نویسنده: سیّد محمّد حسین بطحایی پنج شنبه، 14 تیر 1397
ساعت 10:42

10 بازی پیشنهادی Nintendo Switch (نینتندو سویچ) برای تابستان 97 مطلب ویژه

5 از 5

 ده بازی پیشنهادی Nintendo Switch برای تابستان 97

با شکوفه زدن همه‌ی درختان در فصل بهار و پایان رسیدن آن، به فصل گرم و هیجان‌انگیز تابستان می‌رسیم. فصلی که خاطره‌انگیزترین فصل سال است و می‌توان فارغ از درس و مدرسه و دانشگاه، اوقات فراغت را تجربه کرد. سوالی که اینجاست این است که از این اوقات فراغت بسیار زیاد و این وقت خالی به شدّت ارزشمند چگونه می‌توان به بهترین نحو استفاده کرد، خواندن کتاب‌های ناتمام، جلا دادن استعداد و مهارت‌هایی که در ایّام دانشگاه و مدرسه رسیدن به آن ها تقریباً غیر ممکن است، سفر کردن به اقصی نقاط ایران یا حتی دنیا، تماشای تمام فیلم‌ها چه در تلویزیون چه در سینما. ولی خب همه‌ی این‌ها را که بگذاریم کنار برای یک گیمر غیر ممکن است که اسم تابستان به گوش‌اش بخورد و فکر تجربه‌های چند صد ساعته از اعتیاد آورترین بازی‌هایی که طی سال امکان تجربه‌شان را نداشت به سرش خطور نکند. مخصوصاً بازی‌هایی که تاریخ عرضه شان نزدیک است و می‌توانند با تجربه آن به صورت داغ داغ، تابستان شان را از چیزی که هست سوزاننده‌تر کنند. با این حال امسال دوّمین تابستانی است که به واسطه کنسول تازه عرضه شده‌ی نینتندو، می توانیم آزادانه‌تر و با روش‌های خاص‌تر به تجربه‌ی بازی‌های محبوب‌مان بنشینیم. قطعاً سفر، بخش قابل توجّهی از تابستان هر گیمری را در بر می‌گیرد و نینتندو سوییچ و قابلیت‌هایش به شما اجازه می‌دهد هر کجای این سفر و رفت‌وآمد به بازی کردن خود ادامه دهید و این یک مزیّت بزرگ برای دارندگان این کنسول در این تابستان گرم است. اگر دوست دارید بدانید چه بازی‌هایی در این ایّام، شما را چه در خانه چه در بیرون از خانه، ده‌ها ساعت یا شاید صد‌ها ساعت مشغول خود می‌کند با بازی‌مگ همراه باشید تا در این لیست به 10 بازی پیشنهادی Nintendo Switch برای تابستان 97 بپردازیم.

mario tennis aces box art

Mario Tennis Aces

علی‌رغم بخش تک نفره نسبتاً ضعیف، Mario Tennis Aces یک بازی چند نفره فوق‌العاده است. مکانیک‌های این بازی ساعت‌های متمادی تازگی خود را حفظ  می‌کند و استراتژی رقبای مختلف تا مدّت‌ها چیزهای متنوعی از بازی را به شما نشان می‌دهد. به علاوه، نمی‌توان هر موقع از سال چنین عنوان ورزشی عجیب و غریب امّا دلچسبی را پیدا کرد. بازی همین اواخر بهار عرضه شده پس تا داغ است دست بگیرید‌اش که به شدّت ارزش ‌اش را دارد. (ماریو و رفقا! چی بهتر از تنیس بازی کردن با این بر و بچ بامزّه و باحال!؟)

