نویسنده: سینا محمدی دوشنبه، 13 شهریور 1396
ساعت 11:22

اولین نگاه به بازی The Evil Within 2

3 از 5

وقتی کابوس تجسم پیدا می‌کند؛ اولین نگاه به بازی The Evil Within 2

در نسل هشتم آثار انگشت‌شماری در ژانر Survival Horror انتشار یافته است. دنباله معنوی Clock Tower به یک اثر توهین‌آمیز تبدیل شد و آخرین نسخه Alone in The Dark کارنامه این سری را تاریک‌تر از گذشته کرد. در شرایطی که آثار قابل توجه این سبک به حداقل میزان ممکن رسیده است، بسیاری از بازیکنان Layers of Fear، Outlast 2 و Resident Evil 7 Biohazard را تنها عناوین موفق این ژانر در نسل فعلی به شمار می‌آورند، در حالی که پیش از انتشار آثار نام‌برده، «شینجی میکامی» با ساخت بازی The Evil Within توانست خوش‌ساخت‌ترین اثر ترسناک این نسل را خلق کند. ژانر ترس و بقا مدت‌هاست که طرفداران دوآتشه خود را از دست داده و با در نظر گرفتن این موضوع، بازی The Evil Within 2 برای بسیاری از طرفداران این سبک اثری مورد انتظار است. بازی The Evil Within 2 در نمایشگاه E3 2017 معرفی شد و رونمایی آن توانست یکی از زیباترین ویدیوهای این رویداد را به طرفداران هدیه دهد. با بازی مگ و ادامه مقاله همراه باشید.

معرفی دنباله The Evil Within در کنفرانس بتسدا هیجان بسیاری داشت. در طول این تریلر سینمایی، شخصیت اصلی بازی، سباستین را مشاهده می‌کردیم که درگیر کابوس‌های ذهنی خود شده است. در دنیای STEM حوادث غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد و در این بین سباستین برای بقا تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد. موسیقی ریتم تندتری به خود گرفته و نسخه کاور شده قطعه زیبای Ordinary World به خوبی مخاطب را با تریلر همراه می‌کند. اما شاید مهمترین موضوعی که بتسدا در ویدیوی این بازی به آن توجه داشت، اعلام تاریخ انتشار بازی بود. بتسدا ثابت کرده که علاقه زیادی به معرفی زودهنگام عناوین خود ندارد و با انتشار تریلرهای مختلف و تاخیر در تاریخ انتشار آن‌ها مخاطب را ناامید نمی‌کند. بازی The Evil Within 2 به همین منوال معرفی شد و بسیاری از طرفداران را (همچون نگارنده) نسبت به آینده این ژانر امیدوار کرد.

 

ماده سفیدرنگی که سباستین در آن غوطه‌ور می‌شود ارتباط مهمی با دنیای STEM دارد.

همانند نسخه قبلی شخصیت اصلی بازی The Evil Within 2 سباستین است و باید کنترل او را در سفری تنش‌زا بر عهده بگیرید. او به دنبال دختر گمشده خود است و در این مسیر باید آستانه تحمل خود را تا حد زیادی بالا ببرد. سباستین به شخصیت دیگری تبدیل شده و تغییرات زیادی به خود دیده است. دختر او گم شده، درگیری‌های ذهنی به سمت او می‌آیند و از طرفی دیگر باید به مبارزه با موجودات ترسناک دنیای STEM بپردازد. داستان نسخه اول چندان شخصی نبوده، اما در این عنوان می‌توان آشنایی بیشتری با سباستین پیدا کرد. داستان در این عنوان اهمیت بیشتری پیدا کرده است و این مهم در افزایش درجه ترس بازی قطعا تاثیرگذار خواهد بود. سباستین به شخصیتی شکسته تبدیل شده و درگیری‌های ذهنی فراوانی دارد و روایت مناسب داستان می‌تواند به درک مخاطب از فضای ذهنی او کمک کند.

The Evil Within 2 First View 1

دشمنان ظاهر وهم‌برانگیزی دارند.

طبق اخبار منتشر شده ویژگی‌های آثار ترسناک ژاپنی در این بازی حضور پیدا می‌کنند و این امر با توجه به فرم دشمنان قابل درک است. آن‌ها طراحی مریضی دارند و بدفرم بودن آن‌ها برای بازیکنان لحظات ترسناکی خلق خواهد کرد. در میان عناوین ترسناک منتشر شده تا کنون، تنها می‌توان سری The Suffering را از حیث طراحی بدفرم دشمنان بی‌رقیب دانست که با فرم چندش‌آور خود ترس زیادی به مخاطب القا می‌کرد. بازی The Evil Within 2 اما می‌تواند گوی سبقت را از این عنوان برباید. فرم موجودات کاملا مناسب یک اثر Survival Horror است و طراحی باس‌های بازی بر این امر دلالت دارد. دنباله The Evil Within ویژگی‌های یک اثر روانشناختی را در خود جای داده و اگر الهام‌بخشی بازی از ترس ژاپنی واقعیت پیدا کند، می‌توان شاهد یک عنوان تمام عیار در این سبک بود. مخاطبانی که در نسل ششم عناوین متعدد این ژانر را تجربه کرده‌اند با ایده‌های سازندگان ژاپنی آشنایی دارند. کافیست ترس موجود در عناوینی همچون Fatal Frame و یا Hungry Ghosts با این بازی همراه شود تا کابوس معنای واقعی پیدا کرده و نسخه دوم The Evil Within را به یک اثر متفاوت تبدیل کند.

