نویسنده: محمد مراقی یکشنبه، 22 بهمن 1396
ساعت 21:46

بررسی عملکرد کنسول Xbox One در سال 2017 مطلب ویژه

5 از 5

بررسی عملکرد کنسول Xbox One در سال 2017

وقتی از عملکرد کنسول Xbox One در طول سال 2017 می‌گوییم، دقیقا درباره کدام یکی از مدل‌های کنسول Xbox One حرف می‌زنیم؟ آن مدل اولیه که یک جعبه مشکی بزرگ بود؟ یا مدل جمع‌وجورترش که سال 2016 تحت عنوان Xbox One S در بازار عرضه شد؟ یا شاید هم آخرین و بهترین مدلش که سال 2017 سر و صدای زیادی به پا کرد و امروز هم با اسم Xbox One X از آن یاد می‌شود؟ به نظر می‌رسد تمرکز روی کنسول جدیدتر مایکروسافت یعنی Xbox One X بهتر باشد. کنسولی که برای اولین بار تحت عنوان «پروژه اسکورپیو» به صورت بسیار مرموزانه‌ای در سال 2016 معرفی شد. جالب توجه‌ترین نکته درباره پروژه اسکورپیو این بود که مایکروسافت می‌خواست قویترین کنسول بازی در دنیا را تولید کند! در نهایت سال 2017 فرا رسید و در ماه نوامبر، مایکروسافت کنسول Xbox One X را با لقب «قوی‌ترین کنسول جهان» روانه بازار کرد. حالا نوبتی هم که باشد، باید سال 2017 را از نگاه مایکروسافت و کنسول Xbox One بررسی کنیم. سونی و نینتندو هرکدام به طریقی سال بسیار خوبی را به همراه PS4 و Switch پشت سر گذاشتند. در ادامه مطلب با بازی‌مگ همراه باشید تا نگاهی اساسی داشته باشیم به عملکرد کنسول Xbox One در سال 2017.

xbox one xمقایسه‌ی ظاهری نسخه‌های مختلف کنسول Xbox One و کاهش حجم چشم‌گیر همگام با ارتقای سخت افزار

همانطور که حتما شنیده‌اید، مایکروسافت قول قوی‌ترین کنسول تاریخ را راجع به کنسول Xbox One X به طرفداران داد. حقیقتا مایکروسافت توانست از نظر سخت‌افزاری وعده خود را عملی کند و کنسول Xbox One X واقعا قدرتمندترین کنسول تاریخ (از نظر توانایی قطعات سخت‌افزاری) است. اما آیا همین نکته در راضی کردن گیمرها برای خرید یک Xbox One X کافی است؟ مایکروسافت مدت زمان زیادی را صرف تبلیغات و بازاریابی کنسول Xbox One X کرد و با کلیدواژه‌هایی مثل HDR و رزولوشن 4K، حسابی طرفدارانش را شیفته کنسول جدید خود کرده بود. غافل از اینکه هیچ یک از وعده‌های داده شده درخصوص کنسول Xbox One X، جایگزین یک بازی انحصاری تمام عیار نمی‌شود. کم‌تر کسی پیدا می‌شود که برای دریافت نرخ فریم و رزولوشن بیشتر، سراغ یک کنسول جدید برود و سپس بازی‌هایی را تجربه کند که پیش از این هم می‌توانست روی کنسول‌های دیگر بازی کند. به‌هرحال مایکروسافت کنسول جدیدش را با هزار امید و آرزو روانه بازار کرد. کنسول Xbox One X که حالا لقب قدرتمندترین کنسول تاریخ را به خود گرفته، وارد بازار شد و سازندگان شروع به توسعه بروزرسانی‌هایی مبنی بر پشتیبانی بازی‌های خود از کنسول Xbox One X کردند. سال 2017 به طور کلی برای مایکروسافت به کنسول Xbox One X و ترغیب بازیسازان به بازی ساختن روی این کنسول اختصاص یافت.

backwardآرشیو بازی‌های Xbox One قبل از عرضه‌ی Xbox One X بدون مشکل بر روی این کنسول قدرتمند هم قابل اجرا هستند

سخت افزار

با عرضه کنسول Xbox One X در ماه نوامبر 2017، حالا سه مدل مختلف از کنسول Xbox One برای انتخاب وجود دارد. مدل ارجینال سال 2013 هنوز در خرده‌فروشی‌های مختلف قابل تهیه بود اما این بار شاهد وجود حافظه‌های یک ترابایتی در آن‌ها بودیم. مدتی بعد Xbox One S عرضه شد که ویژگی‌های به مراتب بهتری نسبت به مدل قبلی داشت و برخی از ایرادات مهم آن را برطرف کرده بود. علاوه بر کوچک‌تر شدن اندازه کنسول در Xbox One S و کارایی بهتر و بی‌صداتر آن، پشتیبانی از تکنولوژی HDR و یک پخش‌کننده دیسک‌های بلوری 4K هم به این کنسول اضافه شده بود.

