نویسنده: م.حافظ جمعه، 26 آبان 1396
ساعت 01:51

معرفی 30 بازی برتر ژانر جهان باز نسل جاری

4.3 از 5

تاپ30 برترین بازی‌های ژانر فضای باز نسل کنونی

بازی های ژانر جهان-باز (Open World) از جمله بازی های پرطرفدار و بی مانند در دنیای بازی هستند. در این مقاله فهرستی از 30 بازی برتر ژانر فضای باز مربوط به این نسل رتبه بندی شده و به ترتیب صعودی برای شما معرفی شده است. این مقاله فقط بر مبنای کیفیت فضای باز این بازی ها همراه با فعالیت ها و تلاش های جانبی موجود در آن تهیه شده است و کیفیت نحوه بیان داستان این بازی ها مدنظر قرار نگرفته است. در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا با تاپ 30 برترین بازی های فضای باز آشنا شوید.

1

عنوان: Mass Effect Andromeda
سازنده: استودیوی BioWare
ناشر: کمپانی Electronic Arts
پلتفرم: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One
ژانر: اکشن نقش آفرینی

عنوان Mass Effect: Andromeda بهترین بازی نیست و بسیاری عناوین فضای باز بهتر از آن وجود دارند مانند 29 عنوان بعدی که در ادامه معرفی خواهند شد. اینطور که گفته می‌شود تعدادی مأموریت های جنبی خوب برای جستجو و اکتشاف در این بازی وجود دارند و مأموریت های کلی آن نیز به اندازه کافی سرگرم کننده هستند. به دنبال معرفی Mass Effect: Andromeda در سال 2015 ، انتظارات از این بازی در سطح بسیار بالا شکل گرفت. این بازی پس از عرضه، نقدهای متفاوتی دریافت کرد.

2

عنوان: Infamous Second Son
سازنده: استودیوی Sucker Punch Productions
ناشر: کمپانی Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4
ژانر: اکشن ماجراجوئی

شاید سیستم Karma تا حدی مضحک باشد اما عنوان Infamous Second Son یک سری دشمنان جدید، یک سیستم جذاب و تاحدی مبارزات سرگرم کننده به همراه داشت. مأموریت های فضای باز آن چیز جدیدی به همراه نداشتند اما با یک سری مبارزات لذت بخش، محیط های انهدام پذیر و ابرقدرت ها ترکیب شده بودند. این عنوان به طورکلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و از لحاظ تجاری یک موفقیت در فرنچایز Infamous به شمار می‌رود.

3

عنوان: Tom Clancy's The Division
سازنده: استودیوی Massive Entertainment
ناشر: کمپانی Ubisoft
پلتفرم: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One
ژانر: اکشن نقش آفرینی، تلاش برای بقا

عنوان Tom Clancy’s The Division با وجود ترکیب عناصر اکشن نقش آفرینی در گیم پلی آن، شامل فعالیت های بسیار زیادی برای انجام دادن است. این بازی شامل یک سری مأموریت های جنبی برای جستجو و اکتشاف شهر و یا تخریب و انهدام گروه های دشمن، یافتن اشخاص و مأمورهای مفقود، جمع آوری تلفن ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط قبل درگیری و ... هست. این بازی به طورکلی نقدهای مثبتی دریافت کرده و از لحاظ تجاری هم یک موفقیت به شمار می‌رود.

نقد و بررسی The Division

4

عنوان: Mad Max
سازنده: استودیوی Avalanche
ناشر: کمپانی Warner Bros. Interactive Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Linux
ژانر: اکشن ماجراجوئی

چه تعداد بازی دارای ویژگی مبارزه ماشینی در یک فضای باز بسیار گسترده وجود دارد؟ عنوان Mad Max با وجود حواشی ناهموار و زمان مربوط به پس از آخر دنیا، یک بازی سرگرم کننده و بسیار خوب است. این بازی نقدهای متفاوت و البته نسبتاً مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است.

