نویسنده: سینا محمدی سه شنبه، 28 شهریور 1396
ساعت 02:18

پیش نمایش بازی Wolfenstein II The New Colossus

5 از 5

دیستوپیای نئونازی‌ها؛ پیش نمایش بازی Wolfenstein II The New Colossus

تاریخ متناوب از جذابیتی بالا در میان موضوعات داستانی برخوردار است. در این رویه، خالق اثر تخیلات را دست‌مایه کار خود قرار داده و با روایت آن در بستری از حوداث واقعی، به ساخت اثری جدید می‌پردازد که غالبا پدیده هایپر رئالیتی یا فراواقعیت را در پی خواهد داشت. در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز سازندگان بسیاری این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند؛ زنده ماندن «جان اف کندی» از ترور وی در عنوان Prey و یا حضور هیتلر مکانیکی در بازی Wolfenstein 3D تنها بخشی کوچک از سیاهه عظیم این گونه آثار را در بر می‌گیرد. بازی Wolfenstein II The New Colossus از جدیدترین عناوینی است که با بهره‌گیری از شیوه فوق شکل خواهد گرفت و ماجراجویی جدیدی از نازی‌کش همیشگی سری یعنی Blazkowicz رقم خواهد زد. با بازی مگ و پیش نمایش بازی Wolfenstein II The New Colossus همراه باشید.

Wolfenstein 2 The New Colossus Preview 1

تاریخ متناوب ایده جذابی برای گسترش آثار متعدد بوده و این رویه توسط بسیاری از سازندگان مورد استفاده قرار گرفته است.

بازی Wolfenstein 3D از پیشگامان سبک FPS است و معرفی آن کاری بیهوده به نظر می‌رسد؛ تقریبا اکثر مخاطبان این صنعت با عنوان مذکور آشنایی دارند و هرگز منکر تاثیرات آن در ژانر شوتر نمی‌شوند. Wolfenstein 3D مانند بسیاری از شوترهای تاثیرگذار این صنعت توسط id Software توسعه یافت و با انتشار در سال 1992 به پرچم‌دار اصلی این سبک بدل شد. گیم‌پلی پرسرعت و اسلحه‌های متنوع در کنار طراحی مناسب مراحل، نام این عنوان را در زمره تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ جای داد. به واسطه اکشن جذاب و روند سریع بازی، Wolfenstein 3D به یک الگو برای سازندگان تبدیل شد. این روند با موفقیت Return to Castle Wolfenstein ادامه یافت، اما Wolfenstein (2009) با سختی‌های زیادی در زمینه جذب مخاطب روبه رو شد. پس از انتظارات فراوان از احیای این مجموعه، MachineGames که توسط برخی از اعضای کلیدی استودیوی Starbreeze تاسیس شده بود ساخت نسخه‌ای جدید از ولفنشتاین را کلید زد و با انتشار Wolfenstein The New Order در سال 2014 عملکردی موفق از خود بر جای گذاشت. پس از توسعه پیش درآمد عنوان فوق با نام The Old Blood و عرضه پکیجی رایگان برای Quake (که به منظور سالگرد بیست سالگی آن طراحی شده بود)، حال این استودیوی سوئدی مراحل ساخت دنباله The New Order را پشت سر می‌گذارد.

