نویسنده: بازی مگ یکشنبه، 08 بهمن 1396
ساعت 16:11

متفاوت‌ترین شخصیت‌های مهمان بازی‌های ویدیویی

5 از 5

معرفی متفاوت‌ترین شخصیت‌های مهمان

با گسترش بازیسازی شاهد تغییر رویه‌های مختلفی از سوی سازندگان بودیم که جایگذاری شخصیت‌های مهمان جذاب‌ترین آن‌ها را شکل می‌داد؛ حضور صورت چرمی در Mortal Kombat X، گیش در Super Meat Boy و لینک در نسخه گیم‌کیوب Soul Calibur II، تنها بخشی کوچک از لیست شخصیت‌های مهمان را در بر می‌گیرند، چرا که آثار بی‌شماری به واسطه این رویکرد انتشار یافته‌اند. در این لیست اما ده شخصیت مهمانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت که حضور آن‌ها در یک اثر شگفتی بسیاری به همراه دارد؛ حضور یک خواننده مطرح در عنوانی فایتینگ به همان اندازه‌ای عجیب است که حضور یک مبارز در یک اثر شوتر! با بازی مگ همراه باشید.

توجه: این لیست از هیچ ترتیبی پیروی نمی‌کند.

Isaac Clarke (Skate 3)

Top 10 Guest Characters 1

بازی Skate 3 در سال 2010 عرضه شد و توسط EA Black Box توسعه یافت؛ استودیویی که افزون بر سری Skate، در ساخت بسیاری از نسخه‌های Need For Speed ایفای نقش کرد. بازی Skate 3 گیم‌پلی سرگرم‌کننده نسخه‌های پیشین را ارائه داد و با خلق محیطی Open World و حضور افراد حرفه‌ای این رشته به جذابیت اثر افزود و پتانسیل بالای خود را برای رقابت با سری تونی هاک به نمایش گذاشت؛ هرچند که با بسته شدن استودیو سازنده، سری فوق به فراموشی سپرده شد و تعداد عناوین مطرح اسکیت‌بردینگ به حداقل میزان ممکن رسید. آخرین نسخه سری Skate اما یک دنباله صرف نبود و ویژگی جالب توجهی در آن به چشم می‌خورد؛ حضور آیزاک کلارک از سری Dead Space به عنوان شخصیتی قابل بازی! در حالی که تنها یک نسخه و یک دنباله فرعی از سری Dead Space منتشر شده بود، آیزاک کلارک، شخصیت اصلی بازی، در بازی Skate 3 حضور پیدا کرد و هنرنمایی با اسکیت‌برد جذاب خود را در اختیار مخاطب قرار داد. برخلاف Dead Space، نکرومورف‌ها و محیط‌های رعب‌آور جایگاهی در Skate 3 نداشتند و امکان کنترل آیزاک در فضایی آرام، با تجربه این بازی محقق می‌شد؛ تجربه‌ای که در ساخته ویسرال گیمز کاملا متفاوت بود و در نقطه مقابل آن قرار می‌گرفت. جالب است بدانید که آیزاک کلارک در DLC بازی PlayStation All-Stars Battle Royale نیز حاضر شد تا به لیست مبارزهای این اثر جذابیت بیشتری ببخشد.

Pyramid Head (New International Track & Field)

