نویسنده: محمد مقصودی یکشنبه، 08 بهمن 1396
ساعت 17:13

فیلم‌برداری Indiana Jones 5 در سال 2019 آغاز می‌شود

0 از 5

استیون اسپیلبرگ کارگردان ایندیانا جونز جدید، فیلم‌برداری این عنوان را از سال 2019 آغاز می‌کند

اگرچه دیزنی و لوکاس‌فیلم با آخرین فیلم Star Wars مشغول هستند و موفقیت آن را جشن می‌گیرند، برنامه‌ای نیز برای کار بر روی ایندیانا جونز 5 (Indiana Jones 5) دارند و تولید آن را از سال 2019 شروع می‌کنند؛ این خبر در راستای گزارشی که هفته قبل منتشرشده بود اعلام شد، در آن گزارش گفته شد که فیلم‌های بعدی استیون اسپیلبرگ، دنباله ایندیانا جونز و داستان وست ساید (West Side Story) خواهد بود. گزارش جدید دیگری اعلام کرد، که این‌ فیلم‌ساز سال آینده تولید ایندیانا جونز را آغاز می‌کند و سپس مستقیما به سراغ فیلم داستان وست ساید می‌رود، اگرچه مشخص نیست فیلم‌برداری پروژه دوم از همان سال 2019 شروع می‌شود یا 2020.

ما صحبت‌های زیادی پیرامون ایندیانا جونز 5 طی این چند سال نشنیده‌ایم، ولی دیزنی در ماه آوریل گذشته، تاریخ اکران این فیلم ماجراجویانه را 10 جولای 2020 (20 تیر 1399) اعلام کرد و ظاهرا بر روی حرف خود می‌مانند و در همین تاریخ آن را اکران می‌کنند.

تهیه‌کننده فرانک مارشال، در دسامبر 2016 اعلام کرد که هنوز فیلم‌نامه‌ای برای این دنباله در دست ندارند، اما تایید شد که نویسنده عنوان ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) دیوید کپ، وظیفه نوشتن فیلم‌نامه دنباله جدید را بر عهده دارد؛ بعد از آن در سپتامبر 2017 ما متوجه شدیم فیلم‌نامه تکمیل شده است، اما معلوم نیست که آیا بازبینی و اصلاح در مورد آن رخ‌داده یا خیر.

موضوع جالب‌توجه آن است که، حتی اگر اسپیلبرگ بعد از ایندیانا جونز به سراغ داستان وست ساید برود، باید انتخاب بازیگران جدید این اثر موزیکال را همزمان با شروع ایندیانا جونز 5 انجام دهد.

گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر بازگشت کارن آلن در نقش ماریون راونوود به ایندیانا جونز 5 وجود دارد، این بازیگر طی یک مصاحبه در ماه آوریل اعلام کرد:

«این یک معمای کامل برای من است، که آیا حتی ماریون به‌عنوان بخشی از فیلم بعدی حضور خواهد داشت یا خیر.»

از آن‌جایی که ماریون و ایندی (هرسون فورد) در پایان آخرین فیلم ایندیانا جونز در سال 2008 (ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین) با یکدیگر ازدواج کردند، پس به نظر می‌رسد، احتمالا ماریون راونوود حداقل نقش کوچکی، برای نشان دادن این‌که زندگی زناشویی آن‌ها به چه صورت می‎گذرد، در فیلم داشته باشد.

طی گزارشی که در سپتامبر گذشته مبنی بر تکمیل فیلم‌نامه ایندیانا جونز 5 منتشر شد، همچنین تایید گشت کاراکتر مات ویلیامز (با بازی شیا لابوف) بخشی از خط داستانی این دنباله نخواهد بود.

شیا لابوف عملکرد نسبتا خوبی در فیلم تبدیل شوندگان داشت (اسپیلبرگ تهیه‌کننده این عنوان بود) و می‌توان به‌نوعی آن فیلم را نقطه پیشرفت جدی او دانست، اما یک سال بعد و با حضورش در فیلم ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین، انتقادات زیادی به سمت او سرازیر شد و بسیاری بازی لابوف را در این فیلم ضعیف می‌دانستند، بنابراین با توجه به بازخورد طرفداران، ترجیح داده شد که او در دنباله جدید ایندیانا جونز حضور نداشته باشد. تایید شده است که جان ویلیامز آهنگسازی این فیلم را بر عهده خواهد داشت.

اما مطلب قابل‌توجه دیگر که از اکتبر 2016 قطعی شده است، بازنگشتن جورج لوکاس برای این دنباله است؛ همان‌طور که می‌دانید داستان‌‌های قبلی فیلم‎های ایندیانا جونز، اثر جورج لوکاس بود، اما برای دنباله جدید او بازنخواهد گشت.

دیزنی در اصل هیچ حقوق مالکیتی برای ایندیانا جونز نداشت، اما آن‌ها در سال 2012 با مبلغ 4 میلیارد دلار لوکاس‌فیلم را خریدند و به دنبال‌ آن این حقوق را در سال 2013 از پارامونت پس ‌گرفتند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.