نویسنده: پدرام پورامامعلی جمعه، 02 شهریور 1397
ساعت 12:24

نماینده‌ی کنگره‌ی آمریکا بخشی از بودجه‌ی کارزار انتخاباتی خود را در Steam خرج کرده است

0 از 5

یکی از نمایندگان کنگره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا 1500 دلار از بودجه‌ی کمپین خود را در شبکه‌ی Steam خرج کرده است

به نظر می‌رسد PC Gaming در میان اعضای کنگره‌ی ایالات متحده نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. یکی از نمایندگان کنگره‌ی آمریکا در ایالت کالیفرنیا اخیرا با اتهام تخلف مالی در کمپین خود مواجه شده است. در این میان از 250 هزار دلاری که توسط آقای نماینده به صورت غیرقانونی خرج شده است، 1500 دلار صرف خرید بازی و آیتم‌های مختلف در شبکه‌ی استیم شده است.

دانکن هانتر، عضو کنگره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا به همراه همسر خود، مارگارت هانتر با اتهاماتی از قبیل جرایم سایبری و سایر تخلفات مالی مواجه شده‌اند. بر اساس گزارش Ars Technica، کمیسیون انتخاب نمایندگان دولتی، پیش از این و در سال 2016 زمانی که متوجه شد بخشی از بودجه‌ی کارزار انتخاباتی آقای هانتر برای خرید موارد مختلف در شبکه‌ی استیم صرف شده است وی را برای ارائه‌ی توضیحاتی در این زمینه احضار کرد. در آن زمان، سخنگوی هانتر مدعی شد این مبلغ توسط پسر آقای نماینده در استیم خرج شده که از کارت اعتباری اشتباهی برای خریدهای خود استفاده می‌کرد. پس از آن، چندین تراکنش دیگر نیز با استفاده از همان کارت اعتباری انجام شد که بنا بر اظهارات هانتر، وی در همان زمان برای بازگشت آن تراکنش‌ها درخواست کرده بود و اتهامات وارده را بی‌پایه و اساس خواند. اما اکنون به نظر می‌رسد که اتهامات مطرح شده بی‌پایه و اساس نبودند.

در تحقیقاتی، مشخص شد که خریدهای استیم در طول دو ماه و از 13 اکتبر الی 16 دسامبر انجام شده‌اند. در مجموع 68 بار خرید به ارزش تقریبی 1500 دلار انجام شده است که در تمام آن‌ها از سرمایه‌ی عمومی استفاده شده است. همچنین مشخص شد پس از زمانی که هانتر ادعا کرده بود دسترسی به استیم را برای فرزند خود قطع کرده است خریدها ادامه داشته‌اند .

دادستان‌ها رسما هانتر و همسرش را به اختلاس بودجه کارزار انتخاباتی متهم کرده‌اند. هرچند با ادعایی که اخیرا توسط همسر هانتر مطرح شده ممکن است نیاز به ابهام‌زدایی در پرونده باشد. وی مدعی شده است که این خریدها شخصی بوده‌اند اما در آن به اشتباه از یک کارت اعتباری دیگر استفاده شده است. این ادعا با اظهارات هانتر مبنی بر بی‌اساس بودن اتهامات در ضدیت است. هرچند بر اساس اسناد کمیسیون انتخاب نمایندگان دولتی در سال 2015، خانم هانتر به بانک گفته بود که خریدهای انجام شده در استیم «جعلی» هستند. در نهایت حتی اگر خانواده هانتر خود را از اتهامات وارده تبرئه کنند، خریدهای انجام شده در استیم تنها بخش کوچکی از مبلغ اختلاس شده توسط آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.