درنهایت نوبت به Xbox One X رسید. همان پروژه اسکورپیویی که در سال 2016 تحت عنوان «قوی‌ترین کنسول تاریخ» معرفی شد و توجه خیلی‌ها از جمله بازیسازان و بازیبازان را به خود جلب کرد. مایکروسافت همراه با کنسول Xbox One X سخت‌افزار بسیار قدرتمندی را ارائه داده بود و بازیسازان بیش از هرچیزی، برای آزمایش بازی‌های خود روی این بستر غول‌پیکر سخت‌افزاری هیجان‌زده بودند. آن‌ها با توسعه بروزرسانی‌های مختلف، پشتیبانی بازی‌های خود از کنسول Xbox One X را امکان‌پذیر می‌کنند. این کنسول با جدیدترین نسل‌ از تراشه‌های گرافیکی Radeon و کارت حافظه‌های قدرتمند، بستر اجرای بازی‌های مختلف با وضوح 4K (یا حدودا 4K) را فراهم می‌کرد و بازی‌ها هم از نظر گرافیکی، نورپردازی و بافت‌های باکیفیت، واقعا خیره‌کننده می‌شوند. با اینکه برای مشاهده وضوح واقعی 4K و تکنولوژی HDR به تلویزیون‌ها و مانیتورهای مخصوص در این زمینه نیازمندیم، اما باز هم اگر نمایشگرهای پایین‌تر از 4K و برای مثال، 1080 داشته باشید، می‌توانید بازی‌های اجرا شده برروی Xbox One X خود را با گرافیک و جزئیات بیشتری تجربه کنید؛ گرافیکی به مراتب بهتر از بازی‌های اجرا شده برروی مدل‌های معمولی Xbox One. پس برای لذت بردن از سخت‌افزار قدرتمند Xbox One X، لزوما نیازی به تهیه نمایشگرهای گران‌قیمت و آنچنانی نیست و می‌توانید در نمایشگرهای معمولی و فول اچ‌دی هم خروجی بسیار بهتر و خیره‌کننده‌ای را دریافت کنید.

guardians of the galaxy

با اینکه Xbox One X یک کنسول کاملا جدید است و مایکروسافت برنامه‌ریزی‌های مستقل فراوانی را برای آن تدارک دیده، هنوز هم برای عده‌ای دشوار است که کنسول Xbox One X را یک کنسول مستقل و جدید به حساب بیاورند. آن‌ها بر این عقیده‌اند که مایکروسافت سه مدل مختلف از Xbox One را به بازار عرضه کرده تا بازیکنان بنا بر نیاز خود، مدل مورد علاقه خود را تهیه کنند و به تجربه بازی‌ها بپردازند. این درحالی است که بازی‌های عرضه شده برای این سه کنسول کاملا یکسان هستند و هیچ یک از آن‌ها حتی یک بازی انحصاری که برای دیگری منتشر نشده باشد، ندارند. این مورد، ادامه فعالیت‌های مایکروسافت برای بازاریابی کنسول Xbox One X و تلاش برای تولید بازی‌های بیشتر برای کنسولش را دشوار می‌کند.


نگاهی بر آینده | بررسی کنسول Xbox One X

نقد و بررسی تخصصی Xbox One S


جدا از تمام این موارد، غم‌انگیزترین خبر در سال 2017 برای طرفداران کنسول‌های خانواده Xbox، مرگ رسمی کینکت بود. کینکت، به عنوان یک حسگر صوتی – حرکتی در سال 2010 برای کنسول Xbox 360 عرضه شد. در سال 2013 با قابلیت‌های بیشتری در زمینه دستورهای صوتی همراه با کنسول Xbox One عرضه شد و حالا پس از گذشت 7 سال از تولید اولین کینکت، خبر لغو ادامه روند تولید این حسگر صوتی – حرکتی به طور رسمی تایید و اعلام شد. کینکت به طور کلی سرگذشت آنچنان موفقی نداشت، اما مایکروسافت می‌توانست با پیش گرفتن سیاست‌های هوشمندانه و مفید در این زمینه، کینکت را در بازار جهانی به موفقیت برساند و آن را به یکی از ارزشمندترین عضوهای خانواده Xbox تبدیل کند؛ اتفاقی که هیچوقت نیفتاد و در انتها با مرگ رسمی این محصول خاتمه پیدا کرد.

