نویسنده: فرشاد چهارشنبه، 26 مهر 1396
ساعت 16:43

پروژه‌های در دست ساخت Star Wars الکترونیک آرتز در چه وضعیتی به سر می‌برند؟

0 از 5

چندین استودیو برروی پروژه‌های مختلفی از فرانچایز Star Wars کار می‌کنند اما این بازی‌ها در چه مرحله‌ای از ساخت بسر می‌برند؟

الکترونیک آرتز اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد استودیوی «ویسرال گیمز» (Visceral Games) را پس از تصمیم به بازسازی پروژه Star Wars از حالت مرسوم تک نفره ماجراجویانه به «یک تجربه گسترده‌تر» ببندد. توضیحات ناشر (الکترونیک آرتز) در خصوص این موضوع کمی نامفهوم بود اما بخش قابل فهم آن، این است که بازی Star Wars استودیوی ویسرال تمرکز خود را برروی بخش داستان و خطی بودن بازی گذاشته است، این در حالی است که کمپین‌های جهان باز و چند نفره با تنوع گیم‌پلی در دسترس هستند.

تاکنون اطلاعات کمی در مورد بازی Star Wars استودیوی ویسرال منتشر شده است. چیزهایی شبیه به نام کارگردان بازی («امی هنیگ» (Amy Hennig) کارگردان اسبق بازی Uncharted) و سبک و سیاق گیم‌پلی آن نیز در توضیحات انتشار یافته قابل درک است.

شرکت الکترونیک آرتز در ماه می سال 2013 در قراردادی با شرکت «دیزنی» (Disney)، اعلام کرد که سه بازی Star Wars تحت ساخت قرار دارند، یکی از آن‌ها توسط «دایس» (DICE)، دیگری توسط بایوور و آخرین پروژه توسط استودیوی ویسرال ساخته می‌شوند. گرچه تا به امروز هیچ‌گونه جزئیاتی در مورد سایر بازی‌های در دست ساخت، منتشر نشده است.

بایوور همچون همیشه به کار خود ادامه می‌دهد

استودیوی بایوور پیش از این برروی عناوین محبوب Star Wars: Knights of the Old Republic و Star Wars: The Old Republic کار کرده است و زمانی که در سال 2011 توسط مایکروسافت خریداری شد، یکی از نامزدهای اصلی کار برروی یکی از پروژه‌های Star Wars بود که می‌توانست بدون مشکلی مجوز آن را دریافت کند.

با توجه به همکاری دو شرکت الکترونیک آرتز و دیزنی، استودیوی بایوور بصورت سالانه اقدام به انتشار محتوای اضافه‌ای برای بازی The Old Republic می‌نماید. در نتیجه شاید بایوور تصمیم بگیرد که بجای وقت گذاشتن برروی محتوای اضافه بازی The Old Republic برروی چیز جدیدی کار کرده و بجای یک بازی، دو بازی از فرانچایز Star Wars بسازد.

بزودی شاهد انتشار Star Wars Battlefront 2 خواهیم بود

الکترونیک آرتز حدود یک ماه دیگر بازی جدید استودیوی دایس را عرضه خواهد کرد. بازی Star Wars Battlefront که پیش از این عرضه شده بود، از سبک چند نفره بهره می‌برد که در کنار فیلم Star Wars: Episode VII در سال 2015 روانه بازار شد و مورد تمجید افزاد زیادی قرار گرفت اما این بازی از نقص‌هایی در حالت‌ آفلاین برخوردار بود اما با این وجود بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کرد و می‌توان آن را موفق نامید.

در ماه نوامبر پیش‌رو، شاهد انتشار Star Wars Battlefront 2 خواهیم بود. استودیوی EA Motive به دایس ملحق شد تا بتوانند تجربه بهتری را خلق کنند و در کنار حضور بخش چند نفره، بخش تک نفر را نیز به آن اضافه کنند. (اضافه نمودن بخش کمپین جزو وظایف EA Motive بوده است.) الکترونیک آرتز وجود این حالت جدید را بازخوردهای منفی بازیکنان نسبت به عدم وجود حالت آفلاین اعلام کرده است.

در حالیکه این بازی جدید در ماه آینده منتشر خواهد شد، بازی Star Wars Battlefront تنها همکاری الکترونیک آرتز و دیزنی است که تا به امروز راهی بازار شده است.