Splatoon 2 Box Art

Splatoon 2

گرفتن عنوان بهترین شوتر سال در مقابل رقبایی مثل Call of Duty و مخصوصاً Halo کار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود که نسخه اوّل Splatoon به آن دست پیدا کرد! و حالا تقریباً یک سالی هست که Splatoon 2 با مکانیک‌های کامل‌تر، گرافیکی بهتر و صدالبته تجربه پرتابل آن برای نینتندو سوییچ عرضه شده و بی شک اگر نگوییم بهترین، قطعاً یکی از بهترین تجربه‌های آنلاین بر روی این کنسول است، چه بسا در مقایسه با تمامی عناوین آنلاین می‌توانیم این قضیه را برای Splatoon 2 صادق بدانیم. تنوّع وحشتناک زمین‌ها و اسلحه‌ها، Hub نوآورانه بازی که قدم زدن و گشتن در آن هر بار که بازی را اجرا می‌کنید لذّت‌بخش است و مهم‌تر از همه مودهای آنلاین بازی که یکی از دیگری اعتیاد آورتر هستند و با امضا کردن نام خود در لیست دارندگان این بازی می توانید مطمئن باشید بیشتر از صد ساعت تابستان خود را به راحتی به دنیای رنگارنگ این بازی اهدا کرده‌اید. در کنار این موارد اگر نگران حاشیه‌های پیرامون بخش تک نفره‌ی ضعیف مجموعه ی Splatoon هستید. اصلاً نگران نباشید. با عرضه بسته الحاقی Octo Expansion بازی صاحب یکی از چالش برانگیزترین و طولانی‌ترین کمپین‌های داستانی بازی های شوتر سوّم شخص شده است. تابستان امسال یکی از بهترین فرصت ها برای غرق شدن در اسپلت فست‌ها و تورنمنت‌های Splatoon 2 است.

Dark Souls Remastered Switch Box Art

Dark Souls Remastered

تصوّر انجام دادن Skyrim بر روی تخت هنگامی که دراز کشیده بودم، یکی از عوامل متعدّدی بود که دست به خرید نینتندو سوییچ زدم. ولی تصوّر انجام دادن شاهکاری که بسیاری از ما را دوباره عاشق چشیدن طعم چالش های مرگبار در دنیای بازی‌های ویدیویی کرد، بر روی یک کنسول هیبریدی که می توان هر کجا برد. قطعاً یک معجزه است. Dark Souls Remastered اگر تاخیر دوباره‌ای نخورد، این تابستان با کمی فاصله نسبت به پلتفرم‌های دیگر، مهمان خانواده‌ی نینتندو است و آن ها برای اوّلین بار یک نسخه از این هیولای چالش برانگیز را تجربه خواهند کرد. اگر از آن دسته از اعضای خانواده نینتندو هستید که تا به حال هیچ نسخه ای از مجموعه Dark Souls را تجربه نکرده است، تمام سرمایه‌های خود را بر روی میز بریزید، این بازی در بدترین حالت یکی از متفاوت‌ترین تجربه های گیمری شما خواهد بود. اگر هم که از آشنایان این مجموعه خونین هستید، چطور می‌توانید به خود اجازه دهید تجربه دوباره اوّلین نسخه از بازی را بر کنسول هیبریدی‌ای که می توان هر کجا برد، از دست دهید. مثل من بنشینید و به این فکر کنید که بر روی تخت‌تان دراز کشیده اید و گالون گالون با اسلحه های مرگبارتان از جان nito کم می کنید. یا با اورنشتاین و اسماگ نبردی نابرابر را تجربه می کنید و یا در نبرد حماسی بین خود و آرتوریاس شمشیر می‌زنید. قطعاً این بار بیشتر از تجربه‌ی قبل که به نمایشگر روی میزتان وابسته بودید مزّه می‌دهد.

Super Mario Odyssey Box art

Super Mario Odyssey

احتمالاً جز نینتندو، کمپانی دیگری جرات نداشته باشد دو فرنچایز اصلی خودش را در یک سال به انتشار برساند. چرا که در بدترین حالت این دو یکدیگر را تحت تاثر هم قرار می‌دهند و بر فروش و بازخورد یکدیگر تاثیر مستقیم می‌گذارند و مدام در مقام قیاس با هم قرار می‌گیرند. ولی نینتندو با چنان هنریSuper Mario Odyssey را شکل داد که هم در فروش، هم در امتیازات و هم در بازخوردها قدم به قدم یکی از برترین شاهکارهای نسل هشتم یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild پا پیش گذاشت و ثابت کرد که غیرممکن، واقعاً ممکن است! و خب یک Super Mario Odyssey به راحتی 20 الی 30 ساعت از زمان شما را برای تمام کردن‌اش از آن خود می‌کند. ولی این نکته‌ی اصلی کار نیست. پیدا کردن تمام ماه‌ها و سوراخ سمبه‌هایی که در گوشه و کنار هر مرحله ی بازی نهفته است ارزش این بازی را بیش از پیش نشان می‌دهد و جزییاتی را نمایان می‌کند که در کمترین بازی‌ای در این روزگار می‌بینیم. تابستان امسال اگر به دنبال یک بازی پلتفرمر هستید می توانید مطمئن باشید با Super Mario Odyssey و مراحل فوق‌العاده‌اش بدون هیچ گونه شکی بهترین پلتفرمر نسل هشتم تا به این جا و یکی از بهترین پلتفرمرهای تاریخ را در اختیار خواهید داشت.

