نویسنده: Ali پنج شنبه، 12 بهمن 1396
ساعت 23:06

اولین تجربه Monster Hunter: World

4.25 از 5

اولین تجربه Monster Hunter: World

خب بازی Monster Hunter: World هم بالاخره منتشر شد و اگه بشه به قول شرکت کپکام اعتماد کرد، این بازی اومده که هم طرفداران قدیمی این سری و هم بازیکنان جدید رو سرگرم کنه! با ما همراه باشین با اولین تجربه‌ی مانتسر هانتر.

بازی با یک کات سین شروع می‌شه و علت رفتن ناوگان پنجم از شکارچی‌ها (که شما هم عضوش هستین) به جهان جدید رو توضیح می‌ده. در کات سین بعدی شما همراه باقی شکارچی‌ها توی کشتی نشستین و به سمت مقصدی حرکت می کنید که قراره بازی از اونجا شروع بشه. اول از همه باید شخصیت خودتون رو درست کنین. اینجا بازی انتخاب‌های زیادی به شما می‌ده و با کمی ذوق و خلاقیت می‌شه شخصیت به یادموندنی‌ای بسازین.

Monster Hunter: World charactersنمونه‌هایی از خلاقیت بازیکنان‌ها!

 بعدش نوبت به ساختن «پالیکو»تون هست. پالیکوها موجودات گربه مانندی هستن که همه جا شما رو همراهی می‌کنن و می‌تونن نقش‌های متفاوتی رو در زمان مبارزه ایفا کنند. شما همچنین می‌تونین برای این حیوون دوستداشتنی یا به اصطلاح پِت‌تون اسم هم انتخاب کنین.

Monster Hunter: World palicoپالیکو

 وقتی بعد از یک لود 10، 15 ثانیه‌ای که دوباره برمی‌گردین به بازی، اولین چیزی که خودشون رو نشون می‌ده این هست که تکون خوردن دهن افراد با دیالوگ‌ها هیچ تناسبی ندارند و مثل این می‌مونه که دهن شخصیت‌ها فقط به خاطر حفظ ظاهر قضیه به صورت تصادفی تکون می‌خوره! هر زبانی هم که انتخاب کنید متاسفانه صحبت کردن افراد همیشه همینطور هست. خود شخصیت شما هم خوشبختانه و یا بدبختانه حرفی نمی‌زنه و منظورش رو توسط ایما و اشاره می‌رسونه! یک شخصیت دیگه هم که به اسم  Handler یا دستیار، همیشه همراه شما هست و یک جورایی منشی شخصیتون حساب می‌شه. دستیار، همینطور که از اسمش برمیاد وظیفه تمام امور مربوط به شکارهاتون رو به عهده داره و یک طورایی به جای شما صحبت هم می‌کنه! بازی گرافیک خوبی داره و اگه از قابلیت‌های 4K و HDR هم استفاده کنین، کاملا مجذوب دنیا و رنگ‌آمیزی زیبای دنیای مانسترهانتر خواهید شد. خب برگردیم به بازی. همینطور که دارین با دوستانتون گپ می‌زنین، ناگهان کشتی‌تون دچار سانحه می‌شه و یک هیولای غول‌پیکر بهتون حمله می‌کنه. اینجاست که اولین آموزش‌های کنترل بازی بهتون داده می‌شه. بعد از فرار از دست این هیولا وارد دنیای بازی به نام New World می‌شین و نقشه این دنیا که فعلا به چهار قسمت تقسیم شده بهتون داده می‌شه و از شما می‌خواد که به سمت پایگاه‌تون برین.

