نویسنده: عرفان رحیمی صادق دوشنبه، 22 مهر 1398
ساعت 10:57

نظر سازنده Cyberpunk 2077 درمورد پرداخت‌های درون برنامه‌ای

0 از 5

در حالی که شرکت‌های ناشر زیادی اغلب انتخاب می‌کنند که از پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی‌های خود استفاده کنند، اما ناشران دیگری هم وجود دارند که از این کار امتناع می‌کنند که از دسته دوم می‌توان به CD Projekt Red اشاره کرد که کاملا شفاف سازی کرد که عنوان Cyberpunk 2077 پیش رو نیز هیچ گونه پرداخت درون برنامه‌ای نخواهد داشت. اما آیا این موضوع به معنی این است که این پرداخت‌ها فقط در زمان عرضه در این بازی وجود ندارد، و با توجه به این که قرار است یک بخش مولتی پلیر پس از انتشار این بازی در اختیار بازی‌بازان قرار بگیرد، آیا احتمال این وجود دارد که این ویژگی پس از عرضه نسخه کامل بازی به آن اضافه شود؟

یک سری از ناشران، که نمونه بارز آن را شاید بتوان Activision دانست بازی‌های خود را بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای عرضه می‌کنند اما پس از این که نقدها و نمراتشان منتشر شد، در غالب محتویات پس از عرضه، به بازی خود آن‌ها را اضافه می‌کنند تا لطمه‌ای به متای بازی‌هایشان نیز وارد نشود. این یک کار شرم آور است اما کسانی که منتظر عرضه شدن Cyberpunk 2077 هستند، نباید از این موضوع نگرانی خاصی داشته باشند. John Mamais، مدیر اداره Krakow در استودیوی CD Projekt Red گفت که این شرکت باور دارد که اضافه کردن پرداخت‌های درون برنامه‌ای پس از انتشار بازی ایده خوبی نیست و ارزش ریسک کردن را به خاطر احتمال از دست دادن طرفداران ندارد؛ حتی اگر برایشان سودآور باشد. وی در این زمینه گفت:

به نظر من اضافه کردن پرداخت‌های درون برنامه‌ای پس از منتشر کردن بازی ایده خوبی نیست، با این که ممکن است بسیار هم سودآور و مفید به نظر برسند و چیزهای خوبی داشته باشند. احتمالا برای کسی که این کسب و کار را به گردش درمی‌آورد تصمیم بسیار سختی است که این کار را انجام دهد یا خیر. اما اگر کسی از آن متنفر باشد، چرا ما باید چنین کاری کنیم و سعادت، خوشبختی و آرزوهای خوبی که مشتریان ما به سمتمان می‌فرستند را قطع کنیم؟

Cyberpunk 2077 قرار است ۱۶ آوریل ۲۰۲۰ برابر با ۲۸ فروردین ۹۹ برای PS4, Xbox One, PC و Google Stadia عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.