نویسنده: مهدی افتخاری جمعه، 26 مرداد 1397
ساعت 11:02

چرا Red Dead Redemption 2 بهترین بازی شرکت راک استار خواهد بود؟ مطلب ویژه

4.33 از 5

انتظار برای بازی‌های راک استار، از جمله‌ دشواری‌های زندگی هر گیمر است! این کمپانی، از معدود بازی سازانی است که تمامی بازی‌هایش فوق العاده هستند و هر بار که بازی جدیدی معرفی می کند، همه به وجد می‌آیند؛ چرا که عناوین خود را سالانه به بازار عرضه نمی‌کند و برای هرکدام از آن‌ها، دقت و حوصله بسیاری به خرج می‌دهد. آخرین بازی تیم سازنده با استعداد این شرکت، Grand Theft Auto V بود که در سال 1392 منتشر شد و به موفقیتی چشمگیر دست یافت. پس از گذشت پنج سال، نوبت به این رسیده که این بازی سازان، دوباره ما را تحت تاثیر قرار دهند، اما اینبار با یک فرنچایز محبوب دیگر، Red Dead Redemption. در ابتدا این سری زیاد شناخته شده نبود و به اندازه دیگر فرنچایزهای شرکت راک استار شهرت نداشت؛ اما با گذشت زمان، محبوبیت زیادی پیدا کرد و حال همه برای تجربه RDR 2 شوق بسیاری دارند.

اما سری RDR دارای ویژگی‌هایی است که باعث برتری آن نسبت به هر فرنچایز دیگر شرکت راک استار می‌شود. بر خلاف تصور دیگر افراد، RDR 2 ممکن است حتی از GTA V هم پیشی بگیرد و تبدیل به بهترین بازی راک استار شود. دلایلی که در ادامه آورده شده، می‌توانند ثابت کنند که بازی جدید شرکت راک استار، یک عنوان فوق العاده خواهد بود و برای ما از سری GTA هم جذابیت بیشتری خواهد داشت. 

داستان و شخصیت‌ها:

Red-Dead-Redemption-2-P1فرزندان داچ! راک استار در عناوین خود به شخصیت پردازی اهمیت بسیاری می‌دهد؛ بنابراین، تمامی افرادی که در این عکس مشاهده می‌کنید پتانسیل این را دارند که به جذاب‌ترین کارکترها در بین بازی‌های ویدیویی تبدیل شوند.

مهم‌ترین مشخصه‌ای که RDR را تبدیل به یک عنوان استثنایی می‌کند، داستان و شخصیت پردازی بینظیر آن است. با وجود اینکه داستان اولین نسخه این سری پیچیدگی خاصی نداشت، توانست از اولین تا آخرین لحظه، با کارکترهای جالب و سکانس‌های نفسگیر، بازیکن را شیفته خود کند.

نکته دیگر این است که بر خلاف بازی‌های GTA که داستان‌های هرکدام از آن‌ها به دیگری مرتبط نیست و حضور شخصیت‌های قبلی در نسخه‌های جدید فقط در حد یک Cameo است، داستان RDR 2 به نسخه قبلی‌اش مرتبط است و شخصیت‌هایی در آن حضور دارند که برای ما آشنا هستند. داستان دومین نسخه این سری، مربوط به چندین سال قبل از اتفاقات اولین RDR است؛ زمانی که مارستون عضوی از دارودسته داچ وندرلین بود.

حضور شخصیت‌های آشنا مانند جان، داچ و یا حتی ابیگیل مارستون(همسر جان مارستون) که مطمئنا نقش مهمی را ایفا خواهند کرد، از جمله دلایلی است که این عنوان را برای بازیکنان جذاب‌تر و مهیج‌تر می‌کند. علاوه بر آن، دانستن گذشته جان مارستون، داستان دارودسته داچ قبل از گمراه شدنشان و اینکه آرتور مورگان، شخصیت اصلی بازی، در این میان چه نقشی خواهد داشت، همه و همه باعث افزایش اشتیاق ما برای تجربه RDR 2 می‌شوند.

ناگفته نماند که جان مارستون، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌هایی است که در یک بازی ویدیویی خلق شده و دلیلش این است که شخصیت پردازی در RDR بهتر انجام شده است؛ چرا که شخصیت‌ها عمیق‌تر و پیچیده‌تر هستند و بازیکن راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند، به قدری که هنگام مرگ دردناک جان، اشک از چشمان ما سرازیر می‌شود.

