نویسنده: محمد مقصودی پنج شنبه، 23 فروردين 1397
ساعت 15:05

تمام چیزهایی که قبل از دیدن فیلم Avengers: Infinity War باید بدانید مطلب ویژه

4.33 از 5

تمام چیزهایی که قبل از دیدن فیلم Avengers: Infinity War باید بدانید

همه این داستان‌ها از سال 2008 آغاز شد؛ جایی که نیک فیوری نخستین بار راجع گروه انتقام‌جویان (The Avengers) با تونی استارک صحبت کرد. از آن زمان به بعد ما با قهرمانان زیادی آشنا شدیم (یک سرباز فوق‌العاده، یک ماشین جنگی، یک قاتل حرفه‌ای با موهای قرمز)، حال بعد از ده سال آشنایی با این افراد در سینماها، ابرقهرمانان ما بار دیگر در کنار هم قرار می‌گیرند تا با دشوارترین چالش ممکن رو‌به‌رو شوند؛ تانوس تایتان دیوانه.

فیلم Avengers: Infinity War توسط برادران روسو یعنی آنتونی و جوزف کارگردانی می‌شود؛ این فیلم حداقل 76 کاراکتر دارد و همچنین طولانی‌ترین فیلمی محسوب می‌شود که دنیای سینمایی مارول تاکنون تولید کرده است. داستان Infinity War حول محور 6 سنگ مرموز می‌چرخد.

حتی اگر شما از طرفداران سفت و سخت دنیای سینمایی مارول باشید، دشوار است که تمام جزئیات مهم این دنیای سینمایی را به خاطر داشته باشید؛ بنابراین اگر قبل از دیدن فیلم Avengers: Infinity War نیاز به یک آمادگی ابتدایی برای پی پردن به جزئیات آن دارید، ما شما را با تمامی جزئیات بزرگترین فیلم ابرقهرمانی تولید شده طی این مقاله آشنا خواهیم کرد.

قبل از خواندن مقاله آگاه باشید که ما تمامی فیلم‌های تولید شده توسط مارول را اسپویل خواهیم کرد. (همچنین برخی از اطلاعات راجع به فیلم‌های آینده)

تانوس کیست؟

who is thanos 1522762798

تایتان دیوانه تانوس از فیلم The Avengers سایه خود را بر سر دنیای سینمایی مارول افکنده است و ما همیشه شاهد حضور نصفه و نیمه او در برخی فیلم‌های مارول (Avengers: Age of Ultron و Guardians of the Galaxy) بودیم، اما هیچ‌وقت واقعا متوجه نشدیم که این شخص چه کسی است؟ و از قوی‌ترین قهرمانان زمین چه می‌خواهد؟

در کمیک‌ها، تانوس یکی از اعضای نژاد Eternals است؛ نژادی که به وسیله طراحی ژنتیکی (مهندسی ژنتیکی) ایجاد شده‌اند و اعضای آن ابرقهرمانانی هستند که در بزرگترین قمر سیاره زحل، یعنی تیتان ساکن‌اند. هوش باورنکردنی، قدرت فوق‌العاده و متولدشده به لطف ژن‌های جهش‌یافته، تمامی این‌ها ویژگی‌هایی هستند که نشان می‌دهند تانوس در مرگ غرق شده و دارای شخصیت حقیقی مرگ است.

در کمیک‌ها، «مرگ» معشوقه تانوس است. مرگ می‌تواند در لباس یک زن و یا یک اسکلت وحشتناک ظاهر شود؛ تانوس سعی می‌کند که عشق مرگ را به سمت خود جذب کند و با همین انگیزه به کمک گوهرهای بی‌نهایت (در فیلم‌ها با نام سنگ بی‌نهایت شناخته می‌شود) نصف جهان را به نابودی می‌کشاند.

ما به طور دقیق نمی‌دانیم که تا چه حد از این گذشته در فیلم به نمایش در می‌آید اما بر طبق دومین تریلر Infinity War تانوس مطمئنا می‌خواهد که تمام شش سنگ را جمع کند و او با این کار می‌تواند نصف جهان را به سمت نابودی بکشاند.

تانوس برای جمع‌آوری این سنگ‌ها قاطع است و به همراه ارتشی از قاتلان و Outrider برای کامل کردن کلکسیون سنگ‌های خود می‌آید؛ این تایتان دیوانه ممکن است درس بدی به اعضای گروه انتقام‌جویان بدهد و آن‌ها را با مفهوم از دست دادن چیزی آشنا کند.

