نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 26 ارديبهشت 1397
ساعت 18:22

راهنمای بخش مولتی‌پلیر (چند نفره – آنلاین) بازی COD: WWll | اتچمنت‌ها مطلب ویژه

4.31 از 5

راهنمای بخش مولتی پلیر بازی Cod: WW2 (کال اف دیوتی جنگ جهانی دوم)، معرفی اتچمنت‌های (Attachment) هر سلاح و قابلیت هرکدام از آن‌ها

چندین ماه از عرضه‌ی بازی ندای وظیفه جنگ جهانی دوم (Cod: WW2) می‌گذرد. یکی از بهترین نسخه‌های بازی کال اف دیوتی که علاوه بر داستان خوب، گرافیک نسل هشتمی و گیم‌پلی جذاب و دوست‌داشتنی و البته بازگشت به ریشه‌ها، می‌تواند با بخش مولتی‌پلیر آنلاین ساعت‌ها شما را بعنوان گیمر مشغول نگه دارد. در نقد و بررسی بازی به بخش داستانی یا Campaign کال اف دیوتی پرداختیم و گستردگی قسمت مولتی‌پلیر باعث شد تا نقد و بررسی این بخش را به زمان دیگری موکول کنیم با این وجود، گذشت زمان و بروزرسانی‌های مداوم بخش مولتی‌پلیر آنلاین بازی در نهایت سبب شد تا آموزش‌های کاربردی را جایگزین نقد و بررسی این قسمت نماییم. در گذشته با راهنمای بخش زامبی در بازی Call of Duty: WWII و راهنمای کامل Call of Duty: WW2 Nazi Zombies – قسمت دوم، حالت جذاب زامبی را پوشش دادیم تا در نهایت به سراغ بخش مولتی‌پلیر کال اف دیوتی جنگ جهانی دوم برویم.

بخش مولتی‌پلیر (چند نفره) بازی ندای وظیفه، وسعت بسیار زیادی دارد و خوب بودن در رقابت‌های آنلاین، علاوه بر تبحر در زمینه‌ی استفاده از سلاح و نشانه گیری دقیق و ممارست زیاد، به شناخت قابلیت‌های هر سلاح، مهمات مناسب هر نوع نبرد و همینطور استفاده از بهترین ابزار جانبی برای بهینه‌سازی اسلحه‌ها نیازمند است. در همین رابطه تصمیم گرفتیم تا Attachmentهای هر سلاح را به شما دوستان معرفی کنیم و کمی در مورد ویژگی هر کدام از این ابزارها و تاثیری که بر عملکرد تفنگ شما می‌گذارند توضیح بدهیم. پس با راهنمای بخش مولتی‌پلیر (چند نفره – آنلاین) بازی COD: WWll | اتچمنت‌ها همراه بازی‌مگ باشید.

راهنمای بخش چند نفره ی call of duty ww2

بطور کلی در بازی Call of Duty: WW2 پنج کلاس مختلف اسلحه وجود دارد. این کلاس‌ها عبارتند از LMG، SMG، Rifle، Snipe و Shotgun . اغلب اتچمنت‌ها در تمام این کلاس‌ها مشترک هستند و تنها معدود مواردی که اشاره خواهم کرد، به نوع خاصی از سلاح مربوط می‌شوند و برروی اسلحه‌های باقی کلاس‌ها قابل استفاده نخواهند بود. در بخش مولتی‌پلیر بازی کال اف دیوتی جنگ‌ جهانی دوم، هر تفنگ با سطح 1 (Level 1) در اختیار شما قرار داده می‌شود که با بکارگیری هر سلاح در مبارزات و بدست آوردن EXP، سطح و لول سلاح شما بالاتر می‌رود و با رفتن به هر سطح جدید، یک اتچمنت جدید (Attachment) برای سلاح مورد نظر باز می‌شود. هر اسلحه بطور ماکزیموم تا سطح 14 ارتقا پیدا می‌کند (برای انواع مختلف اسلحه‌ها این مقدار متفاوت است) و پس از آن با باز شدن تمام اتچمنت‌ها، ارتقای سلاح متوقف می‌شود تا اینکه با استفاده از گزینه‌ی پرستیژ، با دریافت یک ویژگی خاص که ممکن است درج برچسب کلن (Clan) شما بر روی سلاح و یا نشانگر تعداد Killها بر روی قسمتی از تفنگ مذبور باشد، لول و سطح سلاح مجدد به مرحله‌ی اول بر‌می‌گردد (در اصطلاح ریست می‌شود). در حال حاضر تا 2 بار امکان پرستیژ کردن اسلحه‌ها وجود دارد. به این معنی که بطور ماکزیموم شما می‌توانید 3 بار به آخرین سطح یک تفنگ دسترسی پیدا کنید و پس از آن دیگر براساس Killهایی که با سلاح ماکزیموم شده بدست خواهید آورد، امتیازی برای پیشرفت آن تفنگ خاص دریافت نمی‌کنید.

راهنمای مولتی پلیر بازی Call of duty ww2

همانطور که گفتم با بالارفتن هر سطح، یک اتچمنت (Attachment) برای تفنگ شما باز می‌شود که این اتچمنت‌ها ویژگی‌هایی به قرار زیر دارند:

نکته: توجه داشته باشید که بر اساس Division (دیویژن) و نوع سلاحی که استفاده می‌کنید و نوع پرک (Basic Training Perk) که انتخاب کرده‌اید، می‌توانید برای هر سلاح بین 3 تا 4 اتچمنت مختلف استفاده کنید که یعنی ترکیبی مناسب از ابزار بهینه‌سازی عملکرد اسلحه برای بدست آوردن بهترین نتیجه در یک رقابت چند نفره.

قبل از اینکه در مورد اتچمنت‌ها صحبت کنیم، لازم است در رابطه با مشخصه‌های هر سلاح توضیح مختصری بدهیم. در صورت انتخاب هر تفنگ، 5 مشخصه‌ی خاص را مشاهده خواهید کرد.

1 – Weapon Level (سطح سلاح)

این بخش، لول و سطح تفنگ را به شما نمایش می‌دهد. سطح هر اسلحه با بکارگیری آن تفنگ در مبارزات ارتقا پیدا می‌کند و با بالارفتن هر مرحله یک اتچمنت برای آن سلاح در اختیار شما قرار می‌گیرد.

2 – Damage (صدمه – خسارت)

یکی از مهمترین عوامل در انتخاب یک اسلحه، بطور معمل صدمه‌ای است که به دشمن وارد می‌کند. هر چقدر این مقدار بیشتر باشد، با تعداد گلوله‌ی کمتری می‌توانید حریف را از بین ببرید.

