نویسنده: محمد مقصودی یکشنبه، 28 آبان 1396
ساعت 11:22

انیمیشن coco تولید کمپانی پیکسار با شکست avengers به بزگترین فیلم تاریخ سینمای مکزیک تبدیل شد

0 از 5

انیمیشن coco شروع فوق‎‌العاده ای در باکس آفیس داشت. این فیلم هنوز راه به بازار جهانی باز نکرده اما پیکسار آن را زودتر از موعد در مکزیک به نمایش درآورده است.

دیزنی این فیلم را در جشنواره فیلم مورلیا به نمایش گذاشت و سه هفته پیش در مکزیک همزمان با جشن های دی دی موروتوس آن را منتشر کرد.

تا به امروز این فیلم توانسته 43.1 میلیون دلار در مکزیک به فروش برساند، و موفق شد رکورد انتقام‌جویان را نیز در همین بازه زمانی بشکند.

فیلم انتقام‎‌جویان ساخته کمپانی مارول که در سال 2012 منتشر شد، یکی از بزرگترین فیلم های سینمایی جهان با فروش 1.51 میلیارد دلار نام گرفت. سهم مکزیک از این فروش 43.3 میلیون دلار بود، که انیمیشن  coco در مدت زمان کمی بعد از اکرانش به این حجم از فروش رسیده است.(43.1 میلیون دلار) این شاهکار بزرگی است، اما دلیل اصلی موفقیت این انیمیشن در مکزیک، عمق پیوندی است که انیمشین با فرهنگ آن کشور برقرار کرده است. در هر صورت پیکسارخوش‌حال است، چون این نتایج حاکی از آن است که اکران داخلی  انیمیشین در تاریخ 22 نوامبر با استقبال خوبی رو به رو خواهد شد.

در انیمیشن coco ما یک پسر جوان به نام میگوئل (آنتونی گونزالز) را می بینیم که  با وجود مخالفت اعضای خانواده‌اش، آرزوی تبدیل شدن به یک موسیقیدان بزرگ مانند ارنستو دلا کروز(بنجامین برت) را دارد. میگول ناامیدانه راه اثبات استعدادش را، در سرزمین خیره‌کننده و رنگارنگ مرده‌ها می‌یابد. او پس از ملاقات با یک شیاد جذاب به نام هکتور (گائهار گریسا برنال)، همراه با دو دوست جدیدش در یک سفر فوق العاده شروع  به آشکار ساختن داستان واقعی گذشته خانواده خود میپردازد.

کوکو، مانند اکثر فیلم های پیکسار، تا کنون توسط منتقدان مورد ستایش قرار گرفته است، که مسلما همین مسئله به قرار گرفتن این اثر در باکس آفیس بسیار کمک خواهد کرد. به نقل از روتن توماتوز (Rotten Tomatoes) این انیمیشن دارای 96% نقد مثبت است، که به همین منظور خیلی راحت میتوان آن را در زمره محبوب‌ترین انیمیشن‌های سال دانست. همانطور که می بینیم، coco فرصت بسیار خوبی برای برنده شدن جایزه اسکار دارد، این اثر میتواند نهمین جایزه اسکار را برای پیکسار به ارمغان بیاورد؛ که خبر خوبی برای دیزنی نیز است.

دیزنی هم مارول و هم پیکسار را در اختیار دارد، از این رو باید این کمپانی را همیشه جزو برترین ها در باکس آفیس کشور مکزیک بدانیم. می‌توان اینطور بیان کرد، که دیزنی دو خانه تولیدی و دو تن از بهترین سازندگان را دارد؛ استقبال بی نظیر از انیمیشن coco نمودی از این مسئله است. به نقل از هالیوود ریپورتر، «لی انکریچ» و «آدریان مولینا» سال ها سفر در مکزیک را انجام دادند و به بررسی فرهنگ و آداب و رسوم جشن د دی مورتوث پرداختند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.