forza

سیستم عامل

در طول سال 2017 دو بروزرسانی مهم برای سیستم عامل (داشبورد) کنسول Xbox One توسط مایکروسافت منتشر شدند که تغییرات بسیار مهم و موردنیازی را اعمال می‌کردند. یکی از این دو بروزرسانی بزرگ در ماه مارچ 2017 منتشر شد. در این بروزرسانی تعدادی از حیاتی‌ترین ایرادات سیستم عامل کنسول Xbox One بهبود یافتند. طراحی صفحه اصلی (Home Screen) سیستم عامل با استفاده از ستون‌های عمودی تغییر شکل داد. در سرویس استریمی که تحت عنوان Beam شناخته می‌شد، تغییرات مثبت زیادی اعمال شد و استفاده از آن حالت یکپارچه‌تری را به خود گرفت. این سرویس اکنون به اسم Mixer تغییرنام داده و در سیستم عامل Xbox One در دسترس است. همچنین مایکروسافت در بروزرسانی ماه مارچ دسترسی استفاده از صفحه‌کلید را هم به Xbox One اضافه کرد و مهم‌تر از همه، امکان شخصی‌سازی کارایی‌های کلید Home را فراهم کرد. موردی که طرفداران مدت زیادی خواستار آن بودند و در نهایت در ماه مارچ 2017 به خواسته خود رسیدند. از این پس می‌توانید در وسط بازی خود بدون نیاز به خارج شدن از برنامه درحال اجرا با فشردن کلید Home یا همان X در وسط کنترلر، به یک منوی مختصر و مفید برای برقراری ارتباط با دوستان‌تان دسترسی داشته باشید. منویی که در آن می‌توانید به دوستان خود پیام دهید، به بازی خود دعوتشان کنید و چندین و چند فعالیت دیگر که امکان انجامشان در کنسول‌های امروزی فراهم آمده است.

PUBG

پس از گذشت هفت ماه از بروزرسانی ماه مارچ سیستم عامل کنسول Xbox One، مایکروسافت باری دیگر رابط کاربری کنسولش را در ماه اکتبر دستخوش یک‌ سری تغییرات اساسی جدید کرد که حتی تغییرات اعمال شده در بروزرسانی قبلی را هم زیرسوال می‌برد. منوی اصلی رابط کاربری کنسول Xbox One که در ماه نوامبر به شکل ستون‌های عمودی درآمده بود، با بروزرسانی جدید به شکل یک سری مکعب منظم که در خطوط افقی کنار هم قرار می‌گرفتند، درآمد. اینطور که از ساختار جدید رابط کاربری کنسول Xbox One پیدا بود، مایکروسافت به دنبال نزدیکی هرچه بیشتر کنسول بازی‌اش و ویندوز 10 بود. به طوری که رابط کاربری جدید این کنسول شباهت بسیار زیادی به ساختار مکعبی ویندوزهای امروزی مایکروسافت داشت. سرعت سیستم عامل Xbox One پس از بروزرسانی ماه اکتبر به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد. از همین رو می‌توان نتیجه گرفت که مایکروسافت سیستم ساده‌تر و سبک‌تری را برروی رابط کاربری کنسولش پیاده کرده و هدف اصلی‌اش استفاده سریع‌تر، بدون ایراد و لذت‌بخش بازیکنان از سیستم عامل کنسول Xbox One بوده است. کاربران Xbox One به لطف ساختار رابط کاربری جدید این کنسول، می‌توانند منوی اصلی خود را به صورت دلخواه شخصی‌سازی کنند و بنا بر اولویت‌هایشان، راه‌های میان‌بر مختلف را کنار هم قرار بدهند و دسترسی راحت‌تری به بازی‌ها و نرم‌افزارهای خود بر روی کنسول داشته باشند.