3 – Range (بُرد – بیشترین مسافتی که می‌توانید با هر تفنگ دشمن را هدف قرار بدهید)

در زمین‌های نسبتا بزرگ یا درگیری‌هایی که از فواصل دور اتفاق می‌افتند و یا در تعریف کلی برای هدف قرار دادن دشمنی که در فاصله‌ی دوری از شما قرار گرفته است، با ید به این قابلیت اسلحه توجه کنید. قطعا برای زدن یک هدف دور نمی‌توانید از اسلحه‌ای استفاده کنید که بُرد کمی دارد. علاوه بر این، کم بودن مقدار Range باعث می‌شود تا قدرت گلوله‌ی شما در فواصل زیاد پائین بیاید و هدفی که از فاصله‌ی نزدیک با 3 یا 4 تیر از بین می‌رود، از فاصله‌ی دور به بیشتر از 5 یا 6 تیر برای صدمه دیدن، نیاز داشته باشد.

4 – Accuracy (دقت)

اگر از جمله افرادی هستید که در زمان شلیک از دکمه‌ی هدف‌گیری استفاده می‌کنید، یا اینکه دقت بالایی در تیراندازی دارید و ترجیح می‌دهید با کمترین تعداد شلیک دشمن را از بین ببرید و به اینکه دقیقا گلوله به نقطه‌ای که هدف گرفته‌اید برخورد کند اهمیت زیادی می‌دهید، به این قابلیت سلاح توجه کنید. تفنگ‌هایی که دقت کمتری دارند، در زمان شلیک، خروج از مرکزیت بیشتری خواهند داشت و این باعث کاهش دقت هدف‌گیری شما خواهد شد. تک تیراندازها، به اهمیت دقت یک سلاح کاملا آگاه هستند.

5 – Fire Rate (سرعت شلیک گلوله)

سرعت شلیک گلوله، همانطور که از اسمش هم می‌شود استباط کرد، تعداد گلوله‌ای است که از سلاح شما در مدت یک ثانیه خارج می‌شود. سلاحی که سرعت شلیک بالاتری داشته باشد، در نبردهای نزدیک و رودررو، شانسی برای طرف مقابل باقی نمی‌گذارد و در صورتی که کمی دقت چاشنی کار کنید، مطمئنا دشمن را از پای در خواهید آورد. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که بالا بودن سرعت شلیک، باعث خالی شدن خشاب اسلحه‌ با سرعتی به مراتب بیشتر از حالت معمول خواهد شد. در این شرایط امکان اینکه ناغافل قبل از کشته شدن دشمن، تمام تیرهای خشابتان را زده باشید، دور از انتظار نیست! اتفاقی که قطعا به نفعتان نخواهد بود.

هر کدام از اتچمنت‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم بر روی یکی از 4 مورد بالا (مورد اول که مربوط به لول یا سطح سلاح می‌شود تنها در زمینه‌ی باز شدن Attachmentها تاثیرگذار است و تاثیری بر روی کارایی تفنگ ندارد) موثر خواهد بود. با ترکیب مناسبی از این ابزار، می‌توانید نقاط ضعف سلاح محبوبتان را تا حد زیادی پوشش بدهید و بر اساس نقشه‌ و نوع مبارزه‌ای که در آن شرکت می‌کنید، بهترین راندمان را از سلاح‌تان دریاقت کنید.

سطح دوم: Lens Sight

Lens SightLens Sight

Lens Sight اولین ابزاری است که با رسیدن سطح سلاح به مرحله‌ی دوم در اختیار شما قرار می‌گیرد و تاثیر مستقیمی بر دقت تفنگ می‌گذارد. با اضافه کردن این قطعه به تفنگ، نشانگر ظریفی بر روی اسلحه درج می‌شود که کار شما را برای نشانه گیری راحت‌تر می‌کند. شاید این ابزار بر روی بعضی از سلاح‌ها کارایی چندانی نداشته باشد اما مطمئن باشید که اگر تفنگ مورد نظر را پیدا کنید، Lens Sight قابلیت بسیار خوبی خواهد بود.

مقایسه‌ی سلاح با Lens Sight و سلاح بدون این اتچمنت در cod ww2

پیشنهاد استفاده : بهتر است از Lens Sight بر روی تفنگ‌های کلاس Assault Rifle و SMG استفاده کنید.

سطح سوم: Quickdraw

quickdrawQuickdraw

قابلیت Quickdraw با رسیدن سلاح به سطح سوم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. Quickdraw به شما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری نسبت به حالت استاندارد تفنگ را بالا آورده و هدف‌گیری نمایید. نکته‌ی بسیار مهم در رابطه با قابلیت Quickdraw که باید مد نظر داشته باشید این است که در زمان استفاده از دکمه‌ی سرعت یا Sprint برای سریعتر دویدن، قابلیت Quickdraw به درستی عمل نکرده و حتی ممکن است باعث ایجاد مشکل برای شما شود. در بازی Call of Duty ww2 برای تغییر از حالت دویدن سریع (Sprint) به حالت آماده‌ باش شلیک، وقفه‌ی مختصری وجود دارد. از طرفی چون یکی از قابلیت‌های تفنگ‌های کلاس SMG سبک بودن آن‌هاست و از طرفی هم اتچمنت Quickdraw تاثیر مثبت قابل توجهی بر روی این گروه از اسلحه‌ها دارد، حتما مد نظر داشته باشید که قبل از هدف‌گیری بر روی دشمن، اگر می‌خواهید از تمام قابلیت‌های سلاح و چند میلی ثانیه سریع‌تر بودن که بواسطه‌ی اتچمنت Quickdraw بدست خواهید آورد کمال استفاده را ببرید، حتما قبل از رسیدن به دشمن دکمه‌ی دویدن سریع را رها کنید. اگر در حال دویدن قصد نشانه گیری داشته باشید، این ویژگی، کاربردی برای شما نداشته و مزیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد (به نقل از Bryan ‘Apathy’ Zhelyazkov یکی از اعضای تیم Evil Geniuses). اما سوالی که ممکن است مطرح باشد این است که Quickdraw چقدر بر روی سرعت نشانه‌گیری سلاح تاثیرمی‌گذارد؟

