نویسنده: محمد مقصودی سه شنبه، 12 تیر 1397
ساعت 17:46

چرا Avengers: End Game می‌تواند عنوان مناسبی برای فیلم بعدی Avengers باشد؟

0 از 5

به چه دلیل Avengers: End Game می‌تواند نام مناسبی برای فیلم بعدی Avengers باشد

استودیو مارول هنوز نام رسمی فیلم بعدی Avengers را مشخص نکرده است، اما بسیاری از طرفداران معتقدند که عنوان این فیلم Avengers: End Game خواهد بود؛ درواقع مارول مطمئنا تاکنون نام رسمی این فیلم را مشخص کرده است، اما آن‌ها تصمیم دارند تا فعلا در این زمینه ساکت بمانند زیرا اعلام عنوان رسمی باعث اسپویل می‌شود و آن‌ها در حال حاضر آماده نیستند که این عنوان را فاش کنند.

این استودیو امیدوار است که کانون توجهات تنها به سمت فیلم Avengers سال بعد نرود، زیرا آن‌ها دو فیلم دیگر نیز آماده برای اکران خواهند داشت و این دو فیلم عبارت‌اند از: Ant-Man & the Wasp و Captain Marvel.

به نظر می‌رسد این رویکرد موفقیت‌آمیز نبوده و کوین فایگی نیز اعتراف کرده که آن نتیجه معکوس داشته است؛ در حقیقت صحبت‌ها و شایعات پیرامون عنوان رسمی این فیلم بیشتر از حد انتظار استودیو مارول بود، فایگی در این رابطه می‌گوید:

«این کاملا از کنترل خارج شده است؛ حالا هیچ شانسی برای زنده نگه داشتن انتظارات مبنی بر اینکه چه خواهد شد وجود ندارد.»

در ماه آوریل شایعه نه چندان محکمی پخش شد مبنی بر اینکه عنوان این فیلم Avengers: End Game خواهد بود؛ این عنوان درواقع برگرفته از دیالوگ مستقیم بین تونی استارک و دکتر استرنج در فیلم Avengers: Infinity War است، دیالوگ مورد نظر بدین شکل است: ما اکنون در پایان بازی قرار داریم. (We're in the endgame now)

این خط از دیالوگ به تصمیم مرموزانه دکتر استرنج برای دادن سنگ زمان به تانوس مرتبط است، که به نظر این اقدام کلیدی برای تنظیم یک برنامه زمانی است، یعنی جایی که استرنج یک پیروز نهایی را علیه تایتان دیوانه تانوس پیش‌بینی کرده است؛ متاسفانه این نظریه توسط آنتونی روسو هنگامی که از او پرسیده شد آیا نام Avengers 4 در فیلم Avengers: Infinity War آمده است یا خیر، کم‌رنگ شد؛ او در جواب به این سوال گفت:

«نه، این قطعا بر اساس داستانی که طی دنیای سینمایی مارول پیمودیم بنا شده است و خیلی هم خوب بنا شده است...»

اما طی این آخر هفته هنگامی Trent Opaloch یکی از فیلم‌برداران پروژه Avengers 4 رزومه‌اش را در وب‌سایت شخصی خود به‌روز کرد جان تازه‌ای به تئوری قبلی بخشید؛ او در صفحه رزومه‌اش نام آثاری را که در آن‌ها کار کرده است را می‌نویسد، او برای نوشتن عنوان فیلم بعدی Avengers از نام Avengers: End Game استفاده می‌کند که این اقدام او باعث ایجاد موجی وحشتناک و پر از هیجان در اینترنت می‌شود.

اگرچه این فیلم‌بردار خیلی سریع این نام را از صفحه رزومه خود پاک کرد ولی دیگر دیر شده بود و بسیاری این حرکت را سند محکمی مبنی بر دروغ بودن ادعاهای آنتونی روسو می‌خواند و عنوان Avengers: End Game را نام رسمی فیلم بعدی می‌دانستند.

اولین نکته بزرگی که راجع‌ به این عنوان باید به آن توجه داشت این است که چنین نامی باعث بروز اسپویل بزرگی می‌شود؛ این عنوان درواقع مهر تاییدی بر پیش‌بینی‌های دکتر استرنج محسوب می‌شود. در فیلم Avengers: Infinity War دکتر استرنج از سنگ زمان جهت بررسی 14 میلیون آینده مختلف استفاده کرد و تنها توانست یکی را شناسایی کند که قهرمانان در آن بر تایتان دیوانه پیروز می‌شدند.

کمی بعد دکتر استرنج با دادن سنگ زمان به تانوس باعث شوکه شدن مخاطبین شد؛ او در نهایت نیز این شانس را به تایتان دیوانه داد تا با یک «بشکن» نصف زندگی در جهان را محو کند. موضوع جالب توجه دیگر این است که دکتر استرنج به تونی استارک گفت هیچ راه دیگری باقی نمانده بود؛ واضح هست که «بشکن زدن» در هر لحظه‌ای ممکن است رخ دهد، اما دکتر استرنج تضمین کرد که امکان دارد این حرکت ناقص و قابل دفع شدن باشد.

عنوان Avengers: End Game به طور واضحی طرح کلی فیلم را به دیدگاه دکتر استرنج متصل می‌کند، درواقع این عنوان تایید می‌کند که همه چیز در همان جهتی که جادوگر دنیای سینمایی مارول پیش‌بینی کرده بود پیشرفت خواهد کرد و او این کار را انجام داد تا به نحوی انتقام‌جویان باقی‌مانده بتوانند جلوی تانوس را بگیرند و او را شکست دهند. درست است که با توجه به این عنوان ما از اقدامات و عملکردهای تانوس آگاه نمی‌شویم اما این اهمیتی ندارد، تنها چیز مهم آن است که این عنوان به مخاطبین این نوید را می‌دهد که هنوز جای امید باقی است.