به طور کلی رابط کاربری کنسول Xbox One را می‌توان یکی از نقاط قوت مهم آن به حساب آورد. جایی که می‌توانید یک چشم‌انداز کلی از نرم‌افزارها و بازی‌های نصب شده روی کنسول خود داشته باشید و به راحتی با آن‌ها تعامل برقرار کنید یا حتی در جوامع مجازی مختلف به گشت و گذار بپردازید. درصورتی که در مقابل، صفحه اول رابط کاربری کنسول Switch لیستی از بازی‌های نصب شده را به نمایش می‌گذارد و رابط کاربری کنسول PS4 هم با استفاده از یک ساختار کشویی، کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد. اما مایکروسافت به لطف تجربه زیادش در طراحی سیستم‌عامل‌های ویندوز، حسابی در این زمینه کار کشته شده است و به خوبی می‌داند که کاربرانش به چه رابط کاربری‌ای بر روی کنسول خود نیاز دارند.

Cuphead

خدمات تحت شبکه

سرویس تحت شبکه Xbox Live در Xbox One همچنان از نظر خیلی‌ها، بهترین خدمات اینترنتی یک کنسول بازی را ارائه می‌دهد. سرویسی با اشتراک 40دلاری برای یک سال که می‌توانید با تهیه اشتراک طلایی آن، ماهانه از بازی‌های رایگان و خدمات منحصر به فردی که مایکروسافت به کاربران سرویس Xbox Live ارائه می‌دهد، بهره‌مند شوید. از طرفی هم Xbox One را می‌توان تنها کنسولی دانست که این روزها به سرویس Early Access شرکت EA مجهز است. سرویسی که با استفاده از آن به انبوهی از بازی‌های قدیمی EA دسترسی خواهید داشت و همچنین می‌توانید بعضی از بازی‌ها را پیش از موعد انتشارشان با استفاده از این سرویس تجربه کنید.

یک بخش دیگر از خدمات تحت شبکه مایکروسافت در سال 2017، مربوط به سرویس Xbox Game Pass می‌شود. سرویسی با هزینه اشتراک 10 دلار ماهانه، که در آن به بیش از 100 بازی Xbox One و Xbox 360 دسترسی خواهید داشت. برخلاف سرویس PlayStation Now، مشترکین Xbox Game Pass می‌توانند بازی‌ها را روی کنسول خود دانلود کنند و تا هر زمانی که اکانت خود را شارژ می‌کنند، به صورت نامحدود به اجرای بازی‌های مختلف این سرویس بپردازند. مشترکین Xbox Game Pass در اکثر مواقع می‌توانند بازی‌های خود را با تخفیف‌های 10 یا 20 درصدی از کتابخانه بازی‌های این سرویس تهیه کنند.

نرم‌افزار Beam یکی دیگر از خدمات تحت شبکه مایکروسافت است که البته در ماه می 2017 به Mixer تغییر نام داد. با استفاده از نرم‌افزار Mixer می‌توان به استریم بی‌نقص و آسان بازی‌های خود بپردازیم و با میکس ویدیوهای خود، آن‌ها را بدون هیچ دردسری روی وبسایت Twitch به صورت آنلاین استریم کنیم. جدا از تمامی این حرف‌ها، مایکروسافت را همچنان می‌توان قهرمان کراس – پلتفرم در دنیای بازی‌های ویدویی دانست. این شرکت با در دست داشتن دو پلتفرم متفاوت یعنی Xbox One و PC، به دنبال برقراری هرچه بیشتر شرایط موردنیاز برای بازی کردن دارندگان این دو پلتفرم با یکدیگر است. کاربران دو پلتفرم Xbox One و PC می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار Xbox Anywhere، هماهنگی‌های لازم جهت کراس – پلی را انجام دهند و سپس به بازی با یکدیگر برروی پلتفرم‌های جداگانه خود بپردازند.

Xbox

بازی‌ها

با اینکه در سال 2017 مایکروسافت بخش اعظمی از تمرکز خود را معطوف به پروژه اسکورپیو و انتشار Xbox One X کرده بود، این سال را می‌توان ضعیف‌ترین سال مایکروسافت در انتشار بازی‌ برای کنسول Xbox One دانست. این شرکت تولید یکی از موردانتظاترین بازی‌هایش را به نام Scalebound که توسط استودیو پلاتینیوم گیمز درحال توسعه بود، رسما لغو کرد و از طرفی هم فقط توانست دو خروجی از استودیوهای فرست‌پارتی خودش دریافت کند. 

