نویسنده: Ali پنج شنبه، 12 مرداد 1396
ساعت 11:18

راهنمای اسم گذاری و شماره‌بندی بازی Kingdom Hearts

4 از 5

راهنمای اسم گذاری بازی کینگدوم هارتز ( Kingdom Hearts ) و ترتیب شماره‌ها و نسخه‌های مختلف این سری

به قول آلبرت انیشتن سه چیز در زندگی همیشگی هستند:

مرگ، مالیات و اسم گذاری احمقانه سری کینگدم هارتس

به همین دلیل با انتشار نسخه های بازسازی شده با اسم گذاری های سردرگم کننده برآن شدیم تا یک راهنما برای کسانی که تازه می خواهند پا به این جهان بگذارند و یا کسانی که قبلا نسخه های پلی استیشن 2 بازی را تجربه کردند ولی با دیدن این عناوین دچار سرگیجه شدند، بنویسیم.

تا به امروز سه عدد بازی اصلی در این سری وجود دارند که دو عدد از آنها بازسازی نسخه های قبلی هستند و یکی از آنها برای انتشار در آینده ای نزدیک در حال آماده شدن است.

Kingdom Hearts III

Kingdom Hearts 3

به همین سادگی. این بازی که ادامه ی داستان سورا و دوستانش را روایت می کند در نمایشگاه E3 در سال 2013 معرفی شد و هر وقت که به پختگی کامل برسد و اشکلات احتمالی اش رفع شود، منتشر خواهد شد.

Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX + HD 2.5 ReMIX

Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX + HD 2.5 ReMIX

خب هرچه درکلاس ریاضی یاد گرفته اید، بیاندازیدش دور؛ و نه، این کینگدم هارتس 4 نیست! این مجموعه ای از بازی ها و انیمیشن هایی است که ماه مارس 2017 برای کنسول PS4 منتشر شده است. در واقع این، مجموعه ای از دو مجموعه دیگر است. KHHD1.5R و KHHD2.5R قبلا به صورت جداگانه برای PS3 منتشر شده بودند. با توجه به اینکه طرفدارهای زیادی خواهان نسخه PS4 بازی ها بودن، شرکت اسکواراینیکس هر دوی این بازی ها را درون یک دیسک و با نرخ 60 فریم در ثانیه به بازار عرضه کرد.

سری HD 1.5:

1)    Kingdom Hearts Final Mix:

kingdom hearts final mix

این نسخه بازسازی شده اولین بازی Kingdom Hearts است که این سری را شکل داد. به قول معروف نقطه صفر!

2)    Kingdom Hearts Re:Chain of Memories

Kingdom Hearts Re:Chain of Memories

یک نسخه بازسازی شده از بازی Kingdom Hearts: Chain of Memories کنسول گیم بوی با جزئیات بالاتر که داستانش بین شماره اول و دوم بازی اتفاق می افتد.

3)    Kingdom Hearts 358/2 Days

Kingdom Hearts 358/2 Days

نسخه بازسازی شده بازی ای با همین نام برای کنسول DS. داستان این نسخه نیز بین شماره های اول و دوم بازی اتفاق می افتد. اما خب خیلی خوشحال نباشید چون از گیم پلی خبری نیست. این نسخه ی انیمیشنی 3 ساعته ای است که فقط داستان بازی را روایت می کند. 

 سری HD 2.5:

1)    Kingdom Hearts II Final Mix:

Kingdom Hearts II Final Mix

نسخه بازسازی شده Kingdom Hearts II است با گرافیک و جزئیات بیشتر.

2)    Kingdom Hearts Birth by Sleep Final Mix:

6

نسخه بازسازی شده بازی ای با همین نام برای کنسول PSP می باشد که داستان آن اتفاقات قبل از اولین نسخه بازی را روایت می کند و به قولی پیش درآمد آن محسوب می شود. اگر می خواهید داستان بازی را کاملا بفهمید، توصیه اکید می شود که این نسخه را بازی کنید. البته این یک شوخی بود. کسی تا به حال داستان کینگدم هارتس را نفهمیده!