بیگانه‌های پیرو او چه کسانی هستند؟

who are those creepy alien sidekicks 1522762798

هنگامی که تانوس بیاید حامیان زیادی خواهد داشت؛ این شرور بزرگ نه تنها ارتش فرازمینی بزرگی به همراه خود دارد، بلکه گروه فوق‌العاده‌اش که متشکل از ابرقهرمانان خبیث خواهند بود نیز تانوس را برای رسیدن به هدفش یاری می‌کنند؛ نام این گروه Black Order است. در کمیک‌ها اعضای گروه Black Order نقش ژنرال‌های تانوس را اجرا می‌کند و معمولا تعداد آن‌‌ها شامل پنج نفر می‌شود، اما به نظر می‌رسد که ما در این فیلم با چهار نفر از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

1. کوروس گلایو (Corvus Glaive): بیشتر به‌عنوان دست راست تانوس شناخته می‌شود. گلایو سلاحی به همراه خود دارد که باعث جاودانگی او شده است. بنابراین تا زمانی که این سلاح در اختیار گلایو باشد، ابرقهرمانان ما کار سختی برای از بین بردن او در پیش دارند.

2. پروکسیما میدنایت (Proxima Midnight): او دارای مهارت‌هایی دیوانه‌کننده به همراه نیزه‌اش است؛ میدنایت هوش زیادی دارد و همچنین سلاحش بسیار مهلک و نیرومند است.

3. ایبانی ماو (Ebony Maw): ایبانی ماو بدون شک باهوش‌ترین عضو این گروه است و در هنگام مبارزات به جای نبرد‌های فیزیکی خسته‌کننده، از هوش سرشار خود استفاده می‌کند؛ توانایی ماو در تحت تاثیر قرار دادن افراد به کمک زبان خود بسیار زیاد است.

4. کال ابسیدین (Cull Obsidian): کال ابسیدین که با نام Black Dwarf نیز شناخته می‌شود یک موجود غول‌پیکر با قدرتی عظیم است و از این حیث می‌توان او را با هالک مقایسه کرد؛ بدون شک این موجود بزرگ نقش به سزایی در حملات تانوس به زمین ایفا خواهد کرد.

به‌عنوان یک پیچ‌وتاب اضافی، گروه Black Order در نسخه فیلمی فرزندان تانوس محسوب می‌شوند؛ این اقدام نشان‌دهنده آن است که این گروه به طور باطنی مایل به اطاعت از تانوس و نابودی کهشکشان هستند. (چیزی شبیه به گامورا و نبیولا در Guardians of the Galaxy)

بنابراین ما نه تنها شاهد نبرد بین گروه Black Order و کاراکتر عنکبوت سیاه (ناتالیا رومانوف) و تلاش این گروه برای کشتن ویژن خواهیم بود، بلکه ممکن است درگیری‌های تلخ خانوادگی را نیز طی این فیلم مشاهده کنیم.

سنگ‌های بی‌نهایت چه چیز‌هایی هستند؟

what are the infinity stones 1522762798

ما می‌دانیم تانوس می‌خواهد دست‌های بنفش بزرگ خود را به سنگ‌های بی‌نهایت برساند، اما آن سنگ‌ها برای از بین بردن کهکشان چه کمکی به او می‌کنند؟ آن‌ها می‌توانند سیارات را منفجر کرده، کرم‎‌چاله‌ها را باز و زمان را بازگردانند، اما راز پشت پرده توانایی‌های درونی این سنگ‌ها چیست؟ در فیلم Guardians of the Galaxy یک کلکسیونر توضیح داد که قبل از انفجار بزرگ شش ذره استثنایی وجود داشت و هنگامی که جهان منفجر شد و حیات به‌وجود آمد، بقایای آن شش ذره در قالب سنگ‌هایی متمرکز شدند و شش سنگ را به‌وجود آوردند که بسیار قدرتمند هستند؛ این شش سنگ قدرت ویرانگری بسیاری دارند و به راحتی می‌توانند همه‌چیز را نابود کنند.

ما در فیلم Captain America: The First Avenger با نخستین سنگ آشنا شدیم و آن سنگ فضا (که به‌عنوان Tesseract نیز شناخته می‌شود) بود؛ سنگ فضا یک گوهر آبی در یک مکعب درخشان است که می‌تواند دروازه‌های مختلفی در سراسر جهان باز کند. اگر سرنوشت سنگ فضا‌ به مانند کتاب‌های کمیک باشد، تانوس این سنگ را در اختیار گرفته و با کمک آن می‌تواند در هر مکانی که مایل است حضور داشته باشد.

سنگ دیگری که می‌خواهیم راجع ‌به آن صحبت کنیم سنگ ذهن است؛ این سنگ در فیلم The Avengers باعث قدرت سلاح لوکی می‌شد. سنگ ذهن زرد رنگ است و می‌تواند قربانیان خود را هیپنوتیزم و قدرت ذهن آن‌ها را به دست بگیرد. (اگر یادتان باشد این اتفاق برای هاکای رخ داده بود)

در کمیک‌ها این سنگ توانایی کنترل تمام ذهن‌های موجود در کهکشان را به تانوس اهدا می‌کند.

