نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 18 بهمن 1396
ساعت 17:24

نت‌فلیکس 50 میلیون دلار برای Cloverfield Paradox پرداخت کرده است

0 از 5

طبق گزارشی نت‌فلیکس 50 میلیون دلار برای خرید حقوق عنوان Cloverfield Paradox به پارامونت پیکچرز پرداخت کرده است

نت‌فلیکس روز یکشنبه و در جریان مسابقه سوپربول (Super Bowl) جهان سرگرمی را شگفت‌زده کرد، تیزر تریلر فیلم تناقض کلاورفیلد (The Cloverfield Paradox) با یک پیام غیرمنتظره همراه بود: بعد از این بازی بزرگ فیلم سریعا در استریم موجود خواهد بود؛ با توجه به ماهیت مخفی دو فیلم اول، در بسیار از جهات معرفی تریلر این فیلم علمی تخیلی (به تهیه‌کنندگی جی. جی. آبراهامز) معقولانه به نظر می‌رسید.

داستان راجع به یک گروه بین‌المللی از فضانوردان در ایستگاهی فضایی است، که از یک شتاب‌دهنده ذرات جهت نجات بحران انرژی کره زمین استفاده می‌کنند؛ فیلم تناقض کلاورفیلد در یک فضای تاریک‌روشن، بررسی می‌کند وقتی دو بعد به هم برخورد کند چه اتفاقی رخ می‌دهد و پیامدهای آن چه خواهد بود.

برخلاف فیلم اول، که با بودجه کم تولید شد و در سبک found-footage بود، عنوان تناقض کلاورفیلد به‌مانند فیلم دوم یعنی شماره 10 خیابان کلاورفیلد (10 Cloverfield Lane) روایت و داستان بیشتری را ذکر می‌کرد و بودجه‌ای به‌مراتب بالاتر از فیلم نخست که در سال 2008 تولید شد، داشت.

با گذشت هر روز، اطلاعات بیشتری راجع‌ به این فیلم آشکار می‌شود و بزرگ‌ترین آن در روز سه‌شنبه مشخص شد؛ منابعی به هالیوود ریپورتر گفتند که نت‌فیلکس درازای پرداخت 50 میلیون دلار به پارامونت پیکچرز، توانست حقوق توزیع و پخش داخلی و همچنین حقوق توزیع در چین را به‌دست بیاورد.

با توجه به بودجه این فیلم، که چیزی در حدود 40 میلیون دلار بود، می‌توانیم بگوییم پارامونت پیکچرز 10 میلیون دلار از این معامله به دست آورده است؛ البته این قبل از آن است، که فیلم پخش داخلی و پخش در کشور چین را آغاز کند. (به‌طور سنتی چین سودآورترین بازار خارج از کشور برای تولیدات هالیوود است)

ازآنجاکه فیلم تناقض کلاورفیلد بسیار مخفی و مرموز بود، پارامونت توانست با توجه به تبلیغ نکردن برای بازاریابی این عنوان پول زیادی را نزد خود حفظ کند؛ در یک حرکت بسیار عجیب این استودیو قبل از آشکار شدن معامله‌اش با نت‌فلیکس، تاریخ اکران 20 آوریل را برای این فیلم در نظر گرفته بود.

تنها چند ساعت پس از انتشار این فیلم، بررسی‌ها بر روی آن آغاز شد؛ در 48 ساعت اول منتقدین به‌شدت با این عنوان خشن بودند و نقدهای منفی زیادی به سمت تناقض کلاورفیلد روانه شد. این فیلم تا به امروز تنها 20 درصد امتیازات را درسایت روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) کسب کرده است؛ تاکنون تنها 64 بررسی در این نوشتار ثبت‌شده و آن امتیاز هنوز می‌تواند رو به بهتر شدن و یا بدتر شدن تغییر کند.

پس‌ازآنکه گردوغبار بررسی‌ها ته‌نشین شد، نوبت به نت‌فلیکس می‌رسد تا تعیین کند آیا پرداخت 50 میلیون دلار (اگر این مقدار دقیق باشد) برای این عنوان یک ریسک ارزشمند بود یا خیر؟

به نظر جواب بله خواهد بود، حتی اگر این فیلم به‌زودی در میان هزاران فیلم دیگر پلتفرم استریم غرق شود؛ اگر شما راجع به آن فکر کنید، متوجه می‌شوید این فیلم تنها 5 میلیون دلار برای بازاریابی خرج کرده است، که آن‌هم هزینه تبلیغ در سوپر بول بود و با توجه به نقدها و صحبت‌های زیادی که اخیرا در مورد آن صورت گرفته است، می‌توان گفت فیلم به‌صورت گسترده‌ای تبلیغات رایگان برایش انجام شد، این تبلیغات رایگان باعث جذب افراد زیادی به این فیلم می‌شود و آن‌ها بدون در نظر گرفتن نقدهای منفی، این فیلم را تماشا می‌کنند و در قلاب نت‌فلیکس قرار می‌گیرند.

بااینکه نت‌فلیکس هیچ ‌موقع مشخص نمی‌کند که این معامله برای آن‌ها سودآور بود یا خیر (چون آن‌ها هیچ‌وقت آمار دقیقی از تعداد بیننده‌ها ارائه نمی‌دهند)، اما شما باید باور کنید که آن‌ها هیچ‌گاه بدون در نظر گرفتن جنبه مالی یک معامله وارد آن نمی‌شوند.

مطمئنا هنوز داوری برای این فیلم تمام نشده است، اما حداقل پارامونت می‌تواند از این بابت خیالش راحت باشد، که آیا این عنوان یک موفقیت بزرگ بود و یا یک شکست بزرگ؟ به‌احتمال زیاد فیلم تناقض کلاورفیلد یک معامله دوسر برد برای طرف‌های درگیر در آن خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.