Top 10 Guest Characters 2

با عرضه دی‌اس توسط نینتندو و برخورداری آن از یک قلم کوچک به نام استایلوس، آثار متعددی با محوریت این ویژگی انتشار یافتند؛ یکی از این عناوین، New International Track & Field نام داشت و تجربه آن بدون قلم دی‌اس غیرممکن بود. با برداشت از نام این عنوان می‌توان به متفاوت بودن اثر پی برد و حضور مینی‌گیم‌های مختلف نیز از این امر نشات می‌گرفت. عنوان مذکور توسط کونامی انتشار یافت و از این حیث حضور شخصیت‌های این کمپانی محتمل به نظر می‌رسید؛ قهرمانان بسیاری از عناوین کونامی حضور یافتند، اما حضور کله هرمی از سری سایلنت هیل، دور از ذهن‌ترین گزینه ممکن بود؛ یک شخصیت منفی با ظاهری ترسناک و خشن که شرکت آن در مسابقات دو و میدانی، حسی متناقض به بازیکن القا می‌کرد. کله هرمی برای اولین بار در نسخه دوم سایلنت هیل حضور یافت و توانست جایگاه خود را به عنوان یک شخصیت منفی تمام عیار تثبیت کند؛ استفاده از هرم در صورت این شخصیت و ظاهر رمزآلود او، یکی از زیباترین شخصیت‌های منفی را پدید آورد که در کنار ایجاد فضایی رعب‌آور، تنش بسیاری به بازیکن منتقل می‌نمود. حضور این شخصیت مرموز در عنوانی شاد و عاری از هرگونه اضطراب، عجیب‌ترین تصمیم کونامی برای استفاده از شخصیت‌های مهمان بود و ظاهر شدن او در میان گروهی از ورزشکاران، غیرقابل تصور جلوه می‌کرد.

Raiden (Unreal Championship 2 The Liandri Conflict)

Top 10 Guest Characters 3

سری آنریل در خوابی عمیق به سر می‌برد و سکوت خبری این مجموعه، از این امر نشات می‌گیرد؛ هرچند که در نسل ششم، عناوین متعددی از این مجموعه انتشار یافت و افزایش محبوبیت سری را رقم زد. به واسطه کارایی فوق‌العاده ایکس‌باکس اورجینال در عناوین اول شخص و خروجی مناسب آن در آثار شوتر، عناوین متعددی در این ژانر برای کنسول انتشار یافتند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سری هیلو، Painkiller Hell Wars و دو نسخه از Unreal Championship اشاره داشت؛ یک مجموعه کوچک از سری آنریل که در قالب دو نسخه و تنها برای ایکس‌باکس اورجینال انتشار یافت و از بخش تک‌نفره و مالتی‌پلیر نیز بهره‌مند بود. آخرین و دومین نسخه سری با پسوند The Liandri Conflict عرضه گردید و توسط Midway منتشر شد؛ استودیویی که مجموعه مورتال کامبت را در اختیار داشت و با سری مذکور حکمرانی می‌کرد. به واسطه انتشار بازی Unreal Championship 2 The Liandri Conflict توسط Midway، یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های سری مورتال کامبت در عنوان فوق جای گرفت که کنترل کردن آن خالی از لطف نبود؛ رایدن به عنوانی شخصیتی مهمان قابل کنترل بود و عدم توانایی او در استفاده از سلاح‌های گرم نتوانست مانعی بر جذابیت گیم‌پلی شود. نسخه دوم Unreal Championship از دوربین سوم شخص نیز بهره‌مند بود و این عامل در کنار قدرت بالای ایکس‌باکس اورجینال، به زیبایی هنرنمایی رایدن را به تصویر می‌کشید.

Doom Guy (Tony Hawk’s Pro Skater 3)

Top 10 Guest Characters 4

شخصیت بی‌نام سری Doom مهارت بالایی در استفاده از اسلحه‌های گوناگون دارد و سلاخی کردن موجودات جهمنی، کار دشواری برای او به نظر نمی‌رسد. قلع و قمع کردن موجودات با اره برقی و استفاده از شات‌گان برای نابودی آنان، تنها توانایی مهم این شخصیت بی‌نام محسوب می‌شود؛ شخصیتی که مشاهده آن در یک عنوان ورزشی و کنترل او با دوربین سوم شخص، شگفت‌انگیز است؛ این شخصیت که با نام‌های مختلفی همچون Marine و یا Doom Guy شناخته می‌شود، در بازی Tony Hawk’s Pro Skater 3 حضور یافت و تنها در نسخه پی‌سی این عنوان قابل دسترس بود. بازی THPS3 در سال‌های ابتدایی نسل ششم عرضه شد و خود را به عنوان یکی از برترین عناوین سری تونی هاک معرفی کرد. مجموعه تونی هاک، شخصیت‌های مهمان بسیاری را در خود جای داده که معرفی تمامی آن‌ها لیستی جداگانه می‌طلبد؛ در این بین اما حضور شخصیتی که یک سلاح کشتار جمعی است و تنها از دید اول شخص قابل کنترل بوده، قابل توجه است. بازی THPS3 توسط گیرباکس برای پی‌سی پورت شد و توانست محتوای انحصاری قابل قبولی برای طرفداران این پلتفرم پدید آورد. شایان ذکر است که نسخه نینتندو 64 این عنوان، آخرین عنوان عرضه شده بر روی پلتفرم نینتندو به حساب می‌آید.