دیگر سنگ موجود، سنگ قدرت (به‌عنوان Orb نیز شناخته می‌شود) است که ما در فیلم Guardians of the Galaxy آن را مشاهده کردیم؛ سنگ قدرت گوهری بنفش رنگ در یک گوی فلزی است که باعث افزایش قدرت صاحبش می‌شود؛ تا جایی که او می‌تواند تمامی سیارات را از بین ببرد. در کمیک‌ها این سنگ حتی بقیه سنگ‌ها را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و باعث افزایش قدرت آن‌ها می‌شود.

می‌توان از سنگ حقیقت (با نام Aether نیز شناخته می‌شود) به‌عنوان گیج‌کننده‌ترین و ناشناخته‌‌ترین سنگ موجود یاد کرد؛ ما ابتدا در فیلم Thor: The Dark World با این سنگ که به صورت ماده لزج قرمز رنگ بود آشنا شدیم و طی آن فیلم، اعضای مالکیت (Malekith) قصد داشتند تا با به‌دست آوردن این سنگ جهان را به تاریکی مطلق برسانند؛ ما به طور دقیق با کارایی سنگ حقیقت آشنایی نداریم، اما در کمیک‌ها از آن برای تغییر ماهیت و سرشت خود حقیقت استفاده می‌شود.

سنگ دیگری که توانایی ایجاد حلقه‌های زمان و برگشت در آن را به صاحبش می‌دهد، سنگ زمان است؛ این سنگ سبز رنگ که به‌عنوان چشم آگاماتو (Eye of Agamotto) نیز شناخته می‌شود را نخستین بار در فیلم Doctor Strange مشاهده کردیم. در کمیک‌ها تانوس با به دست آوردن این سنگ می‌تواند گذشته، حال و آینده را به کنترل خود در بیاورد و به‌نوعی تبدیل به یک مارتی مک فلای قاتل شود.

سنگ آخر سنگی نارنجی رنگ است که ما هیچ‌گاه آن را در دنیای سینمایی مارول ندیدیم؛ در کمیک‌ها تانوس به کمک این سنگ می‌تواند روح زنده‌ها و حتی مرده‌ها را کنترل کند.

بنابراین اگر تانوس به تمام شش سنگ موجود دست پیدا کند و آن را در دستکش طلایی بلند خود قرار دهد، تصورش سخت می‌شود که ابرقهرمانان ما بتوانند جلوی او را بگیرند و تانوس را شکست دهند.

تانوس کدام سنگ‌های بی‌نهایت را خواهد داشت؟

which infinity stones will thanos have 1522762798

با توجه به اینکه سنگ‌های بی‌نهایت دارای قدرت دیوانه‌وار و زیادی هستند، پس جای تعجبی وجود ندارد که تانوس به دنبال شکار آن‌ها باشد؛ بنابراین اگر این تایتان دیوانه بخواهد دستکش خود را با این سنگ‌ها کامل کند، باید در چه جاهایی به دنبال آن بگردد؟

طبق تریلر فیلم Infinity War، تانوس بدون شک سنگ فضا و قدرت را به‌دست خواهد آورد. ما ابتدا سنگ فضا را در فیلم  Captain America: The First Avenger مشاهده کردیم؛ جایی که کله سرخ قصد داشت از قدرت این سنگ برای ارتش هیدرا خود استفاده کند.

بعد از اینکه هواپیمای کله سرخ به دریا سقوط کرد، سنگ فضا در اختیار شیلد (S.H.I.E.L.D.) قرار گرفت. (یعنی قبل از اینکه لوکی آن را بدزدد و از سنگ برای ایجاد دروازه‌ای استفاده کند تا چیاتوری به نیویورک و انتقام‌جویان حمله کند)

پس از آنکه ابرقهرمانان خدای شرارت را شکست دادند، ثور سنگ را به آزگارد و اتاق گنجینه‌های اودین بازگرداند. (البته تا فیلم Thor: Ragnarok)

به‌نظر می‌رسد لوکی بار دیگر این مکعب درخشان آبی را بدزدد و طبق تریلر Infinity War آن را به تانوس تحویل دهد.

سنگ قدرت ابتدا توسط استار- لرد (پیتر کوییل) در فیلم Guardians of the Galaxy کشف شد؛ اگرچه در نهایت این سنگ توسط یکی از خادمان تانوس یعنی رونان به غارت رفت. بعد از اینکه نگهبانان با کمک حرکات موزون و قدرت دوستی کری زالات را شکست دادند، استار- لرد سنگ را در اختیار نوا پلیس فضایی در سیاره زاندار قرار داد، اما از آنجایی که تانوس این سنگ بنفش رنگ را در اختیار خود می‌گیرد، احتمالا اوضاع برای اهالی زاندار خوب پیش نخواهد رفت.

