نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 03 ارديبهشت 1397
ساعت 08:00

تنها نیمی از فیلم Avengers: Infinity War در زمین رخ می دهد

5 از 5

کارگردانان و نویسندگان فیلم بعدی دنیای سینمایی مارول، اطلاعات جدیدی از «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» را به اشتراک گذاشتند.

در Avengers: Infinity War قرار است اعضای نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) و انتقام‌جویان (Avengers) به یکدیگر ملحق شوند که از این نظر، این اولین بار است که همه قهرمانان زمینی و کهکشانی دنیای سینمایی مارول، در یک فیلم و در کنار هم حضور پیدا می‌کنند. اتحادی که با یک هدف، یعنی مبارزه علیه تانوس و مقابله با هدف او، یعنی جمع‌آوری سنگ‌های بی‌نهایت (Infinity Stones) شکل می‌گیرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ، تا به امروز در بیشتر تریلرهایی که از فیلم جنگ بی‌نهایت پخش شده، به نظر می‌رسد که وقایع فیلم اکثرا در کره زمین اتفاق می‌افتد. این از یک نظر منطقی است و همان‌طور که نویسندگان فیلم در مصاحبه‌ای گفته بودند، در واقع نیمی از قهرمانان فیلم ساکن زمین هستند، و چندین سنگ بی‌نهایت نیز در این سیاره قرار دارد. با این وجود باید گفت که برخلاف انتظار، این فیلم آن‌قدرها هم با محوریت زمین نیست.

این در مصاحبه‌ای که کریس مارکوس، از نویسندگان فیلم اظهار داشته مشخص شده است:

باید بگویم که ما تلاش بسیار زیادی کردیم که فیلم، ۱۰۰٪ زمینی نباشد. برای اینکه واضح‌تر بگویم، این به شکل ۵۰/۵۰ است.

جو روسو یکی از کارگردان‌های فیلم نیز گفته است:

تانوس یک شخصیت غیرزمینی است؛ فکر می‌کنم مکان‌های واقعا شگفت‌انگیز زیادی در فیلم و در کهکشان وجود دارد. نقاشی که در یک بوم وسیع کشیده شده است.

آنتونی روسو، دیگر کارگردان فیلم نیز اضافه کرد که:

فکر می‌کنم اگر خوب دیده باشید (در ۲۲ دقیقه از فیلم اینفینیتی وار که نمایش پیدا کرد)، تعادل زیادی بین زمین و کهکشان وجود داشت. و به  نظرم اگر تمام فیلم را ببینید، این تعادل خیلی بیشتر هم جلب توجه می‌کند.

بعد از این صحبت‌ها، مارکوس بحث را به این شکل ادامه داد:

زمین در فیلم Infinity War مثل نماینده‌ای برای کهکشان است، نه اینکه خاص‌ترین سیاره باشد. شما به نوعی نمی‌خواهید زمین مقدم‌تر از بقیه باشد.

در بحث لوکیشن‌های زمینی قطعا موضوع «واکاندا»، کشور خیالی آفریقایی که بالاخره در فیلم تحسین‌شده Black Panther به تصویر کشیده شد نیز مطرح می‌شود. اگر براساس تریلرها قضاوت کنیم، به نظر می‌رسد بیشتر داستان Infinity War در واکاندا اتفاق می‌افتد. با درنظر گرفتن اینکه فیلم پلنگ سیاه و جنگ بی‌نهایت با چند ماه اختلاف اکران شدند، شاید به سادگی این نکته فراموش شود، که پیش‌بینی اینکه واکاندا واقعا به چنین مکان محبوبی تبدیل شود سخت بود.

به گفته نویسنده دیگر فیلم یعنی استفن مک‌فیلی، که همراه با مارکوس وظیفه نویسندگی هر سه فیلم «کاپیتان آمریکا» و فیلم «ثور: دنیای تاریک» را نیز در کارنامه دارد، «این باعث خوش‌شانسی است که طرفداران آن فیلم (پلنگ سیاه) را دوست داشتند.»

مارکوس نیز بحث را به این شکل ادامه داد که «شما باید اعتماد به نفش داشته باشید» و مک‌فیلی در ادامه گفت:

در نمایش داستان، (واکاندا) بهترین محل برای این بخش از فیلم بود. ما همگی نشسته بودیم که مارول گفت، خوب آن‌ها سه ماه پیش در آنجا بودند و فکر می‌کنید این ایده خوبی است؟ ما شروع به بحث در این باره کردیم و اینکه جاهای دیگری مطرح شدند. ولی در انتها گفتیم نه! بهترین انتخاب برای داستان ما در همانجا است. و وقتی مارول نظرات را شنید، گفت که خوب اگر [واکاندا] بهترین انتخاب است، پس همین را دنبال می‌کنیم و مجدد به سراغ آنجا می‌رویم.

و بعد ما با آن‌ها مشورت کردیم تا ببینیم کلیات جنگ‌ها و کارهایی که انجام دادند به چه شکل بوده، تا ما چیزی دقیقا مشابه آن فیلم (بلک پانتر) نداشته باشیم.

به گفته مک‌فیلی، تماشاگران آزمایشی که در ابتدای امسال شاهد فیلم بودند، بازخوردهای کاملا متفاوتی را به فیلم Infinity War، قبل و بعد از اکران Black Panther داشتند. در واقع از این بازخوردها مشخص شد که مخاطبین، حس تکرار را برای واکاندا در این دو فیلم نداشتند.

فیلم «اونجرز: اینفینیتی وار» تنها چند روز دیگر، یعنی در ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل) روی پرده سینماها خواهد رفت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.