نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 15 ارديبهشت 1397
ساعت 10:45

Avengers: Infinity War می تواند به سریع ترین فیلم یک میلیاردی تاریخ تبدیل شود

2 از 5

جدیدترین گردهمایی ابرقهرمانان مارول، همچنان رکورد می‌شکند و منتظر شکستن رکوردهای بعدی است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ جدیدترین آمارهای باکس آفیس نشان می‌دهد که فیلم Avengers: Infinity War در کم‌تر از یک هفته، از مجموع فروش ۸۵۰ میلیون دلاری عبور کرده و به سرعت مسیرش را برای تبدیل شدن به سریع‌ترین فیلم تاریخ که به فروش ۱ میلیارد دلاری رسیده هموار می‌کند. هیچ وقت تردیدی در این موضوع وجود نداشت که فیلم اونجرز 3 به موفقیت دست پیدا نکند، ولی تردیدهای پراکنده‌ای وجود داشت که ممکن است این فیلم، به آن مقبولیت بالای Black Panther دست نرسد. با همه گمانه‌زنی‌ها، درنهایت فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت رکورد اکران در هفته اول را شکست و به پرفروش‌ترین فیلم تازه‌اکران داخلی و جهانی تاریخ تبدیل شد. همه این‌ها، درحالی به وقوع پیوسته که این فیلم هنوز در سینماهای چین و روسیه به اکران در نیامده است.

این فیلم در هفته اول کارش، به قدری مورد استقبال منتقدین و طرفداران قرار گرفته که خودش را با قدرت آماده پیروزی دیگری در هفته دوم اکران خود می‌کند. با توجه به اینکه هنوز ۲ هفته تا اکران فیلم موردانتظار Deadpool 2 نیز زمان باقی مانده است، پیش‌بینی می‌شود این فیلم در غیاب رقیبی جدی به طوفان در باکس آفیس در هفته‌های پیش رو هم ادامه دهد. مارول با زیرکی، از مدت‌ها قبل اعلام کرد که جدیدترین فیلم انتقام‌جویان را یک هفته زودتر از موعد اعلام شده اکران می‌کند و این تصمیم، به نظر با موفقیت به ثمر نشسته است. با توجه به مجموع فروش، Infinity War حالا خودش را مهیای یک پیروزی عظیم دیگر نیز می‌کند.

به گزارش ددلاین و جدیدترین آمارهای هفته اول از اکران Avengers: Infinity War، این فیلم به لطف رکوردشکنی‌های آخر هفته همچنان در باکس آفیس می‌تازد. این فیلم در کم‌تر از هفت روز به فروش جهانی ۸۵۷٫۳ میلیون دلار دست پیدا کرده است. از این رقم، ۳۲۳٫۶ میلیون دلار از فروش مربوط به اکران در سینماهای داخلی آمریکا و کانادا و ۵۳۴٫۷ میلیون نیز به فروش جهانی فیلم اختصاص داشته است. بر اساس این گزارش، رسیدن به فروش ۱ میلیاردی، حالا از هر زمان دیگر نزدیک‌تر خواهد بود. بهتر است به این صورت گفته شود، که اگر جدیدترین فیلم ابرقهرمانی مارول تا انتهای شنبه فردا به فروش ۱ میلیارد دلاری دست پیدا کند، نام خودش را به عنوان سریع‌ترین فروش ۱ میلیاردی فیلم‌های سینمایی در تاریخ ثبت خواهد کرد.

Tony Stark Spider Man and Doctor Strange in Avengers Infinity War

فیلم بلک پانتر، پنجمین فیلم دنیای سینمایی مارول بود که از فروش ۱ میلیارد دلاری عبور کرد و به نظر می‌رسد عبور از این میزان فروش، برای هر دو فیلم بعدی اونجرز نیز تضمین شده باشد. این فیلم شتابی بیشتر از Captain America: Civil War و Avengers: Age of Ultron را نیز دارد و در هر حالت محکوم به عبور از فروش ۱ میلیاردی است. عنوان رکورددار کنونی سریع‌ترین فیلم ۱ میلیاردی متعلق به Star Wars: The Force Awakens است که موفق شد بعد از ۱۲ روز اکران، به این میزان فروش دست پیدا کند. اگر انتقام‌جویان ۳ تا شنبه فردا به فروش ۱ میلیاردی دست پیدا کند، درواقع موفق شده تا این رکورد را در عرض هشت روز بشکند.

گفتنی است که فیلم Infinity War همین حالا هم تنها در سه روز آخر هفته، سریع ترین فیلمی بوده که رکورد فروش مجموع ۵۰۰ میلیون دلاری را شکسته است. آمار جدید یک هفته‌ای این فیلم، نیز حالا از مجموع فروش فیلم‌هایی نظیر Wonder Woman، Thor: Ragnarok و Spider-Man: Homecoming پیشی گرفته است. غیر از این، جنگ بی‌نهایت موفق شده تا تنها در چهار روز از مجموع فروش Justice League دی‌سی نیز عبور کند.

پس از فیلم انتقام‌جویان ۳، مارول فیلم  Ant-Man & the Wasp را در صف اکران دارد. گرچه انتظار می‌رود که این فیلم نیز با موفقیت ظاهر شود، ولی قطعا در بین سه فیلم امسال مارول نمایش ضعیف‌تری دارد که این موضوع، خصوصا به موضوع اکران ۱ ماه دیرتر فیلم در بریتانیا مربوط می‌شود. به هر ترتیب، دنیای سینمایی مارول همچنان با قدرت کارش را دنبال می‌کند و فروش مجموع تمامی این فیلم‌ها، همین حالا هم از رقم ۱۵ میلیارد دلار فراتر رفته است. با توجه به مسیری که Infinity War در پیش گرفته، بعید نیست به زودی و بواسطه همین فیلم، ۱ میلیارد دلار دیگر هم به فروش مجموع فیلم‌های MCU اضافه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.