لو رفتن چنین موضوعاتی نیز دلیل نپذیرفتن این عنوان توسط مارول را توجیه می‌کند؛ این استودیو در حال حاضر سعی می‌کند تا بینندگان را متقاعد کند که هیچ‌کدام از ابرقهرمانان بازنخواهند گشت و حتی تلاش می‌کنند که حوادث دنباله‌هایی مانند Spider-Man: Far From Home را قبل از رویدادهای فیلم Avengers: Infinity War نشان دهند؛ شاید این اقدامات مارول کمی عجیب باشد اما آن‌ها فکر می‌کنند لو دادن این عنوان باعث تضعیف قدرت فروش آن‌ها می‌شود.

فیلم Avengers 4 را می‌توان یک ندای خداحافظی از جانب بزرگ‌ترین ابرقهرمانان زمین که طی این چند سال با آن‌ها آشنا شدیم تلقی کرد، این فیلم درواقع پایانی بر داستان یک دوره ده ساله از ابرقهرمانان دوست‌داشتنی زمین است؛ این تصادفی نیست که در پایان داستان فیلم Avengers: Infinity War برخی از ابرقهرمانان از بین رفتند و تنها بیشتر اعضای اصلی گروه انتقام‌جویان باقی ماندند. (البته هنوز کاراکترهایی مانند نبیولا، Rocket Raccoon و ... در فیلم حضور دارند) با توجه به اینکه برخی از قراردادهای کلیدی رو به پایان است، از قبل تعیین شده که این قرار است آخرین و بزرگترین هنرنمایی قهرمانانه انتقام‌جویان اصلی باشد. اگر آن‌ها بر تانوس پیروز شوند با موفقیت می‌توانند نیمی از جهان را نجات دهند، اما بدون شک این پیروزی بهای سنگینی را نیز به همراه خواهد داشت.

این موضوع نیز می‌تواند دلیل خوبی برای نام‌گذاری فیلم به Avengers: End Game باشد، زیرا این بازی آخر «End Game» برای اعضای اصلی گروه انتقام‌جویان و بزرگ‌ترین اقدام قهرمانانه آن‌ها خواهد بود.

برادران روسو قبلا اشاره داشتند که نام فیلم Avengers 4 احتمالا برگرفته از کمیک‌ها نخواهد بود؛ آن‌ها اصرار داشتند که بگویند این یک داستان بی‌سابقه و مستقل است و هیچ ارتباطی به منابع کمیکی موجود ندارد، بنابراین انگار ما در یک قلمرو کاملا ناشناخته قرار داریم. یک عنوان مانند Avengers: End Game بدین معنا است که هیچ‌گاه هیچ کتاب کمیکی با چنین داستانی وجود نداشته است.

تاکنون خوانندگان کتاب‌های کمیک عادت کرده‌اند که دنیای سینمایی مارول داستان‌های خود را با اقتباس از کمیک‌های مخصوص‌اش برگزیند، اما این درست است که فیلم‌های مارول گاهی اوقات از کمیک‌های متداول الهام می‌گیرند البته این کار به اندازه‌ای نیست که هواداران به شکل ویژه‌ای متوجه آن شوند.

 حتی اگر عنوان فیلم‌ها مستقیما برگرفته از کتاب‌های کمیک باشند، تم آن به طرق مختلفی متفاوت خواهد بود؛ برای مثال بگذارید فیلم Avengers: Age of Ultron را با کمیکی با همین نام یعنی Age of Ultron مقایسه کنیم: در حقیقت در کمیک‌ها اولتران بر گروه انتقام‌جویان پیروز می‌شود و سپس انتقام‌جویان با سفر در زمان سعی می‌کنند تا او را شکست دهند، یا مثلا در فیلم Captain America: Civil War از عملکرد ثبت مافوق بشری به عنوان داستان پس زمینه Winter Soldier استفاده شده که در تضاد با کمیک Civil War است و در آخر مهم‌ترین و واضح‌ترین آن‌ها بدون شک مربوط به فیلم Thor: Ragnarok است که تمامی ظواهر و طرح‌های کمیک Ragnarok را زیر سوال برده بود.

پایان فاز سوم این دنیای سینمایی را وارد جایگاهی می‌کند که دیگر هیچ‌گاه مانند کمیک‌ها نخواهد بود؛ بگذارید بگوییم مرد آهنی و کاپیتان آمریکا هردو بعد از فیلم Avengers 4 جدا خواهند شد، در این صورت بسیاری از طرح‌ها و داستان‌های بی‌شمار کمیک‌های موجود هیچ‌گاه در صفحه بزرگ نمایشگر سینما به تصویر کشیده نخواهد شد.

کمیک‌ها همیشه سعی داشتند که یک ریتم دائمی و پایدار در روند داستانی خود داشته باشند، اما در فیلم Avengers 4 ما شاهد چیزی فراتر از آن خواهیم بود؛ بدون شک این پروژه تبدیل به فیلمی جدید، تازه و منحصر‌به‌فرد خواهد شد.

خیلی زود است که بگوییم آیا نام فیلم بعدی Avengers عنوان Avengers: End Game خواهد بود یا خیر، اما چیزی که در مورد آن اطمینان داریم این است که عنوان مورد نظر بسیار منطقی و مناسب است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.