Barack Obama (Street Fighter Online Mouse Generation)

Top 10 Guest Characters 5

قطعا حضور یک رئیس جمهور در اثری فایتینگ تعجب‌برانگیز است! سری استریت فایتر سابقه زیادی در جایگذاری شخصیت‌های مهمان ندارد و با چشم‌پوشی از شخصیت‌های Final Fight عملا شاهد مبارزی مهمان در تاریخ این مجموعه نبودیم؛ با عرضه DLC بازی Street Fighter Online Mouse Generation اما تمامی معادلات به هم خورد و حضور باراک اوباما در عنوان فوق، طرفداران ژانر فایتینگ را شگفت‌زده کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا با لباسی رسمی در عنوان مذکور حاضر شد و قادر به پرتاب گلوله‌های آتشین نیز بود. بازی Street Fighter Online Mouse Generation تنها در ژاپن انتشار یافت و انحصارا برای پی‌سی عرضه گردید و به واسطه عدم انتشار آن در دیگر مناطق، به عنوانی ناشناخته تبدیل شد. تمامی مکانیک‌های گیم‌پلی با موس پیاده‌سازی شده بودند و امکان تجربه مبارزات تنها با در دست داشتن موس صورت می‌گرفت؛ حرکت شخصیت‌ها، کومبوهای مختلف و تمامی فنون، به واسطه این امر انجام‌پذیر بود و بدون داشتن موس، امکان تجربه بازی وجود نداشت. در حالیکه کپکام با ساخت نسخه چهارم استریت فایتر، یکی از استانداردترین عناوین فایتینگ نسل هفتم را توسعه داد، انتشار این عنوان در قالب یک اثر انحصاری کمی نامعقول جلوه می‌کرد.

Batman (The Revenge of Shinobi)

Top 10 Guest Characters 6

با ورود نینجاها به دنیای ویدیوگیم، مجموعه‌ای جذاب برای سگا پدید آمد؛ سری شینوبی با انتشار اولین نسخه خود و با عرضه بر روی پلتفرم‌های سگا، محبوبیت بسیاری کسب کرد و به عنوان یکی از نمادهای این کمپانی شناخته شد؛ نمادی که هم‌اکنون نامی از آن به چشم نمی‌خورد. سومین نسخه سری با نام The Revenge of Shinobi عرضه شد و جایگاهی مناسب بر روی سگا جنسیس کسب کرد. در میان باس‌های بازی اما دو ابرقهرمان معروف حضور یافتند که ظاهر شدن آنان در گیم‌پلی، چالش بسیاری خلق کرد؛ بتمن و اسپایدرمن از جمله این باس‌ها بودند که در کنار باس‌های اصلی این عنوان، گیم‌پلی دشواری شکل دادند. در ابتدا اسپایدرمن به عنوان یک باس ظاهر می‌شد و پس از مقداری آسیب دیدن به بتمن تبدیل شده و به نبرد با مخاطب می‌پرداخت. ایده تغییریافتن اسپایدرمن به شخصیتی محبوب از دنیای دی‌سی جالب توجه است و محبوبیت این دو قهرمان را در صنعت ویدیوگیم نشان می‌دهد. جالب است بدانید که به واسطه مسائل کپی‌رایت، نسخه‌های متعددی از بازی انتشار یافت که دارای دشمنانی متفاوت بودند.