Halo Wars 2 و Forza Motorsport 7 دو بازی انحصاری مایکروسافت در سال 2017 بودند که از حق نگذریم بازی‌های بسیار خوبی هم هستند. این درحالی است که کنسول Xbox One X هنگام انتشار خود در ماه نوامبر، عملا هیچ بازی ویژه‌ای نداشت و مشتریان روزهای اول این کنسول باید ادیشن جدید بازی Recore را بازی می‌کردند. البته آن‌ها دو بازی کوچک دیزنی یعنی Zoo Tycoon و Super Lucky's Tail را هم داشتند! 

 

بازی PlayerUnknown's Battleground را می‌توان بهترین فعالیت مایکروسافت در انتشار بازی‌ها در سال 2017 به حساب آورد. این بازی که اولین بار در 12 دسامبر به عنوان یک انحصاری موقت برای Xbox One و PC به صورت دسترسی پیش از موعد منتشر شد، توانست برخلاف انتظار همه بسیار موفق ظاهر شود و خود را به یکی از بزرگترین شگفتی‌های سال 2017 تبدیل کند. از طرفی دیگر، اغلب بازی‌های فرست‌پارتی مایکروسافت در طول این سال بروزرسانی‌های متعددی را دریافت کردند؛ از بسته Hot Wheels برای Forza Horizon 3 گرفته تا بسته الحاقی و نقشه‌های متعدد برای بخش چندنفره Gears of War 4. همزمان با عرضه کنسول Xbox One X در ماه نوامبر، انتشار بروزرسانی‌های مختلف برای امکان اجرای بازی‌ها برروی این کنسول هم به برنامه‌های مایکروسافت در طول سال 2017 افزوده شد.

گذشته از بازی‌های انحصاری ساخته شده توسط استدیوهای فرست‌پارتی مایکروسافت، PlayerUnknown's Battlegroud و بازی انیمیشنی Cuphead که حسابی غوغا به پا کرد (هر دو بازی هم‌اکنون برای پلتفرم‌های دیگر هم منتشر شده‌اند)، بخش بزرگی از بازی‌های انحصاری Xbox One در سال 2017 را بازی‌های مستقل تشکیل می‌دهند. به طور کلی در سال 2017 تعداد بازی‌هایی که تنها برروی Xbox One عرضه شده‌اند، بسیار کم بود و از طرفی هم پیدا کردن یک بازی خوب و خاص در میان آن‌ها، بسیار سخت است.


نقد و بررسی بازی Cuphead

نقد و بررسی بازی PUBG - PlayerUnknown's Battlegrounds


Crackdown 3

از بازی‌های انحصاری که بگذریم، هیچوقت نباید تلاش‌های بی‌وقفه مایکروسافت برای جلب توجه استدیوهای بازیسازی را انکار کنیم. این شرکت همواره به دنبال تهیه بازی‌های مولتی‌ پلتفرم جدید برای کنسول خود است و سال 2017 هم در این زمینه سال بسیار خوبی برای دارندگان کنسول Xbox One بود؛ از تجربه‌های داستانی بسیار خوبی مثل Resident Evil 7 و Assassin's Creed Origins گرفته تا بازی‌های چندنفره و پرطرفداری مثل Call of Duty: World War 2 و Destiny 2. از طرفی دیگر، بازی‌های پرطرفدار و موفق بسیار زیادی هم بودند که در ماه نوامبر و دسامبر بروزرسانی‌هایی مبنی بر افزایش جلوه‌های گرافیکی و رزولوشن برای اجرا بر روی کنسول Xbox One X دریافت کردند و به طور رسمی در دسترس دارندگان این کنسول قرار گرفتند.

سرویس Backward Compatibility هم یکی دیگر از پرطرفدارترین بخش‌های کنسول Xbox One است که حسابی محبوب طرفدارانش واقع شده است. اینطور که پیداست، مایکروسافت کامل‌ترین سرویس مبتنی بر اجرای بازی‌های قدیمی‌اش را برای دارندگان کنسول Xbox One فراهم آورده و از این بابت حقیقتا یک قدم از کنسول مجازی موجود در Switch و PlayStation Now سونی جلو افتاده است. مایکروسافت در سال 2017 به طور کلی 143 بازی جدید را به سرویس Backward Compatibility اضافه کرد و از این بابت واقعا رضایت‌بخش بوده است. این سرویس، Xbox One را به بهترین کنسول برای تجربه بازی‌های هر سه کنسول خانواده (Xbox (Xbox, Xbox 360, Xbox One تبدیل کرده است و دارندگان آن به یک گالری پر از بازی از عناوین خاطره‌انگیزی دسترسی دارند که برای تجربه دوباره هر یک از آن‌ها، می‌بایست به تهیه یک کنسول جدید فکر می‌کردند و حالا می‌توانند برروی همین کنسولی که دارند، به تجربه آن‌ها بپردازند. (اولین تجربه ی استفاده از Backward Compatibility بر روی Xbox One)