با وجود اینکه هنوز این عنوان جدید شرکت راک استار منتشر نشده، می‌توان انتظار داشت که داستان آن، نسبت به دیگر عناوین این شرکت درگیرکننده‌تر خواهد بود.

کمبود بازی‌های وسترن:

Red-Dead-Redemption-2-P2بازی RDR 2، تنها امید گیمرهایی است که به ژانر وسترن علاقه دارند.

اگر کسی از من بپرسد آخرین بازی وسترن خوبی که بازی کرده‌ام کدام است، بدون معطلی می‌گویم RDR. متاسفانه اخیرا، داستان اکثر بازی‌ها یا در آینده‌ای بسیار دور شکل می‌گیرد یا در قرون وسطی. اندکی از بازی‌ها، مانند Gun یا Call of Juarez توانستند تا حدی ما را راضی نگه دارند، اما هیچکدام از آن‌ها برای ما تبدیل به بازی هایی همچون فیلم های "خوب، بد، زشت" یا "3:10 به یوما" نشدند!

راک استار، با عناوین قبلی خود ثابت کرد که در ساخت یک بازی سینمایی استعداد بسیاری دارد. خلق شخصیت‌ها و داستان‌های قابل باور و تاثیر گذار به همراه یک کمدی سیاه، کاری است که این بازی‌سازان به شکل خارق العاده‌ای انجام می‌دهند؛ اولین نسخه RDR، مملو از لحظات تکان دهنده و تاثیر گذار بود که ما هیچوقت از یاد نخواهیم برد، و بدون شک راکستار برای دومین نسخه در این سری استثنا قائل نخواهد شد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که تیم نویسندگان این شرکت، از بسیاری از فیلم‌های هالیوودی برای ایجاد داستان‌های خود ایده می‌گیرند و شخصیت‌هایی خلق می‌کنند، که به کارکترهایی که در فیلم‌های معروف خلق شده‌اند، شباهت زیادی دارند(به عنوان مثال، GTA V، هم از لحاظ شخصیت پردازی و هم از لحاظ داستانی، شباهت زیادی به فیلم Heat دارد). به همین خاطر، شاید RDR 2 تبدیل به یک فیلم وسترن تعاملی خارق العاده شود.

البته زیبایی بازی‌های وسترن فقط به خاطر نویسندگی و کارگردانی آن‌ها نیست؛ بلکه از لحاظ گیم پلی نیز، می‌توانند ما را شیفته خود کنند. هر بازه زمانی، چه قرون وسطی و چه آینده بسیار دور، می‌توانند به شکل منحصر به فردی جذاب باشند. غرب وحشی نیز مانند هر بازه زمانی دیگر، جذابیت‌های خاص خود را دارد و قرار گرفتن در دنیای آن می‌تواند برای ما واقعا لذت بخش باشد.

راک استار فرصت این را دارد که یکی از بهترین بازی‌های وسترن در تاریخ را درست کند، و با توجه به سابقه عالی این شرکت، می‌توان گفت که این فرصت را از دست نخواهد داد.

گیم پلی متفاوت و پیشرفته:

Red-Dead-Redemption-2-P3در نگاه اول، شاید با خود فکر کنید که راک استار هم مانند دیگر شرکت‌های بازی سازی، برای ساخت یک عنوان جهان باز ساده که مملو از فعالیت‌های جانبی بی معنی است، تلاش می‌کند؛ اما اینگونه نخواهد بود. به راک استار اعتماد داشته باشید!

نکته جالبی که در مورد این شرکت وجود دارد این است که در هر عنوان خود، ایده جدیدی را پیاده سازی می‌کند؛ اینبار قصد دارد یک تجربه کاملا متفاوت را به بازیکنان ارائه دهد.

راک استار به اینکه بازیکن را در یک دنیای عظیم و پر جزئیات قرار بدهد علاقه زیادی دارد، اما بر خلاف دیگر عناوین این شرکت، دنیای RDR 2 فقط برای تماشا و گشت و گذار نیست؛ بلکه دنیایی است که شما باید در آن زندگی کرده و برای زنده ماندن تلاش کنید. دیگر نمی‌توانید هر فعالیت را به راحتی انجام دهید و محدودیت‌های برای بازیکنان در نظر گرفته شده است؛ شکار کردن چالش برانگیزتر شده، نمی‌توانید همزمان 50 اسلحه را با خود حمل کنید و یا حتی سوارکاری در ابتدای بازی آسان نخواهد بود. البته هنوز برای نتیجه گیری کمی زود است، اما با توجه به آخرین تریلری که از بازی منتشر شد، می‌توان گفت که RDR 2 المان‌ها و مکانیزم‌های یک بازی Survival را دارد.

