نویسنده: سینا محمدی دوشنبه، 09 مرداد 1396
ساعت 21:19

پیش نمایش بازی LawBreakers

5 از 5

هنجارشکنی از نوع آنلاین! پیش نمایش بازی LawBreakers

تا پیش از نسل ششم، توانایی اجرای آثار آنلاین عموما در اختیار دارندگان پی‌سی قرار داشت، اما به تدریج و با شروع نسل ششم و هفتم این رویه توسط سازندگان تغییر پیدا کرد و شاهد انتشار عناوین آنلاین متعددی برای کنسول‌های خانگی بودیم. در نسل فعلی بازی‌های شوتر آنلاین بیشتر از دیگر عناوین توانایی جذب مخاطب را دارند و به واسطه محبوبیت آثاری مانند Overwatch و Battlefield 1، انتشار عناوین آنلاین به یک پدیده همه‌گیر تبدیل شده است؛ حتی نینتندو نیز دست به کار شده و با Splatoon قصد دارد تا در این زمینه فعالیتی موثر داشته باشد. اگر به فهرست آثار شوتر سال 2017 نگاهی کوتاه داشته باشیم، عناوین زیادی به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توان به Quake Champions و Wolfenstein II The New Colossus اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با بازی LawBreakers که یکی از مورد انتظارترین بازی‌های امسال است آشنا کنیم. با بازی مگ و پیش نمایش بازی LawBreakers همراه باشید.

قطعا با «کلیف بلزینسکی» آشنایی دارید، بازیسازی که با خلق Gears of War گامی محکم در مسیر عناوین سوم شخص برداشت و سطح کیفی این آثار را به مرحله‌ای جدید رساند. وی پس از تاسیس استودیوی Boss Key تمرکز خود را بر روی پروژه‌ای جدید گذاشت که با نام LawBreakers معرفی شد. «بلزینسکی» پیش از این در ساخت سری Unreal نیز نقش مهمی ایفا کرده بود و تاثیرات این عنوان را می‌توان به وضوح در بازی LawBreakers مشاهده کرد. Unreal شوتری پرسرعت بود که با تنوع سلاح‌ها توانست طرحی جدید در عناوین اول شخص ترسیم کند. به طور کل می‌توان اظهار داشت که نام «بلزینسکی» با دو عنوان مذکور گره خورده است و دو مجموعه فوق از بهترین ساخته‌های وی به شمار می‌آیند.

در واقع اگر بخواهیم عناوین اول شخص و سوم شخصی را نام ببریم که ضمن دارا بودن سرعت بالا، استانداردهای جدیدی نیز تعریف کردند، Unreal و Gears of War بیشتر از دیگر آثار خودنمایی می‌کنند؛ حال فرض کنید که خشونت Gears of War (البته با درجه‌ای به مراتب کمتر) و هیجان ناشی از مبارزات Unreal با هم ترکیب شوند و اثری را بوجود بیاورند که با ذات آنلاین‌محور خود، به عنوانی خوش‌ساخت برای طرفداران ژانر شوتر تبدیل شود؛ این طرحی کلی از بازی جدید «بلزینسکی» است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

اولین ویژگی بازی که با مشاهده ویدیوهای آن در مقابل مخاطب عرض اندام می‌کنند، سرعت بالای مبارزات است و این مهم در کنار فاکتورهایی مانند طراحی مراحل خلاقانه توانسته بازی LawBreakers را به یکی از مهمترین آثار شوتر سال 2017 بدل کند. LawBreakers همانند سری محبوب Unreal در دنیایی سورئال جریان دارد و دارای سلاح‌هایی از جنس تخیل است که شلیک با آن‌ها، مخاطب را به کشتن دشمنان ترغیب می‌کند. همانند سری Unreal و Quake با اسلحه‌هایی سر و کار داریم که با طراحی نوآورانه خود، مخاطب را به پیشروی بیشتر در بازی تشویق می‌کنند. هیچکدام از سلاح‌های بازی واقعی نیستند و همانند عناوین نام‌برده تنها قادر به استفاده از اسلحه‌هایی هستید که به شکل فانتزی طراحی شده‌اند.

پیش نمایش بازی LawBreakers-1

محیط‌های بازی پرجزئیات به نظر می‌رسند.