نقد و بررسی Mad Max

5

عنوان: Just Cause 3
سازنده: استودیوی Avalanche
ناشر: کمپانی Square Enix
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: اکشن ماجراجوئی

عنوان Just Cause 3 با توجه به مقیاسش، انتخاب وسایل نقلیه و ویژگی بالقوه اش در ضرب و جرح، در جایگاه بالایی قرار دارد. یکبار دیگر شما در این بازی تشویق می‌شوید که تا جایی که امکان دارد ویرانی و انهدام به بار آورید اما اینبار این کارها را با وسایل متعدد و سلاح های جدید انجام می‌دهید. سر و رازهای بسیار زیادی برای کشف و اکتشاف، همینطور چالش های فراوانی برای انجام دادن وجود دارند. حتی اگر بازی Just Cause 3 مانند Just Cause 2 تازه و کامل به نظر نرسد اما باز هم یک عنوان هیجان انگیز به شمار می‌رود. این بازی به طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

6

عنوان: Ghost Recon Wildlands
سازنده: استودیوی Ubisoft Paris
ناشر: کمپانی Ubisoft
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: شوتر تاکتیکی

در ساخت عنوان Ghost Recon Wildlands از عناصر مخفی کاری و حرکات پنهانی، همچنین ابزارهایی در جهت ایجاد یک گیم پلی فریبنده استفاده شده است اما جاذبه واقعی آن بخاطر هرج و مرج و آشفتگی فضای باز است که می‌توانید با دوستانتان تجربه کنید. در اینجا می‌توانید خلبانی هواپیماهای جنگی، تناسب و هماهنگی حرکات، از بین بردن و کشتن دشمن با استفاده از چاقوها و سلاح های سرد و بی صدا را امتحان کنید. کمپانی یوبیسافت این عنوان را یکی از بزرگترین بازی های فضای باز در تاریخچه این کمپانی تعریف کرده است.

نقد و بررسی بازی Ghost Recon Wildlands

7

عنوان: Sniper Elite 4
سازنده: استودیوی Rebellion Developments
ناشر: کمپانی Rebellion Developments
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: شوتر تاکتیکی، حرکات پنهانی و مخفی کاری

عنوان Sniper Elite 4 برخلاف بازی هم دوره اش یعنی عنوان Sniper: Ghost Warrior 3 از لحاظ داشتن نقشه های آزاد گسترده بسیار زیباست که تنوع در انجام اهداف را به همراه دارد. نقشه ها بیشتر عمودی هستند و گیمرها می‌توانند برای یافتن نقاط دیده بانی بهتر از ساختمان ها بالا روند. سیستم اشعه ایکس حیرت انگیز آن، تیراندازی خوشایندی را همراه دارد و حتی مأموریت های شبانه موجود در این بازی، چالش های بیشتری را به حرکات پنهانی و مخفی کاری بازی اضافه می‌کند. این بازی به طورکلی نقدهای مطلوبی دریافت کرده است.

8

عنوان: Final Fantasy 15
سازنده: Square Enix
ناشر: Square Enix
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One - (ورژن Microsoft Windows آن در سال 2018 عرضه می‌شود)
ژانر: اکشن نقش آفرینی

فضای باز طراحی شده در عنوان Final Fantasy 15 پس از حدود یک سال با دریافت آپدیت هایی، حتی بیش از پیش جذاب و زیبا شده است. در این بازی، تلاش ها و جستجوهای کافی برای انجام دادن وجود دارد مانند شکار هیولا. همراهان شما و مناطق زیبای موجود از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند سفری فراموش نشدنی در دنیای بازی را تجربه کنید. این عنوان به طور کلی نقدهای مطلوبی را دریافت کرده است.

نقد و بررسی بازی فاینال فانتزی 15

9

عنوان: Dying Light
سازنده: استودیوی Techland
ناشر: کمپانی Warner Bros. Interactive Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Linux
ژانر: اکشن ماجراجوئی، ترسناک و تلاش برای بقا

عنوان ترسناک زامبی و شوتر اول شخص Dying Light شاید در هنگام عرضه اش مشکلات و اشتباهاتی همراه داشت اما به یکی از بهترین بازی های فضای باز تبدیل شده است. این عنوان پس از عرضه اش، نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده و به خاطر سیستم مبارزه، کیفیت گرافیک، بخش چندنفره کو-آپ یا مشارکتی و چرخه شبانه روز تمجید شده است. البته از لحاظ مسائل تکنیکی و داستان تا حدی مورد انتقاد قرار گرفته است.

