نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 28 فروردين 1397
ساعت 09:57

گزارش روز آخر کاپ فیفا FUT Champions 18 در شهر منچستر

5 از 5

 گزارش آخرین روز از مسابقات FUT Champions در سال 2018 را در بازی‌مگ بخوانید

آخرین روز مسابقات FUT Champions Cup در شهر منچستر بالاخره فرارسید. رقابت‌های از روز جمعه آغاز شده بود و از میان 128 بازیکنی که در سالن ویکتوریا ویرهاوس شهر منچستر انگلستان گرد هم آمده بودند، 16 نفر به مرحله پایانی مسابقات راه یافتند. رقابت‌ها با انجام مرحله گروهی آغاز شد که طی آن نیمی از بازیکنان به مرحله حذفی راه یافتند و نیمی دیگر از دور رقابت‌ها حذف شدند. با انجام مرحله حذفی، بسیاری از چهره‌های محبوب و یا گمنام مسابقات شانس خود را برای دست‌یابی به مقام قهرمانی از دست دادند. در نهایت و بر خلاف انتظار همگان به طور غیر منتظره‌ای دو بازیکن ناشناس، پس از تلاش فراوان و حذف سایر رقبا به فینال بزرگ مسابقات راه یافتند.

با  برگزاری دور دوم و سوم مراحل حذفی در روز یکشنبه که با ترتیب با حضور 32 و 16 بازیکن انجام شد، 8 بازیکن برای رقابت در روز سوم مشخص شدند. بازیکنان معروف و بزرگی همچون kurt0411، FaZe Tass، Unilad Gorilla، F2Tekkz و بازیکن بدون شکست تمام مسابقات یعنی ARES Janoz با ناباوری در مراحل حذفی با باخت مواجه شدند و از گردونه تورنومنت کنار رفتند.

ظهور قهرمانان جدید

مرحله یک‌چهارم نهایی حساسیت مسابقات بسیار بالا بود و در رقابت‌هایی نزدیک، شکست‌هایی غیر منتظره رقم خورد. بازیکنان مشهور در این مرحله نیز حذف شدند. GoalMachine پس از شکست دادن Gorilla را مرحله سوم حذفی به‌سرعت محبوبیت هواداران را کسب کرد. این بازیکن با ترکیب‌های دور از انتظاری که برای تیم خود برمی‌گزید توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. برای مثال، GoalMachine بازیکنانی همچون محمد صلاح و رومن الساندرینی را به بازیکنان ICON و یا آن دسته از بازیکنان قدرتمندی که در ترکیب سایر بازیکنان جای داشتند ترجیح می‌داد.

GoalMachine پس از مصاحبه‌‌ای که در پخش زنده بازی انجام داد محبوبیت خود در میان تماشاگران را بیش از پیش افزایش داد. علاوه بر سبک بازی جذابش، شخصیت و صداقت او در طول مسابقات مورد توجه تماشاگران قرار گرفته بود. پس از پیروزی دشوار GoalMachine بر MegaBit در مرحله یک‌چهارم، رویای این جوان کانادایی با شکست سنگین 8 بر 2 در مقابل MSDosary در مرحله نیمه‌نهایی رنگ باخت. این مسابقه به علت حساسیت بالا و نتیجه خیرکننده‌اش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

همه رکوردها بالاخره شکسته خواهند شد

در کنسول PS4 نیز، deto و nicolas99fc در طول مراحل گروهی و حذفی، توجه خیل عظیمی از تماشاگران را به خود اختصاص داده بودند. Deto تقریبا تمام رقبای خود را با نتایج نزدیک شکست داد؛ روند پیشروی Deto در نهایت به شکستی اتفاقی در مقابل Zizinho23 در مرحله نیمه‌نهایی ختم شد. در مقابل اما، Nicolas99fc در سطح بالاتری با بازیکنان دیگر رقابت می‌کرد. این بازیکن آرژانتینی، که در گرند فینال دوره قبل در بارسلونا مغلوب حریف خود شده بود، در طول مسابقات خود در مرحله گروهی و 3 مرحله حذفی هرگز طعم شکست را نچشیده بود. رکورد اعجاب‌انگیز او در نهایت با شکست 5 بر 4 در مقابل بازیکن آلمانی یعنی Eisvogel در مرحله نیمه‌نهایی شکسته شد.

چشم‌اندازی از آینده       

گرند فینال مسابقات در کنسول PS4 میان Eisvogel و Zizinho23 بسیار هیجان‌انگیز و پایاپای بود اما بازیکن آلمانی در نهایت با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی دست یافت. فینال کنسول حال و هوای متفاوتی داشت. NRaseck7 در ابتدا از حریف خود پیش افتاد اما MSDosary با زدن چند گل در دقایق پایانی بازی اول امیدهای خود را زنده نگه داشت. در بازی دوم NRaseck7 باز هم بازی را با برتری آغاز کرد اما MSDosary با گلزنی در وقت‌های اضافی به پیروزی دست یافت و بلیط خود برای حضور در گرند فینال را کسب کرد. MSDosary که اهل کشور عربستان سعودی است معمولا آرام و بی سروصدا بازی خود را انجام می‌دهد پس از این پیروزی سر از پا نمی‌شناخت و با تحریک هواداران خواستار تشویق بیشتر خود شد.

فینال بزرگ مسابقات

گرند فینال این مسابقات، همانند رویداد قبلی در بارسلونا با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد. MSDosary و Eisvogel در میان حجم عظیمی از دکور پر زرق‌ و برق در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. Eisvogel بازی را هجومی آغاز کرد اما رقیبش به هیچ عنوان قصد تسلیم شدن نداشت. بازی اول با نتیجه عادلانه 2 بر 2 مساوی شد. بیشتر زمان بازی، هردو بازیکن نمایشی پایاپای از خود ارائه دادند.

اما در بازی دوم در اختیار گرفتن کنترل بازی و برتری یافتن نسبت به رقیب برای MSDosary کار چندان سختی به‌نظر نمی‌رسید. با دو گلی که این بازیکن عربستانی در نیمه اول به ثمر رساند، نیمه اول در مجموع 4 بر 2 به نفع MSDosary پایان یافت. دو گل دیگر در نیمه دوم برای این بازیکن موجب شد که گار برای حریف آلمانی سخت شود و بازی فینال در مجموع با نتیجه 6 بر 4 به نفع دوساری به پایان برسد.

msdosary fut championsMSDosary، قهرمان مسابقات از کشور عربستان سعودی

 MSDosary که بابت قهرمانی خود سر از پا نمی‌شناخت در پایان گفت که دلش برای قهرمانی در بالاترین سطح تنگ شده بود. وی همچنین خاطر نشان شد که از فرصت به‌دست آمده برای اثبات دوباره توانایی و کیفیت خود و دفاع از عنوان قهرمانی در آستانه مسابقات جهانی پلی-آف در تابستان بسیار خرسند است:

 یک سال و نیم (از آخرین قهرمانی) می‌گذرد و من تشنه موفقیت هستم. همچنین این قهرمانی  موجب افزایش اعتماد به‌نفس من شد و نشان می‌دهد که سبک بازیم در بهترین حالت خود قرار دارد.

در ادامه می‌توانید ویدیو بازی فینال را تماشا کنید:

 

برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.