The Evil Within 2 First View 2

بازی The Evil Within 2 می‌تواند این ژانر را به دوران اوج خود بازگرداند.

ترکیب عناصر روانشناسانه به همراه فاکتورهای موجود در عناوین ژاپنی بسیار ترسناک است و درجه ترس بازی زمانی بیشتر می‌شود که متوجه حضور «شینجی میکامی» در لیست سازندگان آن خواهیم شد. «شینجی میکامی» برخلاف نسخه ابتدایی کارگردان بازی نیست و تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. کارگردانی The Evil Within 2 بر عهده «John Johanas» قرار گرفته است که کارگردان دو DLC نسخه اول نیز به شمار می‌رود. شاید سپردن کارگردانی این عنوان مهم به دست یک فرد تازه وارد کمی غیرمنطقی باشد، اما «میکامی» اذعان داشته که «John Johanas» استعدادهای زیادی دارد و باید دیر یا زود به این مقام دسترسی پیدا می‌کرد.

محیط‌های بازی بسیار بزرگ هستند و آزادی عمل زیادی به مخاطب خواهد داد. برای جابجایی از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر تنها ملزم به استفاده از یک مسیر نخواهید بود و انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد. مراحل فرعی نیز در طول بازی وجود دارند و با انجام آن‌ها آیتم‌های مخصوصی دریافت خواهید کرد. بازی از شیوه چند چپتری استفاده نمی‌کند و از این رو بارگذاری‌های کمتری در بازی وجود خواهد داشت.

گیم‌پلی را در حالت کلی می‌توان به دو بخش مخفی‌کاری و اکشن تقسیم کرد. با پیروی از مکانیک‌های مخفی‌کاری، کشتن دشمنان معمولی بازی چالش زیادی نخواهد داشت و سباستین می‌تواند به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن آن‌ها را از بین ببرد. این بخش از گیم‌پلی در تریلرهای بازی مکانیزم خاصی را به نمایش نمی‌گذاشت و مطمئنا باید شاهد پیشرفت کلی این سیستم باشیم.

بخش اکشن روان است و اسلحه‌های زیادی برای آن تدارک دیده شده است. سیستم ساخت و ساز از اصلی‌ترین ویژگی‌های بازی است که امکان ساخت اسلحه و یا مهمات را فراهم می‌کند. شخصی‌سازی سلاح‌ها از دیگر عناصر تشکیل‌دهنده گیم‌پلی است که با آن می‌توان قدرت شلیک و یا ظرفیت خشاب را ارتقا بخشید. شخصی‌سازی سباستین نیز در طول بازی امکان‌پذیر است و می‌توان پنج عامل سلامتی، مخفی‌کاری، مبارزه، ترمیم و ورزشکاری را تقویت کرد و با آمادگی بیشتری به مبارزه با این موجودات برخواست.

The Evil Within 2 First View 3

اسلحه‌های زیادی در بازی وجود دارد.

شاید وجود قابلیت‌های متعدد در گیم‌پلی، چالش‌های بازی را ساده جلوه دهد، اما پدر سبک ترس و بقا، «شینجی میکامی» توصیه کرده که بازیکنان با درجه سختی آسان به تجربه این عنوان بپردازند و این در حالی است که درجه‌های Survival و Nightmare نیز در بازی قرار گرفته شده است. این توصیه می‌تواند به بالا بودن هوش مصنوعی بازی اشاره داشته باشد که سرسخت بودن دشمنان را به اثبات می‌رساند. شخصیت منفی بازی Stefano Valentini نام دارد که علاقه‌مند به عکس گرفتن از افرادی است که به خونین‌ترین حالت ممکن جان خود را از دست داده‌اند. این شخصیت می‌تواند توانایی‌های زیادی برای ایجاد استرس در بازی داشته باشد و بعد روانشناختی آن را بهتر به تصویر بکشد.

The Evil Within 2 First View 4

بازی در زمینه طراحی دشمنان و باس‌ها پا را از The Suffering فراتر می‌گذارد.

بازی The Evil Within 2 مهمترین عنوان ترسناک سال جاری است که پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یک اثر پرتنش دارد. The Evil Within 2 از موردانتظارترین عناوین امسال است و اگر پروسه ساخت بازی منظم پیش رود می‌توانیم با یکی از برترین آثار سال روبه رو باشیم. بازی The Evil Within 2 در تاریخ 13 اکتبر (21 مهر) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه می‌شود.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    خیلی هم عالی سینای عزیز
    متاسفانه هنوز موفق به تجربه ی نسخه ی اول این مجموعه نشدم ولی بعد تماشای تریلر معرفی بازی تو e3 امسال (که به نظرم جزو بهترین نمایشا بود) به شدت کنجکاو داستان جذاب این سری شدم و تصمیم هم دارم که نسخه اول رو تجربه کنم تا ببینم میکامی چطور دنیایی رو تونسته از این داستان خلق کنه.
    و تازه اینکه گفته شده این نسخه دارای ترس های روانشناختی خیلی بیشتری نسبت به نسخه اولشه.فکرشو بکن ترکیب عنوان خوش ساخت layers of fear با بازی خیل خوبی مثل alan wake چه شود؟؟؟:blink::blink:

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط btb cutting ویرایش شد
    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.