نویسنده: محمد مراقی جمعه، 20 بهمن 1396
ساعت 14:21

بررسی و اولین تجربه از نسخه بازسازی شده بازی Shadow of The Colossus مطلب ویژه

5 از 5

اولین تجربه از نسخه بازسازی شده بازی شادو اف کلوسوس (Shadow of Colossus Remastered)

حقیقتا از وقتی که استدیوی Bluepoint Games اعلام کرد که قصد دارد بازی Shadow of The Colossus را بازسازی کند، تا حدودی خیالم از بابت خوب بودن این نسخه بازسازی شده راحت بود. این استدیو پیش از این‌ها توانایی خود را در بازسازی بازی‌های مختلف به خوبی ثابت کرده و همین سال 2015 بود که با انتشار یک نسخه بازسازی شده از سه‌گانه Uncharted، حسابی طرفداران سونی را خوشحال کرد. حالا Bluepoint Games در بازسازی جدیدش به سراغ بازی خاطره‌انگیز و کلاسیک JAPAN Studio رفته و دست به بازسازی بازی Shadow of The Colossus زده است. پس از یک تجربه دو ساعته از نسخه بازسازی شده Shadow of The Colossus برروی PS4، فهمیدم که حتی پس از گذشت حدودا 13 سال، هنوز هم می‌توان از کشتن این کلوسی‌های بخت‌برگشته‌ای که پرنس قصه‌مان به سراغشان می‌رود، نهایت لذت را برد. مخصوصا درحالی که جلوه‌های گرافیکی و ویژگی‌های فنی بازی نسبت به نسخه PS2 سال 2005، پیشرفت بسیار چشمگیری داشته باشند. به طوری که حتی می‌توان گفت با یک بازی نسل هشتمی استاندارد طرفیم که می‌خواهد خاطرات گیمرهای قدیمی را زنده و با روایت داستان تاثیرگذارش همه را شیفته خود کند.

SHADOW OF THE COLOSSUS 20180208205603

با تماشای اولین کات‌سین درون بازی، این بافت‌های کاملا بازسازی شده و انیمیشن‌های روان امروزی بودند که انصافا کاملا در بطن بازی جای گرفته‌اند. واندا (شخصیت اصلی بازی) و اسب سیاهش آگرو، اولین کاراکترهایی هستند که در ابتدای بازی مشاهده می‌کنیم و یک‌راست به سراغ مقایسه ظاهرشان با نمونه‌های گذشته‌ای که در سال 2005 و سپس در سال 2011 (پس از انتشار برروی کنسول PS3) می‌رویم و در می‌یابیم که استدیوی Bluepoint Games بازی Shadow of The Colossus را خیلی خوب بازسازی کرده و محصول نهایی، دقیقا همان چیزی است که طرفداران این بازی از کاراکترها و افسانه‌ی مورد علاقه‌ خود می‌خواهند. افسانه‌ای که درباره بیدار کردن معشوقه واندا از یک خواب ابدی است. واندا در این ماموریت بسیار سخت که به خاطرش همراه با پیکر معشوقه‌اش و اسبش آگرو، پا به درون یک سرزمین ممنوعه گذاشته، موظف به نابود کردن شانزده هیولای غول‌پیکر است که در بازی با نام کلوسی از آن‌ها یاد می‌شود. هنگام روبه‌رویی با اولین کلوسی درون بازی، فقط دلم یک کنترل روان و بهبودیافته از واندا می‌خواست که متاسفانه با همان مشکلات قدیمی مواجه شدم. هنوز هم ممکن است هنگام حرکت برروی شانه‌های یک کلوسی بزرگ، روی سطوح مختلف به دام بیفتید و تنها راهتان سقوط به سمت پایین باشد. یا از طرفی دیگر هنوز هم کنترل آگرو جای کار دارد و می‌شد کنترل آن را بسیار روان‌تر و ساده‌تر از این حرف‌‎ها کرد. اگر با این حرف بنده مخالفید، فقط کافیست در یک راه باریک که به پرتگاهی بلند منتهی می‌شود، چند لحظه‌ای با کم و زیاد کردن سرعت آگرو سر و کله بزنید تا متوجه ایراد کار بازی در این زمینه شوید. 

 

اما لذتی که کماکان دست‌نخورده در بازی وجود دارد و طرفداران Shadow of The Colossus در بازی به دنبالش می‌شتابند، لذت وصف‌نشدنی از پا درآوردن یک کلوسی بزرگ است که گاهی حتی باید ساعت‌ها برایش وقت بگذارید. هنوز هم مثل گذشته باید سر تا پای این کلوسی‌های عظیم‌الجثه را با دقت نگاه کنیم تا با پیدا کردن نقطه‌ضعف‌هایشان به مقابله با آن‌ها بپردازیم. از طرفی دیگر، نسخه بازسازی شده Shadow of The Colossus چندتا از بکرترین چشم‌اندازهای امسال را در خود دارد که باب دل طرفداران فتومود و عکس‌برداری از درون بازی خواهد بود. البته اگر وقت و حوصله کافی برای ثبت این مناظر چشم‌نواز ندارید، می‌توانید با پیش‌روی در بازی و مراجعه به گالری درون آن، تمام این چشم‌اندازهای زیبا و همچنین کاراکترهای مختلف را در قالب چند تصویر هنری جذاب تماشا کنید.

SHADOW OF THE COLOSSUS 20180209135332

به طور کلی به نظر می‌رسد که استدیوی Bluepoint Games بازسازی بسیار خوبی را از بازی Shadow of The Colossus به عمل آورده است و امیدوارم پس از به پایان رساندن بازی و نوشتن نقد و بررسی اصلی آن، نظرم عوض نشده باشد و بازی به اندازه کافی به جذابیت‌های بی‌نظیرش ادامه بدهد. اگر می‌خواهید تجربه‌ای درست همانند اولین اجرای بازی در سال 2005 برروی کنسول PS2 خود داشته باشید، شاید کمی برای تکرار آن لحظات و حواس دیر شده باشد. چون در آن زمان فقط یک Shadow of The Colossus داشتیم که با کلوسی‌هایش مرزهای صنعت گیم را جابه‌جا می‌کرد. اما حالا وقت آن است که نگاهی لذت‌بخش به خاطره‌های قدیمی خود داشته باشید. خاطراتی که با بهترین جلوه‌های گرافیکی ممکن به نمایش در می‌آیند و واقعا شما را به عنوان یکی از طرفداران قدیمی بازی Shadow of The Colossus شیفته‌ی خود می‌کنند. از طرفی دیگر، این نسخه بازسازی شده از بازی Shadow of The Colossus قطعا می‌توان بهترین فرصت ممکن برای اولین تجربه افرادی باشد که پیش از این فرصت شمشیر کشیدن در سرزمین‌های ممنوعه‌ درون این بازی را نداشته‌اند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.