3)    Kingdom Hearts Re:coded:


7

مانند Kingdom Hearts 358/2 Days این نسخه هم یک انیمیشن بازسازی شده از بازی ای با همین نام برای کنسول DS می‌باشد. داستان آن اتفاقات بعد از دومین نسخه بازی را روایت می کند.

خب هنوز ما را دنبال می کنید؟ به طور ساده سری 1.5 شامل کینگدم هارتس یک و بازی هایی است که حول آن منتشر شده‌اند و سری 5/2 شامل بازی دوم و بازی هایی که حول آن منتشر شده اند، می شود. خب تا اینجا ما یک اسم گذاری تقریبا منطقی را داریم مگر اینکه خلاف آن ثابت بشود. مثل این:

Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue

8

خب، الان دیگه تقریبا داریم وارد ناکجاآباد می شویم. لطفا کمی دیگر ما را تحمل کنید. نسخه Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue دراصل شامل سه بازی می شود که از قرار زیر هستند:

1)    Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD:

9

نسخه ی پورت شده ای از کنسول 3DS که در سال 2012 منتشر شده و بصورت اچ دی درآمده است. این نسخه، آخرین بازی از سری بازی های کینگدم هارتس می باشد.

2)    Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep–A Fragmentary Passage:

10

این جدیدترین قسمت قابل بازی از داستانی است که بعد از Birth by Sleep اتفاق می افتد با هنرنمایی ستاره جدید بازی، Aqua.

10a

همچنین این نسخه از موتور گرافیکی کینگدم هارتس 3 استفاده می کند، بنابرین کسانی که درباره نسخه سوم بازی کنجکاو هستند، می توانند با تجربه این عنوان، پیش نمایشی از آن بدست بیاورند.

10b

دقیقا اینکه 0.2 از کجا آمده، مشخص نیست ولی شاید کارگردان بازی می خواسته است که این با 2.8 جمع شده و به کینگدم هارتس 3 ختم شود. اما خب در واقع این بازی قسمتی از 2.8 است و این یعنی ... اصلا می دانید چه؟ بیاید فعلا بخیال این قضیه شویم.

3)    Kingdom Hearts χ Back Cover:

11

آه، خسته شدم. کس دیگری خسته نیست؟ این یکی، طبق گفته اسکواراینیکس فیلم سینمایی جدیدی است که داستان Foretellers یا همان پیشگویان را روایت می کند و قرار است قدیمی ترین قسمت های داستان را به یکدیگر متصل کند.

خب در کلام آخر، اگر شما می خواهید این سه گانه را به ترتیب بازی کنید؛ از 1.5 شروع کنید، بعدش 2.5، بعد از آن 2.8 و دست آخر هم مثل یک بچه خوب منتظر شماره سوم بازی باشید. امیدوارم که این مقاله شما را دچار سردرد نکرده باشد. برای اینکه حالتان بهتر شود (یا بدتر- قضاوت بر عهده خودتان!) فلوچارتی که نسخه های مختلف بازی را به یکدیگر متصل می کند را می توانید در زیر مشاهده نمایید.

12

منبع: کوتاکو

Ali | مقالات | 03/08/2017
برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:

    آره با اینکه داستان از 1.5 شروع می شه اما اسکوار اینیکس اول 2.8 رو واسه Ps4 منتشر کرده :tear:

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    دقیقا من این مشکل رو دارم . نسخه ی 2.8 بازی الان داخل بازار از 1.5 اون خیلی ارزونتر فروخته میشه. این یعنی نسخه ی 1.5 تازه عرضه شده ولی نسخه ی 2.8 قدیمی تره ولی از نظر زمان بندی داستانی نسخه ی 2.8 جدیدتره و نسخه ی 1.5 قدیمی تر ؟
    پینوشت: جمله ی " به قول آلبرت انیشتن سه چیز در زندگی همیشگی هستند: مرگ، مالیات و اسم گذاری احمقانه سری کینگدم هارتس" فوق العاده بود :blink:

    ‏مهمان و ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.