نویسنده: قاسم ممتاز یکشنبه، 30 مهر 1396
ساعت 15:53

درآمد میلیاردی از تماشای ویدیوهای مربوط به دنیای بازی‌های ویدیویی توسط کاربران

4 از 5

محتوای ویدیویی تهیه شده از بازی‌های رایانه‌ای، درآمدی 4.6 میلیارد دلاری در سال 2017 رقم خواهند زد

بر طبق بررسی‌ها و اطلاعات آماری دقیق، درآمد ناشی از تماشای محتوای تصویری و ویدیویی که از بازی‌های ویدیویی در فضای مجازی پخش می‌شوند در سال 2017، مبلغی در حدود 4.6 میلیارد دلار خواهد بود؟!!

تمام ویدیوهایی که در وبسایت‌های اشتراک فیلم از قبیل یوتیوب تماشا می‌شوند، محتوایی که بصورت لایو استریم بروی تویچ قرار می‌گیرند یا محتوایی که همزمان مسابقات و لیگ‌های بازی‌های ویدیویی را پوشش می‌دهند، همه و همه در کنار هم بستری را ایجاد می‌کنند که درآمدی چند میلیارد دلاری را در سال 2017 برای صاحبان سرمایه رقم خواهد زد.

شاید این مبلغ چیزی ماورای تصور باشد و آن را رقمی اغراق آمیز بدانید اما اگر فقط به همین نکته ی کوچک توجه کنید که مقدار بازدید محتوای مربوط به بازی‌های رایانه‌ای GVC (Gaming Video Content) از مجموعه‌ بازدید سرویس‌های HBO ، Netflix ، ESPN و Hulu بیشتر است، متوجه خواهید شد که این مبلغ سرسام آور چندان دور از انتظار نیست.

اما این درآمد زائی چطور ایجاد می‌شود؟

انتشار ویدیو های مربوط به یک بازی، باعث می‌شود تا مخاطب‌های بیشتر با آن بازی آشنا شده و برای خرید آن اقدام نمایند و به مشتریان بالفعل تبدیل شوند. از طرفی تبلیغاتی که در ابتدا یا در حین تماشای یک ویدیو، به مخاطب نمایش داده می‌شود، با توجه به جامعه‌ی آماری بسیار بزرگی که مخاطبین این ویدیو ها را تشکیل می‌دهند، تبلیغ پر بازده و صد البته پر هزینه‌ای خواهد بود که بودجه ی بسیار زیاد آن توسط تبلیغ دهندگان تامین می‌شود.با وجودی که راه‌های دیگری برای تبدیل این جامعه ی آماری به یک مجموعه‌ی سودآور وجود دارد؛ اما مهمترین بستری که از این تماشاگران درآمد زائی می‌کند، تبلیغات اینترنتی هستند.

GVC یکی از مهمترین بخش‌های محتوای تصویری موجود در فضای مجازی و اینترنت است که سرمایه‌گذاری در رابطه با آن، با توجه به اینکه همواره اسامی و ناشران بزرگی به سمت راه اندازی لیگ‌های مربوط به ورزش‌های الکترونیک روی می‌آورند، قطعا سرمایه‌گذاری سودآور و پر بازدهی خواهد بود. در نهایت همین مثال کفایت می‌کند که بدانیم بازدید شبکه ی Twitch مربوط به آمازون که تنها به استریم محتوای مربوط به بازی‌های ویدیویی می‌پردازد، از بازدید شبکه‌ای شناخته شده مانند ESPN بیشتر است. از طرفی ساخت محتوای ویدیویی توسط کاربران روزبه‌روز در حال افزایش است و این یعنی درآمد زایی هرچه بیشتر صاحبان سرمایه‌ای که مالک این بستر هستند. نوعی درآمد زایی بسیار سودآور که در کشورمان هم نمونه‌های مشابهی از آن را مشاهده می‌کنیم. وبسایت آپارات یکی از این نمونه‌ها است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.