس آنلاین بودن بنا شده ولی باز هم چنین بخشی در نظر گرفته شده.
    دوستان در اینباره اطلاعی دارند آیا ؟ :d

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 73
    تشکر: 37
    تشکرشده: 51

    خب استفاده از تبلت ، جزو قابلیت های cloud ه ...... بچه ها استفاده می کنن دیگه .
    حالا فعلا شمار این جور بازی ها کمه ...... چه بسا که موج های دوم - سوم به بعد بازی های نسل جدید ، همشون تبلت رو هم به سیستم اضافه کرده باشن .

    ‏LORD از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 12
    تشکر: 18
    تشکرشده: 13

    خسته نباشی آقا کسری؛
    یک عنوان مورد انتظار دیگه از یوبیسافت که به لطف جزییات زیادی که داشت همگان را به وجد آورد ولی این مشکلاتی که برای تجربه‌ی این عنوان وجود داره واقعا نا امید کننده است ...
    این سیستم کنترل بازی بوسیله‌ی تبلت دیگه به موردی تکراری داره تبدیل میشه، این از The Division و اون هم از Watch Dogs ! :(

    ‏K-D از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.