نقد و بررسی Dying Light

10

عنوان: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
سازنده: استودیوی Kojima Productions
ناشر: کمپانی Konami
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Microsoft Windows
ژانر: اکشن ماجراجوئی، مخفی کاری و حرکات پنهانی

عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain هیجان بسیار زیادی به همراه داشت. شاید داستان این بازی برای طرفداران چندان رضایت بخش و خوشایند نبوده و فضای باز آن از لحاظ نوع طراحی مأموریت ها، تکراری به نظر رسیده باشد، اما همواره تنوع بسیار زیادی در گیم پلی آن وجود دارد. شما می‌توانید حملات یکجا و بی‌درنگ را انتخاب کنید یا حرکات پنهانی و مخفی کاری را به کار بگیرید. این بازی بطورکلی نقدهای بسیار خوبی دریافت کرده است.

نقد و بررسی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

11

عنوان: Watch Dogs 2
سازنده: استودیوی Ubisoft Montreal
ناشر: کمپانی Ubisoft
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: اکشن ماجراجوئی

بازی Watch Dogs 2 با وجود طراحی خوب، تنوع در اهداف مأموریتی، حرکات بازسازی شده، و همچنین سیستم مبارزه، بعنوان یک پیشرفت و موفقیت بزرگ نسبت به بازی اورجینال Watch Dogs به شمار می‌رود. این بازی باعناصر مخفی کاری و حرکات پنهانی آمیخته شده و گیمر از چشم انداز سوم شخص ایفای نقش می‌کند. Watch Dogs 2 به طور کلی نقدهای مطلوبی دریافت کرده است.

12

عنوان: Fallout 4
سازنده: استودیوی Bethesda Game
ناشر: کمپانی Bethesda Softworks
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: اکشن نقش آفرینی

درحالیکه بسیاری از طرفداران به خاطر ساده سازی و اختصار عناصر نقش آفرینی و تصمیم گیری ها در بازی Fallout 4 رنجیده شده اند اما فضای باز طراحی شده در این بازی همچنان زیبا است. گیم پلی این بازی مشابه بازی های Fallout 3 و Fallout: New Vegas است و البته یک سری ویژگی هایی از قبیل سیستم زره و اسلحه طبقه ای، سیستم دیالوگ دینامیک شامل 111,000 خط، سیستم مهارت و ساخت و ... را معرفی کرده است. Fallout 4 نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است.

نقد و بررسی Fallout 4

13

عنوان: Far Cry 4
سازنده: استودیوی Ubisoft Montreal
ناشر: کمپانی Ubisoft
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows
ژانر: اکشن ماجراجوئی، شوتر اول شخص

بازی Far Cry 4 با وجودی که پیشرفت و بهبود خیلی زیادی در مقایسه با Far Cry 3 نداشته اما از ویژگی های کنسول های نسل جاری در جهت ارائه تجربه ای بهتر و زیباتر استفاده کرده است. گیمرها در این بازی نقش کاراکتری به نام Ajay Ghale را بر عهده دارند. عنوان Far Cry 4 با نقدهای اکثراً مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد.

نقد و بررسی Far Cry 4

14

عنوان: Assassin’s Creed Syndicate
سازنده: استودیوی Ubisoft Quebec
ناشر: کمپانی Ubisoft
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: اکشن ماجراجوئی

بازی Assassin’s Creed Syndicate واقعاً دارای دامنه بسیار قوی از مأموریت های جنبی است. شاید این عنوان چندان متفاوت و متمایز نباشد اما یک پیشرفت و رشد گسترده در مقایسه با Assassin’s Creed Unity به شمار می‌رود. گیمر در این بازی از چشم انداز سوم شخص ایفای نقش می‌کند. عناصر گیم پلی طراحی شده در آن مشابه بازی های قبلی این سری است. Assassin’s Creed Syndicate نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده است.