اُفت و خیز پروژه ویسرال

در آوریل سال 2014، الکترونیک آرتز جزئیاتی از یک پروژه Star Wars در دست ساخت منتشر نمود که با توجه به نام کارگردان آن (امی هنیگ) نوید عنوان بزرگ و دوست داشتنی را می‌داد. امی هنیگ پیش از این به مدت طولانی برروی پروژه Uncharted کار کرده است و به عنوان سرپرست پروژه Star Wars استودیوی ویسرال تعیین شده بود. پس از سکوتی طولانی (حدود یک سال) و عدم انتشار اخباری از بازی ویسرال، هنیگ و «نولان نورث» (Nolan North) در ماه ژوئن سال 2015 جزئیات جدیدی را منتشر نمودند. نورث اعلام کرد که این بازی مشابه Uncharted و بازی کنسل شده Star Wars 1313 لوکاس‌آرتز خواهد بود و همچون هر دوی آن‌ها، دارای بخش تک نفره بوده و داستان محور است.

در سال 2016، الکترونیک آرتز کلیپ کوتاهی را از بازی بدون نام استودیوی ویسرال منتشر نمود. در طول این نمایش، الکترونیک آرتز جزئیات بیشتری در مورد استودیوهایی که برروی پروژه‌های Star Wars کار می‌کنند منتشر نمود. استودیوهایی نظیر Criterion ،Capital Games ،Respawn Entertainment و ... .

در ارتباط با پروژه ویسرال که توضیح آن توسط هنیگ صورت می‌گرفت، ما در ویدئو شاهد سربازی بودیم که در منطقه روشنی در حال حرکت بود (که ظاهراً موقعیت آن سیاره Tatooine بوده است) و از گرافیک قابل قبولی بهره می‌برد. اما بعد از آن چه؟ دیگر هیچوقت جزئیاتی در مورد این بازی ارائه نشد. هنیگ در نمایشگاه E3 امسال اعلام کرد که بازی Star Wars Battlefront 2 به شایستگی در مرکز توجهات کنفرانس الکترونیک آرتز قرار داشت، اما او و تیمش به کار خود ادامه خواهند داد.

موقعیت پیش آمده برای پروژه ویسرال، وضعیت آن را دقیقاً برای ما روشن نمی‌سازد (یا شاید هم می‌سازد؟) گفتن چنین چیزی غیرممکن است. هر اتفاقی که برای این بازی در حال وقوع است، در حال حاضر در پشت صحنه قرار دارد و هنوز نوبت ما نرسیده که از آن آگاهی یابیم. الکترونیک آرتز اقدام به بستن استودیوی سازنده خواهد کرد، این در حالی است که این بازی برای چهار سال در دست ساخت قرار داشته است. EA Worldwide Studios به رهبری EA Vancouver اکنون برروی نسخه‌ای اصلاح شده از پروژه ویسرال کار می‌کنند.

حضور ریسپاون با یک بازی اکشن ماجراجویانه

در تاریخ چهارم می سال 2016، استودیوی ریسپاون اعلام نمود که در حال کار برروی پروژه Star Wars در سبک اکشن ماجراجویانه است. این خبر در کنار اخبار مرتبط با عرضه بازی Titanfall 2 اعلام شده بود. این تمام چیزی است که از کار استودیوی ریسپاون می‌دانیم!

از پروژه‌های Criterion و Capital چه خبر؟

استودیوی Criterion در حال همکاری با دایس جهت ساخت یک تجربه واقعیت مجازی از بازی Star Wars Battlefront بوده است. استودیوی Capital Games نیز در حال حاضر برروی یک نسخه موبایل از بازی Star Wars کار می‌کند.

جمع‌بندی نهایی

چند پروژه Star Wars (و چند بسته توسعه دهنده) در اینجا مورد توجه قرار گرفتند که یکی از آن‌ها در حال انتشار، چند پروژه در دست ساخت و وضعیت یکی از آن‌ها نامعلوم است. اخبار پیرامون استودیوی ویسرال گیمز منجر به اعتراضاتی از سوی طرفداران خواهد شد اما در مقایسه با بازی لغو شده Star Wars 1313 که در سبک اکشن ماجراجویانه در دست تهیه قرار داشت، عملکرد الکترونیک آرتز نسبت به این فرانچایز خیلی هم بد نبوده است چراکه لااقل دو بازی از عناوین Star Wars که قبلا معرفی شده بودند، به مرحله انتشار رسیده‌اند.

با تمام این اوصاف امیدواریم که بازی ریسپاون به عنوان یک بازی تک نفره داستان محور، خوب از آب درآید.


نکته تکمیلی: با بسته شدن استودیوی ویسرال گیمز، پروژه آن‌ها به استودیوی EA Worldwide Studios و EA Vancouver سپرده شده است.

فرشاد | مقالات | 18/10/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.