نویسنده: سینا محمدی چهارشنبه، 01 شهریور 1396
ساعت 22:34

جمع‌بندی: تحلیل کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه Gamescom 2017

5 از 5

تحلیل کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه Gamescom 2017

نمایشگاه Gamescom 2017 با کنفرانس مایکروسافت آغاز شد، شروعی که بدون هیچ اغراقی ناامیدی طرفداران ایکس‌باکس را به دنبال داشت و نتوانست موفق ظاهر شود. انتظارات از کنسول میان نسلی ایکس‌باکس وان ایکس به شدت بالاست و اگر مایکروسافت با همین رویه به کار خود ادامه دهد به طور قطع شاهد شکست خوردن این کنسول قدرتمند خواهیم بود. با بازی مگ و تحلیل کنفرانس مایکروسافت همراه باشید تا نگاهی به عملکرد این کمپانی در نمایشگاه Gamescom 2017 بیندازیم و مهمترین اخبار آن را مرور کنیم.

Gamescom 2017 Microsoft Press Conference 1

مخاطبان سری Prince of Persia سال‌های زیادی است که در انتظار معرفی دنباله‌ای از این عنوان هستند، اما یوبی‌سافت همچنان در حال ساخت نسخه‌های مختلف Assassin’s Creed است و نمی‌تواند از شیردوشی فرنچایزهای خود دست بردارد، مخصوصا اینکه عنوان Watch Dogs نیز به لیست عناوین یوبی‌سافت اضافه شده و با شناختی که از این کمپانی داریم عدم انتشار نسخه‌های متعدد از Far Cry، Watch Dogs و Assassin’s Creed کاملا بعید به نظر می‌رسد. نسخه جدید سری Assassin’s Creed که با پسوند Origins معرفی شد نسبت به نسخه‌های پیشین امیدوارکننده است. در کنفرانس مایکروسافت یک ویدیوی سینماتیک از Assassin's Creed Origins به نمایش درآمد و هیچ جزئیاتی از گیم‌پلی آن فاش نشد. سازندگان سرزمین مصر را به عنوان بستری برای روایت داستان انتخاب کرده‌اند و در حال خلق دنیایی پهناور هستند. بازی Assassin’s Creed Origins با رزولوشن 4K بر روی ایکس‌باکس وان ایکس اجرا خواهد شد تا اکتشاف در سرزمین مصر با کنسول میان نسلی مایکروسافت جذابیت بیشتری داشته باشد.

Gamescom 2017 Microsoft Press Conference 2

در میان عناوین آنلاین این نسل بازی PlayerUnknown’s BattleGrounds محبوبیت زیادی کسب کرده است و با وجود اینکه در مرحله دسترسی زودهنگام قرار دارد توانسته چندین میلیون بازیکن را به سمت خود جذب کند. پیش از این در نمایشگاه E3 2017 و در کنفرانس مایکروسافت انتشار این اثر برای ایکس‌باکس وان تایید شد و حال شاهد آن بودیم که مایکروسافت ناشر این بازی خواهد بود. PlayerUnknown’s BattleGrounds با ترکیب سبک اکشن و المان‌های ژانر Survival توانسته به یکی از رقبای سرسخت آثار آنلاین تبدیل شود. اگر به دنبال تجربه PlayerUnknown’s BattleGrounds بر روی کنسول‌های خانگی هستید نسخه ایکس‌باکس وان تنها انتخاب شما خواهد بود، چرا که نسخه پلی‌استیشن 4 این عنوان دیرتر انتشار می‌یابد.

Gamescom 2017 Microsoft Press Conference 3

با وجود اینکه نسخه هفتم فورتزا مهمترین عنوان ایکس‌باکس وان در سال جاری است، اما مایکروسافت در کنفرانس خود تنها به یک نمایش کوتاه از این عنوان پرطرفدار بسنده کرد. Forza Motorsport 7 می‌توانست زمان بیشتری از این کنفرانس را به خود اختصاص دهد، اما این اتفاق نیفتاد و ردموندی‌ها مهره کلیدی خود را که عنوان مهمی برای موفقیت ایکس‌باکس وان ایکس نیز به شمار می‌رود به سرعت فراموش کردند. Forza Motorsport 7 بر روی ایکس‌باکس وان ایکس کیفیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و از جمله عناوینی است که می‌تواند در فروش کنسول میان نسلی مایکروسافت تاثیرگذار باشد.