بقیه سنگ‌ها در کجا قرار دارند؟

where are the rest of the stones 1522762798

اگر تانوس سنگ قدرت و فضا را در اختیار دارد، پس مابقی چهار سنگ کجا هستند؟ دکتر استرنج سنگ زمان را در چشم کامارتاج (Kamar-Ta) قرار داد. طبق وقایع فیلم Thor: The Dark World سنگ قدرت به کلکسیونر داده شد، اگرچه به دنبال حوادث انفجاری Guardians of the Galaxy مشخص نیست که او اکنون نیز این سنگ را نزد خود دارد یا خیر.

سنگ ذهن نیز تقریبا در همه‌جا حضور داشت؛ این سنگ به‌عنوان منبع انرژی برای نیزه لوکی نیز بود. بعد از شکست لوکی، نیزه او توسط ماموران شیلد ربوده شد. آن‌ها از این نیزه برای آزاد کردن قدرت سیلور کوئیک (پیتر ماسکیمف) و جادوگر سرخ (واندا ماسکیمف) استفاده کردند؛ بعد از ساخت اولترون، سنگ ذهن بر پیشانی ویژن دیده شد، شخصی که به کمک این سنگ توانایی پرواز، شلیک لیزر و راه رفتن بر روی دیوارها را دارد.

اطلاعات زیادی راجع‌ به سنگ روح در دست نیست، ولی نظریه‌های زیادی راجع به مکان این شی وجود دارد؛ شاید این سنگ در واکاندا قرار دارد (به احتمال زیاد)، شاید در دست هایمدال است، شاید ما تا فیلم Avengers 4 آن را نبینیم و شاید تانوس آن را در جایی مخفی کرده. به هر حال ما به‌زودی متوجه خواهیم شد.

چه اتفاقی برای انتقام‌جویان رخ داد؟

what happened to the avengers 1522762798

انتقام‌جویان در سال 2012 دور هم جمع شدند و با کمک یکدیگر جهان را از دست لوکی و ارتش چیاتوری‌اش نجات دادند؛ سپس آن‌‌ها بار دیگر در فیلم‌های Age of Ultron و Civil War با یکدیگر دیده شدند و با ماموران هیدرا مقابله کردند. متاسفانه انتقام‌جویان در تلاش خود برای نجات جهان غفلت کردند و این کار تلفات انسانی و جانی بدی برجای گذاشت؛ در نتیجه این گروه مجبور شد تا توافق‌نامه Sokovia را امضا کند و با این کار سازمان ملل بر فعالیت نیرومندترین ابرقهرمانان زمین نظارت خواهد داشت.

این توافق‌نامه گروه انتقام‌جویان را به دو دسته تقسیم کرد: گروهی به تونی استارک پیوستند (موافقان توافق)، گروهی نیز از استیو راجرز پیروی کردند (مخالفان توافق)؛ متاسفانه در پایان فیلم Civil War نیز هنوز این گروه از یکدیگر جدا بودند، اگرچه کاپیتان آمریکا جهت مواقع ضروری (مثل خطر مرگ یا حمله یک هیولا به زمین) تلفنی را برای تونی استارک برجای گذاشت.

دو سال بعد کاپیتان آمریکا سپر خود که به‌عنوان بخش مهمی از هویتش شناخته می‌شود را از دست داد؛ به دنبال خواسته دولت آمریکا، کاپیتان و ناتاشا رومانوف (همچنین احتمالا فالکون) تحت نظر قرار گرفتند؛ شاید به همین دلیل است که استیو راجرز ریش خود را بلند و ناتاشا رومانوف رنگ موهای خود را تغییر داده است. درواقع آن‌ها سعی کردند تا بدین طریق بتوانند از نظارت دولت فرار کنند. بدون شک شما نمی‌توانید جلوی این ابرقهرمانان را بگیرید، گروه انتقام‌جویان از وقت آزاد خود برای انجام ماموریت‌های سری استفاده می‌کنند.

تونی استارک نیز از طرف دیگر مشغول کار کردن برروی بقایای گروه انتقام‌جویان (ویژن و ماشین جنگی) است؛ برادران روسو وعده داده‌اند که Infinity War با نتایج و پیامد‌های آخرین فیلم کاپیتان آمریکا ارتباط مستقیم خواهد داشت.

