نویسنده: محمد مقصودی یکشنبه، 17 دی 1396
ساعت 13:24

چرا سریال بازی تاج ‌و تخت تا سال 2019 بازنخواهد گشت?

5 از 5

شبکه HBO اخیرا اعلام کرد، که سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) تا سال 2019 بازنمی‌گردد، اما دلیل آن چیست

این تاخیر باعث ناراحتی طرفداران این سریال شد، اما غیرمنتظره نبود. باوجوداینکه تعداد قسمت‌های فصل هشتم کمتر از بقیه فصل‌ها است، اما گفته‌شده که مدت زمان هر قسمت طولانی‌تر است؛ هنوز مشخص نیست، که این مجموعه دقیقا در چه زمانی از سال 2019 پخش خواهد شد.

انتظارات از فصل آخر سریال بازی تاج و تخت بسیار بالاست. در انتهای فصل هفتم این مجموعه، که به‌احتمال‌زیاد محبوب‌ترین سریال جهان است، شاهد بودیم که نایت کینگ و سپاهش موفق شدند دیوار را خراب کنند و از آن بگذرند.

این سریال از رمانی که بر اساس آن تولید شده بود، نیز پیشی گرفته است؛ بنابراین پایان مجموعه بازی تاج و تخت، درواقع پیش‌نمایشی از پایان رمان نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) به نوشته جرج آر. آر. مارتین است.

برای برآورده کردن انتظارات بالای طرفداران، فصل آخر سریال باید بزرگ‌ترین، هوشمندانه‌ترین و بی‌نقص‌ترین فصل باشد؛ بنابراین رسیدن به همچنین موفقیتی‌، نیازمند زمانی زیاد است.

دلایل مختلفی برای بازنگشتن سریال تا سال 2019 وجود دارد؛ فیلم‌برداری فصل جدید قرار است از تابستان سال 2018 آغاز شود، که زمان مراحل تولید این فصل را نسبت به فصل‌های قبلی مجموعه دو برابر می‌کند؛ یکی از بزرگ‌ترین دلایل تاخیر این است، که باید فیلم‌برداری فصل هشتم، مانند فصل هفتم، در زمستان انجام شود، تا به‌درستی، رسیدن زمستان به وستروس را نشان بدهد. اگر یادتان باشد، در فصل قبلی شاهد این بودیم، که دانه‌های برف در مقر پادشاهی شروع به باریدن کرد، پس امید سر رسیدن بهار با آمدن طوفانی زمستانی نابود خواهد شد.

دلیل دیگری که باعث کاهش سرعت فیلم‌برداری نسبت به سال‌های قبل شده، این است، که دیگر خط داستانی بازیگرها جدا از هم نیست؛ قبلا فیلم‌برداری سریال در دو واحد انجام می‌شد: یکی در ایرلند شمالی یا ایسلند و دیگری در محلی گرم‌تر، مانند کرواسی یا اسپانیا. با دو واحد فیلم‌برداری همزمان، تصویربرداری در مدت‌زمان کمتری صورت می‌گرفت؛ اما این تنها وقتی ممکن بود، که کاراکترهایی مانند: دنریس تارگریان و جان اسنو، به‌طور کامل دور از بخش‌های اکشن مجموعه بودند؛ همان‌طور که در فصل هفتم سریال شاهد بودید، روند داستانی بسیاری از شخصیت‌ها، شدیدا به هم پیچ‌خورده است و این یعنی بازیگران باید در مکان‌های کمتر (برعکس قبل که در دو مکان فیلم‌برداری انجام می‌گرفت) صحنه‌های بیشتری را به‌طور مشترک باهم بازی کنند.

علاوه بر این، شش قسمت فصل هشتم، مقیاسی بزرگ‌تر و مدت‌زمانی طولانی‌تر خواهد داشت؛ ازآنجایی‌که، این شش قسمت باید داستان گسترده‌ای را پوشش بدهند، طبیعتا مدت آن‌ها از زمان معمولی 50 الی 60 دقیقه بیشتر خواهد بود؛ این یعنی دست‌اندرکار بیشتر، اثر کاری بیشتر و درنتیجه یک تولید بزرگ‌تر. 

بعد از همه این‌ها، جنگ‌هایی که در فصل هشتم سریال وجود دارند نیز مطرح است، مانند: جنگ با سپاه وایت واکر و جنگ سه اژدها؛ به تصویر کشیدن این شاهکارها نیازمند بودجه و زمان است، که خوشبختانه مجموعه بازی تاج و تخت هیچ مشکلی دراین‌باره ندارد.

به‌راحتی می‌توان تصمیم HBO برای نمایش محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین سریال خود در سال آینده را، نوعی حرص و طمع از جانب این شبکه تلقی کرد، اگر منطقی باشیم حداقل کمی نیز به همین دلیل است؛ بازی تاج و تخت یکی از درآمدزاترین سریال‌های این شبکه است.

این زمان اضافی، به شبکه فرصت می‌دهد، تا بر روی بازگشت سریال‌های دیگر خود کار کند (مانند سریال Westworld، که در بهار پیش ‌رو بازمی‌گردد).

حداقل بیایید امیدوار باشیم، که وقتی HBO می‌گوید در سال 2019 سریال برمی‌گردد، این تاریخ مربوط به بهار یا اوایل تابستان باشد و نه پاییز یا زمستان.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.