Gamescom 2017 Microsoft Press Conference 4

در این کنفرانس شاهد معرفی عنوان Jurassic World Evolution بودیم که استودیوی سازنده Elite Dangerous در حال ساخت آن است. ساختن یک پارک جدید و ایجاد دایناسورها از ویژگی‌های اصلی این عنوان هستند که می‌تواند برای تعداد محدودی از بازیکنان جذابیت خاصی داشته باشد. بازی Jurassic World Evolution در سال 2018 برای پلتفرم‌های پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان انتشار می‌یابد.

ReCore Definitive Edition Games Com 2017

عنوان ReCore شانس زیادی برای تبدیل شدن به یک اثر جذاب داشت، اما عدم پیاده‌سازی درست ایده‌های جالب این اثر باعث شد تا سطح کیفی بازی ReCore از یک عنوان متوسط فراتر نرود. در شرایطی که حتی طرفداران سرسخت ایکس‌باکس این بازی را به فراموشی سپرده‌اند، مایکروسافت نسخه ارتقایافته ReCore را معرفی کرد. ReCore Definitive Edition نام این نسخه بهینه شده است که تغییراتی در قابلیت‌های شخصی‌سازی آن اعمال شده و یک ماموریت جدید نیز در آن جای گرفته است؛ ضمن آنکه در این نسخه روباتی در دسترس بازیکن قرار می‌گیرد که امکان کنترل کردن آن وجود خواهد داشت. این عنوان در هر دو کنسول ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و از سپتامبر 2017 در فهرست آثار Xbox Game Pass نیز قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که ReCore Definitive Edition تنها 20 دلار قیمت دارد و محتویات آن برای کسانی که نسخه اصلی ReCore را خریداری کرده‌اند به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت. تاریخ انتشار این عنوان 29 آگوست (7 شهریور) ذکر شده است.

بازی State of Decay 2 نیز از دیگر عناوین انحصاری مایکروسافت بود که متاسفانه در این کنفرانس نمایشی بسیار کوتاه داشت. باید دید که آیا دنباله این عنوان می‌تواند از زیر سایه نسخه اول بیرون بیاید یا عدم نمایش یافتن تریلرهای متنوع بر ناقص بودن بازی دلالت دارد.

در این میان بازی Sea of Thieves شاید متفاوت‌ترین اثری باشد که برای انتشار بر روی پلتفرم مایکروسافت برنامه‌ریزی شده است، اما نمایش این عنوان بزرگ نیز نتوانست اندکی از ناامیدی هواداران ایکس‌باکس را کم کند، چرا که در این نمایش همچنان نبردهای دریایی بازی به تصویر کشیده شد که پیش‌تر و در نمایش‌های مختلف این اثر بارها شاهد آن بودیم. بازی Sea of Thieves از قابلیت کراس-پلی پشتیبانی می‌کند تا کاربران هر دو نسخه پی‌سی و ایکس‌باکس وان بتوانند به تجربه این عنوان بپردازند.

Gamescom 2017 Microsoft Press Conference 6

یکی از جالب‌ترین عناوین آنلاینی که طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده بازی World of Tanks است که در ابتدا انحصارا برای پی‌سی منتشر شد و پس از آن بر روی ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 پورت گردید. این عنوان اکشن MMO با رزولوشن 4k بر روی ایکس‌باکس وان ایکس اجرا خواهد شد تا دامنه عناوین ارتقا یافته توسط این کنسول افزایش یابد.

Gamescom 2017 Microsoft Press Conference 7

مطمئنا با Minecraft آشنایی دارید. پس از همه گیر شدن این بازی و پورت شدن آن بر روی بسیاری از کنسول‌های دو نسل اخیر خبر جدیدی در نمایشگاه Gamescom 2017 منتشر شد که حاکی از انتشار باندل ایکس‌باکس وان اس این بازی است. باندلی طرح جذابی هم دارد.

مایکروسافت از قابلیت جدید داشبورد ایکس‌باکس وان رونمائی کرد که ویژگی Light Mode را به کنسول اضافه می‌کند و به واسطه آن می‌توان رنگ تیره داشبورد کنسول را به خاکستری مایل به سفید تغییر داد. داشبورد جدید ایکس‌باکس وان در روزهای پایانی سال جاری انتشار می‌یابد و از ویژگی‌های آن می‌توان به تسریع بخشیدن در اجرای برخی از برنامه‌ها اشاره کرد.