اگر گروه‌ انتقام‌جویان می‌خواهند که به شکست عوامل بیرونی تخریب‌کننده زمین امیدوار باشند، باید مشکلات شخصی خود را کنار بگذارند؛ بنابراین بسیار جالب خواهد بود که ببینیم تونی استارک چطور اختلافات خود را با باکی بارنز کنار خواهد گذاشت.

نگهبانان کهکشان در اینجا چه می‌کنند؟

what are the guardians of the galaxy doing here 1522762798

تاکنون نگهبانان کهکشان با اعضای دنیای سینمایی مارول در فیلمی همراه نشده‌اند؛ اما سرانجام استار-لرد به همراه گروه بامزه خود در فیلم Infinity War با انتقام‌جویان آشنا می‌شوند و اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، این مبارزه بر علیه تانوس برای نگهبانان کهکشان جنبه شخصی بالاتری دارد تا تونی، کاپیتان آمریکا و بقیه قهرمانان زمینی؛ ولی دلیل این موضوع چیست؟ نبیولا و گامورا به‌عنوان فرزندان تانوس توسط او پذیرفته شده‌ بودند، آن‌ها در طول خدمت خود به تانوس تبدیل به قاتلان فوق‌العاده خوبی شدند؛ تانوس پدر ظالمی بود و همیشه آن‌ها را مجبور می‌کرد که با یکدیگر مبارزه کنند. نبیولا همیشه‌ در نبرد‌هایش شکست می‌خورد و این موضوع باعث می‌شد که تانوس اعضای بدن او را قطع و آن‌ها را با تجهیزات ماشینی جهت بهبود وضعیت او و همچنین تبدیل نبیولا به یک جنگجوی کامل‌تر جایگزین کند.

طبیعتا نبیولا با داشتن تنفر از تانوس رشد کرده است و ما در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 متوجه می‌شویم که انتقام گرفتن از پدرش اولویت شماره یک نبیولا محسوب می‌شود.

ما همچنین درکس د دسترویر (Drax The Destroyer) و عطش او برای انتقام را نباید فراموش کنیم؛ با اینکه رونان خانواده درکس را قتل‌عام کرد، اما قهرمان بزرگ‌جثه ما می‌داند که رونان تنها از دستورات پیروی کرده است. درکس در نخستین فیلم Guardians اقرار کرده بود که رونان در حقیقت یک عروسک است و او باید تانوس را به قتل برساند. با وجود گذشته تاریک گامورا، او هیچ‌گاه از طرفداران بزرگ پدر خود نبود. بقیه اعضای گروه نگهبانان کهکشان یعنی مانتیس، راکت و گروت نیز انگیزه زیادی برای از بین بردن تانوس دارند.

چه اتفاقی برای ویژن و جادوگر سرخ در حال رخ دادن است؟

Avengers Infinity War Set Video Vision Scarlet Witch

احتمال این موضوع که در پایان حوادث فیلم Infinity War ویژن جان سالم به در نبرد زیاد است، اما چرا؟ تانوس به دنبال سنگ ذهن است و این سنگ در پیشانی ویژن قرار دارد. این سنگ برای امنیت بیشتر در فیلم Avengers: Age of Ultron هنگام ساخته شدن ویژن از فلز Vibranium، هوش J.A.R.V.I.S. و رعدوبرق ثور در آنجا قرار داده شد. ما کاملا مطمئن نیستیم که آیا زندگی ویژن به سنگ ذهن وابسته است یا خیر، اما این تا حد زیادی منطقی است که سلامتی ویژن را در گرو آن گوهر زرد رنگ بدانیم.

واندا ماکسیمف یا همان جادوگر سرخ نیز قدرت ذهنی خود را از آن سنگ منحصر به فرد کسب می‌کند، بنابراین احتمالا به همین دلیل است که او و ویژن بسیار خوب با یکدیگر کنار می‌آیند؛ ما در فیلم Captain America: Civil War شاهد یک تنش عاشقانه بین این دو نفر بودیم و ممکن است این رابطه موجب یک عاشقانه کامل در عنوان Infinity War شود. تریلر، این دو فرد را در کنار یکدیگر نشان می‌دهد و طبق گفته پل بتانی (بازیگر نقش ویژن) واندا به ویژن کمک می‌کند که معنای حقیقی انسانیت و عشق را درک کند؛ الیزابت اولسن (بازیگر نقش واندا ماکسیمف) نیز به Nerdist گفته بود که حضور او در فیلم Infinity War جزو یکی از احساسی‌ترین لحظات او در دنیای سینمایی مارول و مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان محسوب می‌شود؛ او حتی Infinity War را رومانتیک‌ترین فیلم در میان بقیه فیلم‌های انتقام‌جویان می‌دانست.

