نویسنده: عرفان رحیمی صادق یکشنبه، 12 آبان 1398
ساعت 21:51

نویسنده The Last of Us Part II درمورد تاثیر خشونت صحبت کرده است

0 از 5

در طی چند سال گذشته صحبت‌های زیادی درمورد خشونت بیش از اندازه‌ی بازی The Last of Us Part 2 انجام شده است و حالا هر چه که هست، شاید کمی این خشونت در بازی مورد انتظار سال ۲۰۲۰ بیش از اندازه به نظر می‌رسد. پس از اطلاعاتی که در طی هفته‌های اخیر از این بازی به دست آوردیم، متوجه شدیم که ناتی داگ کاملا از این موضوع آگاه است و خودش اینطور خواسته چرا که با تم بازی که درمورد خشونت و انتقام است، کاملا همخوانی دارد و می‌خواهد کاری کند تا گیمرها با کارهای خود احساس راحتی نداشته باشند و انجام دادن این کارهای خشونت آمیز برایشان سخت و دردناک باشد.

به عنوان مثال می‌دانیم که همه دشمنان این بازی یک اسم دارند و این موضوع حتی برای سگ‌ها نیز صدق می‌کند به طوری که هر یک از آن‌ها را به قتل برسانید، دوستانشان نام آن‌ها را صدا خواهند زد و یا انسان‌ها، بقیه را از حضور شما در آن منطقه با خبر خواهند کرد. این حد از توجه به جزئیات چیزی است که ناتی ناگ امیدوار است به وسیله آن باعث به وجود آمدن یکدلی در شخصیت‌هایی شود که شما با آن‌ها مقابله می‌کنید که باعث می‌شود گیمرها "تاثیر خشونت‌های خود را روی دوش خود احساس کنند". Hally Gross، دستیار نویسنده The Last of Us Part 2، در مصاحبه جدیدی که در آخرین شماره مجله پلی‌استیشن در ماه دسامبر داشت، در این رابطه گفت:

از یک سو ما می‌خواهیم یکدلی به وجود بیاوریم اما در عین حال نیز می‌خواهیم کاری کنیم تا الی احساسات خود را بروز دهد. 

بنابراین، هر وقت که شما این شرایط را تجربه می‌کنید، باید با چیزهایی درگیری پیدا کنید که هر NPC دیگری نیز درگیر آن می‌شود. اما اکنون شما او را به قتل رسانده‌اید و دوست او نام او را فریاد می‌زند و بدین ترتیب شما باید تاثیر خشونت خود را روی دوش خود تحمل کنید.

هر چه باشد، این بازی درمورد چرخه خشونت است، مگر نه؟ اما فراتر از آن، این مکالمه‌ای درمورد تاثیرات ترومای سیستمی است که می‌تواند روی روح و روان شما به وجود بیاید.

The Last of Us Part 2 قرار است در تاریخ ۲۹ می ۲۰۲۰ برابر با ۸ خرداد ۹۹ به انتشار برسد و ظاهرا حتی برای کشتن دشمنان نیز می‌خواهد احساسات ما را جریحه دار کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.