در پاسخ به این سوال باید به ارقام و اعدادی که بواسطه‌ی تجربه و تجزیه و تحلیل بدست آمده‌اند اشاره کنیم. QuickDraw می‌تواند سرعت نشانه گیری تفنگ‌های کلاس SMG را به مقدار 50 درصد افزایش دهد! عدد قابل توجه‌ی که تفنگ‌های این کلاس را به گزینه‌های بسیار مناسبی برای استفاده از این اتچمنت تبدیل می‌کند. علاوه بر این، QuickDraw قادر است تا سرعت نشانه‌گیری تفنگ‌های کلاس LMG را هم به مقدار 20 درصد افزایش بدهد. در رابطه با باقی کلاس‌ها، در صورت استفاده از QuickDraw بهبودی 16 درصدی در زمینه‌ی بالارفتن سرعت نشانه‌گیری دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید که این اعداد بر اساس فریم‌ریت بازی بر روی PC متغیر خواهند بود. با توجه به قابلیت QuickDraw که ویژگی مهم آن افزایش سرعت شما در نشانه‌گیری است باید عامل تاثیرگذار دیگری را هم در این رابطه مد نظر داشته باشید. در بازی‌ COD WW2 و بطور کلی در تمام بازی‌ها و بخصوص بازی‌های ژانر شوتر اول شخص، مقداری تحت عنوان Input Lag تعریف می‌شود که این مقدار در بخش مولتی‌پلیر بواسطه‌ی مسافت بین سرورها و همینطور سرعت اتصال کاربر از حالت بازی آفلاین بیشتر خواهد بود.(در مقاله‌ی مقایسه‌ی فنی بین Battlefield و Call of Duty از نظر زمان پاسخ‌دهی و تاخیر ورودی بطور مفصل به این مقوله پرداختیم) در بازی Call of Duty WW2 در بخش مولتی‌پلیر آنلاین، در ایده‌آل‌ترین حالت این مقدار چیزی بین 100 تا 300 میلی ثانیه خواهد بود که البته با برنامه نویسی بسیار پیشرفته‌ی سمت سرور، ممکن است کاربر هرگز متوجه این تاخیر ورودی نشود. این ویژگی برای بهینه ‌کردن تجربه‌ی کاربری تمام شرکت‌کنندگان در یک بازی آنلاین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از راه‌های تست تاثیرگذاری قابلیت QuickDraw با استفاده از ملاک قرار دادن مقدار ImputLag است که پس از استفاده از این اتچمنت، چه مقدار بر روی سرعت نشانه‌گیری تاثیر می‌گذارد. در شرایط ایده‌آل مقدار زمان تاخیری که با استفاده از قابلیت Quickdraw صرفه‌جویی می‌شود را اندازه‌گیری کرده‌ایم که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

How-Much-Quicdraw-save-times-in-ms

 در تصیور بالا رایفل‌ها به 2 دسته تقسیم بندی شده اند. یک گروه سرعت نشانه‌گیری بیشتر و گروه دوم که شامل تفنگ‌های FG 42 و VSTG می‌شوند، سرعت نشانه‌گیری کمتری دارند. با توجه به این تصویر، توصیه‌ی منطقی برای استفاده از Quickdraw بر روی اسلحه‌های کلاس رایفل، استفاده از این اتچمنت بر روی تفنگ‌های FG 42 و VSTG است تا سرعت نشانه‌گیری شما با این دو تفنگ در زمان استفاده از QuickDraw مشابه زمانی باشد که بر روی باقی اسلحه‌ها از این قابلیت استفاده نمی‌کنید. شاید این مقدار میلی ثانیه بنظر چندان حائز اهمیت نباشد اما احتمالا در شرایطی قرار گرفته‌اید که در یک درگیری برابر که همزمان با دشمن به سمت یکدیگر شلیک کرده‌اید، در کمال ناباوری شما کشته شوید. دلیل این اتفاق می‌تواند استفاده‌ی دشمن از Quickdraw باشد.

Cod-ww2-VSTG-FG-42

پیشنهاد استفاده: اولویت بر روی اسلحه‌های کلاس SMG و پس از آن تفنگ‌های کلاس LMG

سطح سوم مربوط به تفنگ‌های کلاس تک تیر انداز: Ballistic Calibration

Ballistic Calibration attachment call of duty ww2Ballistic Calibration

در مورد تفنگ‌های کلاس تک تیرانداز یا اسنایپ‌ها، اتچمنتی که با رسیدن به سطح سوم تفنگ دریافت می‌کنید با سایر کلاس‌ها متفاوت است. ویژگی اتچمنت Ballistic Calibration کاهش حرکات ناخواسته‌ی سلاح به اطراف در زمان نشانه‌گیری است. به بیان ساده‌تر، Ballistic Calibration لرزش دست شما در زمان نشانه‌گیری را کاهش داده و حرکات ناخواسته‌ی دست به اطراف را تا حد بسیار زیادی پایین می‌آورد. با توجه به تخصصی بودن این اتچمنت، در بازی کال اف دیوتی جنگ جهانی دوم، این اتچمنت بطور کاملا تخصصی فقط برای تفنگ‌های کلاس اسنایپ موجود است. لازم بذکر است که ویژگی مشابهی با این اتچمنت، در قسمت Basic Training Perks موجود است که با انتخاب پِرک مورد نظر می‌توانید دقت نشانه‌گیری با سایر تفنگ‌ها را هم بالا ببرید. نکته‌ی آخر اینکه با انتخاب دیویژن Infantry این قابلیت بصورت دیفالت فعال است. 

سطح چهارم: GRIP

Grip-Level-4Grip

 پس از رسیدن به سطح چهار، اتچمنت Grip را دریافت خواهید کرد. در توضیحات این ابزار نوشته شده که لگدهای ناشی از تیراندازی را در زمان هدف‌گیری کاهش می‌دهد! زمانی که بر روی هدفی متمرکز شده اید، پس از شلیک چند گلوله و یا خالی کردن کامل خشاب اسلحه، بواسطه‌ی شبیه‌سازی لگد ناشی از شلیک پیاپی تفنگ در بازی، نشانه‌ی شما به سمت بالا، پایین یا اطراف متمایل خواهد شد. Grip این حرکت ناخواسته‌ی سلاح را خنثی می‌کند و باعث بالا رفتن دقت شما در تیر اندازی می‌شود. اما سوال این است که آیا استفاده از Grip بر روی تمام تفنگ‌ها می‌تواند به بهبود تیراندازی و هدفگیری شما کمک کند؟ سوال دیگری که در رابطه با استفاده از Grip مطرح می‌شود این است که این اتچمنت بر روی کدام دسته از سلاح‌ها کارایی بیشتری دارد ؟ لازم به ذکر است که ویژگی‌های هر کدام از اتچمنت‌ها با وجودی که در آپدیت‌های مختلف بازی بی‌تغییر خواهند ماند اما ممکن است مقدار بهینه‌سازی که از اتچمنت‌ها بدست می‌آید کمی تغییر کند. در حال حاضر Grip قطعا بر روی تفنگ BAR رایفل محبوب سری ندای وظیفه تاثیرگذار است و استفاده از آن کاملا توصیه می‌شود. با این وجود شاید گریپ (Grip) بطور کلی انتخاب مناسبی برای بهینه‌سازی قابلیت یک سلاح نباشد و بتوان آن را با گزینه‌های دیگری جایگزین کرد. در ادامه تست‌های گرفته شده از پراکندگی گلوله‌های چند اسلحه‌ی مختلف، با Grip و بدون آن قرار گرفته که قطعا می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای استفاده از اتچمنت Grip تاثیرگذار باشد.

تست اتچمنت Grip بر روی تفنگ BAR در Call of Duty WW2

تست اتچمنت Grip بر روی تفنگ Waffe 28 در بازی Call of Duty Ww2

پیشنهاد استفاده: با توجه به تصاویر و همانطور که در متن هم اشاره شد، استفاده از Grip بر روی تفنگ BAR توصیه می‌شود.