قاعده کلی بازی LawBreakers، تشکیل دو تیم برای شرکت در میدان جنگ است. هر تیم از پنج مبارز تشکیل شده است و بازیباز می‌تواند با انتخاب مبارز مورد نظر از میان کلاس‌های موجود، پا به رقابت بگذارد. کلاس‌ها تنوع زیادی به روند بازی بخشیده‌اند و صرفا چند ویژگی غیرقابل استفاده در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهند؛ به عنوان مثال با انتخاب کلاس Wraith توانایی‌های بازیباز در نبردهای نزدیک افزایش می‌یابد و شمشیرهای کوچکی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد که امکان پرتاب کردن آن‌ها وجود دارد، ضمن آنکه توانایی بالارفتن از دیوارها با سرعتی فوق‌العاده و مکانیزم پرش‌های پی در پی در این کلاس آزادی عمل زیادی برای بازیباز به ارمغان می‌آورد. قابلیت جالب دیگر این کلاس، کند کردن سرعت حرکات دشمنان است که در این حالت می‌توان به بهترین شکل ممکن حریف‌های آنلاین را از پای درآورد.

دیگر کلاس موجود در بازی Titan نام دارد که سلاح اصلی آن یک راکت لانچر پرقدرت است.همچنین در کلاس نام‌برده به گونه خاصی از مین دسترسی خواهید داشت که حرکات دشمنان را آهسته می‌کند.

اگر بخواهیم دیگر کلاس جالب موجود در بازی را معرفی کنیم باید به Gunslinger اشاره داشته باشیم. همانطور که از نام این کلاس مشخص است، سلاح اصلی بازیباز تفنگی دستی است که سرعت زیادی به مبارزات می‌بخشد. از قابلیت‌های جذاب این کلاس می‌توان توانایی تلپورت کردن در فاصله‌ای کوتاه را نام برد که می‌تواند بیش از پیش بر جذابیت مبارزات بیفزاید.

همانطور که مطالعه کردید، صرفا با یک شوتر معمولی رو به رو نیستیم که تکنیک‌های مبارزات آن تنها به مکانیزم‌های عناوین سطح پایین تکیه کرده باشد، بلکه در مقابل عنوانی قرار داریم که با توانایی‌های کلاس‌های مختلف، قابلیت‌های ویژه‌ای در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا تنوع گیم‌پلی در تمامی بخش‌های بازی نمود پیدا کند؛ کند کردن حرکات دشمنان، قابلیت منع کردن حریف‌های آنلاین از بکارگیری قدرت‌های ویژه آن‌ها و یا بالارفتن از دیوارها، عناصری هستند که مخاطب را از اجرای هرگونه چیت کد بازمی‌دارد!

سرعت بازی بسیار بالاست و قابلیت‌های متفاوتی که برای هر کدام از کلاس‌ها در نظر گرفته شده است، می‌تواند توازن موجود در بازی را با اختلالاتی روبه رو کند و به نوعی بالانس بودن مبارزات را از بین ببرد؛ حال در این قسمت است که طراحی مراحل کارایی مهم خود را نشان می‌دهد. نقشه‌های بازی به صورت گسترده شکل گرفته‌اند و محیط‌های بزرگی را شامل می‌شوند تا استفاده از قابلیت‌هایی مانند بالارفتن از دیوار یا پرش‌های پشت سر هم باعث ایجاد وقفه‌ای در روند هیجان‌انگیز مبارزات نشوند.

در نقشه‌های بازی، قسمت‌هایی وجود دارند که جاذبه موجود در آن‌ها با مشکلاتی روبه رو شده است. در این بخش‌ها می‌توانید به صورت آزادانه و 360 درجه در محیط جابجا شوید و حتی به صورت عمودی نیز حرکت کنید تا تنوع بیشتری در گیم‌پلی بازی ایجاد شود.

وجود شخصیت‌هایی با قابلیت‌های متعدد به همراه سرعت نفس‌گیر بخش اکشن، بازی LawBreakers را به انتخابی مناسب برای دارندگان پی‌سی تبدیل کرده است و تبدیل به انتخاب اول بسیاری از بازیبازانی خواهد شد که پس از Battlefield 1 و Overwatch در جستجوی عنوانی خلاقانه در این ژانر هستند.

LawBreakers Preview 2

شلیک با اسلحه‌های بازی لذت زیادی خواهد داشت.

