نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 02 اسفند 1396
ساعت 13:39

آیا فیلم‌برداری فیلم جوکر از این تابستان آغاز می‌شود؟!

4 از 5

سرانجام استارت پروژه‌ی فیلم مستقل جوکر به تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی زده خواهد شد، طبق گزارش‌های جدید تصویربرداری این عنوان از ماه می (اردیبهشت) آغاز می‌شود

ما برای اولین بار در ماه آگوست (مرداد) صحبت‌هایی راجع به این پروژه شنیدیم؛ بعدازاینکه تولید این عنوان رسما تایید شد، کمپانی برادران وارنر ترجیح داد در مورد جزئیات این فیلم سیاست سکوت را در پیش بگیرد، اما درعین‌حال این کمپانی به دنبال انتخاب عوامل پشت‌صحنه و هماهنگی بین آن‌ها بود. حال احتمالا مراحل تولید این فیلم طی چند ماه آینده رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و ما به‌زودی شاهد آغاز فیلم‌برداری آن خواهیم بود.

اطلاعات تولید فیلم جوکر توسط یکی از اعضای هیئت مدیره یعنی جف اسنایدر، اخیرا در توییترش به اشتراک گذاشته شد؛ طبق تصویری که او از لیست تولید این عنوان به اشتراک گذاشت، بنظر مراحل تولید و تصویربرداری فیلم جوکر از ماه می (اردیبهشت) آغاز می‌شود. تاد فیلیپس، شخصی که تمام سه قسمت فیلم خماری (Hangover) را کارگردانی کرده است، برای بر عهده گرفتن وظیفه‌ی کارگردانی این عنوان انتخاب شد؛ فیلیپس همچنین با اسکات سیلور که ما او را بیشتر به‌ خاطر نویسندگی فیلم 8 مایل (8 Mile) می‌شناسیم، برای نوشتن فیلم‌نامه جوکر همکاری خواهد داشت. مارتین اسکورسیزی از همان ابتدا برای انجام وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی به این پروژه اضافه شد، اما دقیقا مشخص نیست که او آیا فقط همین تاثیر را در فیلم دارد یا مسئولیت دیگری را نیز بر عهده خواهد گرفت. در هر حال اگر تا تولید این پروژه کمتر از سه ماه زمان باقی مانده باشد، ما احتمالا جزئیات بیشتری از آن خواهیم شنید.

اما الان سوال اصلی این است، که چه کسی نقش کاراکتر جوکر را در این فیلم مستقل ایفا خواهد کرد؟ ما می‌دانیم که این فیلم کاملا جدای از دنیای سینمایی کنونی دی سی است، پس درنتیجه ما شاهد هیچ‌گونه ارتباط و تداخلی با داستان کاراکتر جوکر (با بازی جرد لتو) کنونی دنیای دی سی نخواهیم بود.

بااینکه هنوز هیچ بازیگری رسما برای این فیلم انتخاب نشده است، اما اخیرا شایعاتی راجع به حضور واکین فینیکس در این پروژه شنیده می‌شود و او یکی از گزینه‌های اصلی برای ایفای نقش جوکر است؛ گفته‌ می‌شود لئوناردو دی کاپریو نیز یکی از بازیگرانی است، که استودیو بسیار به او علاقه داشته و تمایل دارد با او همکاری کند، حتی شنیده‌شده که او برای این نقش چندین بار با مسئولین این استودیو ملاقات داشته، ولی تاکنون هیچ اتفاقی بین آن‌ها رخ نداده است. موضوع مشخص این است، که تیم خلاق این پروژه مطمئنا به دنبال یک نام بزرگ و بازیگری فوق‌العاده برای ایفای نقش جوکر هستند.

فیلم‌هایی به‌مانند این، سوالات زیادی را در ذهن هواداران ایجاد می‌کنند؛ طرفداران دی سی جوکر را بسیار تحسین می‌کنند، اما این حجم از جذبه‌ی او نشات گرفته از رفتار نسبتا مرموزانه‌ی او است؛ فیلمی مانند این، می‌تواند کاراکتر مرموز شکل‌گرفته از جوکر را نابود کند. همچنین گفته‌شده که برادران وارنر قصد دارند فیلم جوکر را به‌صورت مستقل و جدای از پیوستگی‌ فیلم‌های دنیای دی سی تولید کنند و می‌توان این حرکت را به‌نوعی استارت تولید فیلم‌های مستقل شخصیت‌های کمیک دی سی، از سوی کمپانی برادران وارنر دانست؛ با این اقدام ما قادر خواهیم بود کمیک‌هایی مثل سوپرمن: پسر سرخ (Superman: Red Son) و دیگر کمیک‌هایی که داستان آن‌ها غیر مرتبط با دنیای کنونی دی سی است را در قالب فیلمی مستقل بر روی پرده‌ی سینماها مشاهده کنیم. اینکه آیا این موضوع باعث گیج شدن مخاطب می‌شود یا خیر را خود هواداران باید پاسخ دهند.

کمپانی برادران وارنر هنوز تاریخ رسمی اکران فیلم بدون عنوان جوکر را مشخص نکرده است، اما اگر فیلم‌برداری این پروژه از ماه می آغاز شود، ما باید انتظار داشته باشیم که در سال 2019 یا اوایل سال 2020 شاهد اکران این فیلم در سینماها باشیم. احتمالا به‌زودی نیز، نام بازیگران این پروژه، رسما از سوی کمپانی برادران وارنر اعلام خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.