سطح پنجم: Reflex Sight

Reflex-Sight-Level-5Reflex Sight

در توضیحات Reflex Sight نوشته شده: نشانه‌ی استاندارد با نمایی واضح‌تر.

این ابزار، نشانه‌گیری با سلاح را راحت‌تر کرده و علاوه بر این بر دقت و میزان بُرد سلاح هم می‌افزاید. Reflex Sight یک ابزار جانبی کاملا سلیقه‌ای است که استفاده و یا عدم استفاده از آن در عملکرد سلاح تغییر قابل توجهی ایجاد نمی‌کند. اگر به شکاف نشانه‌روی معمول تفنگی که استفاده می‌کنید عادت دارید و نیازی برای استفاده از ابزاری جانبی برای داشتن دیدی بهتر و دقیق‌تر در زمان هدف‌گیری احساس نمی‌کنید، می‌توانید Reflex Sight را با ابزاری دیگر جایگزین کنید.

مقایسه ی Reflex Sight و بدون اتچمنت در cod ww2

پیشنهاد استفاده: استفاده از Reflex Sight بر روی تفنگ‌های کلاس Rifle بخاطر تنوع استفاده از ان‌ها در نقشه‌های مختلف و Modeهای متفاوت، توصیه می‌شود.

سطح ششم: High Caliber

High Caliber Level 6High Caliber

اتچمنت High Caliber بخاطر تاثیری که بر روی مقدار صدمه‌ی سلاح می‌گذارد، ممکن است اشتباه مورد استفاده قرار بگیرد. نکته‌ای که در رابطه با های کالبیر باید به آن توجه کنید و از توضیحات این اتچمنت هم استنباط می‌شود، تاثیر استفاده از این ابزار بر روی شلیک‌هایی است که به سر دشمن برخورد می‌کنند. اگر تا قبل از خواندن این مقاله، فکر می‌کردید که با یک شلیک به سر با هر سلاحی می‌توانید دشمن را از بین ببرید باید همینجا اعلام کنیم که اشتباه می‌کنید. بطور کلی گرفتن هدشات تنها با یک شلیک به سر، تنها با سلاح‌های کلاس اسنایپر امکان پذیر است. اگر بخواهیم دقیق‌تر در رابطه با High Caliber صحبت کنیم، باید ابتدا به موضوع مقدار هلث (Health - جان - سلامتی) هر بازیکن در Call of Duty: WWll بپردازیم. هر بازیکن در بخش مولتی‌پلیر بازی COD: WW2 به مقدار 100 واحد توانایی صدمه خوردن دارد و با عبور حتی یک واحد از این مقدار، از پای درخواهد آمد. مقدار قدرت سلاح‌های مختلف در بازی بر اساس همین مقدار سلامتی تنظیم شده است. بعنوان مثال برای سلاحی که قدرت شلیک آن در بُرد مفید 34 است، با شلیک 3 گلوله، دشمن از پای در می‌آید اما برای سلاحی که قدرت شلیکی برابر با 33 واحد دارد، در حالت عادی و در بُرد مفید باید حتما تیر چهارم را به دشمن اصابت دهید تا مقدار صدمه‌ای که وارد می‌کنید از عدد 100 عبور کند. با در نظر گرفتن این موضوع به‌سراغ مقدار صدمه‌ی وارد شده به دشمن در صورت شلیک به اعضای مختلف بدن می‌رویم. مقدار صدمه‌‌ی ناشی از شلیک به تمام اعضای بدن بجز سر، با هم برابر است. یعنی تفاوتی بین شلیک به پا و شلیک به شکم وجود ندارد و در بُرد مفید سلاح، هر دو به یک مقدار صدمه وارد می‌کنند. اما شلیک به سر، می تواند 1.1 درصد به دشمن صدمه بزند. حالا با در نظر گرفتن این موضوع به سراغ سلاحی می‌رویم که مقدار صدمه‌ی آن 33 واحد بود و برای از بین بردن دشمن به 4 شلیک نیاز داشت. اگر با این سلاح یک تیر به سر دشمن بزنید، مقدار صدمه‌ای که وارد می کنید برابر با 33+(33x1/10) می‌شود. یعنی 36.3=33+3.3 با همین محاسبه‌ی ساده متوجه می‌شویم که با شلیک یک گلوله به سر، در مجموع با 3 شلیک مقدار صدمه‌ای که به دشمن وارد می‌کنیم به عدد 102.3 می‌رسد که به معنی کشته شدن دشمن است. کم شدن یک شلیک در درگیری های نزدیک می‌تواند کمک شایانی به شما برای پیروزی در مبارزه باشد. با این اطلاعات جدید به‌سراغ High Caliber می‌رویم. با استفاده از این اتچمنت، مقدار صدمه‌ای که اصابت گلوله به سَر وارد می‌کند 1.5 برابر بیشتر از حالت عادی است! بعنوان مثال اگر سلاحی را در نظر بگیریم که قدرت شلیک آن 30 واحد باشد، حتما در حالت عادی باید برای از پای درآوردن حریف 4 گلوله به هدف بزنیم. حتی اگر در این حالت یکی از گلوله‌ها به سَر دشمن برخورد کند، چون مجموع صدمه‌ای که به دشمن وارد می‌کنیم به عدد 100 نمی‌رسد، باز هم شلیک چهارمی برای گرفتن یک Kill الزامی است. حالا اگر از High Caliber استفاده کنیم، با زدن 2 تیر به بدن و یک تیر به سَر دشمن، مجموع صدمه‌ای که وارد می‌کنیم به عدد 105 می‌رسد که به معنای از پای درآمدن دشمن خواهد بود. در رابطه با تفنگ‌هایی که مقدار صدمه‌ی بیشتری وارد می‌کنند و در اصطلاح دمیج بالاتری دارند (برای مثال رایفل BAR) استفاده از High Caliber می‌تواند تغییر قابل توجهی ایجاد کند. با استفاده از این اتچمنت و زدن یک تیر به بدن و یک تیر به سر حریف می‌توانید با تفنگ BAR یک کیل (Kill) بدست بیاورید! بطور مشخص تعداد گلوله‌ی مورد نیاز برای از بین بردن دشمن در این حالت از 3 گلوله به 2 عدد تقلیل پیدا می‌کند! برای استفاده از High Caliber موارد استثنایی هم وجود دارند. این استثناها عبارتند از: M1 Garand، SVT-40 و M1911. این 3 اسلحه، با صدمه‌ای بین 50 تا 60 واحد در هر شلیک، برای نابود کردن دشمن به 2 اصابت گلوله نیاز دارند اما برتری که با High Caliber بدست می‌آورند هرگز باعث نمی‌شود تا با یک گلوله دشمن را نابود کنند. مقدار قدرت شلیک‌های این چند مورد که ممکن است در آینده بر تعداد آن‌ها نیز افزوده شود، به قدری است که هرگز با ارتقایی که بواسطه‌ی High Caliber بدست می‌آورند به عدد 100 نمی‌رسد و در نتیجه استفاده از این اتچمنت بر روی سلاح های مورد ذکر فایده‌ای نخواهد داشت. 