در بین کمیک‌ها نیز از این عاشقانه صحبت شده بود. با در نظر گرفتن این موضوع که آن‌ها در فیلم Civil War در جناح‌های متفاوتی حضور داشتند، بدون شک مشاهده این تنش عاشقانه بسیار برای طرفداران جالب خواهد بود. البته این عاشقانه‌ی فوق‌العاده شیرین، اگر گروه Black Order سنگ را از پیشانی وِیژن خارج کنند بسیار تلخ و غمناک خواهد شد.

چه خبر از هالک و ثور؟

whats up with thor and hulk 1522762798

هنگامی که انتقام‌جویان به نبرد با تانوس می‌روند، بدون شک به اعضای قدرتمند و بزرگ‌جثه خود که قدرت ضربات آن‌ها بسیار سهمگین است، یعنی هالک و ثور نیاز خواهند داشت؛ با این حال وقتی که آخرین بار ما آن‌ها را دیدیم، خدای رعدوبرق و هیولای سبز خشمگین در مسیر متفاوتی از مابقی انتقام‌جویان قرار داشتند و در جهانی دیگر بودند.

بعد از فیلم Age of Ultron هالک به دلیل اینکه از آسیب رساندن به افراد نزدیک به خود (به ویژه با توجه به علاقه خاصش به ناتاشا رومانوف) می‌ترسید، دوستان خود را در زمین ترک کرد؛ هالک به وسیله جتی مخصوص به سیاره ساکار که جهانی پر از چیزهای گمشده و ناخوشایند است، سفر کرد و در آنجا تبدیل به یک گلادیاتور وحشتناک شد. در نتیجه او کاملا در جریانات فیلم Captain America: Civil War مفقود شده بود.

ثور نیز در حوادث Civil War نقشی نداشت، زیرا او به دنبال شکار سنگ‌های بی‌نهایت بود و سعی می‌کرد تا از بروز آخرالزمان جلوگیری کند؛ در فیلم Thor: Ragnarok او چشم راست و چکش معروف خود را از دست داد و برای نجات مردمش از الهه مرگ، مجبور شد تا آزگارد را نابود کند. البته وقتی که فیلم به پایان خود رسید، شرایط برای ثور، هالک و دوستان آزگاردی آن‌ها (هایمدال، لوکی و والکری) بهتر شده بود؛ اما وقتی که آن‌ها به زمین سفر کنند، اوضاع برای آن‌ها بسیار تیره و تاریک خواهد شد.

اگر به یاد داشته باشید در پایان فیلم Thor: Ragnarok سفینه اهالی آزگارد توسط یک سفینه جنگی بزرگ احاطه شده بود، تهیه‌کننده دنیای سینمایی مارول یعنی کوین فایگی تایید کرد که این سفینه درواقع Sanctuary II، سفینه پرچمدار تانوس است. (Sanctuary اصلی همان جهان سنگی است که ما در فیلم‌های انتقام‌جویان و Guardians of the Galaxy مشاهده کردیم، یعنی جایی که تانوس برروی تخت پادشاهی خود استراحت می‌کند)

احتمالش زیاد است که تانوس سفینه آزگاردی‌ها را به تسخیر خود در بیاورد (احتمالا برای به دست آوردن سنگ فضا که توسط لوکی از اتاق پادشاهی اودین ربوده شده بود) که با رخ دادن چنین اتفاقی بدون شک اوضاع برای هالک و ثور خوب پیش نخواهد رفت و آن‌ها در اولین ملاقات خود با این تایتان دیوانه دچار مشکل بزرگی خواهند شد.

مرد عنکبوتی چه می‌کند؟

whats going on with spider man 1522762798

با اینکه مرد عنکبوتی هنوز به طور رسمی به یکی اعضای گروه‌ انتقام‌جویان تبدیل نشده است، اما پیتر پارکر حین حمله تانوس به شهر نیویورک به نظر در بطن درگیری حضور خواهد داشت؛ مرد عنکبوتی از فیلم Captain America: Civil War وارد دنیای سینمایی مارول شد و آخرین حضور او در این دنیای سینمایی مربوط به فیلم Spider-Man: Homecoming می‌شود.

مرد عنکبوتی بعد از شکست دادن کرکس (Vulture) و عادت کردن به لباس فانتزی خود، این فرصت را داشت تا به تیم تونی استارک ملحق شود؛ استارک حتی یک لباس درخشان عنکبوتی به پیتر پیشنهاد کرد، اما او با دانستن این موضوع که هنوز برای چنین کاری آماده نیست این درخواست را نپذیرفت.