باید اشاره داشت که بازی LawBreakers دیگر به عنوان یک اثر Free to Play شناخته نمی‌شود و با توجه به محتوای مناسب این بازی، قیمت سی دلاری برای آن معقول به نظر می‌رسد، مخصوصا اینکه تمامی محتویات عرضه شده برای این عنوان به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد. بازی فوق در ابتدا به طور انحصاری برای پی‌سی معرفی شد، اما در حال حاضر انتشار نسخه کنسولی آن برای پلی‌استیشن 4 تایید شده است. «بلزینسکی» عرضه بازی بر روی ایکس‌باکس وان را رد نکرده است، اما اشاره کرده بود که با توجه به کوچک بودن تیم، آن‌ها قادر بودند از میان کنسول‌های خانگی، پلی‌استیشن 4 را به عنوان پلتفرم مقصد بازی انتخاب کنند، چرا که کاربران بیشتری نسبت به کنسول رقیب دارد. جالب است بدانید که دلیل عدم انتشار بازی بر روی نینتندو سوییچ، تعداد کم دکمه‌های این کنسول ذکر شده است، در حالیکه کنسول جدید نینتندو دکمه‌های زیادی را داراست؛ هر چند که با وجود سرعت سرسام‌آور مبارزات (که طبیعتا قدرت مانور سریعی را می‌طلبد) تجربه این عنوان بر روی پی‌سی‌های قدرتمند لذت بیشتری خواهد داشت و از این رو تعداد کاربران نسخه کنسولی بازی، کمتر خواهند بود. بازی LawBreakers در تاریخ 8 آگوست (17 مرداد) برای پی‌سی و پلی‌استیشن 4 انتشار می‌یابد و از پلی‌استیشن 4 پرو نیز پشتیبانی می‌کند.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 48
    تشکر: 72
    تشکرشده: 51
    کنسول‌های بازی:

    سلام. خسته نباشی سینا جان.
    با توجه به اینکه بازی دو روز دیگ منتشر میشه، وجود این پیشنمایش شدیدا لازم بود. دستت درد نکنه.
    به دلیل تمی که بازی داره خیلی ها ممکنه اونو با اورواچ اشتباه بگیرن و بگن که یه بازی تقلیدی هستش اما ممکنه ندونن که این بازی 4 ساله در دست ساخت بوده و بلینزسکی کار خودشو بلده!
    اورواچ در مقایسه با این بازی یک جورایی کژوال تر هستش ولی لابریکرز یک بازی شوتر شدیدا رقابتی و اصلا شوخی نداره! خشونت بازی بیشتره و جنبه ی فان اون کمتر هستش به طبع.
    بازی خوب و موفقی خواهد شد اما ترس من اینه که منتقدا این بازی رو با اورواچ مقایسه کنن و در نتیجه بزنن تو سرش!!!!

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط JaFa_th ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: JaFa_th
    سلام. خسته نباشی سینا جان. با توجه به اینکه بازی دو روز دیگ منتشر میشه، وجود این پیشنمایش شدیدا لازم بود. دستت درد نکنه. به دلیل تمی که بازی داره خیلی ها ممکنه اونو با اورواچ اشتباه بگیرن و بگن که یه بازی تقلیدی هستش اما ممکنه ندونن که این بازی 4 ساله در دست ساخت بوده و بلینزسکی کار خودشو بلده! اورواچ در مقایسه با این بازی یک جورایی کژوال تر هستش ولی لابریکرز یک بازی شوتر شدیدا رقابتی و اصلا شوخی نداره! خشونت بازی بیشتره و جنبه ی فان اون کمتر هستش به طبع. بازی خوب و موفقی خواهد شد اما ترس من اینه که منتقدا این بازی رو با اورواچ مقایسه کنن و در نتیجه بزنن تو سرش!!!!

    سلام محمدجواد جان
    ممنون بابت نظرت:li-bl:
    خب به هر حال بازی کلی تفاوت داره با اورواچ و واقعا منطقی نیست بخوایم این دوتا رو با هم مقایسه کنیم

    ‏JaFa_th از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    مطلب مختصر و مفیدی بود . خسته نباشی :li-bl:

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: SirGhas
    مطلب مختصر و مفیدی بود . خسته نباشی :li-bl:

    سلام
    لطف داری قاسم جان:li-bl:

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1395
    نظرها: 48
    تشکر: 18
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:

    چقدر از بازی تعریف کردی سینا . واقعا اینقدر خوبه این بازی ؟ چرا پولی شده ! مگه قرار نبود رایگان باشه ؟ اقای بلیزنسکی مثل اینکه هزینه هاشون زیاد شده :tear:

    آخرین بار در تاریخ حدود 3 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏سینا محمدی و ‏JaFa_th از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.