نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 03 ارديبهشت 1397
ساعت 16:45

کاپیتان آمریکای خطرناک تری را در Infinity War شاهد خواهیم بود

5 از 5

کریس ایوانس اخیرا در مصاحبه‌ای احتمال داده که در فیلم Infinity War، شاهد یک کاپیتان آمریکای خطرناک‌تر خواهیم بود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ، کریس ایوانس اخیرا گفته که در فیلم بسیار مورد انتظار Avengers: Infinity War، شاهد یک کاپیتان آمریکای «خطرناک» خواهیم بود. یکی از سه بازیگر کلیدی دنیای سینمایی مارول (در کنار دو ستاره دیگر یعنی روبرت دونی جونیور و کریس همس‌ورث)، ایوانس ۳۶ ساله است که نقش کاپیتان آمریکا را در MCU بازی می‌کند و گرچه با توجه به گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که این شخصیت به پایان راهش نزدیک می‌شود، اما او معتقد است که داستان‌های ناگفته زیادی نیز درباره این شخصیت وجود دارند. ایوانس گرچه درحال حاضر، همراه با بقیه ستارگان فیلم بعدی انتقام‌جویان در تور خبری و جهانی فیلم حضور ندارد، و خودش را مهیای پروژه دیگرش یعنی Lobby Hero کرده، ولی این باعث نشده تا درباره فیلم بعدی مارول سکوت کند.

کاپیتان آمریکا، احتمالا تغییر یافته‌ترین شخصیت از اعضای تیم انتقام‌جویان، بعد از آخرین حضورش در دنیای سینمایی مارول (فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) است. در آن فیلم، کاپیتان با تونی استارک و دولت به اختلاف نظر برخورد و درنهایت به یک قانون‌شکن تبدیل شد. به این ترتیب استیو راجرز/کاپیتان آمریکا حالا در مسیری کاملا متفاوت، نسبت به آنچه که در ابتدای دنیای سینمایی مارول شاهد بودیم قرار دارد. او حالا ساختار زندگی همیشگی‌اش را از دست داده و به کسی جز خودش پاسخگو نیست. این شرایط، باعث شده تا او این فضا را پیدا کند که دقیقا به دنبال کارهایی برود که از دید خودش درست به نظر می‌رسند.

ایوانس در مصاحبه اخیرش با USA Today، اعتراف کرده که کاپیتان از دهه ۴۰ و وقتی که به یک ابر سرباز تبدیل شد، این اولین بارش است که در زندگی‌اش «نظم و ساختار» ندارد. با این حال او هنوز هم چیزی از یک قهرمان کم ندارد. در کامیک‌ها طرفداران می‌دانند که کاپیتان و متحدانش مثل بلک ویدو و فالکون، حتی وقت‌هایی هم که تحت نظر قرار داشتند نیز از قدرتشان در مسیر درست استفاده کرده‌اند.

کاپیتان یک شخصیت درست‌کار و سرشتی منظم دارد. فکر می‌کنم او وقتی هر روز از خواب بیدار می‌شود، یک روند روتین را دنبال می‌کند. بخشی از این رویه در ذات اوست، بخش دیگر این اخلاق این است که روح و روان خود را حفظ کند؛ و اینکه هر از گاهی هم کمی از کوره در برود (فیلم ۲۰۱۶ Captain America: Civil War). شما با شخصی مواجه هستید که توجه به دیگران را متوقف نمی‌کند، و همزمان برخی از تعهدات خودش را کنار می‌گذارد.

این مسیر ناگهانی و خودجوشی که برای کاپیتان ایجاد شده، ممکن است اجازه این را بدهد که کارهایی که می‌خواهد را انجام دهد، اما این به معنای این هم هست که در شخصیت او اثراتی گذاشته می‌شود. به گفته ایوانس، این به خاطر سبک زندگی جدیدی است که برای استیو شکل گرفته است. او اگر قبلا کنترل زیادی روی اعمالش داشت، حالا کمی به بی‌خیال شدن و رها کردن گرایش پیدا کرده است. با توجه به گفته‌های بازیگر نقش کاپیتان، طرفداران باید منتظر دیدن یک کاپیتان آمریکای بی‌پرواتر، سخت‌تر و بیش از گذشته بی‌رحم در فیلم Infinity War باشند. از یک نظر و با توجه به خطر بزرگی که در پیش است، این شاید چیزی باشد که انتقام‌جویان خیلی هم نیاز پیدا کنند. به گفته ایوانس:

من فکر نمی‌کنم که او در ذاتش خیلی آدم غیر قابل پیش‌بینی باشد، اما الآن دیگر تشریفات وجود ندارد. او همه این‌ها را در نقطه‌ای بررسی کرده و برای مدتی در خودش فرو رفته بود. در نتیجه، او کمی بی نزاکت و شاید حتی خطرناک‌تر شده باشد.

چند هفته پیش، آنتونی و جو روسو کارگردان‌های فیلم، در مصاحبه‌ای به نظر به «کاپیتان از نوع بدوی (Cap as Nomad)» اشاره داشتند؛ که یک هویت جایگزین برای استیو راجرز در کامیک‌ها و مردی بدون کشور است. گفتنی است که هنوز به شکل رسمی تایید نشده که شاهد آن هویت باشیم و همین نیز برای دوستش باکی بارنز نیز صادق است؛ اینکه او دیگر «سرباز زمستان» نیست بلکه حالا «گرگ سفید (White Wolf)» است. به هر شکل، طرفداران دیگر انتظار چندان طولانی تا زمان اکران فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» تحمل نخواهند کرد، و پس از تماشای فیلم در ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل) به پاسخ بسیاری از سوالات خودشان خواهند رسید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.