Monster Hunter: World mapنقشه

 بعد از رسیدن به پایگاه‌تون به طور مختصر با محیط اونجا آشنا می‌شین و درباره‌ی ماموریت‌هاتون بهتون توضیح داده می‌شه. شما با رفتن به اتاقتون می‌تونین سلاحی که با اون مبارزه می‌کنین رو از بین 14 سلاح بازی که تنوع خوبی هم دارن، انتخاب کنید. توی اتاقتون یک پالیکو در نقش سرایدار هم هست که با صحبت کردن باهاش می‌شه به محیط تمرینی بازی رفت و سلاح انتخابیتون رو اونجا امتحان کنید. توی محیط تمرین همچنین کمبوهای هر سلاحی که انتخاب کردین بهتون نمایش داده می‌شه. بنابرین فکر بدی نیست که حتما یک سری به اونجا بزنین تا با کنترل‌های بازی بهتر آشنا بشین. شما همچنین درکنار سلاح اصلیتون یک سلاح شبیه کمانچه هم دارین که با مسلح کردن اون به مهمات مختلف، می تونین نقطه ضعف خاص هر هیولا رو هدف بگیرین. اول بازی شما فقط می‌تونین با کمانچه‌تون سنگ پرتاب کنید. شما همچنین توی اتاقتون می‌تونین پالیکوی خودتون رو مدیریت کنین و به طور مثال زره‌های مختلفی رو تنش کنید. بعد از اتمام این مراحل می‌تونین برین به رستوران پیش دستیارتون تا اولین ماموریتتون رو دریافت کنین. توی رستوران حتی می‌تونین غدا سفارش بدین! با توجه به غذایی که انتخاب می‌کنین برخی از قدرت‌هاتون مثل حمله یا دفاع می‌تونه زیاد بشه که این قابلیت توی مبارزه‌ها می‌تونه بهتون خیلی کمک ‌کنه. به عنوان اولین ماموریتتون باید 7 عدد «جاگرا» (یکی از هیولاهای بازی) رو بکشید. اگه بیشتر از سه بار بیهوش بشین و یا اینکه بیش از 50 دقیقه ماموریتتون طول بکشه، ماموریت با شکست تموم می‌شه. همراه شما موجوداتی مثل کرم‌های شب تاب هستن که وظیفه‌شون راهنمایی شما در محیط بازی هست. اون‌ها آیتمهای مختلفی که می‌تونین با خودتون بردارین رو مشخص می‌کنن و همچنین شما رو با مشخص کردن ردپا و نشونه های دیگه راهنمایی می‌کنن تا هیولاهایی که برای انجام ماموریتتون لازم دارین رو پیدا کنید.

Monster Hunter: World finding monstersدوست‌های کوچولتون به شما در پیدا کردن هیولاها کمک می‌کنن

 شما همچنین می‌تونین آیتم‌ها مختلفی مثل معجون خون رو اول هر ماموریت از توی جعبه مهمات کنارتون انتخاب کنید. بعد از انجام هدف هر ماموریت، شما بعد از مدت محدودی که معمولا یک دقیقه هست به طور خودکار به پایگاه برمی‌گردین و باید توی این مدت، آیتم‌های مختلفی رو که از هیولاها به زمین افتادن رو جمع کنید. بعد از اتمام این زمان، پیام ماموریت کامل شد به همراه اطلاعات تکمیلی دیگه نمایش داده می‌شه.

Monster Hunter: World quest completeخلاصه ماموریت

 اینجا شما می‌تونین آیتم‌هایی رو که جمع کردین برای خودتون بردارین و یا اینکه بلافاصله به فروش برسونین. سطح شخصیت شما برخلاف بازی‌های دیگه بالا نمی‌ره و شما برای قدرتمندتر شدنتون باید با استفاده از آیتم‌هایی که بدست آوردین، زره وسلاح‌تون رو ارتقا بدین تا بتونین با سخت‌تر شدن مراحل بازی خودتون رو همراه کنین. خب تجربه‌ی اول این بازی هم با انجام اولین ماموریت به پایان خودش می‌رسه و این طور که از شواهد پیداست بازی نوید ساعات سرگرم‌کننده زیادی رو می‌ده، به خصوص  اینکه از ماموریت‌های بعدی بخش چند نفره بازی هم فعال می‌شه و شما می‌تونین همراه دوستانتون به شکار برین و ساعات خوشی رو در کنار هم داشته باشین.

Ali | اولین تجربه | 01/02/2018
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.