نویسنده: مهدی افتخاری پنج شنبه، 28 تیر 1397
ساعت 10:25

سخت‌ترین قسمت ساخت Resident Evil 2 Remake از زبان سازندگان بازی

5 از 5

کپکام توضیح می‌دهد که دشوارترین قسمت ساخت این بازی کدام است.

تا به حال نسخه‌های بازسازی شده مختلفی از بازی‌های بزرگ دیده‌ایم. Modern Warfare Remastered، Resident Evil HD Remaster و یا Skyrim Special Edition. اما متاسفانه تنها تفاوتی که در نسخه‌های بازسازی شده این عناوین دیده شد، چند تکسچر HD و افکت تصویری ساده بود. اما این قضیه برای رزیدنت ایول 2 ریمیک صدق نمی‌کند. به نظر می‌رسد که کپکام در حال ساخت بازی جدیدی باشد، چرا که این ریمیک هیچ شباهتی به نسخه اصلی بازی ندارد.

بسیاری از ما از دیدن این عنوان در E3 خوشحال شدیم و چیزی که بیشتر ما را هیجان زده کرد گرافیک فوق العاده بازی بود. اما طبق گفته کپکام این گرافیک و افکت‌های تصویری و انتقال بازی به نسل هشتم برای آن‌ها بسیار دردسرساز بود.

تهیه کنندگان بازی، سویوشی کاندا و یوشیاکی هیباراشی در مصاحبه خود با Daily Star توضیح دادند که ساخت دوباره رزیدنت اویل 2 با موتور رزیدنت ایول 7 کار ساده‌ای نبود؛ نه بخاطر گیم پلی و داستان، بلکه بخاطر گرافیک بازی. کاندا گفت:

20 سال پیش گرافیک بازی‌ها تا این حد طبیعی نبودند، بنابراین خیلی راحت می‌توانستید جزئیات کوچک را نادیده بگیرید. می‌توانستید دشمنان و موجودات عجیب و غریبی خلق کنید و زیاد به چشم نمی‌آمدند. اما حالا ساخت یک تمساح عظیم الجثه چالش بزرگی است! ارتقا دادن بازی 20 سال پیش به بازی‌های نسل فعلی برای ما واقعا دشوار بود.

Resident-Evil-2-Remake-Hardest-Part-P1

هیباراشی توضیحات بیشتری را اضافه کرد:

عوض کردن گرافیک بازی بدون اینکه حالت و حس و حال آن عوض شود کار سختی است. در واقع ما داریم با خاطرات بازیکنان رقابت می‌کنیم، خاطراتی که از 20 سال پیش دارند. خلق سکانسی که در آن یک آدم، تنها با با یک چاقو با تمساحی در افتاده است آن هم به شکل قانع کننده، کمی احمقانه به نظر می‌رسد. البته 20 سال پیش اینگونه نبود، مطمئنا آن زمان این سکانس واقعا فوق العاده و هیجان انگیز به نظر می‌رسید؛ اما حال خلق چنین صحنه‌ای کمی چالش برانگیز شده است.

او همچنین گفت:

شاید بازیکنان انتظارات خود را بالا برده و یک بازی عالی را تصور می‌کنند و شاید چیزی که ما داریم درست می‌کنیم به آن خوبی نباشد. ما قصد داریم بازی را درست کنیم که قانع کننده باشد و از لحاظ گیم پلی شبیه به چیزی باشد که شما برای دفعه اول تجربه کردید.

مسلما بازسازی یک عنوان دشوار است، اما چیزی که بیشتر سازندگان را آزار می‌دهد، تلاش برای این است که با وجود گیم پلی و گرافیک جدید، نسخه بازسازی شده همان حس نسخه اصلی را به بازیکنان بدهد. در هر صورت تمامی محتوایی که تا به حال از بازی به نمایش گذاشته شده عالی به نظر می‌رسند. و بد نیست به خاطر داشته باشیم کپکام کاری را انجام می‌دهد که هیچ تیم سازنده دیگری تا به حال دست به انجام آن نزده، آن هم ساخت دوباره یک اثر با شکل و شمایلی کاملا متفاوت است.

اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری در مورد بازی و پروسه ساخت آن به دست آورید، می‌توانید مقاله چالش‌های بازسازی یک بازی کلاسیک | Resident Evil 2  را در بازی‌مگ مطالعه کنید.

رزیدنت ایول 2 ریمیک در تاریخ 25 ژانویه 2019 یعنی پنجم بهمن ماه امسال به بازار عرضه خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.