octopath traveler box art

Octopath Traveler

تابستان امسال و اواسط تیر می‌توان منتظر عنوانی بود که پیش نمایش‌ها، دموها و تمام اطّلاعات پیرامون آن نوید یکی از بهترین JRPG های سوییچ و حتی بهترین JRPG های سال را می‌دهد. داستان پیرامون هشت شخصیّت مختلف است که هر کدام قصّه و ماجرا و هدفی دارند و در میان راه و ماجرای خود با همدیگر آشنا می‌شوند و ادامه سفر خود را در دنیای پرهیاهوی Octopath Traveler به همراه هم دیگر پی می‌گیرند. مکانیک‌های خاص و در عین حال نرم و لذّت‌بخش بازی که مبارزه و گشت و گذار در نقشه را به مقدار بسیار زیادی با طراوت‌تر می کند و داستان پر پتانسیل و شخصیّت‌های فوق‌العاده و صد البته موسیقی‌های بی‌نظیر و دوبله چه ژاپنی و چه انگلیسی محشر شخصیّت‌ها همه دلایلی هستند که نمی توان هیچ گونه چشم بر این عنوان بست. اگر جزو آن دسته‌ای نیستید که گرافیک 32 بیتی و خاص بازی اذیّت‌شان می‌کند. حتماً اواسط تیر منتظر باشید تا شاهد ماجراجویی این هشت شخصیّت باشیم و ببینیم آیا آن ها می توانند علی رغم ترد پارتی بودن، به یکی از بهترین عناوین انحصاری نینتندو سوییچ تبدیل شوند یا خیر؟

donkey kong country tropical freeze box art

Donkey Kong Country Tropical Freeze

با عرضه Dark Souls Remastered همه گیمر های دنیا سوای کنسولی که دارند می توانند تجربه یک عنوان به شدّت چالش برانگیز را داشته باشند که حسابی خون‌شان را به جوش خواهد آورد. و خب امّا دارندگان نینتندو سوییچ ظاهراً انتخاب‌های بیشتری نیز دارند و می توانند دست خود را دراز کرده و یک عامل شکنجه‌ی دیگر را نیز انتخاب کنند که حسابی رنگ تابستان را برایشان عوض کند. سری با اصل و نسب و صد البته معروف به چالش های پلتفرمینگ بی رحمانه، یعنی Donkey Kong Country، به واسطه پورت فوق‌العاده‌ای که داشته، سر و کلّه جدیدترین نسخه اش این بار بر روی کنسول نینتندو سوییچ پیدا شده و اگر تا کنون فکر کرده‌اید Crash Bandicoot اوج چالشی است که یک بازی پلتفرمینگ می‌تواند به شما ارائه بدهد یک نگاه کوتاه به Donkey Kong Country Tropical Freeze هم داشته باشید. ممکن است نظرتان را تغییر دهید! و اگر احساس کردید از پس اش بر نمی‌آیید، می توانید غرور خود را زیر پا گذاشته و با انتخاب فانکی کانگ تجربه ی ساده‌تری از بازی را بچشید... ولی خب این کار را نکنید! ( مزّه اش به همون شکنجه شدن با خود دانکی کانگ ـه ????)

