نویسنده: محمد مقصودی پنج شنبه، 26 بهمن 1396
ساعت 17:23

پیش‌بینی داستان فصل پایانی سریال Game of Thrones توسط یک طرفدار

5 از 5

درحالی‌که به پایان سریال بازی تاج‌وتخت نزدیک می‌شویم، یکی از طرفداران این سریال نظریه جالبی راجع به فصل آخر این سریال ارائه کرد

از زمان پخش سریال حماسی و فانتزی دیوید بنیاف و دی. بی. وایس در سال 2010، این مجموعه هر چه پیش می‌رفت قوی‌تر و محبوب‌تر می‌شد؛  همان‌طور که می‌دانید داستان سریال بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) درواقع اقتباسی از رمان بلند نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and) اثر جورج آر. آر. مارتین است.

بازی تاج‌وتخت با ستارگانی مانند: امیلیا کلارک، کیت هرینگتون، پیتر دینکلیج، چارلز دنس و دیم دایانا ریگ توانست رکوردهای زیادی را جابه‌جا کند و هر هفته مخاطبان بی‌شماری را به سمت خود کشاند. اکنون‌که در سال 2019 ما شاهد فصل پایانی این مجموعه خواهیم بود، طرفداران بسیار مایل هستند تا بدانند بازی تاج‌وتخت چگونه به‌پایان می‌رسد؟ حالا یکی از طرفداران ویژه‌ی این سریال، نظریه‌ی جالبی در مورد اینکه داستان فصل آخر چگونه به اتمام می‌رسد ارائه کرده است.

داستان سریال از کتاب مارتین نیز فراتر رفته و از آن پیشی گرفته است؛ به ‌نظر تنها کسانی که پایان داستان بازی تاج‌وتخت را می‌دانند نویسنده، تهیه‌کنندگان اجرایی و گروهی از بازیگران پروژه هستند؛ بااین‌وجود این موضوع جلوی مخاطبین را برای گمانه‌زنی راجع به نتیجه‌ی جنگ مردگان و زندگان و شخصی که بر تخت آهنین می‌نشیند، را نگرفته است.

یکی از کاربران سایت ردیت با نام thetripleb، نظریه‌ای در مورد چگونگی پایان جنگ پنج پادشاه و افرادی که زنده می‌مانند و می‌میرند، ارائه کرد؛ او گفته است، که پیش‌بینی می‌کند سرسی لنیستر گرفتار یک مرگ زودرس می‌شود. جیمی لنیستر ارتش خانوادگی خود را برای پیوستن به نیروهای شمالی آماده می‌کند و خواهر خائن خود را بدون ارتش می‌گذارد.

نایت کینگ و اژدهایش، سرسی را تبدیل به تنها ملکه‌ی تاریکی خود کرده و یک دام برای یورون گریجوی ایجاد می‌کنند؛ جیمی طبق پیش‌بینی‌ها (Valonqar) تنها خواهر خود را می‌کشد و همچنین جان سالم به درمی‌برد و تبدیل به هزارمین فرمانده نگهبانان شب می‌شود.

تیریون لنیستر از مقام مشاور دنریس کناره‌گیری کرده و در کسترلی راک مستقر می‌شود و آنجا را تبدیل به باغ تاکستانی جهت عرضه به هفت اقلیم می‌کند. جان و دنریس تارگرین در انتظار یک فرزند هستند (یا شاید دوقلو)، اما با توجه به اینکه گفته شد پایان داستان تلخ‌وشیرین است، می‌توان این‌طور برداشت کرد که دنریس هنگام به دنیا آوردن بچه‌ها می‌میرد و جان برای یک بار دیگر عشق خود را از دست می‌دهد. هر سه اژدها طی جنگ بزرگ کشته می‌شوند و سکانس پایانی بدین‌صورت است، که یکی از آن‌ها چند تخم قبل از مرگ خود گذاشته و دوربین در آخر این تخم‌ها را نشان می‌دهد.

البته این نظریه بعضی چیزها را مشخص نکرده است، مثلا چه اتفاقی برای سانسا و آریا رخ می‌دهد؟ عاقبت برین از خاندان تارث با جیمی به چه صورت خواهد بود؟ آیا برن استارک واقعا تبدیل به کلاغ سه چشم خواهد شد؟ تلاش این کاربر سایت ردیت قابل‌ستایش است، اما طرفداران برای پی بردن به حقایق باید تا سال 2019 صبر کنند. فراموش نکنیم که تمامی این‌ها پیش‌بینی یک شخص است، پس اگر بعضی از آن‌ها در ابتدا درست باشد، دلیل نمی‌شود که تمام این پیش‌بینی را صحیح بدانیم.

در گذشته تمام فصل‌های سریال بازی تاج‌وتخت به ‌نحوی، روند داستانی و بعضی از قسمت‌هایش لو می‌رفت؛ بنابراین شبکه HBO برای فصل آخر این مجموعه که شامل شش قسمت است، باید بسیار قوی‌تر عمل کند و مراقب باشد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.