نویسنده: نریمان عبدی جمعه، 24 آذر 1396
ساعت 16:00

قيمت آينه بغل بیشتر از خالتور | گزارش اختصاصی بازی مگ از باکس آفیس ایران

5 از 5

پایان صدرنشینی خالتور با اکران آینه بغل.

سلام به همراهان همیشگی بازی مگ. با گزارشی دیگر از جدول فروش سینمای ایران یا همان باکس آفیس ایران در خدمتان هستیم. این هفته مهم‌ترین تغییر در صدر جدول باکس آفیس اتفاق افتاد و فیلم «خالتور» پس از هفته‌ها صدرنشینی جایگاه خود را به آخرین ساخته «منوچهر هادی» واگذار کرد.

سینمای ایران در این هفته شاهد فروش‌های میلیاردی فیلم‌های کمدی با حضور چهره‌های شاخص بود. کمدی بودن فیلم‌ها و همین‌طور حضور بازیگران خوش‌چهره و معروف و همچنین خوانندگان پاپ بر روی پرده سینما از مهم‌ترین علت‌های این ارقام میلیاردی است که در این هفته در گیشه‌ها ردوبدل شده است.

در صدر جدول باکس آفیس آخرین ساخته منوچهر هادی، کارگردان فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» و مجموعه تلویزیونی «عاشقانه»، قرار دارد. فیلم سینمایی «آینه بغل» که در ژانر کمدی اجتماعی ساخته شده است در هفته اول فروش خود خیل عظیمی از سینما دوستان را به گیشه کشاند. فروش این فیلم در هفته اول اکران در 106 سالن کشور، از مرز 2 میلیارد تومان گذشت و باعث شد آینه بغل به راحتی در هفته ابتدایی نمایش خود عنوان کمدی خالتور را پشت سر گذاشته و در صدر جدول باکس آفیس قرار بگیرد.

آینه بغل یک فیلم کمدی است که در آن بازیگران سرشناس و محبوبی مانند «محمدرضا گلزار»، «جواد عزتی» و «یکتا ناصر» ایفای نقش می‌کنند. حضور خوانند پاپ محبوب نسل جوان، «امیرعباس گلاب» در این فیلم نیز یکی دیگر از دلایل فروش این سینمایی کمدی است. فروش 2 میلیاردی آینه بغل در هفته اول اکرانش باعث شد که این فیلم به سرعت وارد جمع 10 فیلم پرفروش سال 1396 شده و پیش‌بینی می‌شود در صورت فروش با همین روند بتواند حتی از رقبایی مانند «ساعت پنج عصر» هم پیشی بگیرد.

قيمت آينه بغل بیشتر از خالتورمحمدرضا گلزار و یکتا ناصر در نمایی از آینه بغل

در جایگاه دوم خالتور قرار دارد. این سینمایی کمدی پس از هفته‌ها صدرنشینی بالاخره رقابت را به رقیب سرسخت خود، آینه بغل، واگذار کرد و با یک پله سقوط در جایگاه دوم قرار گرفت. خالتور در پایان هفته ششم اکران خود و در حالی که بیشترین تعداد سالن سینمایی کشور را در اختیار دارد فروشی معادل 929.5 میلیون تومان از این 152 سال اکران کننده به دست آورده است. با توجه به میلیاردی شدن آینه بغل در اولین هفته انتظار می‌رود که تعدادی از سالن‌های اکران کننده خالتور، صندلی‌های خود را به بینندگان آینه بغل اختصاص دهند.

سومین عنوان کمدی که در فهرست فروش این هفته حضور دارد فیلم «ثبت با سند برابر است» می‌باشد. این فیلم کمدی در هفته سوم اکران خود مبلغی معادل 575.2 میلیارد تومان از گیشه‌ها درآمد داشته و با یک پله سقوط در رده سوم جدول قرار گرفته است.

سینمایی «قاتل اهلی» آخرین ساخته «مسعود کیمیایی» این هفته و با فروش 414.4 میلیون تومان توانست جایگاه چهارم جدول را پس از سه هفته فروش از آن خود کند. این در حالی است که این سینمایی درام و اجتماعی 76 سال سینمایی کشور در حال اکران است. در رتبه بعدی جدول باکس آفیس فیلم سینمایی «آذر» به تهیه‌کنندگی «نیکی کریمی» قرار دارد. این فیلم که حاشیه‌های بسیاری پیرامون مسائل مالی بدلکار آن در هفته گذشته وجود داشت توانست با اکران در تنها 38 سالن سینمایی کشور با 196.2 میلیون تومان در هفته دوم اکران خود در جایگاه پنجم جدول قرار بگیرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.