نویسنده: محمد مقصودی یکشنبه، 09 ارديبهشت 1397
ساعت 14:42

مارول باید ابتدا قبل از Avengers: Infinity War یک فیلم راجع به تانوس می‌ساخت

3 از 5

مارول باید فیلمی مستقل در مورد کاراکتر تانوس تولید می‌کرد

تانوس بدترین و بزرگ‌ترین شرور دنیای سینمایی مارول، قطعا یکی از ستارگان Avengers: Infinity War محسوب می‌شود اما این کاراکتر لایق چیزی فراتر است؛ مارول باید بیشتر به داستان اصلی پیرامون تانوس، خانواده و فرزندان ناتنی‌اش می‌پرداخت. آنچه که ما در فیلم Avengers 3 راجع به این کاراکتر می‌بینیم خوب است، اما می‌توانست تبدیل به چیزی بزرگتر شود.

طبق  گفته کارگردانان فیلم سوم Avengers یعنی آنتونی و جو روسو برخی از سکانس‌ها و داستان گذشته تانوس از فیلم حذف گشته‌اند؛ زیرا با توجه به حجم داستان و مدت زمانی که یک فیلم می‌تواند برای یک بخش دارا باشد، باید بخش‌های اضافی آن حذف می‌شد. آنتونی روسو در مورد حذف داستان گذشته تانوس گفت:

«ما در نظر داشتیم که داستان گذشته تانوس را به تصویر بکشیم اما در نهایت احساس کردیم که نیاز به چنین کاری نیست.»

بگذارید از ابتدای فیلم Avengers: Infinity War شروع کنیم، فیلم دقیقا از جایی آغاز می‌شود که فیلم Thor: Ragnarok در آنجا به پایان رسیده است؛ آزگارد یک مکان نیست بلکه مردم است، این تم اصلی فیلم Thor: Ragnarok بود که در ثانیه‌های آغازین فیلم Avengers: Infinity War کاملا فراموش شد. وقتی در اینجا با تانوس و چهار یار وفاداراش (گروه Black Order) آشنا می‌شویم آن‌ها قبلا سنگ قدرت را به دست آورده‌اند؛ این بدین معنی است که مارول محاصره زاندار، یعنی خانه Nova Corps و لوکیشن اصلی فیلم نخست Guardians of the Galaxy را حذف کرده است. وقتی ما در فیلم Avengers: Infinity War با نگهبانان کهکشان آشنا می‌شویم متوجه تغییر قابل توجهی در آن‌ها نمی‌شویم (تقریبا چهار سال بعد از حوادث فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2)؛ گروت بزرگ‌تر شده است اما آن‌ها همانطور مانند قبل هستند و حتی نحوه لباس پوشیدنشان نیز دچار تغییر زیادی نشده است.

ابهامات زیادی راجع به برخی از سنگ‌های بی‌نهایت وجود دارد، همچنین مناطق شگفت‌انگیز زیادی وجود داشتند که مارول می‌توانست بیشتر بر روی آن‌ها کار کند؛ یک فیلم مستقل از کاراکتر تانوس می‌توانست تا حد زیادی این ابهامات را برطرف کند و همچنین می‌توانست تبدیل به اولین فیلم مارول شود که کاراکتری شرور، نقش اصلی و محوری آن را دارا باشد.

اما فیلم تانوس قادر بود چه جنبه‌هایی از این کاراکتر را به ما نشان دهد؟ مانند کمیک‌های چند سال پیش مارول، تصور کنید که وقتی تانوس به دنیا آمد چه اتفاقاتی برای او رخ داده است؛ چگونه تانوس جوان و لاغر رشد کرد و تبدیل به یک شخص بسیار با استعداد، نادر و ظالم شد. تانوس فردی کنجکاو است، او حتی برای برآورده و راضی کردن حس کنجکاوی خود مادرش را کشت تا به لحاظ ژنتیکی خود را بهبود ببخشد؛ شما می‌توانستید در این فیلم با برادر نه چندان مشهور او یعنی استارفاکس و پدرش آلارس (که در فیلم Infinity War نیز اشاراتی به او شده بود) آشنا شوید.