Michael Jackson (Ready 2 Rumble Boxing Round 2)

Top 10 Guest Characters 7

مایکل جکسون از مشهورترین خواننده‌های تاریخ موسیقی است و معرفی آن کاری بیهوده به نظر می‌رسد؛ مایکل جکسون اما تنها در زمینه موسیقی فعالیت نداشت و نام وی در صنعت ویدیوگیم نیز به چشم می‌خورد. بازی اختصاصی وی برای سگا جنسیس، همکاری برای ساخت موسیقی نسخه سوم سونیک و حضور در عنوان Space Channel 5 از جمله این فعالیت‌ها هستند؛ فعالیت‌هایی که ظاهر شدن وی در بازی Ready 2 Rumble Boxing Round 2 را نیز در بر می‌گیرد. بازی Ready 2 Rumble Boxing Round 2 اثری فایتینگ بود و شخصیت‌های مهمان بسیاری را در خود جای داد؛ هیلاری کلینتون و بیل کلینتون نیز در بازی حضور یافتند و در کنار مایکل جکسون، لیستی از عجیب‌ترین شخصیت‌های یک بازی فایتینگ را شکل دادند. مشاهده مایکل جکسون در میان مبارزان R2RB R2 شگفت‌انگیز بود و کنترل یک خواننده در عنوانی فایتینگ، جذابیت بسیاری به همراه داشت.

Pepsiman (Fighting Vipers)

Top 10 Guest Characters 8

طرفداران پلی‌استیشن 1 عنوان Pepsiman را به یاد دارند؛ عنوانی که انحصارا برای کنسول سونی عرضه شد و هواداران بی‌شماری در ایران بدست آورد. نماد پپسی اما تنها در بازی Pepsiman ظاهر نشد و پیش از این به عنوان شخصیتی مهمان، به Fighting Vipers پای گذاشته بود؛ اثری فایتینگ که در ابتدا برای دستگاه‌های آرکید انتشار یافت و سپس برای سگا ساترن نیز پورت شد. تنها با دسترسی به کنسول نسل پنجمی سگا و تجربه نسخه ژاپنی اثر، کنترل پپسی‌من امکان‌پذیر بود؛ امری که با توجه به ژاپنی بودن این نماد، معقول به نظر می‌رسید. Fighting Vipers به موفقیتی نسبی دست یافت و انتشار آن بر روی سگا ساترن، توانست یکی از برترین عناوین فایتینگ این کنسول را شکل دهد. نسخه سگا ساترن بازی از محتویات بیشتری برخوردار بود و حضور پپسی‌من در نسخه ژاپنی، مهم‌ترین آن محسوب می‌شد؛ بازی Fighting Vipers زمینه‌ای مناسب برای ورود این شخصیت به دنیای ویدیوگیم فراهم کرد و در افزایش محبوبیت این نماد در ژاپن بی‌تاثیر نبود؛ شخصیتی که بعدها و با حضور در یک بازی اختصاصی، عنوانی جذاب را برای دارندگان پلی‌استیشن خلق کرد و به واسطه تبدیل شدن به یک دونده حرفه‌ای، با رویکردی متفاوت در عنوانی دیگر ظاهر شد.

Dante (Shin Megami Tensei Nocturne)

Top 10 Guest Characters 9

با انتشار Devil May Cry در سال 2001، شخصیتی به نام دانته متولد شد و طرفداران بی‌شماری در نسل ششم بدست آورد. عرضه نسخه‌های متعدد از سری Shin Megami Tensei و پای گذاشتن آن به نسل ششم، سبب انتشار نسخه‌ای با عنوان Nocturne شد که جایگاه این مجموعه را بر روی پلی‌استیشن 2 مستحکم کرد. بازی Shin Megami Tensei Nocturne اثری درگیرکننده بود و با داستان فوق‌العاده خود توانست خیل عظیمی از طرفداران سری را به سوی خود جذب کند. یکی از اهداف بازی، خلق یک تجربه متفاوت با محوریت وقایعی بود که در زندگی واقعی دست‌نیافتنی هستند؛ سفر به جهنم نیز از این مهم نشات می‌گرفت و تیم سازنده قصد داشت تا با آثاری همچون کتاب «کمدی الهی» به رقابت بپردازد. دانته اما در Shin Megami Tensei Nocturne حضور پیدا نکرد و تنها در نسخه ارتقایافته بازی حاضر شد. حضور دانته در یک اثر نقش‌آفرینی، غافلگیرکننده بود و مبارزه با وی و امکان استخدام او، شگفتی بزرگی به شمار می‌رفت. شایان ذکر است که برنامه‌ای برای جایگذاری دانته در نسخه سوم Soul Calibur وجود داشت، اما با کنسل شدن این نقشه، امر فوق هیچ‌گاه به وقوع نپیوست.