در این کنفرانس اطلاعاتی از باندل مخصوص پروژه اسکورپیو ارائه شد؛ هواداران می‌توانند به صفحه این باندل در سایت مایکروسافت مراجعه کنند و یا از طریق برخی خرده‌فروشی‌ها آن را پیش‌خرید نمایند. باندل پروژه اسکورپیو تفاوت چندانی با ایکس‌باکس وان ایکس ندارد و تنها از حیث طراحی ظاهری دارای تفاوت‌های کوچکی است و البته به صورت محدود تولید خواهد شد.

گویا مایکروسافت از معرفی عناوین انحصاری ایکس‌باکس به طور مفصل، خودداری کرده بود و پس از State of Decay 2، Sea of Thieves و Forza Motorsport 7 نوبت به انتشار یک تریلر کوتاه از عنوان مورد انتظار Cuphead رسید تا اهمیت ندادن مایکروسافت به IPهای جدید بیش از پیش نمایان شود.

Gamescom 2017 Microsoft Press Conference 8

استودیوی Monolith Productions به واسطه ساخت بازی Middle Earth Shadow of Mordor موفق شد یکی از برترین آثار سبک جهان-باز را شکل دهد. پس از معرفی دنباله این اثر با نام Middle Earth Shadow of War، بازی فوق در لیست عناوین مورد انتظار بسیاری از بازیکنان قرار گرفت و دلیل آن جهش‌های بزرگی است که نسبت به نسخه قبل شاهد آن هستیم. بازی Middle Earth Shadow of War ویدیوی جدیدی در کنفرانس مایکروسافت دریافت کرد که به نمایش کوتاهی از آن می‌پرداخت. Middle Earth Shadow of War به شدت گسترده شده و سیستم نمسیس موجود در بازی پیشرفت چشم‌گیری داشته است. عنوان جدید Monolith Productions یکی از مورد انتظارترین بازی‌های 2017 است و تنها چند ماه تا تاریخ انتشار بازی باقی مانده است. در کنفرانس مایکروسافت همچنین از باندل جذاب ایکس‌باکس وان اس این بازی رونمایی شد که همزمان با تاریخ عرضه بازی و در دو نسخه یک ترابایتی و نیم ترابایتی انتشار می‌یابد.

Gamescom 2017 Microsoft Press Conference 9

مهمترین خبر این کنفرانس را می‌توان به معرفی نسخه چهارم Age of Empires نسبت داد. استودیوی Relic که بیشتر با Dawn of War و Company of Heroes شناخته می‌شود در ساخت Age of Empires IV نقش دارد و تا کنون جزئیات بیشتری از بازی منتشر نشده است. کنفرانس مایکروسافت برای طرفداران مجموعه Age of Empires پر از اخبار شگفت‌انگیز بود و به جز معرفی دنباله این عنوان، تاریخ انتشار بازسازی نسخه اولیه این سری نیز اعلام شد؛ Age of Empires Definitive Edition در 19 اکتبر (27 مهر) برای ویندوز 10 انتشار خواهد یافت. همچنین عرضه ریمستر نسخه‌های دوم و سوم این مجموعه تایید شد تا کنفرانس مایکروسافت برای طرفداران سبک استراتژی رویایی باشد.

مهمترین اخبار کنفرانس مایکروسافت به موارد بالا محدود می‌شود. هم‌اکنون می‌دانیم که آثار مهم پلتفرم نسل هشتمی مایکروسافت برای عملکرد بهتر بر روی ایکس‌باکس وان ایکس آپدیت دریافت می‌کنند. به وقع پیوستن این امر که یک کنسول بدون عناوین انحصاری متعدد و تنها با رزولوشن و وضوح بیشتر تصاویر بتواند فروش خوبی داشته باشد تا حدی غیرممکن است و باید دید که ایکس‌باکس وان ایکس چگونه می‌تواند جایگاه کنسول مایکروسافت را در میان مخاطبان ثابت نگه دارد. به جز معرفی نسخه‌های متعدد از مجموعه Age of Empires کنفرانس مایکروسافت هیچ بخش سورپرایزکننده‌ای نداشت و با مسیری که این کمپانی انتخاب کرده ممکن است شاهد از بین رفتن برند محبوب ایکس‌باکس باشیم. می‌توانید بهترین تریلر های نمایشگاه Gamescom 2017 را در بازی‌مگ تماشا کنید

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.