Stardew Valley Switch Box Art

Stardew Valley

چیزی بالغ بر 50 ساعت تجربه بازی Stardew Valley بر روی PC به من ثابت کرد که چقدر دنیای کوچک یک مزرعه می‌تواند شیرین و صد البته اعتیاد آور باشد. امّا وقتی سوّمین شخصیّت خود را این بار به جای PC بر روی نینتندو سوییچ کوچک خود ساختم متوجّه شدم این بازی از ابتدا برای این کنسول ساخته و طرّاحی شده است. تجربه این بازی و میزان اعتیاد آور بودن آن بر روی کنسول هیبریدی نینتندو بی‌اندازه است و اگر موضوع مان XBOX ONE یا PS4 بود هرگز این عنوان را پیشنهاد نمی‌دادم. ولی اگر بحث ما PSVita و نینتندو سوییچ باشد. Stardew Valley با قیمت به شدّت منصفانه اش و محتوای فوق‌العاده زیادی که ارائه می‌دهد قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای هر گیمری است. مخصوصاً این که آرام آرام خبرهای از راه رسیدن بخش مولتی پلیر به این بازی دارد نزدیک می‌شود و شما می‌توانید این بار با دوستان خود به مدیریت مزرعه بزرگ خود بپردازید. اگر از دوستداران عنوان Harvest Moon بر روی کنسول خاطره انگیز PSOne بوده‌اید. مطمئن باشید Stardew Valley به عنوان فرزند خلف آن، به راحتی بارها از انتظار شما فراتر خواهد رفت.

wolfenstein 2 switch box art

Wolfenstein 2: The New Colossus

خبر پورت شدن این عنوان بر روی نینتندو سوییچ آغاز پدیده‌ای بود که همه خواهان عناوین نسل هشتم حتّی به صورت دانگرید شده و با رزولوشن کمتر برای نینتندو سوییچ بودند. هر چند خیلی از ناشر ها فکر همچین چیزی به سرشان نمی‌زد و انتظارشان این بود که پورت این عنوان بر روی نینتندو سوییچ به نتیجه‌ای نرسد. ولی ظاهراً می توان به این نتیجه رسید که بلازکوویچ کارکشته، در راه رسیدن به این کنسول کوچک و به نسبت ضعیف به طور غیر قابل پیش‌بینی‌ای موفّق بوده و بعد از تقریباً بیش از یک دهه مجموعه ولفنشتاین و کنسول‌های نینتندو به هم رسیده‌اند. بازی به واسطه تکنیک فنّی‌ای که بازی را دارای رزولوشن دینامیک می کند موفّق شده بر روی نینتندو سوییچ به نرخ فریم کاملاً ثابتی برسد و در تقریباً بیش از 90 درصد مبارزات وضوح قابل توجّهی بر روی این کنسول هشت اینچی داشته باشد. با این حال نمی توان انتظار معجزه داشت و در مبارزات شلوغ، مخصوصاً در حالت دستی همه چیز بسیار غبار گرفته و به نوعی Blurry می‌شود. هر چند، Wolfenstein 2: The New Colossus بر پایه چنین مبارزات گسترده و شلوغی بنا نشده و کمتر با لحظاتی از این دست روبرو می‌شوید. چه آن‌هایی که این عنوان را بر روی دیگر پلتفرم‌ها تجربه کرده‌اند و چه کسانی که بازی را تا به حال بر هیچ پلتفرمی تجربه نکرده بودند، موافق‌اند که عملکرد ولفنشتاین جدید بر روی نینتندو سوییچ فوق‌العاده است و به هیچ وجه لذّتی که می‌توانید از این بازی در دیگر پلتفرم‌ها ببرید را از شما دریغ نمی‌کند. تابستان امسال بدون شک می‌توانید تجربه بهترین شوتر اوّل شخص تک نفره‌ی نسل را بر روی یک صفحه ی هشت اینچی کوچک داشته باشید.