Solid Snake (Evolution Skateboarding)

Top 10 Guest Characters 10

در شرایطی که سری متال گیر از ریشه‌های خود فاصله گرفته، ظاهر شدن سالید اسنیک در یک بازی ویدیویی به یک رویا شباهت یافته است. پیش از خروج «هیدئو کوجیما» از کونامی و آغاز توسعه Death Stranding، متال گیر و شخصیت‌های دوست‌داشتنی آن از برترین دارایی‌های کونامی به شمار می‌رفتند و ارتقای ژانر مخفی‌کاری از مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه محسوب می‌شد. به واسطه محبوبیت سری، سالید اسنیک در عناوین مختلفی حضور یافت که از میان آن‌ها می‌توان به Super Smash Bros. Brawl و Evolution Skateboarding اشاره داشت. بازی Evolution Skateboarding توسط کونامی انتشار یافت و به یکی از ضعیف‌ترین رقبای سری تونی هاک تبدیل شد؛ ویژگی جالب توجه این عنوان اما به حضور سالید اسنیک برمی‌گشت؛ شخصیتی که در سال‌های نسل ششم و با نسخه دوم متال گیر سالید به اصلی‌ترین رقیب سم فیشر تبدیل شد. سالید اسنیک به عنوان یکی از محتویات مخفی Evolution Skateboarding در بازی جای گرفت و فرصتی مناسب برای اسکیت‌بردینگ در Big Shell را فراهم کرد؛ منطقه‌ای که حوادث مهم نسخه دوم MGS در آن به وقوع پیوست و انجام حرکات نمایشی در آن، دور از ذهن به نظر می‌رسید. رایدن نیز به عنوان شخصیتی قابل بازی در این عنوان ظاهر شد تا با تبدیل Big Shell به مکانی مناسب برای اسکیت‌بردینگ، سناریویی جدید با محوریت سری شکل دهد! لازم به ذکر است که در نسخه پلی‌استیشن 2 بازی MGS 2 Substance، دموی Evolution Skateboarding گنجانده شده بود و امکان کنترل اسنیک در Big Shell فراهم بود.

%M

CEPASTEBIN%

بازی مگ | مقالات | 28/01/2018
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    سلام بر سینای عزیز
    مقالت هیچی از عالی کم نداشت!
    اشاره به این موضوع باحال که گاهی کمپانی ها و استدیو ها هم به خاطر دلایل مالی هم به خاطر fan service بودن میاد یه سری از المان ها و شخصیت های محبوب بازیای دیگه رو به طور دیوانه واری به بازی خودش تزریق کنه واقعا گاهی یه حال اساسی بهم میده .
    مثل اولین بازی که تو شماره پنجم soul calibur اتزیو رو دیدم یا همین اواخر تو بازی rise and shine شخصیت محبوب مارکوس فینکس رو به عنوان باس فایت !!!! دیدم بهم این حسو میده که صنعت گیم گاهی میتونه به همون اندازه که جدی هست به همون اندازه هم شوخ باشه
    با تشکر از شما

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    سلام بر سینای عزیز مقالت هیچی از عالی کم نداشت! اشاره به این موضوع باحال که گاهی کمپانی ها و استدیو ها هم به خاطر دلایل مالی هم به خاطر fan service بودن میاد یه سری از المان ها و شخصیت های محبوب بازیای دیگه رو به طور دیوانه واری به بازی خودش تزریق کنه واقعا گاهی یه حال اساسی بهم میده . مثل اولین بازی که تو شماره پنجم soul calibur اتزیو رو دیدم یا همین اواخر تو بازی rise and shine شخصیت محبوب مارکوس فینکس رو به عنوان باس فایت !!!! دیدم بهم این حسو میده که صنعت گیم گاهی میتونه به همون اندازه که جدی هست به همون اندازه هم شوخ باشه با تشکر از شما

    سلام بر شما و ممنون از لطف تون:li-bl:
    بله کلا مقوله شخصیت های مهمان چیز جذابیه و شخصا از این مسئله خیلی خوشم میاد:wacky:

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.