نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 05 خرداد 1397
ساعت 23:41

سونی به ساخت کنسول PlayStation Classic فکر می‌کند

4.5 از 5

مدیران ارشد سونی به ساخت یک کنسول بازسازی شده بر پایه PlayStation 1 که بتواند عناوین کلاسیک پلی‌استیشن را اجرا نماید فکر می‌کنند

جان کودرا (John Kodera) مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، اخیرا اعلام کرد که این کمپانی در حال حاضر به ساخت نسخه بازسازی شده کنسول PS1 فکر می‌کند. به اعتقاد مدیران سونی کنسول جدید باید توانایی اجرای عناوین کلاسیک کنسول PlayStation 1 را داشته باشد. مشابه چنین سیاستی را می‌توان در کمپانی نینتندو مشاهده کرد که در راس آن کنسول Nintendo NES Classic قرار دارد. کودرا در این رابطه گفته است:

کمپانی ما همواره سرمایه‌های قدیمی خود را تحت نظر داشته است. من فکر می‌کنم راه‌های مختلفی برای ساخت یک کنسول کلاسیک وجود دارد. پیرامون مسیرهای مختلفی که برای انجام این کار وجود دارد اخیرا مذاکراتی انجام شده است.

عناوین قدیمی متعددی از کنسول  PlayStation 1 همچون Crash Bandicoot و سه‌گانه‌ی Spyro به‌صورت نسخه‌های بازسازی شده برای کنسول نسل فعلی سونی عرضه شدند. همچنین ریمستر سه‌گانه Jak & Daxter نیز برای دو کنسول PS3 و PS4 عرضه شده است. همچنین لازم به یادآوریست که کمپانی Square Enix نیز مدتی است که ساخت نسخه بازسازی شده‌ی Final Fantasy VII را در دستور کار خود قرار داده است.

با این اوصاف، منطقی است که سونی به‌طور جدی ساخت نسخه کوچکی از PlayStation 1  را در نظر داشته باشد که بتواند عناوین کلاسیک این کنسول همچون MediEvil، سه شماره اول سری Resident Evil و Castlevania: Symphony of the Night را اجرا نماید. همچنین مدیران سونی قطعا به این موضوع توجه کرده‌اند که کنسول کلاسیک نینتندو سود قابل توجهی را برای این کمپانی ژاپنی به ارمغان آورده است، تا حدی که نینتندو مجاب شده کنسول قدیمی N64 را بازسازی نماید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.