نویسنده: محمد مقصودی جمعه، 13 بهمن 1396
ساعت 18:22

نویسنده فیلم زندگینامه‌ داوینچی با بازی لئوناردو دی‌ کاپریو مشخص شد

1 از 5

نویسنده عنوان Skyfall، نویسندگی فیلم داوینچی را نیز بر عهده خواهد داشت

نویسنده جدیدترین فیلم جیمز باند، برای نوشتن اقتباس بیوگرافی لئوناردو داوینچی استخدام شد؛ بنابراین دی کاپریو به‌زودی ایفاگر نقش این کاراکتر تاریخی خواهد بود.

جان لوگان فیلم‌نامه‌نویس عناوین اسکای فال (Skyfall) و اسپکتر (Spectre) بود؛ او همچنین خالق و نویسنده سریال داستان عامه‌پسند (Penny Dreadful) است؛ حضور او در پروژه داوینچی بدین معنی خواهد بود که نوشتن بیوگرافی این کاراکتر در حال پیشرفت است و احتمالا این فیلم، یکی از پروژه‌های بعدی دی کاپریو در جدول زمانی شلوغ او خواهد بود.

دی کاپریو سابقه ایفای نقش‌ شخصیت‌های تاریخی، در فیلم‌های زندگینامه‌ای را پیش‌ازاین نیز دارا بود؛ او در آخرین فیلم خود، از گور برخاسته (The Revenant) نقش هیو گلاس را بر عهده داشت و پیش‌ازاین نیز کاراکتر جی. ادگار هوور را در فیلم جی. ادگار (J. Edgar) بازی کرد.

تمایل دی کاپریو برای به تصویر کشیدن کاراکتر داوینچی، مربوط به سالیان زیادی است و به‌طور مستقیم به خانواده او مربوط می‌شود؛ مادر دی کاپریو در زمان بارداری او، هنگامی‌که در ایتالیا بود یک نقاشی از داوینچی مشاهده کرد و تصمیم گرفت نام فرزند خود را لئوناردو بگزارد.

شانس بازی در نقش این مخترع زمانی رنگ واقعیت به خود گرفت، که استودیو پارامونت در جنگ بر سر تصاحب حق مالکیت کتاب بیوگرافی، اثر والتر ایزاکسون پیروز شد و سپس در ماه آگوست اعلام شد که دی کاپریو به‌عنوان بازیگر و تهیه‌کننده در فیلمی بر اساس این کتاب حضور خواهد داشت.

اکنون ددلاین گزارش داد، که لوگان قراردادی برای نوشتن فیلم‌نامه‌ای با اقتباس از کتاب ایزاکسون، با پارامونت امضا کرد‌؛ اولین باری نیست، که این بازیگر و نویسنده در یک پروژه با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ لوگان به‌عنوان نویسنده و دی کاپریو به‌عنوان ایفاگر نقش هوارد هیوز، در فیلم زندگینامه‌ای هوانورد (The Aviator) حضور داشتند. این فیلم‌نامه‌نویس تجربه کار در فیلم‌های حماسی تاریخی را نیز دارد، پروژه‌هایی مانند: گلادیاتور (Gladiator) و آخرین سامورائی (The Last Samurai).

لوگان می‌بایست موارد زیادی را برای کار بر روی این فیلم‌نامه اقتباسی به‌کار گیرد و امیدواریم قادر باشد به نحو احسنت و با مهارت کتمان نشدنی‌اش آن را کامل کند؛ این بیوگرافی بر اختراعات این مخترع و شیوه زندگی‌اش تمرکز خواهد داشت.

داوینچی علاوه بر خلق معروف‌ترین آثار هنری جهان، مانند: مونالیزا و شام آخر، پیشگام مطالعات زیست‌شناسی انسان و مطالعات علمی نیز بود؛ او همچنین سررشته‌ای در کارهای تئاتری و برنامه‌های تسلیحاتی آینده داشت.

گوشه‌ای از اختراعات و دستاوردهای این مخترع برتر، در سریال افسانه‌ای شبکه استارز، پلیدی‌های داوینچی (Da Vinci’s Demons) آورده شد، اما اکنون فرصتی برای تولید یک پروژه سینمایی دراماتیک و واقع‌گرایانه بر اساس زندگی او به وجود آمده است.

بعد از همکاری کوئنتین تارانتینو و دی کاپریو در فیلم جانگوی زنجیر گسسته (Django Unchained)، آن‌ها قرار است این ‌بار در پروژه 1969 با یکدیگر همکاری کنند؛ گفته‌شده که دی کاپریو نقش یک ستاره افسانه‌ای سابق تلویزیون را ایفا می‌کند.

انتظار می‌رود لوگان فیلم‌نامه این پروژه را بعد از شروع تصویربرداری فیلم تارانتیو آغاز کند، لذا احتمالا فیلم زندگینامه‌ای داوینچی به‌محض آزاد شدن دوباره دی کاپریو تولید خواهد شد؛ این فیلم که هنوز عنوان رسمی ندارد، راه زیادی در پیش دارد، اما این‌که دی کاپریو برای نقش داوینچی به چه صورت ظاهر می‌شود، جالب‌توجه خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.