نویسنده: مهدی افتخاری جمعه، 29 تیر 1397
ساعت 11:00

دو بازی جدید کپکام از قفل Denuvo استفاده خواهند کرد

4.5 از 5

خبر استفاده از قفل Denuvo برای دو بازی جدید کپکام تایید شد.

عناوین Monster Hunter World و Resident Evil 2 Remake هر دو بر روی PC از قفل Denuvo استفاده خواهند کرد؛ این در صفحات استیم این دو بازی به طور واضح نوشته شده است.

هدف اصلی استفاده از این قفل، جلوگیری از کرک شدن بازی‌ها در همان ابتدای انتشار آن‌هاست. برای آن دسته از افرادی که نمی‌دانند، قفل Denuvo توسط شرکت اتریشی Denuvo Software Solutions GmbH در تاریخ یکم مهر 1393 درست شد. اولین بازی که از این قفل استفاده کرد Fifa 15 بود که هکرها توانستند بعد از گذشت ماه‌ها آن را کرک کنند. سپس عناوین دیگری مانند Lords of The Fallen و Dragon Age Inquisition هم از این قفل استفاده کردند و حال Denuvo شهرت فراوانی به دست آورده است.

اگرچه قفل Denuvo نیز مانند بقیه DRMها بالاخره شکسته می‌شود، اما به دلیل پیچیده و قدرتمند بودن آن، این شکستن زمان زیادی می‌برد؛ و حداقل این فایده را برای سازندگان دارد که کرک شدن محصول آن‌ها چندین هفته یا حتی ماه طول بکشد.

معمولا تیم سازنده پس از مدتی قفل Denuvo را از روی بازی خود برمی‌دارد، چرا که طبق گزارشات برخی از بازیکنان، این قفل باعث افت فریم و ایجاد ایرادهای متعددی در بازی‌ها می‌شود.

بسیاری از بازیکنان بر این باورند که مشکلات مرتبط با CPU در بازی Assassins Creed Origins، به خاطر استفاده از این قفل بود که یوبیسافت این را تکذیب کرد. اما تهیه کننده بازی Tekken، کاتسوهیرو هارادا، تایید کرد که مشکلات موجود در نسخه PC بازی Tekken 7، به خاطر استفاده از Denuvo بود.

Monster Hunter World در تاریخ 18 مرداد 1397 و Resident Evil 2 Remake در پنجم بهمن 1397 به بازار عرضه خواهند شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.