پیشنهاد استفاده: استفاده از High Caliber بر روی تمام تفنگ‌هایی که این اتچمنت‌ برای آن‌ها باز می‌شود بجز چند موردی که به آن‌ها اشاره کردیم، توصیه می‌شود.

سطح هفتم: Steady Aim

Steady Aim Level 7Steady Aim

ویژگی اتچمنت Steady Aim، کمک به افرادی است که بدون هدف‌گیری شلیک می‌کنند. نکته‌ی قابل توجه اینکه در توضیح ویژگی این اتچمنت به Hip Fire اشاره شده است. این نوع شلیک، به تیراندازی‌های بدون هدف و ناخودآگاه گفته می‌شود. پیش می‌آید که بطور ناگهانی با دشمن روبرو می‌شوید و فرصت نشانه‌ گرفتن را ندارید. حتی ممکن است با دشمنی برخورد کنید که سرعت بالایی دارد و به شما فرصت نشانه گیری نمی‌دهد (فاصله نزدیک). در این شرایط، Steady Aim به کمک شما می‌آید و با بالابردن دقت شلیک‌های بدون هدف‌گیری شما، احتمال اصابت گلوله‌ها به دشمن را افزایش می‌دهد اما...

نکته‌ی میلیون دلاری: ????

در همین راهنما به ویژگی اتچمنت Quickdraw و مزیت استفاده از آن و البته اسلحه‌هایی که استفاده از Quickdraw بر روی آن‌ها توصیه می‌شود اشاره کردیم. اتچمنت Steady Aim می‌تواند به بیشتر سلاح‌های بازی برای بالا بردن دقت شلیک‌های بدون هدف‌گیری کمک کند اما استفاده از آن بر روی اسلحه‌های سری SMG توجیه پذیرتر است. در اینجا نکته‌ی بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. سیستم جبران خسارت (پر شدن مقدار سلامتی -بدست آوردن مجدد سلامتی بعد از تیر خوردن) در بازی Cod WW2 به گونه‌ای است که اگر قبل از وارد شدن به یک گان فایت (درگیری نزدیک) صدمه دیده‌ باشید، احتمال پیروزی شما در آن درگیری تقریبا صفر است. یعنی مقدار خسارتی که از قبل دیده‌اید باعث می‌شود تا شانس بسیار کمی برای پیروزی در نبرد بعدی داشته باشید. به عبارت دیگر، کسی که در یک درگیری اولین گلوله را به حریف می‌زند در اغلب موارد پیروز نبرد خواهد بود. با در نظر داشتن این موضوع، می‌دانیم که زدن اولین گلوله به دشمن اهمیت بسیار زیادی دارد. بدست آوردن این دستِ بالا به لطف Steady Aim محقق می‌شود. عادت ما این است که ابتدا نشانه‌گیری و بعد شلیک کنیم. برای استفاده از این متود می‌بایست کمی در روش بازی تغییر ایجاد کنیم. به عبارت دیگر باید همزمان با فشار دادن دکمه‌ی هدف‌گیری، دکمه‌ی شلیک را هم فشار بدهیم. در این حالت با کمک Steady Aim، با وجودی که هنوز نشانه‌گیری نکرده‌اید، بطور رندوم حتما یک یا 2 گلوله‌ی شما به هدف برخورد می‌کند و البته نشانه‌ی سلاح هم بر روی هدف قفل می‌شود. توجه داشته باشید که این متد تنها در درگیری‌های نزدیک قابل استفاده است. البته در فاصله‌های دورتر هم بی‌تاثیر نیست با این وجود بیشترین بهره‌گیری از این روش در درگیری‌های نزدیک و کلوزکمبت‌ها بدست می‌آید. بعد از اینکه یک یا 2 گلوله به دشمن شلیک کردید و دست بالا را بدست آوردید، حالا که هدف بر روی حریف قفل شده می‌توانید کار را یکسره کنید. تاکید می‌کنم که این متد، بر روی تفنگ‌های کلاس SMG و با همراهی اتچمنت Quickdraw قابل پیاده سازی است و کسب مهارت در اجرای آن نیاز به تمرین دارد.

سطح هفتم: Iron Sight (اتچمنت اختصاصی تفنگ KAR98K از کلاس تک تیرانداز)

KAR98K-Iron-Sight-Level-7Iron Sight

با رسیدن تفنگ KAR98K به سطح هفتم، می‌توانید از اتچمنت Iron Sight استفاده کنید. ویژگی این اتچمنت تبدیل اسنایپ به یک رایفل تک تیرانداز با قدرت شلیکی برابر با یک اسنایپر است. ویژگی تفنگ KAR98K، دمیج بالایی است که به هدف وارد می‌کند و در برد مفید می‌تواند با تنها یک تیر هدف را از بین ببرد. با استفاده از Iron Sight می‌توانید رایفل تک تیری با فایرریت بسیار پایین اما قدرت شلیکی برابر با یک اسنایپ داشته باشید. اینکه چقدر اتچمنت Iron Sight می‌تواند به شما کمک کند، سوالی است که به سبک بازی شما مربوط می‌شود!