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy Switch Box Art

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

تابستان امسال دیگر با این سه گانه به بهشت عاشقان عناوین پلتفرمر بر روی نینتندو سویچ تبدیل می‌شود. مگر می شود روزگاری یکی از ما PSOne داشته باشد ولی با این سه عنوان خارق‌العاده + دو عنوان فرعی CTR و Crash Bash خاطره نداشته باشد. سونی دو دهه پیش برای رقابت با نماد قدرتمند سامورایی‌های نینتندویی یعنی ماریو، دست به همکاری با ناتی داگ زد و نتیجه‌اش خلق یکی از بهترین شخصیّت‌های حیوانی و یکی از هیجان انگیزترین پلتفرمر‌های نسل پنجم بود. ولی جدا از این که نینتندو به هیچ وجه پا پس نکشید و با عرضه Super Mario 64 نشان داد که هیچ خطری، محبوبیت و کیفیت عناوین ماریو را تهدید نمی‌کند. اوضاع برای کرش از طرف دیگر به هیچ وجه خوب پیش نرفت و با در دست اکتیویژن افتادن این ip دیگر نیازی به توضیح این نیست که چه بلایی به صورت تدریجی بر سر کرش بندیکوت محبوب آمد و خب برای سونی هم گران تمام شد. چرا که تا عرضه‌ی God of War نیز آن ها نتوانستند نمادی به قدرتمندی کرش برای برند خود پیدا کنند. حال با بازسازی سه گانه سابق کرش بعد از مدّت‌ها صبر و البته کمی فاصله نسبت به عرضه آن بر روی خانه اصلی‌اش یعنی PS4 بر روی تمامی کنسول ها که شامل نینتندو سوییچ نیز می‌شود، می‌توان ابهّت این بندیکوت خوشحال و شاد را همه جا تجربه کرد.

Overcooked 2 switch box art

Overcooked 2

بازار عناوین مستقل و کوچک به واسطه عوامل زیاد و متنوّع، هم اکنون به طور کامل تحت سلطه نینتندو سوییچ هستند. چیزی که اگر هشت سال پیش وقتی Wii روی بورس بود به کسی می‌گفتید، فکر می‌کرد دارید شوخی بی‌مزّه‌ای می‌کنید. ولی حالا دقیقاً این گونه شده و دانه به دانه عناوین مستقل پشت سر هم در حال انتشار بر روی سوییچ اند و سعی می‌کنند پرپتانسیل ترین بازاری که این گونه از عناوین تا به حال به خود دیده اند را هر کدام به گونه‌ای از آن خود کنند. از موفّق‌ترین عناوین مستقلی که موفّق به ربودن دل بسیاری از میلیون ها دارنده‌ی نینتندو سوییچ شد. عنوان Overcooked بود. تمرکز بازی بر روی بخش چند نفره، و مخصوصاً چند نفره Co-oP و آفلاین باعث شد خیلی از افرادی که می‌خواستند ببینند جدا کردن جویکان‌هایشان و دادن نیمه‌ای از آن به شخصی دیگر چه مزّه ای دارد، به سرعت به سراغ این بازی بروند. و خب بگذارید روراست باشم. نسخه اوّل بازی از لحاظ ارائه دادن تجربه‌ی یک بخش همکاری چند نفره با دوستان بدون اغراق یکی از بهترین‌های تاریخ است. بازی بدون هیچ ادّعایی آن حسّ همکاری و احتیاج به یک نقشه کاربردی برای پیشبرد مراحل به وسیله استفاده از قابلیت هر شخص را به راحتی در طی روند مراحل ظالمانه و سخت‌اش به مخاطب القا می‌کند و در این زمینه روی عناوین شوتر تاکتیکال چند نفره که به این المان معروف اند را هم سفید می‌کند. در طرّاحی مراحل نیز چنان ترکیب مرگباری را در دیگ خود می‌ریزد که ترجیح دهید یک جفت جویکان دیگر بخرید و چهار نفری به نبرد با مراحل بازی بروید. و حال چرا بعد از موفّقیت بی‌نظیر نسخه اوّل بر روی نینتندو سوییچ، سازندگان آن به فکر عرضه نسخه دوّم آن بر روی این کنسول نباشند؟ اگر تا به حال موفّق به تجربه نسخه اوّل Overcooked نشده اید، تا اواسط تابستان بایستید تا با تجربه نسخه دوّم یکی از تکرارنشدنی ترین عناوین چندنفره‌ی کو-اپ عمرتان را تجربه کنید.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:

    Overcooked خیلی خوبه! ما اولیش رو چهار نفره بازی میکردیم و فقط میخندیدیم:D:D:D یکی از بهترین تجربه های چند نفره هستش.

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط Projacker ویرایش شد
    ‏مهمان و ‏Sir Sonic از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.