ما می‌توانستیم در این فیلم مشاهده کنیم که چطور تانوس به سرعت از جهانی به جهان دیگر می‌رفت تا با کمک یارانش همه جا را به تسخیر خود در آورند، ما می‌توانستیم ببینیم که او چطور فرزندانی را به خدمت می‌گرفت و از آن‌ها استفاده می‌کرد؛ تصور کنید قبل از فیلم Infinity War ما پی می‌بردیم که گروه Black Order چه کسانی و تا چه حدی خطرناک هستند. (از آنجا که آن‌ها قطعا در برابر گروه انتقام‌جویان کاری از پیش نبردند)

ما همچین در این فیلم می‌توانستیم به این موضوع پی ببریم که سنگ روح چیست، چه کاری انجام می‌دهد و در کجا قرار دارد، همچنین بسیار بهتر می‌شد که متوجه می‌شدیم گامورا چه اطلاعاتی راجع به این سنگ دارد و دقیقا چه چیزهایی از آن می‌داند.

اما بهترین بخش ساخت این فیلم چه بود؟ مهم‌ترین چیزی که این فیلم می‌توانست به نمایش بگذارد نشان دادن جبران اشتباه بی‌معنی تانوس (اعتماد به رونان جهت حمله به زاندار و به‌دست آوردن سنگ قدرت برای او) و حمله او به زاندار جهت به‌دست آوردن سنگ قدرت بنفش و نابود کردن تشکیلات Nova Corps بود.

این فیلم مستقل می‌توانست حتی بزرگ‌تر از عنوان Avengers شود و ما می‌توانستیم شاهد حضور کاراکترهای Guardians of the Galaxy در این فیلم و توضیح بهتر اقدامات آن‌ها طی چند سال اخیر باشیم؛ این فیلم می‌توانست حضور نگهبانان کهکشان در فیلم Infinity War را به شکل معقولانه‌تری به تصویر بکشد.

با نشان دادن حمله تانوس به زاندار و شکست دادن تشکیلات Nova Corps نیاز به ساخت یک Nova Corps جدید بهتر توجیه می‌شد و همه چیز می‌توانست برای ساخت فیلم اصلی Nova مهیاتر شود. (فیلمی که طبق گفته کوین فایگی احتمالا به زودی مارول آن را تولید خواهد کرد)

البته تمام این چیزهایی که گفته شد حدس و گمانی بیش نیست و هیچ اتفاقی در جهت تولید این فیلم مستقل از طرف مارول رخ نداد؛ بدون شک این موضوع غیرقابل انکار است که بگوییم ساخت چنین فیلمی باعث می‌شد تانوس (بزرگ‌ترین شرور مارول) تبدیل به چیزی فراتر از یک شخصیت شود.

اگر کاراکتر ثور دارای سه فیلم مستقل است، بدون شک تانوس نیز لایق آن بود که حداقل یک فیلم مستقل در مارول دارا باشد؛ ما می‌توانستیم در این فیلم شاهد حضور کاراکترهایی متفاوت و جذاب باشیم که فضا را برای بینندگان جهت مشاهده فیلم Infinity War آماده کنند.

در نهایت چنین فیلمی توسط دنیای سینمایی مارول ساخته نشد؛ حتی اگر تولید نشدن چنین فیلمی را از اشتباهات مارول تلقی کنیم، بدون شک طرفداران این دنیای سینمایی با چنین اشتباهاتی نسبت به ماورل و ابرقهرمانان موردعلاقه خود دلسرد نخواهند شد. تا بدین جای کار نیز شاهد حمایت بی‌ بدیل طرفداران مارول از فیلم Infinity War و رکورد‌شکنی‌های مختلف این عنوان بوده‌ایم.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.