نویسنده: محمد مقصودی سه شنبه، 11 ارديبهشت 1397
ساعت 11:20

جیم لی: زک اسنایدر از پروژه Justice League اخراج نشده بود

0 از 5

برخلاف گزراش‌هایی که چند وقت پیش منتشر شده بود، جیم لی اعلام کرد که زک اسنایدر برای پروژه Justice League کنار گذاشته نشده بود

پس از تولید فیلم Man Of Steel کمپانی برادران وارنر برای رشد و گسترش دنیای سینمایی دی سی زک اسنایدر را به ‌عنوان کارگردان پروژه‌های ابرقهرمانی خود انتخاب کردند؛ این فیلم‌ساز قرار بود کارگردانی فیلم‌ Batman V Superman: Dawn Of Justice و دو قسمت از فیلم Justice League را برعهده داشته باشد؛ او همچنین برای تهیه‌کنندگی و دادن مشاوره به عوامل پشت‌صحنه فیلم‌هایی چون Wonder Woman انتخاب شده بود.

از شانس بد اسنایدر فیلم Batman V Superman به شدت زیر نگاه تیز منتقدین قرار گرفت و نقد‌های منفی زیادی متوجه این فیلم شد؛ بعد از این واکنش‌ها شایعه شده بود که استودیو راجع به روند و مسیری که کارگردانی این فرنچایز طی می‌کند نگران است. سپس تصمیم بر این شد که اسنایدر یک قسمت از فیلم Justice League را کارگردانی کند، اما در ماه می 2017 اعلام شد که اسنایدر به دلیل مشکلات شخصی (مرگ فرزندش) از کارگردانی این پروژه کنار گذاشته شده است.

بعد از کنار رفتن اسنایدر، جاس ویدون برای به پایان رساندن وظیفه او انتخاب و قرار شد که ویدون با حفظ دیدگاه اسنایدر نسبت به فیلم، پروژه را تکمیل کند؛ اما اگر شما تولید نهایی را ببینید به شکل کاملا واضحی متوجه تفاوت سبک بین این دو فیلم‌ساز می‌شوید و این تفاوت‌ها باعث شد تا ما شاهد فیلمی ضعیف و بدساخت دیگر از سمت کمپانی برادران وارنر برای ابرقهرمانان باشیم.

در ابتدای سال جاری شایعه شده بود که زک اسنایدر پس از تحویل ویرایش نه چندان دیدنی اولیه فیلم Justice League توسط کمپانی اخراج شد، اما طبق گفته جیم لی سرپرست ناشران کمپانی دی سی این موضوع صحت ندارد؛ لی که اخیرا در نمایشگاه کمیک و سرگرمی Calgary حضور داشت، طی گفتگویی با Reddit این موضوع را بیان کرد. لی به دنبال اصرار و سوالات زیاد طرفداران اعلام کرد که زک اسنایدر برای بودن در کنار خانواده خود تصمیم گرفت که پروژه را ترک کند.

پس از اکران فیلم Justice League طرفداران این کارگردان اصرار داشتند که کمپانی برادران وارنر نسخه ویرایش شده اصلی این کارگردان را منتشر کنند؛ وقتی که جاس ویدون وظیفه کارگردانی پروژه را بر عهده گرفت تغییراتی اساسی در روند داستانی فیلم اتفاق افتاد و این شامل اکثر صحنه‌هایی که سوپرمن در آن حضور داشت نیز می‌شد. (ما به وضوح شاهد این بودیم که سعی شد به کمک فناوری‌ها و ترفندهایی مختلف سبیل هنری کاویل در بیشتر صحنه‌هایش پوشیده شود)

گزارش‌های مختلفی مبنی بر اینکه فیلم نهایی ویرایش شده توسط زک اسنایدر به چه شکل بود وجود دارد، اما نکته مهم این است که فیلم Justice League تبدیل به کم سودترین فیلم دنیای سینمایی دی سی شد؛ بعید است که این کمپانی بخواهد بار دیگر شاهد چنین چیزی در آینده نزدیک باشد.

به نظر می‌رسد خود زک اسنایدر نیز از طرفداران دو آتیشه نسخه نهایی ویرایش شده خود برای فیلم Justice League است؛ او در اکانت Vero خود عکس‌هایی مختلف از صحنه‌های حذف شده منتشر می‌کند و به درخواست طرفداران خود پاسخ می‌دهد.

جی اولیوا (کارگردان فیلم‌های پویانمایی که در استودیوی وارنر کار می‌کند) اخیرا اعلام کرد که این فیلم‌ساز ایده پنج فیلم را در ذهن خود می‌پروراند که Justice League سومین آن‌ها بود؛ قطعا در حال حاضر ایده و دیدگاه‌های او برای دنیای سینمایی دی سی کاملا از بین رفته است.

دی سی هم اکنون مشغول توسعه و کار بر روی پروژه‌های بعدی خود یعنی Birds Of Prey و فیلم مستقلی از جوکر (هنوز عنوان رسمی آن مشخص نیست) است؛ اخیرا نیز گفته می‌شود کمپانی برادران وارنر در نظر دارد قرارداد خود را با هنری کاویل تمدید کند و از سوپرمن برای فیلم‌های آینده خود نیز استفاده کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.