نقد و بررسی Assassin`s Creed : Syndicate

15

عنوان: Dragon Age Inquisition
سازنده: استودیوی BioWare
ناشر: کمپانی Electronic Arts
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows
ژانر: اکشن نقش آفرینی

در هنگام جستجو و اکتشاف انواع مختلفی از لوکیشن ها در مناطق متفاوت، با اژدها و دراکولاها مبارزه خواهید کرد و سلاح های جدید قدرتمندی را کشف می‌کنید. در بازی Dragon Age Inquisition مجموعه ای از قطعات ریز و خرد شده برای جمع آوری، صور فلکی برای اکتشاف و ارزیابی، همچنین منابعی برای گردآوری، سلاح هایی برای ساخت و طراحی، کلاس های متفاوتی برای انتخاب و ... وجود دارند. این بازی نقدهای بسیار خوب و مثبتی دریافت کرده است.

16

عنوان: Batman: Arkham Knight
سازنده: استودیوی Rocksteady
ناشر: کمپانی Warner Bros. Interactive Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: اکشن ماجراجوئی

بازی Batman: Arkham Knight تمام جنبه های مجزای شخصیت Dark Knight را تجسم کرده است، از مبارزه مربوط به خوردو گرفته تا شرایط چالش برانگیز با Riddler، بازی های ذهنی با Arkham Knight و ... . بهبودها، چالش های AR، میدان های موانع، وجود کاراکترهای شرور و تبه کار بیشتر برای شکار، صحنه های جنایی برای جستجو و اکتشاف و خیلی چیزهای دیگر، بازی سرگرم کننده ای ایجاد کرده اند. Arkham Knight نقدهای بسیار مثبتی از طرف منتقدان دریافت کرده است.

نقد و بررسی Batman: Arkham Knight

17

عنوان: Sunset Overdrive
سازنده: استودیوی Insomniac Games
ناشر: کمپانی Microsoft
پلتفرم: Xbox One
ژانر: شوتر سوم شخص

عنوان Sunset Overdrive دقیقاً بازنویسی کتابش نیست اما با وجود سلاح های عجیب، سیستم حرکتی شگفت انگیز و سبک هنری گزاف، به اندازه کافی سرگرم کننده است. درواقع یک تنوع بسیار خوب در مأموریت های جنبی آن وجود دارد. گیمر در این بازی هدایت و کنترل یک شهر بزرگ به نام Sunset City را در سال 2027 بر عهده دارد. Sunset Overdrive به طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

18

عنوان: Assassin’s Creed 4: Black Flag
سازنده: استودیوی Ubisoft Montreal
ناشر: کمپانی Ubisoft
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Wii U, Microsoft Windows
ژانر: اکشن ماجراجوئی، مخفی کاری و حرکات پنهانی

پس از ناامیدی تقریبی حاصل از بازی Assassin’s Creed 3، کمپانی یوبیسافت تصمیم گرفت تمام انرژی خود را بر روی عنوان Assassin’s Creed 4: Black Flag متمرکز کند. این بازی میان نسلی دارای یک فضای باز بسیار گسترده مربوط به عصر دزدان دریایی است. از جمله ویژگی های این بازی می‌توان به غواصی در دریای عمیق برای یافتن گنج، مبارزه با کشتی، مأموریت های پنهانی، کوسه ماهی های جنگجو و ... اشاره کرد. برخلاف سیستم مبارزه کندتر بازی Black Flag در مقایسه با Assassin’s Creed Syndicate، فضای باز طراحی شده در آن همواره لذت بخش و خوشایند است. این عنوان نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده و یکی از پرفروش ترین بازی های سال 2013 بوده است.

19

عنوان: Borderlands: The Handsome Collection
سازنده: استودیوی Gearbox Software
ناشر: کمپانی 2K Games
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One
ژانر: تلفیق شوتر اول شخص و اکشن نقش آفرینی

اگرچه عنوان Borderlands: The Handsome Collection از لحاظ تکنیکی و فنی برای کنسولهای نسل قبل ارائه شده بود اما یک بازی دارای دو عنصر شگفت انگیز شوتر اول شخص و نقش آفرینی همراه با یک فضای باز گسترده بر روی کنسولهای Xbox One و PS4 است. این بازی درواقع ترکیب 2 بازی Borderlands 2 و Borderlands: The Pre-Sequel است.