سطح هشتم: Full Metal Jacket

Full Metal JacketFull Metal Jacket

انصافا توضیح این اتچمنت تا حد بسیار زیادی گمراه کننده است. در توضیحات به این صورت بیان شده که استفاده از اتچمنت Full Metal Jacket (قاب تمام فلزی -به یاد فیلمی به همین نام اثر استنلی کوبریک) صدمه‌ی وارده بر دشمنی که در پشت سنگر مخفی شده است را افزایش می‌دهد. از طرفی این اتچمنت‌ می‌تواند به Streakها هم خسارت بیشتری وارد کند و مقدار Damage یا صدمه‌ی سلاح را هم افزایش می‌دهد. می‌دانیم که در زمان استفاده از سلاح‌های کلاس‌هایی بجز کلاس تک تیرانداز، گلوله‌ها به سختی از مانعی که دشمن در پشت آن مخفی شده است عبور می‌کنند. در حالت عادی و بدون اتچمنت Full Metal Jacket با اسلحه‌های کلاس‌ SMG، کشتن دشمنی که پشت سنگر مخفی شده، اتفاقی بسیار نادر است. بطور معمول، قدرت شلیک شما پس از گذشتن از موانع بقدری کاهش پیدا می‌کند که عملا صدمه‌ی زیادی به دشمن وارد نمی‌کند. در رابطه با اسلحه‌های کلاس Rifle بخصوص تفنگ‌هایی که قدرت آتش بیشتری دارند مثل BAR، می‌شود دشمنانی که پشت موانع سنگر گرفته‌اند را هدف قرار داد و از بین برد اما تعداد گلوله‌ای که باید در این حالت به هدف اصابت کند به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. کاری که Full Metal Jacket انجام می‌دهد، حفظ قدرت و صدمه‌ی ناشی از گلوله‌ها پس از عبور از موانع است. به بیان ساده‌تر اینکه اگر قصد دارید هدفی که پشت یک دیوار چوبی مخفی شده است را بزنید، توصیه‌ی اکید ما به شما این است که از Full Metal Jacket استفاده کنید و به این موضوع هم توجه داشته باشید که افزایش مقدار Damage که در زمان انتخاب این اتچمنت بر روی سلاح خود مشاهده می‌کنید در حالت عادی و شلیک‌های رو در رو اتفاق نمی‌افتد و تنها در زمان شلیک به اهدافی که پشت موانع قرار گرفته‌اند تاثیرگذار است. در بخش دوم ویژگی‌های این ابزار نوشته شده که قدرت شلیک در برابر Streak دشمن را افزایش می‌دهد. شاید محتمل‌ترین برداشت اشتباه از این توضیح مختصر این باشد که چنانچه دشمن شما به گرفتن Streak نزدیک باشد، این اتچمنت کمک می‌کند که صدمه‌ی بیشتری به وی وارد کنید. برداشتی که کاملا اشتباه است! منظور از Sreak دشمن، نیروهای کمکی است که ممکن است حریف شما در میدان مبارزه با رسیدن به امتیازی مشخص، به میدان نبرد وارد کند. مواردی از قبیل Recon Droneها یا هواپیماهای جنگنده. اگر تجربه‌ی شلیک به یک هواپیمای شناسایی را داشته باشید، قطعا مطلع هستید که با سلاح عادی برای منهدم کردن این نوع اهداف، شانس بسیار کمی دارید. بهترین راه برای از بین بردن هواپیماهای دشمن در کال اف دیوتی جنگ جهانی دوم استفاده از راکت اندازهای ضد زرهی از قبیل بازوکا است. با این وجود اگر از سلاح‌های کلاس LMG استفاده می‌کنید، می‌توانید با اتچمنت Full Metal Jacket و به آتش بستن نیروی هوایی دشمن، هواپیما را سرنگون کنید که البته در این شرایط باید تعداد قابل توجهی گلوله به هدف مورد نظر اصابت دهید. برای جمع‌بندی توضیحات فول متال جکت باید بگوییم که ویژگی اصلی این اتچمنت، زدن اهداف مستقر در پشت سنگر است که البته قدرت شلیک به هواپیماهای دشمن را هم ارتقا می‌دهد.

سطح هشتم: Incendiary Shells (اتچمنت انحصاری تفنگ‌های کلاس شات‌گان)

Incendiary-Shells-Shotgun-Level-8Incendiary Shells

ابزار Incendiary Shells یکی از اتچمنت‌های انحصاری کلاس شات‌گان است که تا قبل از آپدیت هفته‌ی اول اردیبهشت ماه بطور پیشفرض با انتخاب دیویژن Expeditionary و استفاده از تفنگ‌های کلاس شات‌گان فعال می‌شد. از بعد از آپدیت مزبور، این ویژگی در قالب اتچمنت و بطور انحصاری برای تفنگ‌های کلاس شات‌گان تعریف شد. Incendiary Shells یا گلوله‌های آتشین، با فشار دادن دکمه‌ی سمت چپ بر روی دکمه‌های جهتی دسته فعال شده و جایگزین تیرهای استاندارد شات‌گان می‌شود. این گلوله‌ها علاوه بر دمیجی که در لحظه به حریف وارد می‌کنند، با به آتش کشیدن دشمن و ایجاد سوختگی، خسارت وارده را تا حدی که ممکن است چند ثانیه بعد از اصابت گلوله به دشمن، هدف از پای دربیاید تداوم می‌بخشند. علاوه بر تاثیر روانی این نوع گلوله و هیجانی که کشتن یا کشته شدن با این نوع شلیک در بازی‌باز ایجاد می‌کند، Incendiary Shells یک ویژگی منحصر بفرد دیگر هم دارد. بطور معمول با استفاده از Fire Rate و همینطور پرک مربوط به بالابردن سرعت خشاب‌گذاری تفنگ و حتی انتخاب دیویژن Airborne، باز هم بین هر شلیک گلوله با شات‌گان چیزی بین 7 تا 9 میلی ثانیه تاخیر وجود دارد. به عبارت دیگر، هرچقدر که سریع باشید و از بهینه‌سازهای در دسترس بهره برده باشید، بین هر شلیک شاتگان شما بطور میانگین هفت میلی ثانیه تاخیر وجود دارد. اگر مولتی پلیر کال اف دیوتی را زیاد بازی کرده باشید و تجربه‌ی درگیری در نقشه‌ی Pointe Du Hoc را داشته باشید، می‌دانید که این زمان تاخیر می‌تواند تاثیر مهمی در مبارزات رودررو داشته باشد. اتچمنت Incendiary Shells می‌تواند این زمان تاخیر بین شلیک هر گلوله را به 5 میلی ثانیه کاهش دهد!

 سطح نهم: 4x Optic

4x optic attachment call of duty ww24x optic

قدرت زوم چهار برابر، قابلیتی است که به لطف استفاده از ابزار 4x Optic به سلاح شما افزوده می‌شود. این قدرت زوم و نشانه روی، علاوه بر اینکه دقت شما برای زدن هدفی در فاصله‌ی دور را افزایش می‌دهد، به ارتقای بُرد مفید سلاح هم کمک می‌کند. اسلحه‌های سری Rifle بخصوص تفنگ‌های تک تیر از جمله M1 و SVT-40 گزینه‌های مناسبی برای استفاده از اتچمنت 4x Optic هستند. این اتچمنت، تاثیر قابل توجهی بر قدرت شلیک تفنگ نداشته و تنها بر دقت و هدف‌گیری بهتر تاثیرگذار است که انتخاب آن را در مبارزات سلیقه‌ای کرده است. اگر استفاده از این اتچمنت به عملکرد بهتر شما در میدان مبارزه کمک می‌کند، چرا که نه ؟!

توجه: اتچمنت 4x Optic اولین ابزاری است که با رسیدن تفنگ‌های کلاس تک تیرانداز به لول 2 در دسترس قرار می‌گیرد. ویژگی که شاید مزیت چندانی نداشته باشد و تغییری که ایجاد می‌کند در نگاه اول به چشم یک تازه‌کار چندان ملموس نباشد با این وجود، چیزی که مشخص و قابل لمس است، تاثیر ناخواسته‌ای است که استفاده از قدرت زوم 4 برابر بر روی تفنگ‌های این کلاس ایجاد می‌کند! یکی از قابلیت‌های تفنگ‌های سری تک تیر انداز، ویژگی Sharp Shooter است. این ویژگی به ما کمک می‌کند تا در زمان نشانه‌گیری با فشار دادن دکمه‌ی R3 (آنالوگ سمت راست دسته به سمت داخل) نفس را حبس کنیم و به این ترتیب تیری بسیار دقیق به سمت هدف شلیک نماییم. در صورتی که از اتچمنت زوم 4 برابر بر روی اسنایپ استفاده کنید، این ویژگی را از دست خواهید داد.

