نویسنده: محمد مراقی پنج شنبه، 11 آبان 1396
ساعت 19:22

نقد و بررسی بازی موبایل Super Mario Run

4.5 از 5

 کاملا مدرن با حفظ اصالت | نقد و بررسی بازی موبایل Super Mario Run

تقریبا اواخر سال 2016 میلادی، در کنفرانس سالانه‌ی شرکت بزرگ اپل بود که نینتندو، خبر از انتشار بازی جدید خود روی گوشی های هوشمند داد. طرفداران این کمپانی محبوب ژاپنی که با کنسول های پرتابل و نوآورانه‌ی خود همواره به عنوان یکی از بزرگان صنعت بازیسازی شناخته می‌شود، بیش از هرچیزی منتظر انتشار بازی های خوش‌ساخت و سرگرم کننده‌ی این کمپانی برای گوشی های هوشمند بودند. در نتیجه بازی Super Mario Run برای گوشی های هوشمند به انتشار رسید و برروی سیستم عامل های اندروید و IOS در دسترس قرار گرفت. بازی Super Mario Run، تجربه‌ی بسیار لذت بخشی را برای طرفداران این لوله‌کش عاشق به ارمغان آورد که خیلی‌ها از سال ها قبل و از دوران کنسول های قدیمی و کلاسیک نینتندو، خاطره‌ی بازی کردن نسخه های قبلی‌اش را دارند.

بازی Super Mario Run، نسبت به بازی های دیگر در این سری تغییرات زیادی را به خود دیده و یکی از مهم‌ترینِ این تغییرات، حرکت اتوماتیک ماریو هنگام تجربه‌ی بازی است که البته رکنی ثابت و شناخته شده در بازی های این سبک به حساب می‌آید. به طور کلی در این بازی شاهد سه بخش مختلف برای تجربه‌ی آن هستیم که در ارتباط با یکدیگر عمل می‌کنند. اولین و اصلی‌ترین قسمت در میان این سه بخش، World Tour نام دارد که در آن طی مراحل مختلف، سکه جمع‌ می‌کنید، از روی چاله‌ها و گل های آدم‌خوار می‌پرید و خود را با فاصله از لاک پشت های درون بازی نگه می‌دارید تا صحیح و سالم به هدف همیشگی خود برسید. داستان در این بازی، همان داستان همیشگی است و مربوط به پرنسس پیچ، معشوقه‌ی ماریو می‌شود. پیچ در قصر خود مشغول پختن یک کیک است و ماریو را برای حضور در قصر دعوت می‌کند. اما باوزر، آنتاگونیست اصلی سری بازی های سوپر ماریو، پرنسس پیچ را می‌دزدد و حال این ماریو است که باید وی را از چنگال این هیولای شرور نجات بدهد.

super mario run review2.0محیط مراحل مختلف بازی از تنوع بالایی برخوردار است و آن را می‌توان از جمله نقاط قوت مهم بازی دانست

به طور کلی بخش World Tour شامل 6 دنیای مختلف می‌شود که هر کدام از آنها دارای 4 مرحله‌ی مختلف است. در آخرین مرحله از چهار مرحله‌ی هر بخش شاهد باس فایت اصلی آن هستیم که برای رفتن به بخش دیگر باید از آنها عبور کنیم. به طور کلی باس فایت های بازی را باوزر و بوم بوم تشکیل می‌دهند و متاسفانه روند مبارزه با آنها هم دارای گیم پلی یکسانی است که البته در آخرین باس فایت بازی در مرحله‌ی بیست و چهارم و پایانی بازی، دچار تغییراتی می‌شود که موجب تمایز آخرین باس فایت بازی با دیگر باس‌ها می‌شود. Kingdom Builder که در آن ساختمان های مختلف برای انجام کار های مختلف می‌سازید و وزغ های کلاه‌قارچی بامزه‌ی داخل بازی را ساکن آنها می‌کنید، در کنار Toad Rally که در آن به مسابقه دادن با نسخه‌ای مجازی از دیگر بازیکنان می‌پردازید، دو بخش دیگر بازی را تشکیل می‌دهند که به طور کلی تجربه‌ی بسیار سرگرم کننده‌ای را در قالب یک بازی موبایل به ارمغان می‌آورند. با اینکه ماریو شخصیت اصلی بازی به حساب می‌آید، می‌توانید در قالب پنج کاراکتر دیگر به جز وی نیز به بازی کردن بپردازید. پرنسس پیچ، تود و تودت، یوییشی و لوییجی، به عنوان دیگر کاراکتر های قابل کنترل در بازی شناخته می‌شوند که برای به دست آوردن آنها باید کار های مختلفی را به انجام برسانید. برای برخی از آنها باید در بخش Kingdom Builder یک خانه درست کنید تا در دسترس قرار بگیرند، پرنسس پیچ بعد از به اتمام رساندن بخش World Tour در دسترس قرار می‌گیرد و تود را هم می‌توانید بعد از فعال کردن حساب کاربری نینتندوی خود به دست آورید. بازی در نقش کاراکتر های مختلف در کنار روند جمع آوری سکه های متنوع با ارزش های مختلف، از جمله مواردی هستند که ارزش تجربه‌ی مراحل بازی را بسیار زیاد می‌کنند. شاید 24 مرحله به عنوان یک بازی موبایل در این دور و زمانه محتوای کمی به نظر برسد، اما مواردی که پیش‌تر به آنها اشاره شد موجب بالا رفتن ارزش تجربه‌ی دوباره و دوباره‌ی این مراحل می‌شوند و Super Mario Run را به یک بازی کامل و باارزش تبدیل می‌کنند.

run androidامیدواریم که این بازی تازه شروع کار نینتندو روی گوشی های هوشمند باشد

علاوه بر تمامی مواردی که به آنها پرداختیم، بازی دارای گرافیک بسیار زیبایی است که در کنار موسیقی متن کلاسیک و بسیار زیبای بازی که یک سوپر ماریوی اصیل را به تصویر می‌کشد، موجب پدید آمدن یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی های موبایل در چند وقت اخیر می‌شود. چنانچه از طرفداران این لوله‌کش عاشق و بامزه‌ی نینتندو هستید و وقت زیادی را با گوشی همراه خود می‌گذرانید، به هیچ وجه تجربه‌ی بازی Super Mario Run به قیمت 9.99 دلار را از دست ندهید.

دانلود بازی Super Mario Run

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.