نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 24 ارديبهشت 1397
ساعت 09:30

Avengers: Infinity War پرفروش ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ شد

4.5 از 5

فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت، حالا به پرفروش‌ترین فیلم MCU و تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی تبدیل شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ فیلم Avengers: Infinity War، بلاک‌باستر بزرگ دنیای سینمایی مارول حالا موفق به ثبت یک رکورد دیگر شده است. اینک این فیلم از نظر فروش، بالاتر از هر فیلم دیگر ابرقهرمانی چه در دنیای مارول و چه در دنیای DC قرار گرفته، و نام خودش را به عنوان پر فروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ به ثبت رسانده است. گرچه از همان ابتدا نیز نیاز به هوش بسیار بالایی نبود تا متوجه شویم که با فیلم بسیار بزرگ و با پتانسیلی مواجه خواهیم بود، ولی سرعت ثبت رکوردها و مسیری کاملا مساعد برای ادامه راه فیلم، باعث می‌شود تا Infinity War همچنان ظرفیت شگفتی‌سازی را حفظ کند. این فیلم شروعی بسیار عالی داشت و باکس‌آفیس افتتاحیه را، درست مثل کاری که تانوس با انتقام‌جویان کرد به نابودی کشاند.

این فیلم در بین همه فیلم‌های همزمان کاملا متمایز در سینماها ظاهر شد و رکوردها را، از ثبت رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در افتتاحیه آخر هفته تا سریع‌ترین فیلم یک میلیاردی تاریخ درو کرد. در هر دو رکورد، جدیدترین فیلم ابرقهرمانان مارول، فیلم بزرگ Star Wars: The Force Awakens را پشت سر گذاشت و در انتهای هفته اول نیز، از رکورد فروش جهانی فیلم The Fate of the Furious نیز پیشی گرفت. این فیلم همچنین صاحب یک رکورد دیگر هم بود و موفق شد لقب «پرفروش‌ترین فیلم روز افتتاحیه در روسیه» را نیز به نام خودش ثبت کند.

اینفینیتی وار حالا به رکورد جدیدی دست پیدا کرده و خود را از نظر فروش جهانی، بالاتر از همه فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، که از یک دهه پیش شروع شد می‌بیند. این فیلم درواقع حالا پرفروش‌تر از Black Panther محصول ۲۰۱۸، فیلم Avengers: Age of Ultron محصول ۲۰۱۵ و The Avengers سال ۲۰۱۲ می‌بیند؛ که باعث می‌شود هر سه پر فروش‌ترین‌های MCU به فیلم‌های Avengers اختصاص پیدا کند. به هر شکل، مارول کاری بسیار عظیم با مجموعه فیلم‌های MCU انجام داده و در قدرت پول‌سازی ارتش ابرقهرمانان آن‌ها، کم‌تر جای تردید باقی مانده است.

Black Panther and Wakanda army in Avengers Infinity War 1

در دفاع از پلنگ سیاه، باید گفت که تِه‌چالا و نیروهای واکاندا، نقشی بسیار مهم در جدیدترین فیلم اونجرز بازی کردند و پایین آمدن فیلم مستقل Black Panther به عنوان سومین فیلم پرفروش قبلی MCU، باعث نمی شود که موفقیت دور از انتظار واکاندایی‌ها فراموش شود. نکته جالب توجه دیگر، این است که گرچه فیلم جنگ بی‌نهایت، حالا از همه فیلم‌های دیگر MCU در باکس‌آفیس جهانی بیشتر فروش داشته، ولی هنوز این سوال وجود دارد که این فیلم، آیا می‌تواند رکورد مجموع فروش داخلی فیلم Black Panther را هم بشکند؟ باید در نظر گرفت که اولین فیلم واکاندایی‌ها فروش داخلی معادل ۶۹۴ میلیون دلار را به ثبت رساند که هنوز در دنیای سینمایی مارول رکورددار محسوب می شود. ولی تاکنون، فیلم Infinity War فروش داخلی معادل ۵۵۰ میلیون دلار به ثبت رسانده است. به هر شکل گرچه این فیلم همچنان با قدرت در گیشه‌ها عمل می‌کند، ولی راه نسبتا طولانی برای رسیدن به فروش داخلی Black Panther دارد.

در بازگشت به فهرست کلی پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ در گیشه، Avengers: Infinity War همان طور که اشاره شد حالا به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ تبدیل شده است، و امیدوار است فروش مجموع داخلی و جهانی خود را به بیش از ۲ میلیارد دلار برساند. در صورت رسیدن به این موفقیت، اینفینیتی وار فروش بسیار بیشتری را نسبت به فیلم دوم MCU یعنی اونجرز ۱ تجربه خواهد کرد که کار خود را در سال ۲۰۱۲ و با فروش ۱٫۵۲ میلیارد دلاری به پایان رساند. در حال حاضر فیلم Jurassic World با فروش ۱٫۶۷ میلیارد دلاری به نظر هدف راحتی برای اینفینیتی وار محسوب می‌شود. پس از این فیلم، سه فیلم دیگر بالاتر از اینفینیتی وار هستند که فروش بالای ۲ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده‌اند. اگر اینفینیتی وار فروش مجموع خود را به ۲٫۱ میلیارد دلار برساند، جایگاه سومین فیلم پرفروش تاریخ را از The Force Awakens خواهد گرفت که این موفقیتی بسیار عظیم خواهد بود. به هر شکل، اینفینیتی وار تاکنون نیز رکورد بزرگی را به ثبت رسانده، و احتمالا این تنها فیلم سال آینده Avengers 4 باشد که بتواند رکورد پرفروش ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ را از Infinity War بگیرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.