سطح دهم: Rapid Fire

call of duty wwll rapid fire attachmentRapid Fire

با رسیدن به سطح دهم بر روی هر کدام از اسلحه‌ها، قابلیت Rapid Fire در دسترس شما قرار خواهد گرفت. Rapid Fire یا شلیک سریع باعث می‌شود تا تفنگ شما در هر ثانیه تعداد گلوله‌ی بیشتری را به سمت دشمن شلیک کند. اسلحه‌های مختلف در بازی، سرعت شلیک‌های متفاوتی دارند. سرعت شلیک بالاتر، برابر است با تعداد گلوله‌ی بیشتری که به سمت دشمن روانه می‌شود و این یعنی وارد کردن خسارت بیشتر در فاصله‌ی زمانی کمتر. بطور تئوریک، Rapid Fire می‌تواند در یک کلوز کامبت یا درگیری نزدیک شما را پیروز میدان کند اما در عمل، شرایط ممکن است کمی متفاوت باشد. در رابطه با میزان خسارتی که باید برای نابود کردن دشمن وارد کنید، صحبت کردیم (100 واحد هلث و صدمه‌ی ناشی از اصابت هر گلوله). رسیدن به این مقدار خسارت در زمان کمتر، می‌تواند تضمین کننده‌ی پیروزی شما در نبرد باشد اما به این موضوع هم توجه داشته باشید که Rapid Fire سرعت تمام شدن خشاب تفنگ را به همان نسبتی که سرعت شلیک گلوله را ارتقا می‌دهد، افزایش خواهد داد. در این شرایط اتفاقی که وقوع آن کاملا محتمل است، شلیک تیر بیشتر از حد نیاز به سمت دشمن و بی‌دفاع ماندن در برابر دشمنی است که در همان لحظه به سمت شما شلیک می‌کند. از طرفی بالا رفتن سرعت شلیک، لگد اسلحه را افزایش می‌دهد که این موضوع بر دقت هدف‌گیری شما تاثیرگذار خواهد بود. شلیک سریع (Rapid Fire) اتچمنت خاصی است که بهتر است بر روی اسلحه‌هایی با سرعت شلیک بسیار پایین (6 و کمتر) و فقط در صورت احساس نیاز به ارتقای سرعت شلیک استفاده شود و بهتر است با اتچمنت Extended Mag (خشاب بیشتر) که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت همراه شود. 

سطح یازدهم: Extended Mag

اتچمنت بازی کال اف دیوتی جنگ جهانی دوم (Extended Mag)Extended Mag

خشاب بیشتر یا Extended Mag یکی از اتچمنت‎‌های بسیار مفید برای تفنگ‌هایی است که تعداد گلوله‌ی بیشتری را در زمان کمتری شلیک می‌کنند. از طرفی تفنگ‌هایی با سرعت ریلود (خشاب‌گذاری) کم هم می‌توانند از این مزیت بطور قابل توجهی بهره ببرند. همانطور که حدس زدید، تفنگ‌های کلاس SMG بخاطر سرعت شلیک بالا و خشاب کم و تفنگ‌های کلاس LMG بخاطر سرعت ریلود بسیار زیاد و باز هم خشاب نسبتا کم، بهترین گزینه‌ها برای انتخاب اتچمنت Extended Mag هستند. در بخش بعدی این مقاله به بررسی Basic Training Perkها و مزایای هرکدام خواهیم پرداخت اما بخاطر ارتباطی که با این اتچمنت احساس می‌شود بهتر است به پِرک Hustle اشاره‌ی مختصری داشته باشیم. در صورت انتخاب پِرک Hustle، سرعت خشاب‌گذاری سلاح تا حد قابل توجهی ارتقا پیدا می‌کند. البته این ارتقای سرعت در بعضی از کلاس‌های اسلحه کاملا محسوس و در بعضی تقریبا بی‌تاثیر است. همانطور که گفته شد برای تفنگ‌های کلاس SMG و LMG استفاده از Extended Mag توصیه می‌شود اما برای باقی کلاس‌های بازی، ممکن است تشخیص شما استفاده از اتچمنت دیگری بر روی تفنگ باشد. در این صورت می‌توانید با پِرک Hustle و بالا بردن سرعت خشاب‌گذاری تفنگ، تقریبا راندمانی نزدیک به Extended Mag بر روی تفنگ‌تان داشته باشید.

توجه: اتچمنت SMG Suppressor هم با رسیدن تفنگ‌های کلاس SMG به سطح 11 قابل استفاده خواهد بود.SMG Suppressor یا صدا خفه کن، با از بین بردن صدای شلیک گلوله، باعث می‌شود تا در زمان تیر اندازی از دید باقی بازیکن‌ها مخفی بمانید. لازم بذکر است که SMG Suppressor میزان دمیج سلاح را تا حد قابل توجهی پایین می‌آورد.

سطح دوازدهم: Advanced Rifling

Advanced Rifling call of duty ww2 attchmentAdvanced Rifling

اتچمنت Advanced Rifling، با افزایش برد مفید سلاح، به شما کمک می‌کند تا بدون ترس از کاهش قدرت گلوله‌هایی که شلیک می‌کنید، فاصله‌های دور را هدف قرار بدهید. یکی از بهترین محل‌های استفاده از اتچمنت Advanced Rifling بر روی تفنگ‌های کلاس شات‌گان است. ترکیب اتچمنت‌های Advanced Rifling و Steady Aim بر روی اسلحه‌های این کلاس کاملا توصیه می‌شود. با این ترکیب و انتخاب Airborne Division تبدیل به کابوسی برای تیم حریف خواهید شد. نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، ساختار گلوله‌های تفنگ شات‌گان است. هر گلوله‌ی شات‌گان در بازی‌ کال اف دیوتی جنگ جهانی دوم، از 8 ساچمه تشکیل شده است. با تفنگ Combat Shogun (اولین تفنگ از کلاس شات گان) در فاصله‌ای کمتر از 6 متر، اگر تمام این ساچمه‌ها به هدف برخورد کنند، مقدار دمیجی برابر با 110 واحد ایجاد می‌کنند! اگر در فاصله‌ای 10 متری از هدف قرار داشته باشید، بواسطه‌ی کاهش بُرد مفید سلاح، اگر تمام گلوله‌ها به هدف برخورد کنند، باز هم خسارتی برابر با 100 واحد وارد می‌کنند. اما اگر از فاصله‌ی 10 تا 15 متری به هدف شلیک کنید، مقدار دمیجی که وارد می‌کنید، 3/8 از مقدار مجموع 110 واحد خواهد بود. یعنی بطور تقریبی 41 واحد. در این حالت باید حداقل 3 تیر را به هدف اصابت دهید تا دشمن را از پای درآورید. نکته‌ی مهم در رابطه با تفنگ کامبت شات‌گان همین است. در فاصله‌ای که تیرهای شما به هدف اصابت کند، حداکثر به 3 اصابت گلوله برای کشته شدن دشمن نیاز دارید که این تعداد هرگز افزایش پیدا نخواهد کرد. نکته‌ی پایانی که در رابطه با استفاده از شات‌گان باید به آن توجه کنید، پراکندگی ساچمه‌های موجود در هر گلوله بعد از شلیک است. در فاصله‌ی 10 متری، گفته شد که باید تمام ساچمه‌های موجود در یک گلوله (شِل) به هدف برخورد کند. موردی که ممکن است در موفقیت شلیک شما تاثیر منفی داشته و نتیجه‌ی مطلوب را همراه نداشته باشد، پراکندگی ساچمه ها است. برای کم کردن این درصد خطا، یکی از روش‌ها نشانه‌گیری قبل از شلیک است. نشانه‌گیری باعث کاهش پراکندگی ساچمه‌ها می‌شود که به معنای یک Kill بدون دردسر خواهد بود. 

