نویسنده: محمد مقصودی یکشنبه، 15 بهمن 1396
ساعت 15:07

هانس زیمر فکر می‌کرد تولید دزدان دریایی کارائیب ایده‌ بدی است

0 از 5

آهنگساز مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب، در ابتدا با این پروژه موافق نبود

هانس زیمر تمایل نداشت در پروژه دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) همکاری داشته باشد، اما با دیدن بخشی از فیلم نظر خود را تغییر داد.

زیمر از آهنگسازان مشهور دنیای سینما است و سابقه کار بر روی پروژه‌های بزرگی مانند: شیرشاه (The Lion King) و گلادیاتور (Gladiator) را در کارنامه خود دارد. او همچنین با ساختن آهنگ تم و موسیقی متن فیلم دزدان دریایی کارائیب در سال 2003 با کارگردان، گور وربینسکی همکاری کرد؛ این همکاری کمک کرد تا فیلم نخست، تبدیل به موفق‌ترین عنوان لایواکشن دیزنی (به‌جز فیلم‌های مارول و جنگ ستارگان) شود.

فیلم نخست دزدان دریایی کارائیب، اولین فیلم دیزنی با درجه سنی  PG-13 بود و این عنوان تبدیل یکی از موفق‌ترین پروژه‌های این کمپانی، چه به لحاظ تجاری و چه به لحاظ انتقادی شد؛ این فیلم نه‌تنها 654.3 میلیون دلار (در زمان خودش پول بزرگی بود، به‌خصوص برای یک فیلم اصلی) فروش جهانی داشت، بلکه موفق به نامزدی در پنج بخش مختلف آکادمی اسکار شد، ازجمله بهترین بازیگر مرد برای جانی دپ، به خاطر بازی در نقش کاپیتان جک اسپاروی افسانه‌ای.

اما بخش بزرگ موفقیت‌های این عنوان، مدیون عملکرد زیمر و آهنگسازی فوق‌العاده او است؛ زیمر تاوقتی که ببیند وربینسکی دقیقا چه چیزی در دست دارد، از مخالفان سرسخت تولید این فیلم بود.

زیمر در مصاحبه خود یا ونیتی فیر، راجع به برخی از پروژه‌های کاری بزرگ خود صحبت‌هایی انجام داد، پروژه‌هایی مانند: سه‌گانه شوالیه تاریکی (The Dark Knight) و تلقین (Inception)، اما هنگامی‌که صحبت از دزدان دریایی شد، او گفت در ابتدا فکر می‌کرد ساخت آن ایده‌ی بدی است:

«دزدان دریایی کارائیب کاملا یک تصادف بود. من داشتم بر روی چیزی با گور کار می‌کردم و سپس به او گفتم: خب بعدازاین چه‌کاری می‌کنی؟ او گفت من در فکر ساخت فیلمی راجع به دزدان دریایی هستم، من در جواب به او گفتم: خب...فیلم دزدان دریایی...جدی؟ واقعا؟ این بدترین ایده‌ای است، که تاکنون شنیده‌ام. بعدازآن یک تماس تلفنی از گور داشتم و او مرا دعوت کرد تا بخشی از این فیلم را تماشا کنم؛ او فیلمی را به من نشان داد، که حتی تصور آن را نیز نمی‌کردم و من عاشق این شدم، که تا چه حد اشتباه می‌کردم و حق با گور بود.»

هنگامی‌که زیمر قسمتی از فیلم را دید، سریعا کار را پذیرفت و به خانه رفت تا تم را بنویسد؛ وقتی او کار را پذیرفت، زمان کمی تا اکران فیلم مانده بود. او دراین‌باره گفت:

«وقتی من این پروژه را پذیرفتم زمان کمی داشتم. با خود گفتم: باشه بهتر است به خانه بروم و تم را بنویسم؛ من 7:30 شب کارم را شروع کردم. به‌غیراز خستگی، مغز من به ‌دلیل ایده‌هایی که داشتم رو به انفجار بود؛ وضعیت بدوبدتر می‌شد، ساعت 5 صبح بود و من دیگر نمی‌توانستم انگشتان خود را تکان بدهم. این‌گونه بود که این پروژه تولید شد.»

اهنگ تم زیمر در همه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب استفاده شده است، حتی در اخرین فیلم آن‌ها، دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) که آهنگسازی آن بر عهده‌ی جف زانلی بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.