بازی Wolfenstein II The New Colossus در دوره‌ای متفاوت جریان دارد؛ بازی، سال 1961 را به تصویر می‌کشد و باید کنترل Blazkowicz را در آمریکایی اشغال‌شده به دست بگیرید. آمریکا توسط نازی‌ها کنترل می‌شود و هرج و مرج تمامی نقاط آن را احاطه کرده است؛ آن‌ها در حال توسعه هستند و آزادی را از مردم این منطقه سلب نموده‌اند. Blazkowicz مانند گذشته روحیه جنگی خود را حفظ کرده و خشن‌تر از همیشه به قلمروی نازی‌ها قدم می‌گذارد. سلاخی کردن نازی‌ها برای او کار دشواری نیست و پیروزی آن‌ها برای وی بی‌معنی به نظر می‌رسد. سازندگان بیش از سه ساعت سکانس سینمایی برای بازی طراحی کرده و تمرکزی ویژه بر داستان‌سرایی آن گذاشته‌اند و اینگونه که پیداست با یک Blazkowicz پخته‌تر مواجه خواهیم بود. تیم سازنده توجه زیادی به شخصیت‌پردازی او دارند تا بی‌رحمی Blazkowicz در مقابله با نازی‌ها کاملا نمود پیدا کند.
داستان در عناوین ران اند گان فاکتور بی‌اهمیتی تلقی می‌شود، اما سازندگان سعی کرده‌اند خلا این بخش را در The New Colossus پر کنند. افرادی که The New Order را تجربه کرده‌اند به یاد دارند که در بخش‌های ابتدایی بازی دو خط زمانی مختلف پیش روی مخاطب قرار می‌گرفت که انتخاب آن‌ها بر روند بازی تاثیر می‌گذاشت. مطابق اخبار منتشر شده این تصمیمات بر روی The New Colossus نیز تاثیرگذار خواهد بود و باید شیوه‌های متنوعی را برای پیشبرد بازی شاهد باشیم. انتظار می‌رود تا تمرکز سازندگان بر روی دیالوگ‌ها و سکانس‌های سینمایی، مانعی بر سرعت گیم‌پلی نشود و The New Colossus همانند دیگر نسخه‌های سری اکشنی دیوانه‌وار و خون‌آلود را به ارمغان بیاورد.

Wolfenstein 2 The New Colossus Preview 2

روایت داستان در The New Colossus از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نازی‌های بی‌شماری در انتظار مقابله با Blazkowicz هستند و از نگاه خشم‌آلود او در امان نخواهند بود. Blazkowicz در تمامی عناوین سری تهدیدی بزرگ برای نازی‌ها بوده و تعداد زیادی از آن‌ها را به قتل رسانده است؛ البته نباید از یاد برد که این امر تنها به لطف سلاح‌های قدرتمند میسر بوده و عامل اصلی جذابیت گیم‌پلی از این موضوع نشات می‌گیرد. نازی‌ها در The New Colossus قوی‌تر ظاهر خواهند شد و توانایی‌های شخص بازیکن را به خوبی محک می‌زنند؛ بنابراین وجود سلاح‌های متنوع خواسته بزرگی از سوی این عنوان نیست و مجموعه ولفنشتاین همواره طیف وسیعی از اسلحه‌های مختلف را در بر می‌گیرد. در واقع ولفنشتاین بیش از آنکه یادآور نام صخره‌ای در آلمان باشد، تداعی‌کننده شوتری روان در صنعت ویدیو گیم است؛ در بازی Wolfenstein II The New Colossus اسلحه‌های متنوعی در دسترس هستند که انتخاب هر کدام از آن‌ها سلیقه‌ای متفاوت می‌طلبد، مخصوصا اینکه حمل دو سلاح به صورت هم‌زمان امکان‌پذیر است و حتی می‌توان با مجهزشدن به دو شات‌گان از دشمنان پذیرایی نمود. سیستم گان‌پلی در عناوین MachineGames به خوبی پیاده‌سازی شده و با تجربه خوب این استودیو در ساخت The New Order و The Old Blood، گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای در انتظار بازیکنان خواهد بود.

Wolfenstein 2 The New Colossus Preview 3

Blazkowicz بازگشته تا باری دیگر از نازی‌ها انتقام بگیرد. خبر جالب برای طرفداران شوتر این است که وی به عنوان شخصیت مهمان در Quake Champions حضور خواهد داشت.

اکشن بازی تنها محدود به شلیک با اسلحه نیست و می‌توان به صورت مخفی‌کاری به پیشروی در مراحل پرداخت. در The New Order بازیکن به یک چاقو دسترسی داشت، اما این چاقو در The New Colossus جای خود را به یک تبر خونین داده که با در نظر گرفتن پیشرفت هوش مصنوعی نازی‌ها منطقی به نظر می‌رسد. همچنین صدا خفه‌کن‌های مختلفی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد تا استفاده از اسلحه‌ها نتواند دیگران را از حضور Blazkowicz باخبر کند؛ هرچند که با گان‌پلی دلچسب بازی اتخاذ تصمیم فوق، می‌تواند گیم‌پلی را از ریتم خود دور کند.

