نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 07 فروردين 1397
ساعت 12:30

سیاست جدید و سرسختانه مایکروسافت در قبال خشونت کلامی

0 از 5

مایکروسافت قصد دارد افرادی که در سرویس‌های این کمپانی از خشونت کلامی و زبان توهین‌آمیز استفاده می‌کنند را بن کند

کمپانی‌های سونی و مایکروسافت از همان ایتدای ایجاد سرویس‌های آنلاین خود همواره با معضل خشونت کلامی و زبان توهین‌آمیز عده‌ای از کاربران خود درگیر بوده‌اند. اکنون و پس از مدت‌ها مدارا با این قضیه به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد به طور جدی با آن دسته از افراد خاطی مقابله نماید.

از روز اول ماه مه 2018 مصادف با 11 اردیبهشت 1397، کمپانی مایکروسافت این قدرت را خواهد داشت که در صورت شناسایی هرگونه عبارت و کلمه توهین‌آمیز در سرویس‌های تحت مالکیت خود یعنی Xbox Live، اسکایپ و یا کورتانا (دستیار مجازی ویندوز 10) فرد خاطی را مجازات کند. بخش‌ها و سرویس‌های دیگری نیز وجود دارند که از این قانون جدید کمپانی تبعیت خواهند کرد. شما می‌توانید جزییات بیشتر را در شرایط استفاده محصولات مایکروسافت که به‌روزرسانی شده است را مطالعه نمایید.

به طور خلاصه این بن شدن ممک است موجب: «از دست دادن دسترسی به برخی از محتوا، کاهش زمان عضویت گلد شبکه Xbox Live و همچنین تغییر در مسائل مالی مربوط به اکانت مربوطه» شود. به عبارت دیگر، اگر بخاطر فحاشی و یا استفاده از هرگونه عبارت نامناسب توسط مایکروسافت بن شوید، ممکن است به عنوان جریمه بازی‌هایتان، عضویت گلد و یا اعتبار موجود در اکانت خود را از دست دهید. بدون شک چنین جریمه‌هایی موجب اصلاح رفتار بسیاری از کاربران خواهند شد.

علاوه بر تمام آنچه که گفته شد، مایکروسافت به صورت قانونی این حق را خواهد داشت که برای تایید رفتار توهین‌آمیز کاربران، اطلاعات شخصی فرد خاطی در سرویس مورد نظر را بررسی نماید. کمپانی قصد ندارد تمام سرویس‌های خود را به صورت کلی و تمام وقت بازرسی نماید بلکه در صورت مشاهده هرگونه تخطی از قوانین جدید اطلاعات فرد را برای تایید وقوع خشونت بررسی خواهد کرد. قوانین جدید مایکروسافت علاوه بر خشونت کلامی، کلیه فعالیت‌های جعلی که به منظور کلاهبرداری انجام می‌شوند را نیز پوشش خواهند داد. پیگیری قانونی این مورد بسیار راحت‌تر خواهد بود درحالیکه برای مشخص کردن وقوع خشونت کلامی مرزها و مقررات مشخصی وجود ندارد. مایکروسافت اعلام نکرده است که خشونت کلامی دقیقا شامل چه عبارات و واژگانی می‌شود و کاربران خاطی احتمالا زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که دیگر خیلی دیر شده باشد. البته انتظار می‌رود که مایکروسافت تا پیش از اجرای قانون جدید خود، راهنمای دقیقی در رابطه با آن منتشر کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.