Halo 6

آینده

اگر تا امروز همه کنسول PS4 را بهترین کنسول نسل هشتم می‌دانسته‌اند و همیشه منتظر روزی بوده‌ایم که مایکروسافت Xbox را به اوج خود برساند، سال 2018 بهترین زمان ممکن برای اثبات لیاقت‌های کنسول Xbox One است. مایکروسافت سال 2016 را به از بین بردن مرز بین PC و Xbox پرداخت. سال 2017 به طور کلی معطوف به «قوی‌ترین کنسول تاریخ» شد و حالا سال 2018 باید کاملا مربوط به بازی‌ باشد. حالا وقت آن رسیده که مایکروسافت برگ‌های برنده خود در دنیای بازی‌های انحصاری‌اش را بیرون بکشد و از قوی‌ترین کنسول تاریخی که در دست دارد، بهره ببرد. کنسول Xbox One X حقیقتا کنسول بسیار قدرتمندی است، اما اگر کسی نتواند از این‌همه قدرت سخت‌افزاری استفاده کند، چه سودی برای مایکروسافت دارد؟ (استودیوهایی که می‌توانند در ساخت بازی‌های انحصاری به مایکروسافت کمک کنند) نینتندو حقیقتا کنسول‌های قدرتمندی ندارد، اما بازی‌های خارق‌العاده‌اش هستند که همیشه باعث می‌شوند نینتندو در صدر باقی بماند. سونی موفق شده وضعیت بازی‌های انحصاری و کنسول‌ها را در وضعیت تعادل نگه دارد و طرفدارانش شرایط بسیار خوبی دارند. مایکروسافت هم سال قبل ثابت کرد که در زمینه طراحی کنسول‌های بازی حرف اول را می‌زند و سپس قوی‌ترین کنسول تاریخ را روانه بازار کرد. حالا وقت آن رسیده که با عرضه کردن تعدادی از بازی‌های انحصاری خوش‌ساخت و محبوبش، آن وضع تعادلی را که طرفدارانش آرزو دارند محیا کند. مایکروسافت در واقع برگ برنده‌های خوبی هم در دست دارد و باید ببینیم که تا چه اندازه می‌توانند موفق ظاهر شوند. بازی‌هایی مثل Crackdown 3، State of Decay 2، Ori and The Will of The Wisps و Sea of Thevies، از جمله بازی‌هایی هستند که قطعا مایکروسافت برنامه‌های خاصی برای آن‌ها تدارک دیده. از طرفی هم این شرکت به هیچ وجه نباید تنها به همین موارد بسنده کند. زیرا رقیب دیرینه‌اش یعنی سونی، در سال 2018 بسیار دست پر و قدرتمند ظاهر خواهد شد. سونی بازی‌هایی نظیر God of War، Spider-Man، Detroit: Become Human و Days Gone را برای کنسول PS4 تدارک دیده و اصلا نمی‌توان این بازی‌ها را با لیست انحصاری‌های Xbox One در سال 2018 مقایسه کرد. به هرحال مایکروسافت باید سال 2018 را با تمرکز روی بازی‌هایش به سرانجام برساند و در این زمینه، حسابی کنسول Xbox One را تقویت کند.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1396
    نظرها: 24
    تشکر: 0
    تشکرشده: 18
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از توضیحات کاملتون. در کل ما طرفدارهای سونی دل خوشی از مایکروسافت نداریم پس بهتره که سونی هر چی می تونه بازی های مختص به خودش رو بیشتر کنه. تنها موفقیت اینه و در ضمن دیگه گرافیک بازی به عنوان یه آیتم درجه دوم شده وعلت این حرف من رو در بازسازی بازی های قدیمی متوجه می شین. ممنون از آقای مراقی. ممنون از قاسم

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1396
    نظرها: 25
    تشکر: 7
    تشکرشده: 34
    کنسول‌های بازی:

    با اینکه با سری xbox رابطه خوبی ندارم اما باید بگم وقتی گیم پلی منتشر شده metro exodus رو روی کنسول xbox one x مشاهده کردم به وجد اومدم.تا بحال همچین shooter اول شخصی رو با این کیفیت روی هیچ پلتفرمی ندیده بودم.

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط Leon ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏m.maraghi از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.