همچنین دنیای بازی یک دنیای کاملا ریسپانسیو است؛ به این معنی که افرادی که در این دنیا زندگی می‌کنند، به تمامی کارهای شما واکنش نشان می‌دهند. می‌توانید مانند یک شهروند عادی رفتار کنید یا مانند یک تبهکار، مدام دردسر ایجاد کنید. همانطور که در تریلر هم گفته شد، اینبار راک استار نمی‌خواهد فقط یک بازی جهان باز درست کند، بلکه قصد دارد یک بازی عمیق‌تر و تعاملی‌تر را در اختیار ما بگذارد.

به طور کلی، قصد دارم بگویم که RDR 2 یک گیم پلی کاملا متفاوت دارد؛ ترکیبی از بازی‌های راک استار و دیگر عناوین نقش آفرینی Survival مانند Fallout.

تغییر هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی، اما قبول کنیم که راک استار همیشه کارهای مثبت را انجام می‌دهد!

علاوه بر تغییرات گیم پلی، بد نیست پیشرفت آن را هم در نظر بگیریم. با وجود اینکه مبارزات آخرین نسخه GTA به خوبی طراحی شده بودند، چیزی بیشتر از تیر زدن، سنگر گرفتن و خشاب عوض کردن را شامل نمی‌شدند؛ و حتی همان تیراندازی نمی‌توانست حس لازم را به بازیکن انتقال دهد. خوشبختانه، طبق گفته تیم سازنده، مبارزات بازی جدید آن‌ها چالش‌های بیشتری را پیش روی ما خواهد گذاشت و هر کدام از اسلحه‌ها یک حس خاص و واقعی را خواهند داشت. حتی مبارزات تن به تن نیز، پیشرفت کرده و ساده و یکنواخت نخواهند بود.

RDR 2 برای نسل هشتم درست می‌شود:

Red-Dead-Redemption-2-P4با وجود جزئیات و گرافیک خیره کننده GTA V، این عنوان یک بازی نسل هفتم به حساب می‌آید.

عنوان GTA V در تاریخ 27 آبان 1393 برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر شد و تفاوت زیادی با نسخه نسل هفتم‌اش داشت. علاوه بر پیشرفت گرافیکی بازی، محتوای بسیاری از قبیل ماشین‌های جدید، چند ماموریت دیگر و چندین اسلحه جدید به بازی اضافه شد، همچنین حالت اول شخص، که مهم‌ترین ویژگی جدید بازی به حساب می‌رفت.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، اینکار فقط برای به دست آوردن پول بیشتر نبود؛ بلکه راک استار سعی داشت تا حد ممکن از مرزها عبور کند و تمام قدرت نسل هشتم را به کار بگیرد. اما از آنجایی که ساخت GTA V از ابتدا بر روی نسل هفتم شروع شد، تیم سازنده نتوانست به بهترین شکل به هدف خود دست یابد.

عنوان RDR 2 یک بازی کاملا نسل هشتمی است. حدودا دو ماه دیگر خواهیم فهمید که راک استار توانایی انجام چه کارهایی به روی PS4 و Xbox One را دارد. باید انتظار یک دنیای عظیم‌تر، عمیق‌تر و زیباتر را داشته باشیم.

نتیجه گیری:

Red-Dead-Redemption-2-P5بهتر است خود را برای تجربه بهترین بازی راک استار، یا حتی بهترین بازی سال، آماده کنیم.

راک استار از معدود شرکت‌های بازی سازی است که از اشتباهات خود درس می‌گیرد؛ و شاید به همین دلیل باشد که هیچوقت پسرفت نمی‌کند و همیشه در حال پیشرفت است. برای همین نمی‌توان گفت که فلان عنوان، بهترین بازی این شرکت است، چرا که هر عنوانی که می‌سازد یک اثر فوق العاده از آب در می‌آید.

اما با توجه به اطلاعاتی که تا به امروز از عنوان جدید این شرکت به دست آورده‌ایم، می‌توان گفت که RDR 2 بهترین بازی خواهد بود که راک استار تا به حال درست کرده است.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.