20

عنوان: The Witness
سازنده: Thekla, Inc
ناشر: Thekla, Inc
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: معمایی
بسیاری از بازی های ژانر فضای باز که در این مقاله جای گرفته اند، بر روی گردش در محیط اطراف، تکمیل تلاش های جنبی و صحبت با کاراکترهای عجیب متمرکز هستند. بازی The Witness هیچ یک از این ویژگی ها را ندارد. در عوض شما در این بازی در یک محیط مرموز و اسرارآمیز قرار دارید که مملو از رازها و معماهای متفاوت است و باید آنها را حل کنید. این عنوان از سوی منتقدان مورد تمجید همگانی قرار گرفته و تحسین شده است.

نقد و بررسی The Witness

21

عنوان: Middle Earth: Shadow of Mordor
سازنده: استودیوی Monolith Productions
ناشر: کمپانی Warner Bros. Interactive Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Microsoft Windows
ژانر: اکشن ماجراجوئی

سیستم Nemesis موجود در بازی Middle Earth: Shadow of Mordor یک بازی جذاب برای گیمرها به ارمغان آورده است. تلاش ها و جستجوهای جنبی بسیار زیاد و لذت بخش، مناطق و مکان های فراوان برای اکتشاف، و همچنین توانایی و مهارت های شگفت انگیز که باید قفل گشایی شوند، در این بازی وجود دارد. این عنوان نقدهای مثبتی دریافت کرده و مورد تحسین واقع شده است.

22

عنوان: Middle Earth: Shadow of War
سازنده: استودیوی Monolith Productions
ناشر: کمپانی Warner Bros. Interactive Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: اکشن نقش آفرینی

در عنوان Middle Earth: Shadow of War فعالیت های شگفت انگیزی از ساخت یک ارتش متشکل از طرفداران Orc و تقویت آنها گرفته تا کشف رده های بالاتر لوازم و تسهیلات، شرکت در مبارزات میدانی، وجود دارد. سیستم Nemesis هم به شکلی بسیار عالی و مهم بازگشته است. Shadow of War به طور بسیار مثبتی از سوی منتقدان تحسین و تمجید شد.

نقد و بررسی بازی Middle-earth: Shadow of War

23

عنوان: Yakuza 0
سازنده: Sega
ناشر: Sega
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 3
ژانر: اکشن ماجراجوئی

بازی Yakuza 0 مانند بازی Yakuza Kiwami با وجود یک بازی فضای باز نسبتاً کوچک تر، مملو از فعالیت های بسیار زیادی برای انجام است. از جمله کارهایی که در این بازی انجام می‌دهید این است که تکنیک های جدید هنرهای رزمی را می‌آموزید و از اشخاص معروف حمایت و محافظت می‌کنید.

معرفی و اولین تجربه ی بازی یاکوزا صفر

24

عنوان: Yakuza Kiwami
سازنده: Sega
ناشر: Sega
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 3
ژانر: اکشن ماجراجوئی

عنوان Yakuza Kiwami یک بازی فوق العاده است. فضای باز طراحی شده در این بازی از لحاظ اندازه و مقیاس مانند Mass Effect Andromeda نیست اما ویژگی های بسیاری دارد. فعالیت ها و کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن در دنیای Yakuza Kiwami وجود دارد و اندازه کلی دنیای آن چندان هم اهمیت ندارد.

25

عنوان: Forza Horizon 3
سازنده: استودیوی Playground Games
ناشر: کمپانی Microsoft
پلتفرم: Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: ریسینگ

بازی Forza Horizon 3 بعنوان نمونه ای از یک ریسینگ فضای باز شگفت انگیز، واقعاً عالی است حتی اگر شما طرفدار بازی های ریسینگ نباشید ممکن است این موضوع را متوجه شوید. دنیای این بازی مملو از مسابقات خیابانی، مسابقات قهرمانی و چالش های زیادی است. می‌توانید خودروهای از رده خارج شده را بیابید و آنها را برای بازسازی و نوسازی آماده کنید. فقدان سفر سریع در ساعات اولیه چندان خوب نیست اما به محض رانندگی در فضای باز آن، این مشکل را نادیده می‌گیرید. این بازی نقدهای مثبتی از سراسر دنیا دریافت کرده است.