اسلحه‌های بازی ظاهر خشنی دارند و در میان آن‌ها آتش‌افکن‌های جذابی نیز قرار گرفته شده که نابودی دشمنان با آن لذت زیادی خواهد داشت. توجه MachineGames به جزئیات سلاح‌ها تحسین‌برانگیز است و در The New Colossus نیز شاهد دقت این استودیو در طراحی اسلحه‌ها هستیم. سلاح‌ها جزئیات فراوانی دارند که این مهم هیجان بخش اکشن را افزایش داده و سنگین بودن آن‌ها را به خوبی به بازیکن القا می‌کند.

Wolfenstein 2 The New Colossus Preview 4

می‌توان با ویژگی حمل دو سلاح، ترکیب دلخواهی از اسلحه‌های مورد نظر ایجاد کرد.

برخلاف The New Order و The Old Blood که از id Tech 5 استفاده می‌کردند، بازی Wolfenstein II The New Colossus با موتور id Tech 6 ساخته شده و از حیث گرافیک فنی پیشرفت قابل توجهی داشته است. نسخه‌های اخیر ولفنشتاین شاید از نظر جزئیات شگفت‌انگیز بودند، اما از بعد گرافیک فنی عناوین متوسطی به شمار می‌روند؛ در این زمینه به The New Colossus ایرادی وارد نیست و می‌توان گرافیک آن را با آثار نسل هشتم هم‌تراز دانست. نورپردازی‌ها طبیعی‌تر شده و در کنار آن کیفیت بافت‌ها و انیمیشن شخصیت‌ها زیبایی بیشتری به خود گرفته است. ارتقای گرافیک بازی نه تنها به پویایی دنیای آن کمک می‌کند، بلکه جذابیت اکشن را افزایش داده و خشونت آن را بهتر به نمایش خواهد گذاشت. شایان ذکر است که id Tech 6 پیش از این برای ساخت عنوان Doom مورد استفاده قرار گرفت.

Wolfenstein 2 The New Colossus Preview 5

گرافیک فنی بازی در مقایسه با آثار نسل هشتم قابل قبول است.

بازی Wolfenstein II The New Colossus گان‌پلی نسخه‌های اخیر سری را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های محدودی به این عنوان اضافه شده، اما فرم گیم‌پلی آن تقریبا ثابت مانده است که این عامل هیچگاه روند بازی را اسیر حلقه تکرار نخواهد کرد. سلاخی کردن نازی‌ها و ایجاد یک آشوب تمام عیار دلایل موجهی برای کنترل کردن Blazkowicz است. بازی Wolfenstein II The New Colossus در تاریخ 27 اکتبر (5 آبان) برای پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان انتشار می‌یابد. نسخه نینتندو سوییچ این عنوان نیز در سال 2018 عرضه خواهد شد و تاریخ انتشار دقیقی برای آن ذکر نشده است.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    مطلب بسیار خوبی بود سینا. خسته نباشی. دقیقا چیزی بود که از پیش نمایش یک بازی انتظار داریم. با توجه به این توضیحات فکر میکنم بد نباشه بازی رو امتحان کنم. ۲ مورد هست که داخل متن در موردشون چیزی به چشمم نخورد. اول اینکه آیا برای این نسخه بخش مولتی پلیر هم در نظر گرفتن ؟ و اینکه بازی برای کنسول های 4k بهینه شده عرضه میشه؟

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: SirGhas
    مطلب بسیار خوبی بود سینا. خسته نباشی. دقیقا چیزی بود که از پیش نمایش یک بازی انتظار داریم. با توجه به این توضیحات فکر میکنم بد نباشه بازی رو امتحان کنم. ۲ مورد هست که داخل متن در موردشون چیزی به چشمم نخورد. اول اینکه آیا برای این نسخه بخش مولتی پلیر هم در نظر گرفتن ؟ و اینکه بازی برای کنسول های 4k بهینه شده عرضه میشه؟

    سلام بر شما
    تا جایی که من می دونم بازی روی ایکس باکس وان ایکس فور کی اجرا میشه
    بخش مالتی پلیر هم نداره متاسفانه

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.