سطح سیزدهم: Bayonet

اتچمنت بازی کال اف دیوتی ورلد وار 2 BayonetBayonet

تا قبل از انتشار آپدیت هفته‌ی اول اریبهشت ماه بازی Call of Duty: WW2، ماکزیموم سطح تفنگی که می‌توانستیم به آن دست پیدا کنیم Level 12 بود. علاوه بر این، هر کدام از دیویژن‌ها بر روی یک کلاس مشخص از اسلحه‌ها، ویژگی منحصر بفردی را در اختیار بازیکن قرار می‌دادند. یکی از این ویژگی ها قابلیت Bayonet یا سرنیزه بر روی تفنگ‌های کلاس Rifle با انتخاب دیویژن Infantary بود. برخلاف نسخه‌های پیشین بازی ندای وظیفه، ضربات Melee یا ضربات با دست خالی در این نسخه از بازی، در شرایط عادی دمیجی برابر با 80 واحد به دشمن وارد می‌کنند که در این صورت برای بدست آوردن یک Kill حتما باید یک گلوله پس از ضربه با دست خالی، به دشمن اصابت بدهید. در این شرایط، ابزار جانبی Bayonet، با افزایش مقدار دمیجی که وارد می‌کنید به 100 واحد، مشکل را بر طرف می‌کند تا با یک ضربه‌ی سرنیزه بتوانید یک kill کسب کنید. لازم بذکر است که در بازی ابزاری از قبیل چوب بیس‌بال، یخ شکن، چاقو و موارد دیگری بعنوان اسلحه‌ی جانبی تفنگ اصلی در نظر گرفته شده اند که صدمه‌ای مشابه با حالت Bayonet وارد می‌کنند که برای استفاده از آنها باید تفنگ اصلی را با اسلحه‌ی جانبی (فشار دکمه‌ی مثلث یا Y) تعویض کنید. بعد از آپدیت ذکر شده، قابلیت Bayonet از حالت استاندارد و دیفالت تفنگ‌های کلاس رایفل و دیویژن Infantary حذف و در قالب اتچمنت به تفنگ‌های این کلاس اضافه شد. لازم بذکر است که این اتچمنت تنها بر روی تفنگ‌های کلاس رایفل بدون توجه به دیویژنی که انتخاب می‌کنید قابل استفاده است و بر روی تفنگ‌های سایر کلاس‌ها ناموجود است. اگر اهل نبردهای رودرو هستید، Bayonet می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

سطح چهاردهم: Rifle Grenade

Call of Duty ww2 attachment level 14 rifle grenadeRifle Grenade

و بالاخره آخرین سطح و باز شدن اتچمنت Rifle Grenade ! همانطور که از عنوان این اتچمنت می‌شود برداشت کرد، Rifle Grenade تنها برای تفنگ‌های کلاس Rifle در دسترس است و پس از رسیدن به آخرین سطح تفنگ (لول 14) قابل استفاده خواهد بود. Rifle Gernade که در نسخه‌های قبلی سری ندای وظیفه با عنوان Grenade Luncher یا در اصطلاح عامیانه «نارنجک تازه‌کارها» با آن آشنایی دارید، یک بمب تفنگی است که می‌توان به فاصله‌ی نسبتا دور آن را پرتاب کرد و بخاطر قدرت تخریب و مقدار بالای دمیجی که ایجاد می‌کند، شانس گرفتن یک کیل ساده را از این طریق بالا برد. از طرفی در موقعیت‌هایی که دشمن در مکانی دور از دسترس سنگر گرفته باشد، Rifle Grenade انتخاب مناسبی برای وارد کردن بیشترین مقدار دمیج است. از Rifle Grenade برای از بین بردن Streakهای دشمن از قبیل هواپیماهای شناسایی هم می‌شود استفاده کرد که اگر با اتچمنت Full Metal Jacket همراه شود، می‌تواند صدمه‌ی قابل توجهی به این ماشین آلات وارد کند.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1399
    نظرها: 13
    تشکر: 6
    تشکرشده: 9
    کنسول‌های بازی:

    سلام یه سؤال اگه برای تفنگ دومم هفت تیرباشه صداخفه بهتره یا جاقو

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1399
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 2
    کنسول‌های بازی:

    سلام.ببخشید چجوری میشه روی کامپیوتر بخش مولتی پلیر رو آفلاین و دو نفره بازی کرد(split screen)؟مثلا با داداشم بازی کنم نه با ربات.مثل ps4.هر دو تا دسته هم از طریق برنامهx360 با بازی مچ کردم اما نمیشه.

    ‏مهمان و ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1398
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    سلام یه سوال چرا مولتی پلیر من نمیاد یعنی سیاه نیست کم رنگه میزنم روش نمیاد ارور میده اینترنت هم به کامپیوتر وسل میکنم نمیشه عرور میده

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: milad.miladi933371@gmail.com
    سلام یه سوال چرا مولتی پلیر من نمیاد یعنی سیاه نیست کم رنگه میزنم روش نمیاد ارور میده اینترنت هم به کامپیوتر وسل میکنم نمیشه عرور میده

    سلام . از نسخه ی کرک شده روی کامپیوتر استفاده می کنید ؟

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1397
    نظرها: 7
    تشکر: 6
    تشکرشده: 34
    کنسول‌های بازی:

    یه سوال بنظر شما آسیب تیرهامونو افزایش بدیم بهتره یا Fire rate رو؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Ssh_58
    یه سوال بنظر شما آسیب تیرهامونو افزایش بدیم بهتره یا Fire rate رو؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

    فکر می کنم بیشتر به سبک بازی تون بر گرده . اگر از خشاب اضافی استفاده می کنید و از نزدیک هم شلیک می کنید، فایر ریت گزینه ی خوبیه

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏مهمان و ‏مهمان و ‏Ssh_58 از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.