نقد و بررسی Forza Horizon 3

26

عنوان: The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition
سازنده: استودیوی Bethesda Game
ناشر: کمپانی Bethesda Softworks
پلتفرم: PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One، Microsoft Windows
ژانر: اکشن نقش آفرینی

The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition درواقع نسخه ریمسترشده The Elder Scrolls V: Skyrim است. این عنوان درواقع ورژن زیباتری از بازی اصلی و DLC های آن است اما همواره شامل مبارزه با دشمنان تبه کار و شرور، ساخت مکان ها و ملحق شدن به گروه های مختلف است.

نقد و بررسی The Elder Scolls V : Skyrim

27

عنوان: Horizon: Zero Dawn
سازنده: استودیوی Guerrilla Games
ناشر: کمپانی Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4
ژانر: اکشن نقش آفرینی

Horizon: Zero Dawn با توجه به اینکه اولین تجربه فضای باز استودیوی Guerrilla Games بوده، به طرز باورنکردنی عالی و خوب است. فضای باز طراحی شده در این بازی با تلاش ها و جستجوهای جنبی بسیار قوی همراه با شکار روبات های وحشی برای ترفیع، رازهای جذاب و ساختارهای بسیار مؤثر و گیرا آمیخته شده است. Horizon Zero Dawn برنده جایزه بهترین بازی اورجینال در مراسم Game Critics Awards سال 2015 و 2016 شد. این بازی نقدهای بسیار مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است.

نقد و بررسی Horizon: Zero Dawn

28

عنوان: Grand Theft Auto 5
سازنده: Rockstar Games
ناشر: Rockstar Games
پلتفرم: PlayStation 3, Xbox 360 ، PlayStation 4, Xbox One ، Microsoft Windows
ژانر: اکشن ماجراجوئی

مدت زمان زیادی از عرضه بازی Grand Theft Auto 5 می‌گذرد و بعنوان یک بازی که اساساً برای کنسول های نسل قبل ساخته شده، به طور باورنکردنی عالی است. ویژگی ها، سرقت ها و فعالیت های طراحی شده در محیط آن باعث شده تا این بازی بعنوان یکی از بهترین بازی های ژانر فضای باز در تاریخچه صنعت بازی در نظر گرفته شود. این بازی همچنان از زمان عرضه اش تا کنون در گروه بازی های پرطرفدار و پرفروش قرار داشته است.

29

عنوان: The Witcher 3: Wild Hunt
سازنده: CD Projekt RED
ناشر: CD Projekt
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
ژانر: اکشن نقش آفرینی

هدف استودیوی CD Projekt RED از ساخت The Witcher 3: Wild Hunt ارائه یک بازی بی نظیر و عالی بود. تلاش ها و جستجوهای جنبی آن با فرمول استاندارد فاصله داشته، آمیخته با پیچ و تاب های داستانی جذاب و دنیای آن مملو از ویژگی های منحصر به فرد بوده است. این عنوان دارای یک داستان سینمایی حیرت انگیز نیست اما شکار هیولاها، قوانین، شکار لاشخورها و مأموریت های جنبی به میزان کافی گیمرها را برای مدت زمانی طولانی سرگرم می‌کند. این بازی نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

نقد و بررسی The Witcher 3 : Wild Hunt

30

عنوان: The Legend of Zelda: Breath of the Wild
سازنده: Nintendo
ناشر: Nintendo
پلتفرم: Nintendo Switch, Wii U
ژانر: اکشن ماجراجوئی

The Legend of Zelda: Breath of the Wild بعنوان یکی از بهترین بازی های فضای باز تا این لحظه در نظر گرفته می‌شود و جستجو و اکتشاف طراحی شده در آن مشابه هیچ یک از بازی های قبلی این سری نیست. در هر گوشه ای از دنیای این بازی، حس باورنکردنی کشف و اکتشاف وجود دارد زیرا در هر گوشه و کنار، چیز جذابی قرار داده شده است. برج ها و ساختمان های بلند فقط برای کشف و تشخیص نقشه به کار می‌روند و دنیای بازی مملو از جزئیات کوچک افسانه ای است. سیستم مبارزه آن خارق العاده است. این بازی نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده است.

نقد و بررسی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

م.حافظ | مقالات | 16/11/2017
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.