اما طبق تریلری که منتشر شد، به‌نظر می‌رسد مرد عنکبوتی عقیده خود را تغییر داده است؛ بعد از اینکه پیتر متوجه شد تمام سیاره در معرض خطر بزرگی قرار دارد، پذیرفت لباسی که با نام «عنکبوت آهنی» شناخته می‌شود را برتن کند. این لباس فلزی از تمامی جهات نسبت به لباس قبلی پیشرفته‌تر است و می‌تواند به شیوه بهتری از پارکر در مقابل ضربات سهمگین جنگجو‌های فضایی محافظت کند.

به‌نظر می‌رسد دوران باشکوه مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول آغاز شده است و او در این فیلم با مرد آهنی، دکتر استرنج و پیتر کوییل در یک تیم قرار می‌گیرد تا در مقابل تانوس ایستادگی ‌کند؛ این همکاری قدم بزرگی برای اثبات مرد عنکبوتی محسوب می‌شود.

نقش دکتر استرنج در این فیلم چیست؟

how does doctor strange factor into this 1522762798

دکتر استفن استرنج مردی است که همیشه یک چشمش به آسمان دوخته شده؛ همانطوری که او در فیلم Thor: Ragnarok توضیح داد، استرنج لیستی از افراد و موجوداتی که برای این دنیا تهدید محسوب می‌شوند و دنبال تخریب آن هستند را در دست دارد. ما طی تریلر فیلم Infinity War، استرنج را همراه با یاور همیشگی‌‌اش وانگ در ساختمان Sanctum (خلوتگاه آن‌ها در منهتن) شهر نیویورک دیدیم؛ بنابراین منطقی است که فرض کنیم این جادوگر فوق‌العاده می‌داند تانوس در راه نزدیک شدن به زمین است.

متاسفانه ممکن است تانوس نیز از وجود استرنج آگاه باشد؛ با توجه با اینکه دکتر استرنج سنگ زمان را در اختیار دارد، احتمال آن زیاد است که تانوس او را جزو اهداف اصلی خود برای از بین بردن قرار دهد.

همچنین امکان آن وجود دارد که ذهن دکتر استرنج توسط ایبانی ماو تحت تاثیر قرار بگیرد و او به تانوس خدمت کند (احتمال این اتفاق بسیار زیاد است)؛ این صحنه درواقع برگرفته از کتاب‌های کمیک جاناتان هیکمن با نام Infinity است و اگر مارول کاملا از آن روند داستانی الهام بگیرد، ما باید شاهد خیانت دکتر استرنج به گروه انتقام‌جویان باشیم. در این کمیک استرنج حتی از مکان سنگ‌های بی‌نهایت آگاهی دارد، بنابراین این جادوگر محشر می‌تواند کلید مهمی برای تانوس جهت رسیدن به اهدافش باشد.

چه اتفاقی در واکاندا در حال رخ دادن است؟

whats going on in wakanda 1522762798

زمانی مردم در دنیای سینمایی مارول فکر می‌کردند واکاندا کشوری جهان‌سومی است، اما به لطف ذخایر زیاد Vibranium، پادشاه تی چالا فناوری‌های فوق‌العاده چشمگیری را برای کشورش به ارمغان آورد.

بعد از اینکه تخت پادشاهی و دیدگاه تی‌ چالا توسط اریک کیلومونگر به چالش کشیده شد، پلنگ سیاه تصمیم گرفت که راه کشورش را برای تمام جهانیان باز بگذارد، او همچنین قول داد که به بشریت کمک کند؛ پلنگ سیاه از بهترین دوست استیو راجرز، یعنی باکی بارنز (که با نام‌های سرباز زمستان و گرگ سفید نیز شناخته می‌شود) نیز از زمان فیلم Captain America: Civil War محافظت کرد. تا همین اواخر باکی در اتاق خواب، خوابیده بود اما بعد از حوادث فیلم Black Panther سرباز فوق‌پیشرفته جدیدی مشغول گشتن در آن جا دیده شد؛ احتمالا این نشان‌دهنده آن است مغز باکی که توسط هیدرا شست‌و‌شو داده شده بود، درمان خواهد شد. بنابراین وقتی که واکاندا در مقابل تانوس قرار بگیرد، باکی در آنجا مستقر خواهد بود و بیگانگان با فرد جدیدی روبه‌رو می‌شوند.

اما چرا واکاندا نقش مهمی‌ را در این فیلم ایفا می‌کند؟ خب تا حدودی این موضوع مربوط به ویژن است؛ بنا به دلایلی ویژن دچار آسیب‌دیدگی شدیدی می‌شود و کاپیتان آمریکا برای کمک، او را به واکاندا می‌برد. خواهر تی چالا یعنی شوری (Shuri) استاد کار با فلز ویبرانیوم است، یعنی فلزی که ویژن از آن ساخته شده است؛ بنابراین از آن جایی که سنگ ذهن در سرزمین تی چالا قرار دارد، این منطقی است که تانوس و ارتشش (برگرفته از کمیک Infinity جاناتان هیکمن) در دشت‌های واکاندا با گروه انتقا‌م‌جویان و جنگجویان پلنگ سیاه (یعنی اوکوی و ام باکو) به مبارزه بپردازند.

