نویسنده: محمد مراقی جمعه، 12 آبان 1396
ساعت 04:09

ساده، زیبا، لذت بخش | نقد و بررسی بازی موبایل Badlands 2

0 از 5

نقد و بررسی بازی موبایل Badland 2

بازی پلتفرمر و دوبعدی Badlands که در سال 2013 مبلادی برای سیستم عامل IOS به انتشار رسید، از آن دسته بازی های خوش ساختی بود که چند نفره پای آن می‌نشستیم و مراحل بامزه‌ی بازی را با دوستانمان یکی پس از دیگری به پایان می‌رساندیم. پس از اینکه مدتی از انتشار این بازی موفق بر روی سیستم عامل IOS می‌گذشت و دست بر قضا با بازخورد های مثبتی نیز رو به رو شده بود، سازندگان بازی در استدیوی Frogmind از بازی خود کاملا مطمئن شدند و سپس آن را پس از مدت کوتاهی تاخیر، برای سیستم عامل های اندروید هم منتشر کردند. دو سال بعد، استدیوی فراگ‌مایند تصمیم به انتشار دنباله‌ی بازی گرفت و بازی جدید خود را تحت عنوان Badlands 2 در دسامبر سال 2015 میلادی عرضه کرد. بازی Badlands 2 بهترین دنباله‌ای بود که می‌شد برای تجربه‌ی بسیار خوب و لذت‌بخش نسخه‌ی قبلی ساخت. محتوای بازی تاحدودی شبیه به همان نسخه‌ی قبلی است. چندین مرحله‌ی مختلف با طراحی های منحصر به فرد که هرکدام ویژگی های خاص خود را داشته و تجربه‌ی شیرینی به صورت تک‌ نفره برای بازیباز به همراه دارند.

rsz 2208x1242 4

طراحی های هنری بازی، آن را به یکی از زیباترین بازی های موبایل در سال های اخیر تبدیل کرده‌اند

به طور کلی می‌توان هدف اصلی گیم پلی بازی را زنده نگه داشتن پرنده‌ای دانست که با لمس کردن صفحه‌ی گوشی منجر به پرواز کردن آن خواهید شد و باید تلاش کنید که از دوربین بازی که با سرعت درحال عبور است، جا نمانید؛ واگرنه کشته می‌شوید. البته این مورد، تمام گیم پلی بازی را تشکیل نمی‌دهد و ضمن پرواز کردن و تلاش برای زنده نگه داشتن پرنده‌ی خود، در مسیر آیتم های مختلفی را نیز پیدا می‌کنید که با خوردن آنها ویژگی های مختلفی به پرنده‌تان اضافه می‌شود و گاهی از نظر ظاهری هم دچار تغییر می‌شود. این تغییر در ویژگی های پرنده‌ای که با آن درحال بازی کردن هستید، از روش های دیگری هم به دست می‌آید. برای مثال عبور از داخل بعضی از چاله‌ها یا بهتر است بگوییم تونل هایی که موجب جابجایی شما از جایی به جای دیگر می‌شوند، مانند خوردن همان آیتم‌ها عمل می‌کند و موجب تغییراتی بنیادین در ویژگی های ظاهری و عملکردی پرنده‌تان می‌شود. عکس‌العمل بسیار سریع بازی در قسمت های سرعتی برخی از مراحل، بیش از اینکه موجب سختی بازی شود، باعث خلق تجربه‌ای حرفه‌ای و هیجان انگیز می‌شود که لذت بازی را دو چندان می‌کند. یکی دیگر از قابلیت های گیم پلی بازی، پرندگانی هستند که در سرزمین های عجیب و غریب و کشنده‌ی درون بازی جان سالم به در برده‌اند و به شما ملحق می‌شوند. شما هم با کنترل همان یک پرنده‌ی اصلی خود، دیگر همراهان آن را هم به پرواز در می‌آورید و به صورت گروهی در بازی پیشروی می‌کنید.

rsz badlands 2 stages

انواع مراحل متنوع برای سلیقه‌های مختلف در بازی وجود دارند، بعضی از آنها واقعا چالش برانگیزند

صداگذاری و موسیقی متن های بازی در Badlands 2، پیرو عملکرد بسیار خوب نسخه‌ی قبلی‌اش در این زمینه، دارای آواهای گوشنوازی است که لذت تجربه‌ی بازی را دوچندان می‌کند. وجود المان های طبیعی مثل صدای پرندگان واقعی، از جمله ویژگی های صداگذاری بازی‌اند که اتمسفر بسیار خوب و درگیر کننده‌ی محیط بازی را شکل می‌دهند. از طرفی دیگر، بازی در زمینه‌ی ویژگی های بصری و طراحی های گرافیکی نیز عملکرد چشمگیری از خود نشان می‌دهد و همانند نسخه‌ی قبلی، شاهد یک بک‌گراند فانتزی و خیلی زیبا در پس زمینه‌ی محیط بازی هستیم که طراحی هنری بسیار خوبی دارد و از بهترین فضاسازی‌ها در میان بازی های گوشی های هوشمند به حساب می‌آید.

به طور کلی بازی Badlands 2 را می‌توان تجربه‌ای کامل‌تر از نسخه‌ی قبلی دانست که به آن مراحل جدید بسیار زیادی افزوده شده‌اند. هنوز هم در بخش چند نفره‌ی بازی Badlands 2 شاهد دو روش آنلاین و آفلاین برای بازی کردن با دوستانمان هستیم که لذت تجربه‌ی آن را کامل‌تر از قبل می‌کند. اگر تابحال هیچ یک از نسخه های بازی را تجربه نکرده‌اید، شایان به ذکر است که تا سقف چهار نفر نیز می‌توانید در یک گوشی به تجربه‌ی بازی بپردازید و مسابقه‌ی بسیار هیجان‌انگیزی را برگذار کنید. پس چنانچه اگر از طرفداران بازی های سبک پازل – پلتفرمر هستید و علاقه‌ی زیادی به تجربه‌ی یک بازی چند نفره با دوستان دارید و هنوز بازی های Badlands یا Badlands 2 را تجربه نکرده‌اید، حتما هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه‌ی آنها اقدام کنید که با یکی از بهترین تجربه های چند وقت اخیرتان مواجه خواهید بود. سری بازی های Badlands، قطعا به یک برگ برنده برای استدیوی سازنده‌اش یعنی Frogmind تبدیل شده است و می‌توانید با تجربه‌ی نسخه‌ی دوم آن، لحظات خوب و سرگرم‌کننده‌ای را برای خود به ارمغان بیاورید.

دانلود بازی Badland 2

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.