نویسنده: FariD سه شنبه، 12 بهمن 1395
ساعت 08:59

موسس Namco در سن 91 سالگی درگذشت

5 از 5

کمپانی Bandai Namco امروز اعلام کرد که آقای ماسایا ناکامورا موسس Namco در تاریخ 3 بهمن درگشته است.

آقای ناکامورا در سال 1955 شرکتی به نام «شرکت تولید دستگاه های تفریحی ناکامورا» یا Nakamura Amusemenet Machine Manufacturing Company را تاسیس کرد. این شرکت ساخت اسباب بازی های سواری کودکان را برای فروشگاه های بزرگ بر عهده داشت. در اواخر دهه 1970، اسم این کمپانی به Namco (که مخفف اسم اولیه این شرکت است) تغییر نام داد و تحت مدیریت آقای ناکامورا، تمرکزش را معطوف توسعه بازی های کامپیوتری نمود.

نامکو به توسعه بازی های بسیاری پرداخت که شاید مهمترین و معروف ترینش Pacman باشد. با افول بازار بازی های کامپیوتری در دهه 1980، نامکو از معدود برندهایی بود که توانست به بقای خود ادامه دهد و نهایتاً به یک نام خانگی تبدیل شود.

با ادغام دو شرکت Bandai و Namco در سال 2005 تحت شرکت Bandai Namco، آقای ناکامورا یک نقش مشاوره ای را در این شرکت بر عهده گرفت. در سال 2007، دولت ژاپن به پاس مشارکت آقای ناکامورا در صنعت این کشور، نشان «خورشید طالع با اشعه های طلایی» را به وی اهدا کرد. کمپانی Bandai Namco امروزه انتشار عناوین پرطرفداری چون Dark Souls و Ace Combat و Tekken و بسیاری از بازی های دیگر را بر عهده دارد.

شایان ذکر است که طبق درخواست خانواده آقای ناکامورا و بخاطر حفظ حریم خصوصی ایشان، دلیل فوت آقای ماسایا ناکامورا اعلام نشده است.

FariD | اخبار | 31/01/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.