نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 01 آذر 1396
ساعت 20:57

سریال تلوزیونی ارباب حلقه‌ها داستان‌های جدیدی را در برخواهد داشت

5 از 5

سرزمین میانه رسما راه خود را در تلویزیون خواهد ساخت.

 هفته گذشته خبرهایی مبنی براینکه آمازون در حال مذاکره با کمپانی برادران وارنر و مالکان اثر جی. آر. آر. تالکین برای سریال ارباب حلقه‌ها است، منتشر شد که اکنون اجرای این پروژه تایید و آمازون یک تعهد چند فصلی را برای این سریال ارائه کرده است.

خبرخوب برای طرفداران ارباب حلقه‌ها؛ سریال داستان‌های جدید همراه با اساطیری که تالکین آن‌ها را طراحی کرده است را در برخواهد داشت. مت گالسور نماینده مالکان تالکین در این مورد میگوید:

« ما بسیار خوشحالیم که آمازون با توجه به سابقه دیرینه خود در عرصه ادبیات و هنر، تصمیم گرفته اولین سریال چند فصلی خود را برای ارباب حلقه‌ها بسازد. شارون و تیمش در استودیوی آمازون ایده‌های محشری دارند، تا داستان‌هایی که قبلا توسط تالکین نوشته شده و به آن اشاره‌ای نشده است را در سریال وارد کنند.»

گفته می‌شود این ماجراهای جدید، داستان‌های قبل از حوادث The Fellowship of Ring را بررسی خواهند کرد، این یعنی سه‌گانه محبوب پیتر جکسون جایی در سریال جدید آمازون نخواهد داشت.

در نتیجه نگرانی هوادران در مورد تکراری بودن خط داستانی از بین خواهد رفت، اما سوال‌های بسیاری به وجود می‌آید. هابیت نیز همین سازگاری را حفظ کرده بود، اما به عنوان یک سه‌گانه تحسین کمی را از سوی منتقدان برانگیخت، چرا؟ سوالی که جواب آن کاملا مشخص نیست.

شارون تال وایگادو، سرپرست فیلمنامه نویسان استودیو آمازون در مورد این سریال میگوید:

«ارباب حلقه‌ها یک پدیده فرهنگی است، که تخیل نسل‌های زیادی از طرفدارن را در قالب کتاب و فیلم درگیرخود میکند. ما مفتخریم که همکاری هیجان انگیزی را با کمپانی برادران وارنر و مالکان تالکین شروع کرده‌ایم، و لحظه‌شماری میکنیم تا طرفداران شاهد سفر جدید حماسی ما به سرزمین میانه باشند.

بسیار بعید است که شاهد بازگشت بازیگران فیلم اصلی به این سریال باشیم، اگرچه دور از انتظار نیست که پیتر جکسون تحت عنوان تهیه‌ کننده با مجموعه همکاری داشته باشد. 

این داستان ناگفته چیست، که قرار است در این سریال به نمایش گذاشته شود؟ حداقل یک جواب خوب برای آن وجود دارد:  Silmarillion

داستان‌های سیلماریلیون در سرزمین میانه، والینور، بلریید و نومنور رخ میدهد، این کتاب پس از مرگ تالکین توسط پسرش (کریستوفر) در سال 1977 منتشر شد.

هر چند آمازون در اخبار اولیه‌اش از سیلماریلیون حرفی نزد، اما استفاده آن بسیارمنطقی به نظر میرسد یا حداقل تیم خلاق این مجموعه میتواند از آن به عنوان سکوی پرش استفاده کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.