هاکای و مرد مورچه‌ای کجا هستند؟

where are hawkeye and ant man 1522762798

Avengers: Infinity War فیلم بسیار شلوغی است و کاراکترهای زیادی در آن حضور خواهند داشت؛ ما همچنین ناتاشا رومانوف، فالکون و حتی ماشین جنگی را نیز در تریلر این فیلم مشاهده کردیم، اما سوالی اساسی که برای طرفداران مارول ایجاد شده این است: مرد مورچه‌ای و هاکای دقیقا کجا هستند؟ کلینت بارتون و اسکات لنگ هردو نقش مهمی را در دنیای سینمایی مارول ایفا کرده‌اند و هردوی آن‌ها در فیلم Civil War کنار کاپیتان آمریکا بوده و از او حمایت کردند؛ با این حال هیچ اثری از آن‌ها در تریلر و پوستر رسمی فیلم Infinity War دیده نمی‌شود، بنابراین آیا این دو انتقام‌جو از غایبان بزرگ فیلم خواهند بود یا آن‌ها در مقابله با تایتان دیوانه کمک می‌کنند؟

طبق گفته برادران روسو، هاکای در همین اطراف حضور دارد، اما او نسبت به دوستان ابرقهرمانی خود زندگی نسبتا متفاوتی دارد؛ طبق صحبتی که آن‌ها با Collider داشتند، اعلام کردند که این تیرانداز سفر مخصوص به خود را در این فیلم دارد و واکنش منحصر به فرد او نسبت به وضعیت جنگ داخلی او را در نقطه حساسی از این فیلم قرار می‌دهد. این صحبت‌ها تا حد زیادی مبهم است، اما ما حداقل می‌دانیم که هاکای به‌نوعی در این فیلم نشان‌داده خواهد شد و خوشبختانه افراد بد، با تیروکمان او آشنا می‌شوند.

اما در مورد مرد مورچه‌ای Slashfilm گزارش داد که او در فیلم حضور خواهد داشت و نام پل راد (بازیگر نقش مرد مورچه‌ای) نیز در میان نام بازیگران این فیلم، در سایت IMDb دیده می‌شود؛ بنابراین شاید کوچک‌‌جثه‌ترین عضو گروه انتقام‌جویان در جایی از تریلر حضور دارد و ما قادر به دیدن آن نیستیم.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1395
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 2
    کنسول‌های بازی:

    مطلب خیلی عالی بودو به نکات خوبی اشاره داشت. فقط جایی که گفته شده تانوس عاشقه شخصی به اسمه مرگه آیا ممکنه مرگ همون هلا بوده باشه؟ آخه هلا اسمه دیگش خدای مرگ بود

    ‏SirGhas و ‏مقصودی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1396
    نظرها: 113
    تشکر: 18
    تشکرشده: 15
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: پوریا
    مطلب خیلی عالی بودو به نکات خوبی اشاره داشت. فقط جایی که گفته شده تانوس عاشقه شخصی به اسمه مرگه آیا ممکنه مرگ همون هلا بوده باشه؟ آخه هلا اسمه دیگش خدای مرگ بود

    ممنون از لطفتون.
    بنده بعید میدونم چنین چیزی باشه. در کمیک‌ها معشوقه تانوس مرگ یا همون دث است که کاملا با کاراکتر الهه مرگ یا همون هلا متفاوته...کاراکتر دث نخستین بار توسط نویسنده مارک فردریک و کاراکتر هلا نخستین بار توسط نویسنده استن لی نوشته شده که کاملا از هم متفاوتن هستن.. از طرفی عشق بین تانوس و هلا الان در دنیای سینمایی مارول تا حد زیادی غیرممکنه چون همونطوری که خودتون نیز آگاه هستید شخصیت هلا در پایان فیلم Thor: Ragnarok توسط رگنراک کشته شد.
    کاراکتر دث در کمیک‌های مارول تقریبا یک قادر مطلق محسوب میشه که به هیچ وجه نمیشه قدرتش رو با هلا مقایسه کرد.

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1396
    نظرها: 38
    تشکر: 19
    تشکرشده: 40
    کنسول‌های بازی:

    مطلبتون عالی بود . ایولا :vic:
    کاشکی تریلرهایی که بهشون اشاره کردین رو هم داخل مطلب قرار میدادین . اونطوری خیلی عالی بود.
    خسته نباشی محمد مقصودی :gr:

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط Sirvana ویرایش شد
    ‏مهمان و ‏مقصودی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.